Kohta on kuulkaas ticketit, cupcaket, metsolat, meandit pois muodista ja haukutte junteiksi niitä, ketkä niitä ostaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rättikauppias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tottakai lasten vaatteet vanhentuu niin kuin aikuistenkin, ja uusia merkkejä tulee. En tunnista puolikaan mainituista merkeistä mutta itse olen kokenut että Reiman ulkoiluvaattet on hyvät ja kestävät. Ticketin välikausiasu oli musta melko huonolaatuinen, ja Jesperin sadeasu on kummallisesti leikattu. Pojalla on myös henkkamaukkaa, Timberlandia ja Myoralia. Joskus olen anttilasta osatnut jotain ihan tuntemattomia merkkejä vaan siksi että materiaali tuntui hyvältä ja vaate oli kiva.

Kuka ihan oikeesti jaksaa tuijotella jotain merkkejä? Haloo!!

tuosta benettonista tuli mieleen että niillä täytyy olla eri sarjat omiin liikkeisiin ja muualle. Mä oen ostanut benettonin lastenvaatteita paljon Italiasta (mies oli siellä töissä) ja suomesta. Ne italiasta ostetut on paljon jämäkämpiä ja pesua/käyttöä kestävämpiä kuin monet suomesta ostetut. Erityisesti Stockalla myydyt paidat ja bodyt on ollu ihan katastrofeja. Joku henkkamaukka on paljon parempilaatuisempi kuin ne.

Ai, pitäiskö noita vaatteita ostaa jonkun muotivirtauksen mukaan? Minä ainakin ostan niitä vaatteita, jotka on mun mielestä kivan näköisiä. Meillä meandia, moonkidsiä, lindexiä, h&m:ää, l&b:tä ja pojalle marimekon jokapoikapaita kyllä on musta ihan must vaatekaapissa (pitääkin tässä pian hankkia uusi, kun alkaa jäädä nykyinen pieneksi)...

Ulkovaatteissa tällä hetkellä suosin Jonathania, ovat olleet viime kausilla käytännöllisiä ja kivan näköisiä. Kenkinä Ecco. Ennen tykkäsin enemmän ReimaTeceistä ja Vikingeistä.

[QUOTE="mammma";25645510]Lassien haalari oli joskus se the haalari. Lassien haalarit ja ulkoiluvaatteet ovat AINA olleet laadukkaita. gtechit kestävät vettä, viimaa, pesua, kulutusta jne.
Nykyään vaan on päätetty, että lassiet ovat fletruja ja eivät kestä sitä ja tätä.[/QUOTE]

Kun MINÄ olin lapsi, Lassie oli se juttu.
Epämuotitietoinen äitinikin sen tajusi ja päästi lapset irti Lassien Kokkolan myymälässä.

Hauska flashback.
:)

Mä kans olen ollut tyytyväinen lindexin vaatteisiin.
Meidän käytössä lassien g-tech haalari on ollut oikeasti paras. Tälle talvelle ostin lassien vedenkestävän vähän kokeeksi ja olen todennut sen laadukkaammaksi, kuin ticket, pop tms.
Välikausivaatteiksi olen ostanu ticketiä ja reimateciä nyt tälle vuodelle.

Ihan sama kokemus. Meillä Lassien g-tech vanhemmalta lapselta peritty ja se on lähes kuin uusi. Reimatecin saumat ovat olleet heikot ja kangas muutenkin paljon huonompi kuin Lassien g-tecissa. Ne halvimmat Lassiet eivät kestä mitään eivätkä pidä kosteutta.

Ihme vollotusta! Minä ostan ainakin Marimekkoa ja meandi:ta ihan sen takia, että tykkään väreistä ja kuoseista ja kyllä, laatu on ostamissani huomattavasti parempi kuin paljon halvemmissa vaatteissa. Mitä väliä sillä on, mitä kukin ostaa, jos on rahaa ostaa jotain ticketiä niin so what...? keneltä se on pois?

Ja minä ostin talveksi 2009-2010 Ticketin pojalleni, jolloin palstan ainoa haalari oli vielä Reimatec. Tykästyin yksinkertaisesti haalarin ulkonäköön. Se osoittautui sitten myös kestäväksi ja todella lämpimäksi haalariksi. Kiva niin :)

Sitten Ticketistä tuli suosittu mutta mitäpä siitä? Ostin pojalle toisen merkkisen haalarin vaihtelun vuoksi, lämmin sekin ja kestävältä vaikuttaa.

