KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

Nyt tarvitsisin vähän mielipiteitä teiltä muilta, kahteenkin asiaan. Tällä hetkellä on keskenmeno alkanut jo surettamaan eli tunteitakin on tullut enemmän pinnalle. Mutta minulla on ristiriitaisia tunteita sen suhteen, että onko minulla oikeus tuntea surua. Onko minulla oikeus surra tuulimunaraskautta, sillä eihän siellä ollut oikeaa alkiota missään vaiheessa. :'( Olenko minä mitään menettänyt? Voinko kertoa kokeneeni keskenmenon asian tullessa puheeksi? Ajattelevatko muut, että mitä se oikein suree, kun eihän se oikeasti ollut raskaanakaan. Toisaalta olinhan minä raskaana ja luulin synnyttäväni seitsemän kuukauden päästä.

Toinen pinnallisempi kysymys on, että mikä lasketaan jälkivuodoksi? Minulla on nyt ollut 2-3 vuoto pelkkää rusehtavaa tuhrua, joten onko se vielä jälkivuotoa? Ohjehan oli ettei yhdyntää ollenkaan jälkivuodon aikana ja senkin jälkeen kondomin (ehkäisyn) kanssa. Tekisi mieli jo vähän läheisyyttä.

Tuittu-
 
Tulin mutkien kautta tähän pinoon. Ensin heinäkuisissa sitten elokuisissa ja nyt täällä. Oireeton keskeytynyt keskenmeno rv9 kehitys sikiöllä 6-7 viikko. Tänään aloitin tyhjentymään sytotekeilla ja tulihan sitä tavaraa ulos..toivottavasti tulee kaikki. Tässä laskeskelin ettäsyyskuun lopusta tähän asti raskaana kokoajan, ainoo se ovis viikko edellisen km:n jälkeen ja sit taas uudestaan raskaana. Nt tulee väkisin taukoa, luulen että vuodan ainakin kukauden ja sama aika menee myös kromosomitutkimuksen vastausten tulossa. Sitten olisi vielä muutosalueiden leikkaus kohdunkaulalla ja sitten voisi uskaltaa alkaan yrittää pientä ihmettä jos kromosomit antaa myöden.. en voi sitte ees yrittää jos löytyy jokin vakava rasite! Epätietoisuus on ihan mälsää.

Onnellinen ja 4 ihanaa lasta
 
Minut myös voi siirtää takaisin kuumeileviin :( ... Vuoto alkoi aamulla klo 6 ja hirveät kivut siihen perään, nyt kahden panadolin avulla pystyn jotenkuten olemaan. Kivut ja vuoto ovat siis molemmat sitä luokkaa, että mitään toivoa ei ole. Voi itku! Surettaa, ketuttaa ja nyt myös pelottaa... Mikä mussa on vikana?

:hug: kohtalotovereille ja uusille ja kaille muillekin tarvitseville.

Imoen, toivottavasti siellä kaikki hyvin? Älä sinä nyt enää tipahda takaisin, tsemppiä ja onnea matkaan!
 
Jaja, tuli paha mieli sun puolesta. Koeta jaksaa. :hug:

Kiitos kaikille kannustuksesta. Musta tuntuu ihan tyhmältä valittaa tässä pinossa kun kuitenkin sen plussan olen saanut, mutta ei se tunnu nyt kyllä plussalta ollenkaan. :/ Eilen tuli enemmän sellaista verensekaista limaa ehkä teelusikallinen. Tänään aamulla taas sellaista tummanruskeaa (vanhaa?) verta jossa seassa jotain pieniä hyytymän tapaisia tmv. Koko ajan odotan, koska se iso vuoto alkaa.
 
