KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

30.11.MAANANTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 2/30
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 2/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 6/26
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 7/
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 20/
zanz..........................KM 07/09.............................KP 25/27-32
Silent whisper...........KM 05/09.............................KP 25/31
Jeju81.......................KM 06/09.............................KP 54/30
Nam2018...................KM 02/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................KM 11/09

HAAVEISSA TOINEN

marsa22...............KM 06/09...........................................KP 11/31-33
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 12/
Imoen..................KM 10/09............................................KP 14/28-46
sanzibar...............KM 09/09............................................KP 15/28-34
BlondeMonsoon...KM 07/09............................................KP 16/27
Sinimarja..............TM 02/09............................................KP 17/25-34
haicu....................TM 10/09............................................KP 18/25
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09......................KP 19/
Huisi.....................KM 08/09............................................KP 26/28-30
Annemari-76........KM 11/06, 09/09.................................KP 26/28-34
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
SpanishDancer.....KM 10/09
caribbee...............KM 07/09
kreta....................KM 08/09, 11/09

HAAVEISSA KOLMAS

Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 5/27
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 22/
Tsuba.......................KM 06/09...................................KP 55/28-31
Piijuska-78...............KM 05/09...................................KP 62/29
MayBeibi..................KM 09/09
Neila........................KM 09/09

HAAVEISSA NELJÄS

rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 15/28-34(41)
Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 29/27-34

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Rinja

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Aappa, Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Minky ja BlondeMonsoon - Kiitos :hug: voi kun olisikin..

tillukas - Minkälaisia muita oireita sinulla on endometrioosista? Ja olet siitä huolimatta saanut yhden lapsen "ihan luomuna"? Mä oon alkanut epäillä josko mulla olisi myös endo. Oireina monen päivän tuhrut ennen menkkoja (ei ollut keltarauhashormonin puutetta) ja hirrrveät menkkakivut!

Pikainen tiedote omalääkäriltä terkkarista:

Oli soittoaika. Kerroin tilanteen ja Kättärin lääkärin mielipiteen raskauden laadusta. Omalääkäri oli sitä mieltä, että höpöhöpö tuollaiset ei raskaus -jutut ja pisti mulle lähetteen verikokeisiin (kaikki mahdollisen hormonit, keliakiat jne.) ja vaati tulla käymään. Ja aikoo nyt laittaa lähetteen jatkotutkimuksiin Kättärille! Sanoin, että siellä viitattiin kintaalla raskaudesta, mutta omalääkäri vakuutti, että tuskin pistää lähetettä takaisin, jos riittävästi perustelee. Ihana oma(nais)lääkäri :heart: Jäi tosi hyvä mieli, ehkä vähän jännittääkin.

Huomenna sitten litratolkulla verta luovuttamaan.

Palaamme =)

Kreta,hyvä homma!!!

Eka km aiheutti meille jonkin verran kränää...miä surin aivan kamalasti ja mies ei ollut ehkä edes ymmärtänyt et oon raskaana...eikä siten pystynyt tajuumaan kuinka paljon asia minuun koski eikä sen unohtaminen niinvaan käynyt. Toka taas harmitti molempia aika tasapuolisesti,meni kuiteskin niin pitkälle ennenkuin huomattiin tuulimuna,mutta tilanne oli muutenkin tosi eri,kun raskaus oli ns. "vahinko" ja tuntu et mies oli jopa enemmän innoissaan aluksi...mut pahaltahan se silti tuntui.

Mulla on nyt taas huuli pyöryläisenä täälä... on ollu noin viikon kaks huono olo,sellanen semisti flunssanen ihankuin tauti pyrkis päälle,mut sit kuitenkaan tuu ees mitään nuhaa tai muuta. Lisäks jossainkohtaa päivää,yleensä puolenpäivän tietämillä iskee ihan sellanen huimaus,pahoinvointi,kylmähiki-kohtaus :o Mahaan on vihlonut pikkasen eilen ja just parhaillaan munasarjojen kohtaan juilii ihan kunnolla.
Muistelisin kyl et tällästä saatto olla ekan km:n jälkeenkin,siis kaikkihan oli sillon ihan sekasin...
Mut et mietin voisko olla joku ovis juttu,en tiiä ihan tarkkaan millon sen pitäs olla,tällä viikolla kai...menkat oli niin ihmeelliset et en oo varma alkamispäivästä. Toi munasarjan vihlominen vois viitata siihen...
Jotain helkutan hormonimyrskyä taas :kieh:

