KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

tillukas ja maidoneritys: sulla tulee ilmeisesti ihan kunnolla sitä välillä? Kun siis mullahan on tullu vähän aina kokeillessa (suihkuun ku oon menny oon välillä huvikseni koettanu) siitä asti kun lopetin imetyksen melkein kaks vuotta sitten! Jouduin siis lopettamaan, kun maitoa ei tullut riittävästi ja lapsiparka oli iso ja nälkäinen :( Mutta siis miten se vaikuttaa näihin raskautumis/kiertoasioihin? Kun mähän oon ainakin sen kerran raskautunu uudestaan, että ei oo sillon ainakaan vaikuttanu? Muilla kokemuksia maidonerityksestä?

Ja Kipinäkenkä kiitos päivityksestä, eiköhän porukka ilmottele jos vähä virhettä jossain =)

Kiitos vastauksestasi SpanishDancer! Ei tästä mun menosta ota selvää, mutta nyt taas valoa tunnelin päässä. Ne mun menkat (jos siis olivat menkat) kesti sitten 11 päivää ja viimeiset kolme päivää (tietysti aatto, joulupäivä ja tapaninpäivä, kuinkas muuten) tuli kuin saavista kaataen, tunnissa tai parissa läpi super-tamponeista, ympäri vuorokauden. Eli ei todellakaan verrattavissa mun normi-menkkoihin. Hyytymätkin oli sitä luokkaa, että oli melkein kuin km all over again... Eli ilmeisesti maallikkotulkinnalla viimeiset rippeet tuli vasta siinä, yli 4 viikkoa tyhjennyksestä. Mutta sitten se loppuikin kuin seinään, su ap- ma ilta ei pisaraakaan mitään, mutta sitten taas illalla ihan pikkuisen kirkasta ja sen jälkeen ruskeaa tuhrua, eli luulen ja toivon että nyt viedään ihan viimeisiä. Jos tää nyt vielä yltyy (tänään tasan 5 viikkoa keskenmenovuodon alusta ja myös tyhjennyksestä) niin sitten se on mentävä lekuriin. En vaan haluis. Haluaisin vaan nyt normitilaan ja normikiertoon, olisko se liikaa pyydetty?

Uusille pahoittelut ja tervetulotoivotukset ja plussanneille onnittelut! Muillekin tsempitykset ja mielenrauhaa kaikille, erityisesti kretalle!

Kiitos, että tänne saa vuodattaa :) . Ja hyviä neuvojakin saa vähän väliä :) .

Joku vielä kyseli yrityksen aloituksesta/lykkäämisestä: mulle sanottiin, että ei ole syytä lykätä tai ehkäistä lainkaan välissä, mutta että tärppi tulee vasta kun kroppa on siihen valmis. Mitään yhdyntäkieltoa ei kyllä myöskään annettu, vaikka jälkivuoto ei ollut loppunut (kysyin nimenomaan). Tosin tässä vuotojen aikana mieli ei kyllä ole tehnyt pätkääkään, joten hiljaista on ollut se takia. Nyt taas kyllä heti tartuttiin tilaisuuteen kun vuoto taukosi/loppui ;) . Ja aiemmin kun sen yhden viikon vaan turhutti, niin silloin kyllä myöskin. Mielestäni bongasin silloin oviksenkin (tikkuun ei kyllä tullut kunnon plussaa, mutta vahvempi viiva joka sit taas heikkeni ja muut oireet täsmäsi), mutta sitten alkoikin nää viimeiset vuodot, joten se siitä. Nyt olis sit ehkäpä kp 14 mut en voi olla varma mistään, vähiten kierron pituudesta. Mulla yleensä ennen muinoin ollut ovikset kp 18-19, eli yritetään nyt sen mukaisesti tässä kuitenkin, katotaan kuin käy.

Mikä ihme siinä on, että tämä lykkää ton silmäniskun välillä ihan tavallisen sulun paikalle? Vai oonko mä vaan jotenkin nuija, etten tajua? Oon kyllä ollut huomaavinani muillakin samaa vikaa välillä...

