Kohdun paksu limakalvo kierron alussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyty86

Tunnettu jäsen
28.01.2008
3 491
64
48
Kuopio
Eli kävin tänään ekalla gynen käynnillä lapsettomuus asioiden tiimoilta. Nyt kp7 ja gyne ihmetteli todella paksua kohdun limakalvoa:confused: sanoi myös, että kohdun pinta epätasainen ( tai jotain siihen suuntaan ). OIkella puolella näkyi pieni verinen kysta. Mistä toi paksu limakalvo voi kertoa?

Meillä 3 varhaista keskenmenoa. Ja saatiin lähete kromosomi tutkimuksiin ja ite joudun vielä käymään otattamassa hyytymistekijät.

Epäilen itse endoa, oireiden perusteella. Mutta lääkäri sanoi, että noi raskaudet kielii jostain muusta kuin pelkästä endosta. Kuulema jos on endo, niin en edes tulis raskaaksi: /vaan nyt tulen, mutta heti menee kesken.

Mutta eikös endo voi aiheuttaa paksua kohdun limakalvoa? Meillä esikko tärppäs aikoinaan 2clomi kierrosta, ja clomithan ohentaa limistä. Joten sehän kävis hyvin yheteen miks sillon kävi tärppi.

Seuraava gyne käynti on vasta kun noiden kromosomi viljelyiden tulos on tullu, ja siihen menee 2kk:Ositten tähystetään kohtu kameralla. Nyt vaan pitäs mennä noihin verikokeisiin.

Täällä myös liian (?!) paksu kohdun limakalvo. Takana kaksi tärppiä clomeilla,molemmat kesken rv 4+6. Kohtalaisen ärhäkkä endo myöskin,jonka takia olin laparoskopiassa 2/10.
Silloin oikeesta muniksesta poistettiin halkaisijaltaan 7cm endometriooma. Endo-pesäkkeitä kyllä on sitten sisuskalut muuten täynnä,vaikka polttelivatkin niitä..
Nyt menossa hysteroskopiaan (tähystys) viikon päästä maanantaina,limis paikoin jopa 16mm paksu. Lääkäri epäili polyyppia,mutta näyte otetaan limakalvosta kuitenkin ja kaavitaan kohtu.
Tuntuu olevan melko yleisiä nämä liian paksut limikset nykyään.

Peukkuja täältä!

Tipetsu kiitos vastauksestas:flower:!
Sullakin endo ja silti tärppi joka kesken meni..Ja gyne sanoi miulle, etteni muka raskaaksi tulis jos endo..:O taitaa höpöjä puhua! Jotenkin oon ihan sen kannalla, että miulla on endo joka on tän kaiken takana. Jotenkin en jaksa uskoo, että meillä olis kromosomeissa miehen kaa häikkää, kun terve tyttö ennestään. Vituttaa vaan kun kaikki etenee niin hiton hitaasti..pitää useempi kuukaus kärvistellä jotta tietää taas lisää:headwall:

Juu,niin on hidasta! Enkä ymmärrä mistä se polyyppikin tuli. Mulle leikannut lääkäri sanoi laparoskopian jälkeen,että nyt lapsen tekoon jos meinaat,raskaus "parantaa" endon..? Mulle ei lääkäri ole sanonu endon estävän siis raskautta,mutta kai silläkin on joku vaikutus jos kovin paljon pääsee leviämään. Mullakin endo mm. kohdun pinnalla..Jalapsettomuutta takana pian 8 vuotta..

Kun vaan tietäis miten tämä homma tästä jatkuu. Tai siis kromosomi-kokeisiin joudutaan kyllä ja sit kai Gonal F kehiin ja IVF,mutta kun tietäs jonkun aikataulun! Edes tuohon kromosomi-kokeisiin menon. Turhauttaa ja masentaa ihan kympillä!

Yhteistyössä