Tää alkaa tääl jännäämään,mul siis huomenna kp 28!!! Ja välil on kyl ollu semmosta pientä ellovaa oloa... Välil tulee tosi tosi kuuma, ja heikottaa, ja välil tissejä pakottaa, sitä ei oo normi-raskauksissa :$ Huomenna meinaan jo tehdä semmosen herkän clearbluen testin hätäisenä :ashamed:
JÄnnittää !!!!!

Annmarille kovasti tsemppiä ja kovasti toivotaan plussaa :whistle:

Endosta.. tuosta tuli mieleen että mulla on juuri ennen esikoista puhennut kysta(jonka olemassaolosta en tiennyt ennen puhkeamista) ja epäilen kyl et ois taas jotain samanlaista, sillä esim ultras sisäkautta sattui silloin kun tavallaan ultrasi jotenkin "takaa" ja oikeen väänteli sitä anturia, mutta kun tästä huomautin niin gyne totes sen vaan johtuvan kierron vaiheesta, en tiiä sitte.. ja joskus on sänkypuuhien jälkeisenä päivänä tullut vähän verta.. Onko teillä kellään ollut vastaavaa? :ashamed: No mielessä on pyöriny ajatus siitä, että menisin ens vuoden puolella gynelle uudestaan, jos ei kahta viivaa saa testiin ennen sitä.

Mukavaa viikkoa, ladyt ;)

Hei anteeks pikapikaa omanapaa mut oon ihan äimänkäkenä ny: kp17/27 ja niinku ylempänä oon "tilittäny" ni ovis oli sunnuntaina oireiden perusteella. Ja ny mä valun valkkaria ihan purona. Mitä tää meinaa??? Ei kai se ovis ny ENÄÄ voi olla???

Silent whisper Tyypillisistä endo-oireista mulla on jonkinverran epäsäännöllinen ja runsas vuoto, yhdyntä- ja tärinäkivut etenkin oviksen jälkeen ja kivut ennen kuukautisia ja sen aikana. Ennen kuukautisia olen kivut kestänyt vielä ilman lääkkeitä, mutta alkupäivät menee aika tujuvissa mömmöissä (panacod) ja silti sen vielä hyvin tuntee. Kivun rajuudesta ehkä kertoo jotain se, etten ole kaivannut keskenmenoihin mitään kipulääkettä, ne ei ole sattuneet sen vertaa kuin kuukautiset. Minut on tähystetty kahteen kertaan, ekalla kertaa pesäkkeitä vain polteltiin, toisella kertaa emättimen seinästä poistettiin luumun kokoinen pesäke. Toinen munatorvi on arpeutunut umpeen ja on takertunut kohtuun. Tärinäarkuus on pahimmillaan sitä, että kävely sattuu, parhaimmillaan sitä ei ole. Oireet vaihtelee hirmuisesti kierrosta toiseen, mutta jos ovat pahenemassa, niin suunta on kyllä selkeä kierroittain. Esikko on ekasta kierrosta onnistunut luomuvauva. Tuli jopa niin helposti, että ihan hämmästyimme. Eikä nämäkään nyt johdu endosta: endo vaikeuttaa hedelmöittymistä/kiinnittymistä, mutta keskenmenoja se ei nykytiedon mukaan aiheuta. Ongelmia ei nytkään ole ollut raskautua, takanahan on kolme plussausta puolessa vuodessa, joista pisimmillään päästiin viikolle 12+0, joskin viikkoja aiemmin kuolleen kanssa ;)

Mulla on kysymys teille:

Jos ovulaatio tuntuu kipuna, niin kestääkö se kipuilu kuinka kauan? Siis että onko se vaan joku vihlaisu, vai voiko niitä kipuja olla monta päivää?