Jaja78, mullakin tullut kummallisia hymiöitä joskus aivan vääriiin paikkoihin.
Tervetuloa kaikki uudet. Itsekin koen itseni aivan uudeksi, kun niin vähän olen täällä pyörinyt.
No, nyt se alkaa mullakin se jännittäminen tällä kierrolla. Huh, siitä onkin aikaa, kun olen saanut jännittää.
Tsemppiä kaikille. Jaja78, ne lääkärit ei nyt voi antaa tai olla antamatta lupaa yrityksiin. Eihän ne oikein voi tietää, että milloin se paras aika olisi...
Vaikka kyllähän niillä paljon tietoakin on, mutta loppupeleissä aika luonnon armoilla ollaan kaikki, uskoisin.
Mutta kyllähän se lääkärin sana ja tuki on aina rauhoittava, tai yleensä...varsinkin jos saa sitä tukea.
Viimeksi mulla oli niin monta lääkäriä ja yhtä monta mielipidettä, että ei ollut kauhian turvallinen olo. Nyt kai saan henk.koht. lääkärin.

happihyppy: Juu miehän se ihmettelin ja harmittelin. Kävin lääkärissä ja se teki jonkun pikatestin, jonka mukaan ois tulehdusta. Voi vee. :$ Mutta joo, kuurin sain (Flagyl suun kautta) kymmeneks päiväks. Sen aikana onkin sitten se kontrollikäynti jo gynellä...

Vuoto alkaa olla jo aika vähäistä, mutta viduddaa tuo tulehdus. Mutta jospa tuo kuuri sen tappais.

[Valitus alkaa]: Raivostuttaa ihmisten "Älkää nyt lannistuko" kommentit!!! Hitto. Seuraavalle tuon kommentin esittävälle mie kyllä sanon, että "Siulla on sitten omakohtaista kokemusta asiasta?! Montakos keskenmenoa siulla on?" Tiedän, että meidän lähipiirissä ei ole yhtään keskenmenoa ja lapsia noin 20, ja hitto en yhtään jaksais noilta ihmisiltä näitä "Älä nyt lannistu!" letkautuksia. Se kun on niin helppoa, joo-o.

Vaikka omasta mielestäni oonkin pärjännyt tosi hyvin, niin silti iltaisin tulee se tyhjyys. Vasta oltiin raskaana ja nyt ei. [valitus loppuu]

Rinja - kiva kun olet taas mukana :) selvisikö tutkimuksissa mitään?

Jaja78 - mä olen myös tuskaillut tuon saman hymiöongelman kanssa :laugh:

kipinäkengälle taas kiitos päivityksestä, kiva kun muutkin päivittelee välillä :) Mä olen myös kuullut noita "älä lannistu" kommentteja.. helppohan se on sanoa kun ei itse ole kokenut samaa. No toisaalta, se on ehkä ihmisten tapa yrittää lohduttaa kun eivät tiedä mitä muutakaan sanoa :/

äiti0408 ,tervetuloa joukkoon...miä vuotelin kans 2kk ja sit kroppa yskinyt käyntiin melko hitaasti,mut nyt pikkuhiljaa alkaa normalisoitua. Pahoittelut keskenmenosta :hug:

Rinja,tervetuloa taas kuvioihin :flower:

Kipinäkenkä,oujees... joskus tuntuu et parempi olis olla ihmisten hiljaa,kun vaikka se km olis sattunut itelleenkin,kaikki ei koe sitä samlla lailla ja mitään kauheempaa ei oo kun vähättely :x

Elelen ovisaikoja tosiaan...pistää sieltä ja täältä ja olo on kuin menkat alkais... no ainakin jotain tapahtuu kropassa =)

