Kohdunulkoinen raskaus, RV 7+1

Tehty jo kolme ultraa, viimeisin tehtiin RV 6+2, jolloin ei kohdussa ollut muuta kuin paksuuntunut limakalvo. Ulkopuolellakaan ei mitään näkynyt, vasemmassa munajohtimessa EHKÄ jotain pienen pientä mutta siitäkään ei gyne ollut varma. Hcg arvoja seurattu tiiviisti ja tulokset seuraavanlaisia:

6.6. 189,0 mIU
8.6. 276,3 mIU
10.6. 713,3 mIU
13.6. 589,0 mIU
16.6. 1062,0 mIU
18.6. 1665,0 mIU

Huomenna taas ultra, mutta olen jo valmistautunut täysin että tämä on kohdunulkoinen. Mietin vain, että voiko hoitotapaan millään tavalla vaikuttaa itse? Lääkärit varmaan ovat laittamassa metotreksaattipiikkiä, mutta minä en missään nimessä sellaisia myrkkyjä elimistööni halua! Haluan ehdottomasti ennemmin leikkaukseen, kuin että tuollaisen myrkkypiikin kroppaani. Voinko itse vaatia tuon piikin sijasta suoraan leikkausta?

Olen niin herkkä kaikenlaisille lääkeaineille että tuo piikki tulee varmasti tekemään minut työkyvyttömäksi pitkäksi aikaa, pidemmäksi aikaa kuin leikkauksesta toipuminen. Mikäli en saa leikkausta, joudun kieltäytymään tuosta piikistä koska olen ehdoton siinä suhteessa etten sitä halua. Tällöin todennäköisesti toinen munajohdin tulee repeämään ja se joudutaan poistamaan, mikä vaikeutta hedelmöittymistä jatkossa..
 
vvv..
Munanjohtimen repeytyminen voi tarkottaa kuolemaa.
Leikkaus tekee AINA arpikudosta ja kiinnikkeitä, munanjohdin on jokatapauksessa sit menetetty.

Lääkeaineet tulevat aina kehosta poiskin...
 
Ja ei ole mitään lääkekammoa, lääkkeillä tämäkin raskaus on alkuun saatu, vaan kun en halua mitään puolenvuoden ehkäisy pakkoa / yhdyntä kieltoa. Enkä mitään sytostaatteja elimistööni, nämä kun voivat vaikuttaa niin moneen asiaan. Huonovointisuutta voi olla helposti parikin kuukautta, autolla ei mahdollisesti pysty ajamaan useaan viikkoon.. Ja minä nyt satun kuulumaan siihen porukkaan joka saa melkeinpä aina kaikenlaisia haittavaikutuksia. Sitten pitää alkaa syömään kaikenmaailman vitamiinilisiä, kun nuo sytostaatit imee oman elimistön foolihapot lähes nolliin yms...
 
vvv.
Foolihappoa kuuluu syödä muutenkin raskautta yrittäessä....
Olet raukka aika järkyttynyt... sulla on vain huonoja vaihtoehtoja..

Vaikka käypä hoidon sivuilla kyllä lukee et kuukauden päästä saa jo alkaa yrittää uudestaan
 
Juu, saa toki aloittaa. Mutta riski vammautuneeseen lapseen on suuri, nuo myrkyt kun häviävät elimistöstä n. 6kk kuluessa. Lääkäriltä olen asiasta jo kysellyt. Ja huomaa ettei tuolla "Jenis" nimimerkillä ole asiasta mitään tietoa. Kohdussa ei ole mitään KOSKA SE SIKIÖ ON TODENNÄKÖISESTI KOHDUNULKOPUOLELLA. Ja kohdunulkopuolella sen epäillään olevan koska se ei ole kohdussa, ja koska hcg arvot heittelehtii, nousee hitaasti, ja on liian alhaiset! Ja kohdunulkoiseen raskauteen ei ole kuin 2 hoitokeinoa, jollei hoidu itsestään: leikkaus tai tuo solumyrkky piikki. Enkä ole puhunut mistään ehkäisykiellosta, vaan ehkäisypakosta! Eli en saa tiettyyn aikaan tuon pistoksen jälkeen tulla raskaaksi, kun taas leikkauksen jälkeen saa alkaa heti yrittämään uudestaan!
 

Yhteistyössä