Muoti tulee ja menee ja joskus ihastun valtavirran muotiin ja joskus en. Mitä sitten? Ei se minusta tyhmää tee vielä, että ostan sekä itselle että lapselle omaa silmää miellyttävää vaatetta. Kyllä ihmisen mieli muuttuu ja kehittyy muissakin asioissa, miksi se tässä suhteessa olisi jotenkin erikoista? Olen ihan tavallinen Tickettiä ostanut äiti, joka ei mollaa muita haalarimerkkejä eikä muita vanhempia mistään :)

tuosta benettonista tuli mieleen että niillä täytyy olla eri sarjat omiin liikkeisiin ja muualle. Mä oen ostanut benettonin lastenvaatteita paljon Italiasta (mies oli siellä töissä) ja suomesta. Ne italiasta ostetut on paljon jämäkämpiä ja pesua/käyttöä kestävämpiä kuin monet suomesta ostetut. Erityisesti Stockalla myydyt paidat ja bodyt on ollu ihan katastrofeja. Joku henkkamaukka on paljon parempilaatuisempi kuin ne.

Minä olen ostanut Benettonin omasta liikkeestä Suomesta paitoja ja bodyja ja ne ovat kestäneet kulahtamatta hyvin.

muoti muuttuu ja se kuuluukin muuttua. mitäpä siitä sitten haloota nostamaan.
ettehän itekäään enää käytä ysärivaatteita ja huippumuodikkaat legginsit on muuttuneet kalsareiksi

Joo näinhän se on miten ap sanoo. Mulla on 5 vuotta vanhoja isosikolta jääneitä maripaitoja, ja nyt kun kaivoin pikkusiskolle vaatetta esiin, niin olin vähän että ai joo, näitä se käytti, pitää varmaan käyttää pikkusiskollakin... :D Sitäpaitsi, metsolat ON halvempia kuin maripaidat (=30e)!

Mikään tuote ei pysy "muodissa" ikuisesti, joten on tosiaan melko todennäköistä että nykyiset pintamerkit eivät siellä enää vuoden tai kahden päästä ole.

Mutta mitä sitten? En mä osta tiettyä merkkiä siksi että se on muodissa vaan siksi, että mä pidän siitä. Mä itseasiassa kuljen AINA muodin jälkijunassa, kun mun kestää niin kauan silmän tottua uuteen ja erilaiseen.

Minäkin ihmettelen, miksi jotkut ostavat pelkästään merkkiä. Minä ainakin pyrin ostamaan sellaista joka miellyttää silmää (vaihtelee ihan kausittain) ja jonka laatu on sellaista mitä etsin. Pitäisikö kuitenkin nyt jättää jotain ostamatta, vaikka se kelpaisi omiin vaatimuksiin, ihan sen takia että se on jonkin mielestä out myöhemmin. Ihan en ymmärtänyt tätä?

Mutta joo, laatu voi muuttua. Esim lennen laatu on laskenut viime vuosina. Pidän nyt taukoa sen suhteen.

Mitä tulee lindexin laatuun - se ei ole korkeata. Eihän se vaate oikein kestä vähäiselläkään käytöllä koko käyttikää. Parhaiten kestävät velourit, mutta paidat ovat ihan kamalia. Toki samasta laadusta voi joutua muualla maksamaan enemmän, mutta parempilaatuisia vaatteita on kyllä olemassa.

Viimeksi muokattu:
Mikään tuote ei pysy "muodissa" ikuisesti, joten on tosiaan melko todennäköistä että nykyiset pintamerkit eivät siellä enää vuoden tai kahden päästä ole.

Mutta mitä sitten? En mä osta tiettyä merkkiä siksi että se on muodissa vaan siksi, että mä pidän siitä. Mä itseasiassa kuljen AINA muodin jälkijunassa, kun mun kestää niin kauan silmän tottua uuteen ja erilaiseen.