Joo, kommentteja on tullut monenlaisia... Onneksi suurin osa ihan asiallisia ja kannustavia. Vikaankin on tosin joillain mennyt. Yleisimmin: "No onneksi se oli niin alussa!" Rv 11 kun ei mun mittakaavassani ole niin alussa, ettenkö olisi jo ehtinyt suunnitella tulevaisuutta ja iloita raskaudesta. Toki mitä myöhemmin, se pahempi, mutta kyllä tämäkin kirpaisi...
Hassuin oli ehkä siellä etelässä sairaalassa erään tulkin spontaani reaktio: "Oliko tämä teidän ensimmäinen raskaus? Ai, teillä on jo kaksi lasta! No onneksi ei ollut ensimmäinen, se olisi ollut ikävää!". Siis tottakai jo olemassa olevat lapset lohduttavat näin jälkeenpäin suurestikin, mutta ei se siellä sairaalassa keskenmenotuskissa (niin fyysisissä kuin henkisissäkin) ihan sillä kuittaantunut... Pahaa hän ei varmasti tarkoittanut, mutta jotenkin vähän loukkaannuin siltikin.

Toinen mitä ihmettelen, on kommentti "No, mutta tehän olette vielä nuoria!". Siis joo, siinä mielessä, että aikaa uuteen yritykseen, ainakin teoriassa, on ja sitä sillä varmaan tarkoitetaan. Mutta ihan kuin se tekisi menetyksestä jotenkin vähäisempää, että on nuori? Mua toi ei nyt niin hirveästi loukkaa, mutta olen joskus ajatellut, että joku voi ihan tosissaan loukkaantua tosta argumentista. Eiköhän se lapsen menetys kirpaise ihan yhtälailla nuorta kuin vanhempaakin äitiä? Ja voihan yritystä/toivomista olla takana ihan yhtä kauan (vaikkapa vuosiakin) kolmekymppisellä kuin nelikymppiselläkin.

Tämmöisiä ajatuksia tässä iltapuhteena... Öitä, arvon naiset!

Jaja78 ainakin tossa pohti muiden suhtautumista. Pääasiassa meidän lapsien ennen aikaiseen syntymään on suhtauduttu hienosti, mutta niitä erikoisiakin kommentteja tullut vastaan. Esimerkiksi sairaalassa kätilö/sairaanhoitaja sanoi mulle ollessani lopputarkastuksessa, että sä olet vielä nuori ja ehdit saamaan lapsia. So? Pitäisikö ton sitten helpottaa? Luulisi "alan ihmisen" osaavan sanoa jotakin muuta. No aika moni muukin on sanonut jotain samankaltaista, tyyliin "ehditte vielä saamaan monia lapsia". No mä olen onnellinen että ihmiset sanovat jotakin enkä kovin helposti loukkaannu. Ymmärrän että on vaikea keksiä sanottavaa kun toinen kohtaa näin suuren menetyksen. Mutta silti.. toivon että kyseiset ihmiset tajuavat edes jälkikäteen mitä tuli sanottua!

ON. Eilen juili ihanasti vasemmalta alavatsalta ja sitten vielä selkääkin särki. Ajattelin jo, että nyt ne menkat alkaa! Mutta ei. Voisivat jo tulla, ekaa kertaa niitä on oikein odotettu. Toivon vaan ettei vuoto ole kamalan runsasta tai kestä pitkään niinkuin joillakin täällä. Se kuulostaa kamalalta, vuotaville tsemmpiä!

Ja uusille tervetuloa ja pahoittelut :hug:

Heh. Meillä "karkasi mopo käsistä". Harrastettiin seksiä ilman ehkäisyä, hurjaa :D Uhmattiin lääkäreiden kieltoa, mutta kyllä se oli niin mukavaa.. ;) Mun pitäisi varmaan soittaa sairaalaan ja kysyä toisen lääkärin mielipidettä siitä 6kk yrityskiellosta. Se tuntuu vaan niin oudolta! Nyt olis kyllä noloa jos tulisinkin heti raskaaksi, vaikka oli se kielto päällä. Mutta toisaalta mun kroppahan tää on ja teen sillä mitä haluan.
Kaikenlaista sitä joutuu miettimään. En olisi IKINÄ arvannut että joskus vielä tällaisia asioita pyörittelen. Ei kai kukaan meistä.