jaja :hug: voi surkimus sentään. Ei sinussa ole mitään vikaa. Tuo pikkuinen ei vaan jaksanut.
odottavainen..onnea :flower:

itse olen odotellut kuukaitisia. kaks negaa testausta takana, mut jotenkin sellainen olo etten oikein usko niihin. kummallisia oireita jotka eivät ole ennen kuuluneet kuukautisodotteluun. Joten nyt aamulla tein sit taas testin ja siihen tuli ihan haalea viiva toisen viereen. odottelen viel jokunen päivä ja testaan sit uudelleen.
Voiskos olla niin et kaikki tuntemukset olis tosia, vaikken ole uskonut noihin negatiivisiin testeihin :saint:
 
Ja tuittu... Tottakai voit surra. Ja kertoa kokeneesi keskenmenon. Onhan tuulimunaraskaudessakin ihan oikea raskaus alkanut, mutta sikiö ei ole alkua pidemmälle kehittynyt... Kuitenkin kaikki istukka, raskauspussi ym on ihan tavallisesti kehittynyt ja kohtu kasvanut. Mulla tuulimuna vko:lle 11 oli kesällä. Lääkkeellinen kohduntyhjennys...
 
Onpa paljon tullut nyt myös ikäviä uutisia monen plussien myötä :(
joten :hug: jaksamista. Ei se välttämättä ole niin et itsestä vika löytyisi.Huonoa tuuria vaan :'(

).( En sitte käynytkään ostamassa vielä testiä ku pähkäilin et siinä ei varmaan vielä edes näkyis mitään ku täti odottelen vasta ke tai to saapuvaksi. Ja tuntuu et vaikka haamun sais nii se voi tarkoittaa yhtä hyvin negaa ku plussaakin.Ei siitä tuu yhtään viisaammaksi :headwall: Joutuu kuitenki uudelleen testailee.Joten jätän sen suosiolla tälläkertaa myöhemmäksi.On muutenki taas sellanen olo et nega tulis kumminki. :kieh: Ja sitä en haluu!

Liilia Toivotaan et se sinun haamu on se parempi vaihtoehto b :D d ja parin päivän päästä onkin jo kunnon plussa :heart:
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille :heart:

Jajalle iso :hug:

Ja imoen - toivon sydämeni pohjasta että vuoto on harmitonta ja loppuu PIAN!!!

Mkäs tilanne on Ninnattarella?

Ei ole tullut täällä nyt käytyä kun meinaa mennä toivo koko hommaan.. hoidot etenee, eli ensi kuussa siirrytään IVF hoitoihin! Eli kun menkat alkaa, alkaa piikittely. Vähän jännittää, ei niinkään fyysisesti vaan henkisesti, jos sekään ei onnistu! Tämä kuukausi on ollut stressitön, eli en ole tikutellut ovista tms. Ei kyllä ole ollut mitään ovikseen viittaavia oireitakaan, eli liian myöhäiseksi menee taas kerran...
 
23.1. LAUANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Naw2012...................KM 02/09..............................KP 9/
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 11/23
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 18/30
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 27/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 28/30
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 29/27
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 33/28
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 35/
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
Tuittu-.......................TM 01/10
melina84...................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 6/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 10/
Stemia.................KM 12/09............................................KP 10/28-30
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 14/27-29
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 15/
haicu....................TM 10/09............................................KP 21/26
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 21/28-34
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09.....................KP 28/29-33
Liilia.....................KM 02/09............................................KP 31/28
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10




HAAVEISSA KOLMAS



puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 3/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 11/
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 15/28-30
Neila.........................KM 09/09, 01/10.......................KP 16/
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 17/28
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 31/27
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09
Jaja78......................KM 11/09, 01/10



HAAVEISSA NELJÄS



rakuuna...........KM 03/97,01/08, TM 07/09,01/10...KP 5/28-34
Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 36/28-47



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Imoen, Odottavainen




 
Voi kun paljon huonoja uutisia! :'( Halit kaikille uusille ja vanhoillekin!

jaja: :hug: :hug: :hug:

liilia: Onnea! :flower: :flower:

tuittu: Mä koen et mun tuulimunaraskaus on ihan yhtälailla raskaus kun kaikki muutkin. Se oli mulle tosi kova paikka. Edes seuraava keskeytynyt keskenmeno ei ollut niin paha...
 
