Kohdun tähystys

Heippa!

Onko teille kenellekään tehty kohdun tähystystä ja selvisikö siinä kenties (osa)syytä lapsettomuuteen?

Alkaa itsellä mielikuvitus loppua hoitojen kanssa. Alkiot eivät kiinnity kohtuun. Voihan syy siihen olla myös selittämätön, mutta haluaisin itselleni tehtävän tuon tähystyksen, ennen kuin heitämme miehen kanssa pyyhkeen kehään.

Olisiko kenelläkään kokemuksia jaettavaksi kohdun tähystyksestä?


 
Kävin juuri 2 viikkoa sitten yksityisellä tähystyksessä, kun on takana 3 inssiä ja 9 alkionsiirtoa ilman haamun haamua, eikä kummastakaan ole löytynyt syytä sekundaarilapsettomuuteen. Selvää syytä ei löytynyt, koepalojen tulosta odottelen vielä. Toimenpide oli nopea (1h) ja heti pääsi kotiin. Hintaa tuli n 400e. Saipahan itselleen ainakin mielenrauhan, että kaikki mahdollinen on nyt sitten tehty...
 
Kiitti vastauksestasi Hertta73! =)
Vastasitkin todella kokonaisvaltaisesti. Nyt tiedän missä hinnoissa em toimenpide liikkuu. Olen lukenut, että siinä nukutetaan potilas. Nukutettiinko sinut? Ainakin nopeasti olet ainakin päässyt lähtemään kotiin tähystyksen jälkeen.

Meillä on nyt takana neljä alkion siirtoa ja yhteensä kuusi alkioo on siirretty, eikä tosiaan haamun haamuakaan. Alkiot on aina olleet hyviä, kahdella kerralla jopa TOP -laatuisia. Sitä haluais selvittää kaiken mahdollisen. Se olis niin selvä homma, jos tietäis selkeän syyn tälle jatkuvalle epäonnistumiselle. Olis helpompi tehdä päätös ja laittaa piste tälle hommalle. Tää vie voimia niin paljon!

Koitetaan jaksaa :hug:
 
Olen töissä paikassa, missä tehdään kohduntähystyksiä. Meillä ei ainakaan potilaita nukuteta, vaan toimenpide tehdään spinaalipuudutuksessa. Siinä voi potilas itse vaikka seurata tv-ruudulta tähystystä.
Luulen, että yksityisellä potilaat voitaisiin nukuttaakin, ihan homman nopeuden vuoksi. Riippuu varmaan paikasta. Spinaalipuudutuksen häviämistähän pitää odotella jokin aika, ennenkuin pääsee liikkeelle. Nukutuksen jälkeen periaatteessa voi lähteä melkein samantien. Tämä ehkä suurin syy, miksi jossain tehdään nukutuksessa.
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi jolla juuri tuo kiinnitysonkelma. Meillä tehty 5 ivf-hoitoa yksityisellä ja kahdella ekalla kerralla siirrettiin 2 alkiota, joista meillä on yksi lapsi. Lopuissa kolmessa hoidossa siirretty yksi mutta eivät ole kiinnittyneet. Mielenkiintoista olisi tosiaan tietää mikä vaikuttaa kiinnittymiseen. Itse olen kuullut, että esim. verenpainelääke vaikuttaa ja itse olen joutunut käyttämään lapsemme syntymän jälkeen juuri verenpainelääkettä joten en tiedä sitten onko se ainut syy. Kertoilkaa kokemuksia ja kaikkea tietoa mitä teillä on. Kiitos etukäteen!
 
Mulle tehtiin tähystys ihan Burana+ Panadol suun kautta lääkityksellä. Tää on vissiin aika uusi menetelmä ja vähän kokeiluasteella. Otettiin hinnassa huomioon, kun olin vähän niin ku koepotilas. Ei kuitenkaan kaikkien muiden hoitojen jälkeen ollut kovinkaan kivuliasta, koepalojen otto hiukan tuntui. Toimenpiteessä pystytään ainakin poistamaan polyyppi tai irrottelemaan kiinnikkeitä, isommista toimenpiteistä en pelkällä buaranalla tiiä..
 
Täällä myös yksi jolla alkiot ei vaan tunnu kiinnittyvän. Takana 2 inseminaatiota sekä ICSI:en tuloksena siirretty yhteensä 7 kappaletta I-luokan alkiota joista 3 on ollut blastokystia. Päällepäin alkioissa ei siis mitään moittimista. Edes haamua en ole koskaan testiin saanut eli mitään kiinnittymisyritystä ei ole ollut. Kovasti tekisi mieli tietää poppakonsteja millä kiinnittymistä voisi edesauttaa tai onko jollain todettu jotain mikä estäisi kiinnittymisen. Lääkärimmekin on kovin ihmeissään että raskaus ei ole alkanut :|
 
Kiitokset kaikille vastauksista!

Taitaa olla osittain nämä hoidot niin henkimaailman asioita. No, ei auta kun jatkaa taistelua, kun ei olla vielä valmiita miehen kanssa luovuttamaankaan. Kaikille kauheasti jaksuja hoitoihin!
 
Minulle on tehty julkisella nukutuksessa. Syy oli se, ettei munatorvien aukiolotutkimus onnistunut tavanomaisella tavalla ja lisäksi epäiltiin kohdun olevan jakautunut. Samalla kuulemma hiukan muotoilivat (en tiedä miten) kohdunsuuta. Minulla, kun oli siinä ylimääräinen mutka, joka haittasi ja hankaloitti instrumenttien saamista tarpeeksi pitkälle, tämän vuoksi ei aukiolotutkimus ollut onnistunut.
 

Yhteistyössä