Mukavaa uuden vuoden odotusta meille kaikille. Ja paljon plussia ens vuodelle, eiks juu!

Hei!
Mulla ois kysyttävää noista ovistesteistä. Mä tilasin niitä myös halpatesti.comista... naurettiin muuten miehen kanssa tuota nimeä, hih, eivät sitten myyvempää nimeä keksineet?

Niin, miten ootte tulkinneet niitä? Voiko ovulaatio tulla vaikka viiva on tasapaksu sen toisen viivan kanssa, vai pitääkö viivan olla selkeästi paksumpi kuin sen toisen?

Ja voiko ovulaatio tulla nopeastikin, esim. aamulla näyttää paksumpaa viivaa ja seuraavana aamuna ohutta? Eli olisiko se ollut silloin illalla? Vai tekeekö "halpatesti" tepposia?

Kertokaa muutenkin kokemuksia näistä!
R

ps. Päivittäjälle, mut vois siirtää siihen Kolmatta lasta kohdalle. Mä lasken että mulla on jo kaksi lasta, toinen vain eläväisenä. Ja niin, toinen korjaus, se km oli 02/07.

Olette keskustelleet "lohdutuksista". Minulla kaiken huippu oli ekassa ultrassa viimeisimmässä raskaudessa, kun sykettä ei löytynyt. Luonnollisesti reagoin asiaan kyynelin. Lääkäri lohdutteli, että olen sentään tullut jo kolmasti puolen vuoden sisään, moni ei tule lainkaan. Jaa? Jos saisit valita kolme keskenmenoa puolessa vuodessa tai ei yhtään raskautta samassa ajassa, kumman ottaisit? Monella meistä on kokemuksia ongelmia myös raskautumisesta, mutta ilman omakohtaista kokemusta uskallan väittää toistuvia keskenmenoja vielä raskaammaksi kantaa. (Meillä siis raskautuminen on ollut kaikkea muuta kuin vaikeaa. )

Muutoin olen saanut kuulla noita vastaavia kuin tekin (olet nuori, se oli niin alussa jne), mutta pääsääntöisesti olen puhunut ihmisille, jotka ovat lähinnä kuunnelleet ja kommentti on ollut vain tyyliin "voi ei, olen pahoillani." Parhaita ovat olleet ne, joilla yllättäen on ollut keskenmenoja itselläänkin takana. Sellainen kun voi todella sanoa ymmärtävänsä tai tietävänsä.

BM Maitoa tulee pahimmillaan vuotamalla ja jos heruttaa, ei voi ajatellakaan puristavansa, silloin maito suihkuaa. Ei-heruttaessa maito tulee tipoittain. Imetys loppui vuosi sitten tammi-helmikuun vaihteessa, tyttö oli silloin vuoden ja lopetti pyytämästä. Maidoneritys loppui maaliskuussa, rapiat kuusi viikkoa viimeisestä imetyksestä ei tullut enää pisaraa rinnan päähän puristamalla. Lääkäri sanoi, että maidoneritys voi pitkittää kiertoa ilman imetystäkin, mitään se ei osannut sanoa, miten se vaikuttaa mahd. alkion kyydissä pysymiseen. Suositteli pidättäytymistä vauvantekopuuhista pari-kolme kiertoa, mutta ei osannut perustella kantaansa. Eli emme pidättäydy, kun ei ollut lääketieteelllistä faktaa esittää. Ei kroppa ennen ota vastaan, kun on valmis. Isommilla viikoilla (kuten Riinu ja Sunburned) olleet ovatkin varmaan kaikki saaneet sen hormonikuurin maidonerityksen ehkäisemiseksi, mutta yleensä maitoa ei ala tulla ennen 15. viikon täyttymistä. Lääkäri sanoi minulle, että ei ole koskaan joutunut hormonilääkitystä maidoneritykseen antamaan keskenmenon vuoksi. Kuulosti siis kaikkea muuta kuin empaattiselle ja ammattitaitoiselle lääkärille. "Kun en ennenkään, niin miksi nytkään, kai sinä nyt muutaman kuukauden jaksat jännätä tulehtuuko rinnat vaiko ei." Vasemmassa rinnassa tuntuu lähes koko ajan lievä tiehyttukos. Missä vaiheessa se muuttuu pahaksi->rintatulehdus vai loppuuko eritys ennen, ei voi tietää. Tosi kiva, kun saa koko ajan varjella rintojaan kuin imettävä vain koska kroppa on sekaisin.