Minä kun en ole koskaan tunnistanut tai edes koettanut tunnistaa ovulaatiota, hyvä että nyt jo tiedän suurin piirtein milloin sen pitäisi olla... No joka tapauksessa, laskujen mukaan sen kai pitäisi olla näinä päivinä, ja mulla on vihlonut nyt jo varmaan kolmena päivänä.

Tuntuu että tää ovulaatio-oireiden pohtiminen on vähintään yhtä epäselvää ku sitten se raskausoireiden "tunnistaminen"..

kreta - hienoa että löysit kuitenkin ymmärtävän lääkärin :)

Annmari-76 - testailitko??? ++++ :whistle:

tillukas - kiitos oireiden kertomisesta :hug: Mulla on myös niin hirveät kk-kivut, että km ei tuntunut niihin verrattuna juuri miltään. Kivut on ainoastaan menkkojen ensimmäisenä päivänä ja silloin vedän aina 2 kpl Miranax lääkettä joka vie kaiken kivun pois.

Imoen - Mulla ovis kestää muutaman tunnin ajan. Vihloo toiseta munasarjaa kun esim. nousee tuolilta tai kävelee. Suosittelen ovistestejä jos haluat sen varmuudella bongata. Mä luulin ennen että se on melkein viikon aikaisemmin kuin se oikeasti on :wave:

Oma napa: Tuhrut ovat vielä toistaiseksi pysyneet poissa. Tänään taas on tullut valkkaria niin paljon että monta kertaa olen joutunut käymään tarkastamassa näkyykö punaista. Viimekierrossa turhrut alkoi huomenna, eli eiköhän ne sieltä taas pian.. Kauhea nälkä on kokoajan, mutta se todennäköisesti johtuu vaan siitä että täti on tulossa.

SW dpo 7

1.12.MAANANTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 3/30
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 3/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 7/26
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 8/
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 21/
zanz..........................KM 07/09.............................KP 26/27-32
Silent whisper...........KM 05/09.............................KP 26/31
Jeju81.......................KM 06/09.............................KP 55/30
Nam2018...................KM 02/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................KM 11/09

HAAVEISSA TOINEN

marsa22...............KM 06/09...........................................KP 12/31-33
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 13/
Imoen..................KM 10/09............................................KP 15/28-46
sanzibar...............KM 09/09............................................KP 16/28-34
BlondeMonsoon...KM 07/09............................................KP 17/27
Sinimarja..............TM 02/09............................................KP 18/25-34
haicu....................TM 10/09............................................KP 19/25
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09......................KP 20/
Huisi.....................KM 08/09............................................KP 27/28-30
Annemari-76........KM 11/06, 09/09.................................KP 27/28-34
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
SpanishDancer.....KM 10/09
caribbee...............KM 07/09
kreta....................KM 08/09, 11/09

HAAVEISSA KOLMAS

Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 6/27
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 23/
Tsuba.......................KM 06/09...................................KP 56/28-31
Piijuska-78...............KM 05/09...................................KP 63/29
MayBeibi..................KM 09/09
Neila........................KM 09/09

HAAVEISSA NELJÄS

rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 16/28-34(41)
Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 30/27-34

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Rinja

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Aappa, Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joo, nyt Annmari vois laittaa testituloksia kehään! Täällä on monta jännittynyttä kuulijaa!
SilentWhisper, älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Eihän sitä koskaan tiedä.. :) Pidän sulle peukkuja pystyssä!
Kyllähän niitä plussia vois jo tulla, onhan jo joulukuun eka pvä eikä vielä yhtään plussaa! Mulla on tässä kuussa se jälkitarkistus ja sitä odotan enemmän kuin itse jouluaattoa. Enää 20 pvää.. Miten muuten te muut, ovatko lääkärit käskeneet teidän odottaa uuden yrittämisen kanssa keskenmenon jälkeen? Ja kuinka kauan? Pelkään että lääkäriltä tulee ohje odottaa vielä pari kiertoa ennen kuin saadaan aloittaa uusi yritys. Tosin vielä mulla ei ole ollut yhtiäkään menkkoja, joten paras kai olisi odottaa että edes yhdet tulisi vaikka lupa saataiskin.

