kodinhoidontuki?kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos joku tietäisi,tiedän että kelalta saisi vastauksen,mutta kysyn ensin täältä.
Jos minä menen työharjotteluun ja lapset jäävät kotiin isän kanssa joka on sairaslomalla niin voinko hakea kodinhoidontukea?Itse saan rahaa työttömyyskassasta.Ja kodinhoidontuki miten se vaikuttaa kassanrahoihin vai voiko isä hakea sitä?Tyhmältä kuulostaa,mutta ensi kertaa tämmönen tilanne vastassa.

Kodinhoitamiseen ei voi saada tukea. Sen sijaan, jos hoitaa alle 3-vuotiaita kotona, niin voi saada kotihoidontukea. Sillä ei ole väliä, että miten hoito on järjestetty tai että mitä tukea vanhemmat saavat muuten.

kotihoidontukea saa aina jos lapsi hoidetaan kotona, eli ei ole kunnallisessa päivähoidossa. kotihoidontukeen eivät vaikuta tulot, lisäosaan kyllä..mutta sitä en osaa sanoa miten kotihoidontuki vaikuttaa työttömyyskorvaukseen, sitä kannattaa kysya kassasta.

No heh!Ja anteeksi maalaisuuteni....kotihoidontukea tarkoitin...voi kääk!Ja Suskille tiedoksi jos olet noin välkky niin sun kannattaa varmaan alkaa Kelan asiantuntijaksi!!Jos minä haen tuota kotihoidontukea niin se ei vaikuta minun päivärahaan mitenkään?!Oletko ihan varma?

Yhteistyössä