Riinu: Mie en tuohon paksuus asiaan mee sanomaan mitään, mutta itellä viiva heikkeni tosi nopeasti. Viimeksi tärpänneessä kierrossa tikutin aamupäivällä ja illalla. Illalla tuli vahva viiva ja jo seuraavana aamuna tosi heikko. Ja heikkona pysy.

Ootteko kukaan muuten tilannu esim. Englannista CB:n digitestejä? Löysin yhden paikan jossa ne on noin puolet Suomen hinnasta, postikulut noin 8?. Raskaustestejä siellä on kans puolet Suomen hinnoista, mm. Clearblueta. Houkuttelis tilata. Polilla kuitenkin suosittelevat taas tuota digiä, kun se on heistä se luotettavin, muka.

30.12. KESKIVIIKKO

HAAVEISSA ESIKOINEN

Heilo..........................KM 11/09.............................KP 3/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 4/30
Rinja.........................KM........................................KP 8/24
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 9/28
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 11/
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 25/30
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 32/
Jeju81.......................KM 06/09
Nam2018...................KM 02/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................KM 11/09

HAAVEISSA TOINEN

tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09......................KP 4/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09............................................KP 13/
Imoen..................KM 10/09............................................KP 14/29-46
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 14/
BlondeMonsoon...KM 07/09............................................KP 17/27-29
haicu....................TM 10/09............................................KP 22/26
avee....................KM ?/09, 12/09...................................KP 23/
Annemari-76........KM 11/06, 09/09.................................KP 27/31
sanzibar...............KM 09/09............................................KP 45/28-34
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
kreta....................KM 08/09, 11/09

HAAVEISSA KOLMAS

happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 23/28
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 35/27
Tsuba.......................KM 06/09
Piijuska-78...............KM 05/09
MayBeibi..................KM 09/09
Jaja78......................KM 11/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 13/28-47
rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 15/28-34(41)

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Miukkari

:heart: :heart:

2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22, Neila

[/quote]

Hei vaan!

Jipjee hcg-arvo oli tänään 17. Vielä pitää parin viikon päästä käydä verikokeissa, kun arvon pitää olla alle 10. Yhdet normaalit menkat pitää odottaa, niin sitten voi alkaa miettiä uutta yritystä, jos uskoltaa :)

Hienoa, että sulla Rhiannon oli arvot kohdillaan! :)

Lohdutuksista: Mä olen saanut kyllä kuulla kaikki ne klassisimmat ja kyllä ne pakostakin menee jo ihan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ku ei oikeesti lohduta tippaakaan nuo: oot nuori vielä, onneks näin alussa, onneks sulla on jo yks lapsi, noitahan nyt sattuu vähä jokaselle jne...... Ku ei siinä tilanteessa kertakaikkiaan lohduta mikään. Paitsi sen verran pyörrän sanoja, et kyl toi yks ihana lapsonen kyl lohduttaa. Ekan keskenmenon jälkeen ennen esikoista tuska oli huomattavasti kovempi...

ON: Hmmm. Tänään oon vuotanut ihan ihmeellisesti, siis ihan selkeetä verta. Mulla ei oo ikinä ollu mitään ovisvuotoa, mut nyt ihan selvää verta.. Mitähän seki meinaa.. ?! Toivottavasti ei oo mitään häikkää. Onneks loppuu tuo divinakuuri nyt tän kierron jälkeen.. Pelkään, et mun kierto vaan sekottuu tästä.. Toivottavasti oon väärässä..