Olen aivan samoilla linjoilla. Ensinnäkään mua ei lainkaan hetkauta se, mikä nyt on muotia tai ei ole. En tykkää Metsolasta tai Meandista, joten en niitä merkkejä lapselleni osta. Sen sijaan ostan mm. Benettonia ja Tuttaa ja ihan mitä vaan mikä silmääni miellyttää. Esim. uusretroilu ei ole lainkaan mun juttu, vaikka tuntuu että "koko maailma" niitä uusretroja vaatteita fanittaa.

Kyllä mun mielestä Marimekko on aina in! Kirppikselläkin ihmiset kuolaa raitapaitojen perään, ja hinnatkin sen mukaisia. Ei ole out minun mielestäni.

Itse innostun nyt kevääksi taas uudestaan "uusretrosta", katselen jo värikkäitä vaatteita netistä. Takana seesteisempi tummansininen kausi pojilla. Pari vuotta sitten viimeksi ostin uusretroa. Riippuu siis ihan fiiliksestä!

Muistan hyvin sen ajan, kun tyttöni oli sen 2-7v ja tuolloin oli tosiaan marimekon paidat niitä, mitä piti olla kaikilla lapsilla. Kun vein kirpparille lasten vanhoja marimekkoja, ne vietiin kirjaimellisesti käsistä. Nyt kukaan ei enää osta lapsilleen marimekkoa ja ne on ihan junttia.
Keskieuroopassa muuten lapsille ostetaan tosi paljon Zaraa. Täällä ei ei myöskään ole lastenvaatteimerkkejä, joita erityisesti suosiaan tms. Ei ole samanlaista "ticket" haloota, kuin Suomessa.

Justiin myin 5 eurolla marimekon raitapaitoja kirpparilla ja hyvin meni kaupan, itse en kyllä maksaisi noin paljoa vanhasta paidasta.

Mun lapseni ovat syntyneet v. 2000, 2003 ja 2007. Ekan kanssa käytössä oli alussa nimenomaan Tuttaa, mutta petyin laatuun, kun oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että Tutan ohuet bodyt, potkuhousut jne. olivat aina jossain kohtaa jostain saumasta auki. Löysin H&M:n halvemmat, mutta paljon kestävämmät vaatteet. Siis niitä pystyi oikeasti säästämään toiselle lapselle, kun taas monia Tutan vaatteita ei. Ulkovaatteet olivat just äitiyspakkauksesta, H&M:lta tai jostain Prismasta (Lassie tai Ciraf).

Kakkosen kohdalla saimme lahjaksi myös muutamia Marimekon bodyja, joihin en ollut tyytyväinen siitä syystä, että trikookangas lähti poikkeuksetta purkautumaan haaraneppareiden ympäriltä. Tosin kokemus on kolmesta bodysta, että ehkä sitten meille osui jotain maanantaikappaleita. Joka tapauksessa niistäkään ei siis ollut kovin pitkälle iloa. Raitapaidat sen sijaan olivat ihan jees. Enimmäkseen kuitenkin H&M:n vaatteet käytössä kakkosellakin. Ulkovaatteet samaa sarjaa kuin ekallakin.

Kolmosen kohdalla olen enimmäkseen edelleenkin käyttänyt H&M:n vaatteita, jonkun verran myös lahjaksi saatu Metsolaa, Malaa, Polarn o. Pyretiä jne. Ulkoasuissa kolmonen on käyttänyt lähinnä H&M:ää, Cirafia, Tickettiä ja Polarn o. Pyretiä. Parina viime vuotena olen ostanut Ticketin toppavaatteita myös isommille, tosin en koskaan osta näitä kalliimpia merkkejä normihinnoilla, vaan ostelen niitä reiluilla alennuksilla esim. Tanskasta.

Kaiken kaikkiaan pyrin ostamaan omaa ja lastemme silmää miellyttäviä vaatteita, jotka myös kestävät käytössä, eivätkä hinnoiltaan ole missään pilvissä. Aina parempi, jos vaatetta pystyy kierrättämään lapsillamme, kaikki kolme kun ovat samaa sukupuolta.