Jaja78: Voi kurjuuksien kurjuus :hug: :hug:

tuittu: Samat sanat, ku muillakin eli mullakin meni niin pitkälle se tm-raskaus ja raskaana olin ja siltä myös tuntui. Munasolu vaan oli maanantaikappale, niitäkin valitettavasti on :(

ON: Taisi sitten kuitenkin irrota se munasolu vasta tänään, eilenkin tuli vielä valkkaria (ei kirkasta) ja aamun lämmöt oli matalat ja nyt sitten iltapäivällä nousussa. Että kattoo ny, ehtiikö illan sintit saada sen kiinni.. Tyhmä kysymys: tapahtuuko ovis siis aina aamulla, kun noi ohjeet pesun sivulla ja muutkin jutut viittaa aina siihen, että aamulämmöt romahtaa ja sitten ne nousee ku ovis on ohi???
 
Voi ei Jaja 78 :hug: :hug: Voimia ja uskoa tulevaan :heart:
onnellinen x5 tervetuloa! Itsellä ei ihmeempiä. Ovispäiviä kai vietellään. Tikkuja en käytä, mutta näin olettaisin laskurin ja muiden oireiden mukaan.
Plussia :)
 
Onnittelut plussanneille, oli sitten haamu tai vahva plussa! :hug:
Pahoittelut ja tsemppiä Jajalle ja myös muille huonomman mielen omaaville. Yritetäänhän muistaa, että itseä ei pidä syytellä mistään, ei ole itsestä kiinni onnistuminen tai epäonnistuminen (lopulta). :heart:

ON: Voi juma...Täällä olis ehkä nyt parhaat ovishetket menossa, niin joku ihmeen hiivan tapainen ärtymys iski alapäähän eilen...Ei puhettakaan mistään peiton heiluttamisesta. Miten on mahdollista juri nyt, kun en ole hiivan tms kanssa kohdannut vuosiin. Ottaa päähä ihan hirveästi. En jaksa uskoa, et kp 8-12 yritelmät kantais pitkällekään. Nyt siis melko pitkälti hanskat tiskissä tältä kierrolta. Ja turha tällaisesta valitella täällä, mutta... :headwall:
 
Toivotar: Ootko varma, että on hiiva? Ettei vaan olis ovikseen liittyvää valkkaria? Siis tietty jos kovasti kutisee ja silleen, on se hiivan mahdollisuus olemassa.. Mä olen itse vaan ovis-meiningeissä täällä ja noita valkkareita oon nyt seurannu, eikä aina tiiä mikä merkkaa mitäkin.. Nimittäin nyt pitäis ovis vihdoin olla mut silti valkkari on valkosta, eikä kirkasta mitä sen pitäs jo olla, kun näitä on tullu jo neljä päivää..

Anteeks taas, kun tuon nää valkkari-havainnot tänne :LOL: Ne vaan auttaa oviksen bongaamisessa ainakin mua =)
 
Myötätuntohali kaikille tarvitseville :hug: ja onnittelut plussanneille :flower:

Tänään lauantaina kp 2. Menkat oli myöhässä 5 päivää, mutta koska ei ollut ainoatakaan oiretta, niin tiesin olevan myöhästymistä.

D3-vitamiinia syön terveyttä kohentavien ja sairauksia parantavien vaikutusten vuoksi mm. kalaöljyn rinnalla. Kuulemma voisi auttaa myös PCO:hon, kuten moniin muihinkin sairauksiin. Mulla on muuten lähteneet munasarjakivut pois tuon D3-vitskun ansiosta. Olen aloittanut myös vähähiilarisen dietin ja olo on mahtava. Painokin on lähtenyt tippumaan.

Silentille voimia :heart:
 
Kiitos kaikille halauksista ja myötätunnosta, tulevat tarpeeseen!