Hymiöstä Olen ymmärtänyt, että jos loppusulun edessä on ä tai ö tai ehkä vielä jokin muukin kirjain, niin tällöin kone ei sitä ymmärrä kirjaimeksi vaan tekee hymiön. Ehkä voisi yrittää jättämällä tällöin tyhjän tilan ennen loppusulkua. Mene ja tiedä.

*Muoks*
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1609286

Terveisiä täältä sätkylandiasta! :wave:

Olette jutelleet lohdutuksista... Mulle järkyttävintä on ollut hyvien ystävien tekstiviestit "Soita, jos haluat jutella." Toki ymmärrän tuonkin, että soita, jos haluat, ettei halua soitella ja udella. Enimmäkseen mua on harmittanut hölösuuni, kun joudun kertomaan asiasta, että taas meni kesken. Mä ehkä olisin toivonut, että mulle olis soitettu ja kysytty, että miten jaksat. Pari erittäin läheistä ystävää on olleet ihania, mutta kyllä, itsekin ovat kokeneet keskemenon. Ja tällä hetkelläkin heistä on valtava tuki jo siinä, kun sätkyilen nykyisen raskauden pysyvyyden kanssa.

Älkäämme unohtako teitä :heart: Mun on pakko sanoa, että Teistä on ollut mittaamaton tuki, ja on sellainen fiilis, että täällä kompataan ja kuunnellaan (luetaan).

Mä olen ollut edelleen ahdistunut ja skeptinen. Kyttäilen vessassa käydessä ja tunnustelen oireita. Välillä on ihan jees, välillä on todella ikävä olo. Vielä ei ole tullut tuhrun tuhrua. Onneksi.

Sainpa sitten päähänpiston ja ostin Clearbluen sen digitaalisen viikkotestin ja tein sillä, varmistaakseni, että onko se kehitys pysähtynyt vai jatkuuko vielä... Siis eihän se välttis mitään sano, mutta antoi sen 5+, joka nyt mulla onkin 5+2. En ole vielä kertaakaan jännittänyt niin paljoa testin tekoa, että kädet vain tärisi. Ajattelin, että antaa sen 1-2vkoa, jos on mennyt kesken, että hormonipitoisuudet olis laskenut tms.

Olin sitten niin innoissani, että otin kuvankin :ashamed:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5471882.jpg

Mä koetan nyt vähän rauhoittua tän asian kanssa ja olla raskaana. Ens viikolle, jos päästään raskaana, niin varhaisultraan.

Toistaiseksi jään nyt vähän taustailemaan meininkiäni. Ilmoittelen itsestäni,

JA PALJON PLUSSIA! ++++++++++++++++++++

Ja vielä muoksis: Siis se 3+ meinaa, et on kolme viikkoa ollut raskaana, jos joku ei jostain syystä tiedä. Minä en tiennyt, ennen kuin luin ohjeista. Eli sit meidän laskutavan mukaan 5+... Urpeliini olen minä, ette ehkä te ;)

Kreta,ihanaa ihanaa :heart: Kohta saadaan sit ultrauutisia =)

Kommenteista vielä,et yks suosikki on tää tuulimunan johdosta tuleva...no eihän se sit mitään kun ei ollu sitä lastakaan tai et eks se ookkin hyvä tietää et ei ollut oikee raskaus. Siis tiedän et jotkut ihmiset kokee homman noin omalla kohdallaan,mut miä en oikein osaa eritellä... siinä kuitenkin suree ehkä eniten sitä illuusiota lapsesta kun raskaus on alussa. Oli miten oli,musta ei sais ikinä löhtee vähättelemään kenenkään surua...pitäs vähän tunnustella et miten toinen asian on ottanut ja sit vast kommentoida.