Mieli on maassa, taas tai edelleen. Kävin kuitenkin koiran kanssa pitkällä lenkillä. Tuli tosi hyvä olo, ja kyllähän sen tiesinkin, mutta se lähteminen on aina niin vaikeeta. Mieluiten vaan viruis omalla sohvalla ja rypis tässä surussa.. Ja se pissaamis-kipu on helpottanut, joten en vielä ole ottanut yhteyttä lääkäriin. Ihmeellinen vaiva, mistähän sekin on johtunut?! No ei sillä niin väliä, pääasia että menis itsellään pois.

Nyt vaan paljon, paljon plussia kaikille. Ihan kaikille. Mä en muuta hyväksy ;)

Imoen Mulla kestää nippailut tai krampit eka kovempina päivän ja mielestäni sitten vähemmän kovina pari pv. Tässä kierrossa en pongannut ovista tikulla mutta en ihan noudattanut pakkauksen ohjeita kunnolla. Lämmöt nousi lauantaina ja rinnat myös mulla aristaa noin 12h oviksen aikaan.

Nyt alan olla toiveikas tämän kierron suhteen, eilen päädyin Terolutit kuitenkin aloittamaan, ajattelin ettei niistä haittaa ole, kun oviksen oireet oli ohi kp 15. Viimeksi olin Terolut kuureilla 3 kiertoa ja ja just se kierto kun raskauduin en ottanut teroluttia ja sitten oli mennyt kesken jo 6rvk. Eli nyt ajattelin ottaa varman päälle jos kierto ei ole vielä tarpeeksi muuten tasoittunut.
Voikun olis ihana olla joulu raskaana tai jo pian sen jälkeen. Tänään saatiin pukki sovittua, pojan iloksi.

Tämmöistä mulle, paljon tsemppiä kaikille

Mä vielä hengaan täällä mukana... pelottaa niin että tämäkin menee kesken tai että on tuulimuna. Kahden viikon päähän varasin varhaisultran.... Mitään oireita ei vielä juurikaan ole, väsymystä kylläkin.

n11na ja minime 4+3

Mä tein sen testin heti aamulla siis. Ihan aamupissasta ja ihan selkee nega,ei voinu erehtyä,mut ny kuitenki kp 28. muistan edellisen onnistuneen raskauden kohdalta että taisin tehdä nega-testin sillo kans kp 28 aikoihi. vahvistu vasta vähä myöhemmi. mutta... pitää vaan ootta..

:( pöljä nega Annmari. Toivotaan, että täti pysyy poissa ja nega muuttuu taas plussaksi.

).( Mulla dpo 9. On tää piinaavaa. Välillä on muka oireita ja sitte taas ei. Ihan kuitenki jännää päästä taas piiiiitkästä aikaa testaileen (jos ehtii testata ennen tätiä ;) )

Sunburned, meitä käskettiin odottamaan (sairaalan lääkäri, kaavinnan jälkeen) yhdet menkat. Ei kyllä odotettu, mutta eipä mitään tullutkaan. Saa nähdä nyt sitten, mitä lääkäri sanoo, kun jälkitarkastus on tänään. :attn:

Mies alkoi kyllä eilen haastaa riitaa ja näyttää siltä, että jää hyödyntämättä tämän kuukauden mahdollisuudet. :headwall: Kyllä mä tiesin, että työttömyys stressaa sitä eikä se varmaan halua just tähän väliin ajatella sitä lasta. V***aa ihan suunnattomasti.

nooh, täällä tarinaa. Mies oli eilen reeneissä ja tuli joskus yhdentoista jälkeen kun olin nukkumassa ja oli ostanut sen herkän first signal testin....nooh tyttö nukkui levottomasti ja tuli meidän viereen yöllä :)

niin tää mammahan meni ja teki sen testin ja enhän jaksanut kauaa siinä törrötellä puoli nukuksissa ja läxin takasin nukkumaan , noh aamulla kun tulin vessaan ja kurkkasin pessimistinä sitä ja kas kas selkeetä selkeempi haamu :whistle:

nooh aamulla ennen kun kävin aamupissalla niin läxin apteekkiin hakee apteekin oman testin , niin selkeä nega?

onko muilla ollut noitten first signalin kanssa epäolennaisia haamuja :p

mutta toivotaan että jotain tarkottaisi :heart:

ilmoittelen sitten kun saan selvyyttä. ärsyttävä tilanne!

