Kohdunsuu (ulkosuu) auki 1cm, RV 26!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestuako vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestuako vai ei?

Vieras
Apua, kävin just neuvolassa ja lääkäri totesi että kohdun ulkosuu on auki 1cm mutta kiinteä. Kuulemman normaalia uudelleen synnyttäjälle mutta käski välttää suuria ponnisteluja. Supistuksia ei ole pahemmin ees ollu, en arvannu että mitään siellä alhaalla olis tapahtunut.

Onko muilla ollu tällästä ja mitä on tapahtunut? ennenaikainen synnytys??

No niinkuin se lääkäri sanoi, niin ihan tavallista uudelleensynnyttäjälle! Neljännestä olin 4cm auki jo 5vko ennen synnytystä ;) Eikä tarvitse mitään lepotuomiota nyt päällensä laskettaa, ihan normaalia on!

Kiitti :)
Mulla on kolme tulevaa viikonloppua sovittuna töitä, oon hoitovapaalla muuten esikoisen kanssa ja nyt mietin että pitääkö ne työt perua mutta tuskin sitten jos kuitenkin on normaalia..? Kun ei tää nyt ihan lomailua ole täällä kotonakaan tää normaalielämä.. :D

Oliko kaulaa paljon jäljellä? Vaikka auki sen 1cm on niin ei syytä huoleen! Normaalia on jos kaulaa jäljellä normaalisti viikkoihin nähden? :) Ja lääkäri varmasti olisi sanonut jos syytä huoleen olisi ! Seuraile omaa oloasi, sinä sen parhaiten tiedät jos esim. lepo paikallaan tai supistuksia tulee helposti .

Kaulaa oli 3cm jäljellä, että vissiin ihan normaalisti. Nii, ehkä turhaan nyt huolestuin kun olishan se sanonut. Sen verran sanoi että jos töissä yhtään tuntuu pahalta tai rankalta niin saikkua haettava.. Mutta eiköhän nää kolme viikonloppua sitten vielä jaksa, enempää en aio enää töitä ottaa.. :)

Yhteistyössä