Täällä munasarjojen nippailu jatkuu... hyödynnetty on :p

Kaikille hyvää uuttavuotta 2010 ja paaaljon plussia :heart: :flower:

Hei,
Ja kiitos tervetulotoivotuksista.Silent whisperNo, eipä oikein mitään mullistavaa ole löytynyt. OIkeastaan mua ei uudelleen ihmeemmin tutkittukaan. Oli vaan sellanen vähän niinku katsaus, että mitä seuraavaksi. Ja sitten sen sydämeni takia piti mennä sellaseen ablaatioon, missä rytmihäiriö poistetiin niin, ettei tarvi popsia rytmihäiriölääkkeitä päivittäin. Se oli sellanen katetrisaation kaltainen operaatio. Ei nukutusta. Ihan hyvin meni ja nyt tosiaan sitten voin taas yrittää. Ei ole niitä sydänlääkkeitäkään, onneksi. Ne vähän epäilyttivät, vaikka niitäkin joitain voi syödä myös raskaana.
No, nyt jännäillään sitten.
Niin. Niistä lohdutuksista. Tässä viimeisessä keskenmenossa mä olin jotenkin sillai, että halusin vain olla yksin enemmän. Aiemmin olen kovasti kaivannut olkapäätä, johon nojata. Nyt halusin olla omineni. Eikä kukaan tyrkyttänyt mitään kummemmin. Itse asiassa ihmeen asiallista on ollut.
Se on joskus ottanut pattiin, kun lääkärit ovat voivotelleet mun monia keskenmenoja. Luulisi, että he ovat sellaiseen törmänneet. Siinä tulee sellainen olo, että pelkää, että kestääkö sen lääkärin pää. Eikä se niin pidä mennä. Mutta ehkä ne on sillä yrittäneet ottaa osaa, mutta mun korvissa se on voivottelua.

Pöh. TÄnään kp 29. Eilen tein digi-testin, ja NEGA !!!! |O
Viime kierto oli kyl 31 päivää ja sitä edeltävä 34. Ennen syyskuussa ollutta keskenmenoa oli kp aina 28...
Mä en tajua mikä tää kaamee väsymys on sit... Mut kyl mä uskon että täti kurvaa paikalle... Kyl noi clearbluen testit on niin herkkiä että ois kyl pitäny näkyä. Tosin en tehny aamupissasta sitä.
Plussatuulia kaikille !! ++++++++++++++++ :whistle:

Annamari-76, tsemppiä jatkoon. Vaikka ei kai tuosta vielä tosiaan voi vielä sanoa varmaa.
Itse tässä pähkäilen, että miten tätä uutta vuotta juhlistaisin. Siis kotona vai pitäskö ihan repäistä ja lähteä kaupungille hurvittelemaan.
Enpä tiedä. Mutta Hyvää Uutta Vuotta kaikille ja plussia kaikille !
:xmas: tollanen tonttu vielä tohon kuikuilemaan.

Lohdutuksista sen verran, että laidasta laitaan ne tosiaan olivat. Eniten mua kuitenkin lohdutti lähimpien ystävien aito myötätunto, he kun tietävät tasan tarkkaan, miten odotettu ja tärkeä se raskaus mulle on. Eniten ärsytti sitten just se "uuteen yritykseen sitten vaan"-asenne, kun sitäkin raskautta oli yritetty jo lähes vuosi, ja odotettu sitäkin kauemmin, kun yritys oli pitkään kielletty mun sairastumisen ja vahvan lääkityksen vuoksi. Vieläkin tuntuu niin kohtuuttomalta, ettei sitten sekään raskaus voinut jatkua, vaikka sitä oli niin kauan odotettu.

No, mutta uudesta yrityksestä sitten, täällä alkaa olla H-hetket käsillä oviksen suhteen, ja toivon todella että ne saadaan tällä kertaa hyödynnettyä. :)

Parempaa uutta vuotta ja sen myötä plussia (ja myös niitä vauvoja vuonna 2010) kaikille!!! :heart:

Yhteistyössä