Mä en ole vielä sellaista merkkiä löytänytkään, jolta saisi pelkkää priimaa. Tutan, Lindexin ja H&M:n vaatteissa on hirveästi vaihtelua laadussa - yksi vaate kestää lapselta toiselle ja toinen vaate menee lumpuksi yhdessä pesussa. Toistaiseksi olen ollut eniten tyytyväinen paidoissa ja bodyissa Polarn o. Pyrettiin ja KappAhliin, housuissa Lindexin velourhousuihin. Myös H&M:ltä on saanut hinta-laatusuhteelta todella hyviä vaatteita.

Asuin noin kymmenvuotta sitten Tanskassa ( ei ollut itsellä lapsia) ja silloin suomiäidit kuskasivat Suomesta kaikki ulkoiluvaatteet ja vähän muutakin Tanskaan koska olivat sitä mieltä että Tanskalaiset ulkoiluvaatteet ovat surkeita. Nyt on asiat toisin Suomalaiset vaatteet surkeita ja Tanskalaiset laadukkaita:)

meillä maria ja kaikkea muuta paitsi noita fuckin tikkettejä, moloja ym.... ei edes reimaa tai lassieta löydy. hyvin ovat lapset pärjänneet ilman massavillityksiä

Alkuperäinen kirjoittaja rättikauppias;25645468:
Silloin kun mun esikoinen oli pieni, niin kaikki ns. hyvät, muotitietoiset ja laatuun panostavat mammat ostivat lapsilleen marimekkoa, benettonia ja pikkulapsille tuttaa. Tuolloin benettonien paitojen laatu oli jo samaa, mitä nykyään, mutta kukaan ei halunnut edes kuulla, jos sanoin benettonin paidan kutistuneen ja venyneen leveyttä yms. Olin kateellinen, juntti ja en ymmärtänyt mistään mitään:).
Nykyään marimekon raitapaita, tai kauluspaidat ovat soooo yeasterday.
Sitten kakkosen kohdalla vain Zara, Lindex ja henkkamaukka kävivät. Nykyään ne ihan hirveetä halpiskamaa.
Haalareissakin muotimerkki "mikä on ainut oikea haalari ja missä vain ja ainoastaan lapsella on hyvä olla" n vaihtunut vuosien saatossa.

Monia ärsyttää tämä aloitus. Ei ole tarkoitus olla ärsyttävä, mutta näin se meen.
Pari vuotta ja teidän Ticketit, Meandit, Metsolat jne on ihan hirveitä rääsyjä, jotka hajoaa heti ekassa pesussa ja niitä käyttää vain köyhä ja nouuu mä en ainakaan lapselleni mitään halpis metsolaa pue!!

Meandit, Metsolat ja ticketit on jo nyt kauheita rääsyjä. Ne ei ole mitenkään trendikkäitä päinvastoin.

Moni meistä tykkää ostaa pohjoismaisia/eurooppalaisia pienmerkkejä, kuka mistäkin syystä. Itselleni on tärkeää tieto, että toiset lapset eivät joudu tekemään töitä lapseni vaatteiden vuoksi. Mutta pienmerkit (ainakin hyvät sellaiset) tuppaavat kasvaa isoiksi. Perustajat väsähtävät ja myyvät brändin voitolla pois, uusi omistaja haluaa kaiken tuoton irti hyvästä nimestä, valmistuserät kasvavat, merkki menettää "uniikkiutensa", tuotanto siirretään halpismaahan, jne. Meandikin juuri siirtyi Turkkiin.

Mitä taas muotivirtauksiin tulee, niiden suhteen olemme kaikki lampaita. En minäkään pidä ysäri-Tuttaa kauniina, vaikka taatusti on laadukasta ja eettistä tavaraa.

Mulla kyllä se hintakin vaikuttaa. En tosiaan maksa mitään sataa euroa ulkohaalarista joka mahtuu päälle muutaman kuukauden ja jolla rymytään penkat ja ojanpientareet ja ruusunmarjapuskien aluset. Tähän saakka on kaikki rumat ja kauheet junttihaalarit pitäneet lapseni lämpimänä ja kuivana ja haalari on pysynyt ehjänä. Mä ostan vaatteet omille lapsilleni enkä jaksa miettiä että mistä käytetystä vaaterievusta saa eniten kiskottua euroja kirpparilla. Jos joku haluaa meidän vanhoja niin annan sit vaikka ilmaiseksi.

Yhteistyössä