Tuolta Kesäkuisista tipahdin korkealta ja kovaa... Tässä mun tarinani: Aloin viime ti rv 10+6 aamuyöstä vuotaa verta. Olimme etelänmatkalla, joten menin aamupäivällä hotellin lääkärin juttusille, joka laittoi lähetteen yksityiseen sairaalaan. Siellä ultra kertoi surulliset uutiset: alkion kehitys oli pysähtynyt jo rv 7+4, vain päivä sen jälkeen kun olin ensimmäisessä neuvolassa ja sain possupiikin (Sattumaa vai ei? Sitä ei tulla koskaan tietämään). Alkuraskauden ultrassa rv 6+5 kaikki oli kuitenkin niin kuin pitikin, syke löytyi vahvana ja koko vastasi viikkoja jne.

Ottivat sitten sairaalaan sisään ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Meidän pieni toukka kokonaisen sikiöpussinsa ympäröimänä "syntyi" kädelleni ja päätyi lopulta sairaalan vessanpyttyyn... En joutunut tämän ansiosta enää kaavintaan, vaan pääsin hotelliin seuraavana päivänä, jotain hyvää sentään. Loppuloma meni aika sumussa, yritin parhaani mukaan peittää suruni ja kipuni lapsilta (joille ei oltu vielä onneksi kerrottu vauvasta) ja viime sunnuntai-maanantaiyönä palattiin sitten Suomeen.

Mulla olisi ma ollut np-ultra, mutta heräsin aamulla perumaan ajan. Siellä etelässä sairaalassa tyhjennyksen jälkeen sanoivat, että vaikka kohtu hyvin tyhjentynyt, niin heti suomessa gynen kontrolliin. Eivät mua kuitenkaan Kättärille huolineet, käskivät vaan terveyskeskukseen hcg-testiin 2-3 viikon päästä. Oma olo oli kuitenkin niin epävarma, että halusin, että Suomessa vielä tarkistetaan ultralla kohdun tilanne ja saan kysellä suomeksi miljoona kysymystäni mukaanlukien koska saamme yrittää uudestaan, joten varasin yksityiselle ajan. Siellä kohdun tilanteen todettiin olevan olosuhteisiin nähden hyvä, kaikki raskausmateriaali on tosiaan poistunut ja muutaman päivän pitäisi kuulemma enää vuotaa korkeintaan. Paras uutinen oli se, että saamme yrittää heti uudestaan. Hcg-testiä ei lääkäri nähnyt tarpeelliseksi, mutta mietin vielä, että pitäisikö jossain vaiheessa mennä... Täällä tuntuu moni käyneen.

Tämä oli minulle ensimmäinen km. Kaksi onnistunutta raskautta on takana ja niistä ihanat pojat 2004 ja 2005. Yksi kemiallinen (?) raskaus oli juuri kuopuksen tärppikiertoa edeltävässä kierrossa, mutta se ei tosiaan ehtinyt muutamaa päivää ja haamuviivoja pidemmälle. Kolmatta pikkuista siis perheeseen kovasti toivotaan.

Nyt kun viikko on tyhjennyksestä kulunut, niin alkaa hiukan helpottamaan. Tänään on vielä laitettava jo esiinkaivetut mammavaatteet pois, sitä olen lykännyt ja pelännyt. Kaikille jotka odotuksesta tiesivät on nyt kerrottu (ehdimme juuri ennen matkaa kertoa parille ystäville ja kaikille isovanhemmille) ja se on ollut helpotus. Vielä ensi viikolla on edessä viimeinen koitos: töissä on kerrottava, siellä pahoinvointi ja mahan hillitön turvotus paljasti jo viikkoja sitten uutisen ja nyt loman ja sairasloman jälkeen on marssittava esiin mahattomana...