Anteeksi omanapaisuuteni, mutta marisen vielä yhdestä asiasta: mulla on raskausoireet tässä tänään vaan voimistuneet, mikä tuntuu jotenkin epäreilulta. Aamulla heti pissalla käytyäni ja vuodon alkamisen havaittuani jouduin halailemaan pönttöä ja meinasin oksentaa (ei tullut kuitenkaan, mulla se jää aina yrityksen asteelle, on jäänyt aiemmissakin raskauksissa) ja pyörrytti myös kovasti. Paha olo jatkunut koko päivän, samoin palelu ja väsymys. Mutta kaiken huippu on, että rinnat on kipeytyneet kunnolla vasta tämän päivän aikana! On kipuilleet pikkuhiljaa tässä edellisinä päivinä, mutta tänään on selvästi kipeytyneet kunnolla ja turvonneet. Onhan se toki niin, että ei se raskaushormoni hetkessä katoa ja oireita voi kai pidellä vielä jonkin aikaa, mutta oudolta tuntuu, että näin selvästi oireet voimistuu, vaikka vuoto on jo alkanut. Varsinkin kun raskaus oli niin aivan alussa vasta, että ei sitä hormonia ole voinut vielä ihan hurjasti ollakaan (vastahan mä plussasin kunnolla ke/to). Vai onko tämä ihan tavallista, onko teille muille käynyt näin?

En kyllä mitään toiveita elättele raskauden jatkumisesta, mutta toivoisin kovasti, että mun kroppa ja hormonit ei olisi sekaisin kuin seinäkellot.

Ja semmoinen kysymys vielä kokeneemmille, että kannattaako keltarauhashormonin osuutta selvitellä kuinka herkästi? Mulla löytyy kemialliset raskaudet 02/05 (kuopuksen tärppiä edeltävä kierto) ja 09/09 (km-tärppiä edeltävä kierto), sitten tuo keskeytynyt km 11/09 (rv 11, alkio vastasi 7+4) ja nyt tämä varhainen km. Voisikohan mulla olla keltarauhashormonissa häikkää? Eka raskaus kuitenkin onnistunut ja siitä lapsi 02/04 ja sitten toinen lapsi 11/05. Keskeytyneessä keskenmenossa myös kyllä normaalisti kiinnittynyt alkio. Jotain syytä tai apua yrittää nyt korvien väki hakea... Onko lugeista haittaa, löytyykö tietoa/kokemuksia?
 
tuittu ja melina84+Onnellinenx5,pahoittelut ja tervetuloa pinoon :hug:

Tuittu,Mulla oli viimeks tuulimuna ja en osaa erottaa ns.oikeaa raskautta tuulimunasta...molemmissa on kuitenkin syntynyt mielikuva vauvasta ja odotuksesta ja kroppa valmistautuu kantamaan 9kk :(

Jaja,Onko sulla sen vuodon mukana tullut hyytymiä tms... en nyt lukenut niin tarkkaan kaikkien kirjoituksia kun oli roppakaupalla tekstiä tahkottavana,joten sori jos oot laittanut tuonne aikasemmin :ashamed: Tuli vaan mieleen et tiedän tapauksen joka vuoti ihan valtavasti alkuraskaudessa ja silti kaikki hyvin... tietty kivut on toinen juttu,mut toisilla on niitäkin alkuraskaudessa :/ Oli miten oli,kauheesti jaksamista ja voimia,todella väärin :hug:

Ääh,hirveesti oli kommentoitavaa,mut kaikki pakenee päästä |O

Plussanneille onnittelut :heart: :heart:

ja mitä mun sänkypuuhiin tulee,niin se on vaan sit yöllä yritettävä :saint: B) Ei meinaan siskolle kehtaa sanoo et sori,mut mennään nyt tekeen lasta,palaamme pian :LOL:

Ja nyt nukkumaan,koitan perehtyä paremmalla ajalla uudestaan...niin paljon juttua tullut.

Ainiin,Rakuunalle kans iso halaus,epäreilua :'( :hug:
 

Yhteistyössä