Tuosta seksuaalisuudesta kysyisin sen juuri, miten käy niitten tuntemusten, joita tulee siitä peniksen ja kohdun/nipukan törmäämisestä ja tunteeko itse/mies, sen kohdunpoiston jälkeen nautintoa, kun sitä kohtua ei siellä ole vastassa ja tunnenko itse sen jotenkin outona, kun penis ei "törmää" mihinkään ?
tämä on juuri se asia, jota kukaan, edes lääkärit eivät tunnu ymmärtävän. Itse olen kyllä myös sitä mieltä, että peniksen ja kohdunnipukan "törmäys" on suuri osa seksuaalista nautintoa. sitä ei ainakaan kohdallani enää/ vielä ole tapahtunut. tS mielihyväntuntemukset sitä osin ovat jääneet leikkauspöydälle. Lopullisestiko? sitä on vaikea sanoa, sillä lääkärini sanoi, että hermoston korjaantuminen vaatii jopa 1 - 1,5 vuotta.
tovon tietenkin, että tilanne paranee ja seksielämäni korjaantuu. Nyt on kyllä tosiaan sellainen olo yhdynnässä, että olen vain jokin pussukka, johon mieheni aikansa tökkii ja purkautuu. Kyse ei ole siitä, ettenkö haluaisi, mutta kiihottumisen jälkeen, kun siirrytään varsinaiseen aktiin tunteet hiipuvat ja en laukea. Olo jää todella tyhjäksi.
Tämän jos olisin tiennyt, olisin kyllä siirtänyt leikkaustani edelleen kaikista vaivoista huolimatta. Olisi leikattu sitten, kun en enää elä seksuaalissesti aktiivista aikaa. Nyt varmaan aktiivisuus kärsii huomattavasti tästä onnettomasta tilanteesta. Ei se paljon auta, jos ulkoissesti kiihottaa ja kaikki päättyy kuitenkin siihen, ettei mikään tunnu miltään.[/QUOTE]
No voi että. Kohdallasi on nyt toistaiseksi noin, uskotko, että tilanne voisi korjautua ja kohduttomaan olotilaan "tottua" siten, että ne tuntemukset siellä alueella, missä kohtu ennen sijaitsi, "korvautuisivat" uudenlaisilla mielihyvän tuntemuksilla ? Onhan siellä paljon kuitenkin lihaksistoa, hermoja ja limakalvoja tms, joten voisiko olla, ettet vielä ole "oppinut" tuntemaan niillä uusilla alueilla, joihin miehesi penis nyt yhdynnässänne osuu ? Tämä on ihan maallikon kehittelyä ja arvailua/kyselyä aiheesta, en ole lääkäri.
Voisiko siitä olla apua, jos miehesi kertoisi sinulle, että olet ihan yhtä hyväntuntoinen "sieltä sisältä", kuin ennenkin ja olet hänelle edelleen naisena nainen, rakas ja tärkeä ? Voisiko hellyyden ja lämmön osoittamisella poistetulle kohdunalueelle olla tuntemuksia herättävä vaikutus ?
Ovatko ne ei-tuntemisen tunteet mielestäsi juuri fyysisiä tuntemuksia, sen kohdun puuttumisen aiheuttamia ? Tiedän, että näillä palstoilla monet ihan kehuvat, että heidän mielestään seksielämäkin parani, kun ei ole kipuja, karmeita vuotoja jne, mutta voisiko se olla, että he ajattelevatkin liikaa miehen näkökulmasta ja sinä uskallat sanoa, kertoa paremmin omista tuntemuksistasi ?
Olen itse tässä arpomassa sen kohdunpoiston kanssa ja yritän mahdollisimman hyvin ottaa selvää, mitä siitä seuraa. Seksi on elämässäni tärkeällä sijalla, en halua luopua siitä mitenkään. Olen koettanut sanoa itselleni, että uskon kaikkiin niihin kirjoituksiin, joissa vakuutellaan, että seksi sujuu jopa paremmin, kuin ennen, mutta tämä sinun kirjoituksesi on tärkeä ja kertoo siitä toisesta puolesta, josta ei niinkään puhuta. Siis kiitos kun vastasit ja toivon, että tuntemuksesi palaavat ja pystyt nauttimaan seksistä vielä ilman kohtuakin mahdollisimman paljon.
Kirjoitellaan lisää aiheesta ja olisi hyvä, jos muutkin, esim. asiasta enemmän tietävät seksiterveydenalan ammattilaiset ja lääkäritkin kertoisivat lisää apuja meille. Ei sitä kaikkea voi todellakaan psyyken kontolle laittaa, kyllä ihminen on myös kehonsa ja ne tuntemukset liittyvät paljon siihen kehollisuuteen. Vaikka psyyke ja emootiot saavatkin voimaa rakkaudesta, niin kehomme on osa rakkautta. Tämä menee jo runolliseksi, mutta todellakin kirjoittakaa siskot ja nyt tarvitsemme lisäapua !