Vuoto tuntuu olevan loppumaan päin, tänään on jo tullut ruskeaa tuhrua, tähän saakka vuoto on ollut kirkasta. Tilasin aamulla ovisliuskoja ja raskaustestejä netistä. Ajattelin kokeilla itse noilla raskaustesteillä josko hcg jossain vaiheessa tippuisi tarpeeksi matalalle ja samalla yrittää bongailla ovuloinko jo ennen ekoja varsinaisia menkkoja. Tuntuu, että on tarve tehdä jotain, joten hassaan rahani nyt tällaiseen sitten.

Jaja

Imoen, voisitko saada miehesi leppymään jotenkin? Yhteinen iltalenkki, herkkuruokaa ja sauna, sitten kenties yhteistä peittojen heiluttelua? Olishan se kiva että pääsisit yrittämään, nyt kun kerran on otolliset päivät. Mutta tietysti jos toista stressaa muutenkin kurja tilanne, ei varmaan hirveesti nappaa. Mutta onnea koitokseen ;)

Huisi, ou mai kaat! Ihan huisin hienoo, joulukuun eka plussa! Nyt sitten odotellaan intoa piukassa uutta testausta ja uutta plussaa. Toivottavasti AnnMarinkin nega muuttuu plussaksi. Ja voiku jo ite pääsis yrittämään, oon aivan malttamaton. Ajattelen vaan sitä, että jos jotakuinkin heti nappais, niin meillä voisi olla jo ens jouluna vauva. Uusi raskaus pelottaa aivan mielettömästi, pelkään että joudun taas pettymään. En varmaan kestäisi uutta epäonnistumista, ainakaan samankaltaista kun minkä koin Onnin ja Autuuden kanssa. Se on niin väärin tuntea vauvojen liikkeet monen viikon ajan ja vielä juuri ennen syntymää. Ja sitten syntyy täydellisen kauniit vauvat, toinen elossa, eikä mitään toivoa yhteisestä tulevaisuudesta ole. VÄÄRIN! Taas tätä vuodatusta, ehkä te kuitenkin kestätte :)

Jaja78, tervetuloa mukaan. Olen tosi pahoillani menetyksesi johdosta. Ja miten kurjaa, että kaikki sattui juuri lomareissun aikana! Onneksi kuitenkin kävit täällä Suomessa yksityisellä, sait varmaan sieltä, ainankin osittain, mielenrauhan, että nyt kaikki on kunnossa kohdussasi. Ymmärrän täysin miltä susta tuntuu palata töihin! Mulla on sama edessä tammikuussa.. Tosin työkaverit jo tietävät meidän menetyksestä (identtiset kaksoset syntyivät rv:lla 22+1 ja menehtyivät), mutta varmasti tulee vastaan ihmisiä, jotka ihmettelevät missä olen ollut ja miten vauvat voivat.. Psykologi käski keksiä valmiiksi jonkun vastauksen, mitä vastaa kysyville. Vieläkään en ole keksinyt! Mutta joku selkeä sotasuunnitelma varmasti helpottaisi oloa, tulis ehkä varmempi olo.. Mutta toivon Jaja, että sun vuoto loppuu pian ja että ainakin fyysisesti alat voimaan hyvin. Mulle toivoa ja uskoa tulevaan luo ajatus uudesta raskaudesta ja vauvasta, niin ymmärtääkseni sinullekin. Eli onnea uuteen yritykseen. Ja muista, tänne saa vuodattaa ja kysellä kaikkea, me autetaan! Iso halaus sinulle :hug:

IHANAA HUISI :heart: !!!! Mahtavia uutisia :)
Mä tein tänään taas ihan selkeen negan. Menkkamaisia tuntemuksia väli. Alaselkä välil jomottaa. Kyllä se täti taitaa pian paikalle kurvata. Yriettävä tästäki ny jotain hyviä puolia löytää. Esim. jouluna ei tartte yökkäillä, voi kulautella lasillisen jos toisenki glögiä... tms.
NO, niin kaua ku menkkoi ei kuulu ni on toivoo.
Tsemppiä kaikille jännäämiseen :heart: :heart: !! Ja onnittelut kaikille plussan tehneille sekä halitukset teille muille joilla täti kurvannu paikalle tai testi näyttää negaa!!! :heart:

Yhteistyössä