KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

Mahdotontako Tervetuloa mukaan :wave: sullakin surullisen kuuluisan pitkä lista keskenmenoista :'( :hug:

Sinimarja Kiitos! Ei se oviksen löytäminen tikulla välttämättä tarkoita sitä, että munis irtoaa. :/

Murmelin Kiitos! Sitä tarvittiin :)

Silent Kiitos :D Teillähän on siellä kunnolla lakanoita pöllyytelty ;) :whistle: Ite kans mietin samaa rumbaa oviksen tienoille ;)

Viirukissa Tervetuloa mukaan :wave: Vaikka kurjaa onkin tänne puolella joutua.

Marsa Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja ihme kyllä, kuuluin siihen enemmistöön, tällä kertaa.

On: Täällä tuli ultrasta hyviä uutisia, edelleen siellä 2 follia (1 kummallakin puolella) jatkoi kasvuaan, piikittelen vielä perjantain ja lauantain menopuria eli kasvattelen muniksia ja sitten sunnuntaina tuikkaan sen irroituspiikin :D Lopun voitte sitten arvailla ;) :whistle: Eli sintsu hyviä uutisia tuli :) Voi, että ootan ens viikkoa ja sitä piinailun alkamista, mitenköhän pää kestää odottaa 14 piiitkää päivää irroituspiikin jälkeen.
 
marsa22 mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 6 viikkoa sitten ja edelleen odotan menkkoja. 3 viikkoa tyhjennyksestä kävin lääkärillä joka sanoi kohdun palautuneen normaaliksi. Täällä ei ollut ultraa, joten käsikopelolla tutki. Verikokeeseen pääsin koska testit näytti plussaa, samana päivänä mitattu hcg oli 400. Viikko siitä 233 ja tämän päivän tuloksen kuulen
huomenna. Jälkikäteen ajatellen kaavinta oisi ollut parempi vaihtoehto, meillä ei annettu muita vaihtoehtoja kuin lääkkeellinen tyhjennys.

Kiitoksia tervetulotoivotuksista :)

Onnittelut Alisalle hyvistä ultrakuulumisista! =)

silent whisper ensimmäistä lasta yritämme
 
Marsa Mulla sama juttu. Kaksi lääkkeellistäkään ei ole ollut onnistunutta, koska siis edelleen 3 kuukauden jälkeen on kipuja. Huomenna mulla siis lääkäri ja harmittaa niin vietävästi kun menkat tuli juuri. Vaikka sanoivat, että pystyy ultraamaan niin silti olen varma, että paremmin näkisivät kun ei vuotaisi. Nyt muuten menkat ovat mielettömän runsaat. Ei ole ollut koskaan ennen. Tästäkin näkee, että normaalitilassa ei olla. Ennen näitä menkkoja ei ollut edes rinnat arat eikä muitakaan oireita.

Mulla oli koko heinäkuun aivan kauheita kohtu-, munasarja-, vatsa- ja selkäkipuja. Särkylääkekään ei auttanut. Kummallisinta on se, että silloin kun on menkat, niin kivuista ei tietoakaan. Mutta palaavat välittömästi kun menkat loppuvat. Toivottavasti lääkäri suhtautuu asiallisesti ja otattaa edes tulehdusarvon. Mullakin on ollut koko kesän tähän asti sellainen olo, että kun vain saisi kroppansa normaalikuntoon eli vauva-asiat eivät ole mielessä. Ja se on ollut myös paljon mielessä, että ensi kerralla jos vastaavaa sattuu, niin en todellakaan sulje pois kaavintaa.
 
Alisa84 - ihan loistava juttu! jännät ajat sielläkin edessä ;)

Ninnatar - tsempit huomiselle! mä oon ymmärtänyt että menkat ei tutkimuksia haittaa. Mulla oli myös heinäkuussa kauheita munasarjakipuja mutta ne loppui sitten viime menkkoihin. Nyt kipuilua oli enää oviksen aikaan. Ekat menkat km:n jälkeen oli kivuttomat ja tokissa järkyttävät kivut pari ekaa päivää. Ekoissa myös tuli pelkkää kirkasta verta ja toisissa kunnon limaa, niinkuin mulla normaalistikin. Uskon ja toivon että nyt kroppa normitilassa ja kolmansia ei sitten tarvitsisi tullakkaan :D

senni - ihanaa! paljon onnea :heart:
 
28.8. PERJANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Ninnatar....................KM 05/09..........................KP 4/ :flower:
Mahdotontako...........KM....................................KP 5/28 :flower:
Murmelin....................KM 1/09...........................KP 8/28-38 :flower:
Miukkari.....................KM 02/09..........................KP 15/26 :flower:
Alisa84......................TM 05/09..........................KP 19/26-32 :flower:
Silent whisper...........KM 05/09..........................KP 22/29-32 :flower:
zanz..........................KM 07/09..........................KP 26/27-32 :flower:
Rinja..........................KM 04/09..........................KP 27/35 :flower:
Perhosia....................KM 01/09..........................KP 33/28
Orion.........................KM 02/09...........................KP 55/50 :flower:
mely..........................KM 12/08...........................KP 91/27-37
nanakuu....................KM 11/08
Hempukka87.............KM 12/08
MeaMimosa...............KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina.....................KM 04/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
mirzu.........................KM 04/09
Noella........................KM 04/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09 :flower:
viirukissa...................KM, TM 07/09



HAAVEISSA TOINEN



Zalmiakki.......................KM 03/09............................KP 7/ :flower:
tillukas...........................KM 05/09............................KP 9/31-35 :flower:
Nappula.........................KU 10/08, KM 02/09............KP 16/ :flower:
Unnukka75....................KM 07/09.............................KP 17/29-30 :flower:
Sinimarja.......................TM 02/09.............................KP 27/25-34 :flower:
AnnaStiina82.................KM 12/08............................KP 36/30
nöttiäinen......................RK 10/08, KM 05/09............KP 50/31
pyrola............................KU 03/09
mama-L.........................KM 04/09
jasimi.............................KM 01/09, 05/09
Minky.............................KM 09/06, 10/08, TM 03/09, KM 08/09 :flower:
marsa22........................KM 06/09 :flower:



HAAVEISSA KOLMAS



Piijuska-78...................KM 05/09...........................KP 25/29 :flower:
Adelade.......................TM 6/09..............................KP 30/26-30 :flower:
tikruliini........................KM, TM...............................KP 36/30-31
hämy10........................KM 07/06, 01/09................KP 105/28-30
Neiti-81........................KM 06/09
Mymmyryy....................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09



HAAVEISSA NELJÄS



Valkovuokko-72............KM 05/09...........................KP 24/26-32 :flower:
Sintsu78.......................KM 01/09, 08/09................KP 9/27-34 :flower:



HAAVEISSA VIIDES









TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco :flower:, meriaani, Eppuliini, P-E,
Eelis, zamoon, Spark, MyAngelsMyHope, Murmelin :flower:, Annemaarit :flower:, omenaruusu :flower:, Liilia :flower:



PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008

Marraskuu: linneaborealis-TYTTÖ,
Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123


2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, happihyppy, papana77, Eelis, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Pinpella, Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki,
marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11





 
Senni11 onnea plussasta! :flower:

On: tänä aamuna tuli herkällä liuskalla haaleista haalein haamu. En uskalla vielä iloita.

Tosta lääkkeellisestä tyhjennyksestä, mulla se (ihme kyllä ) onnistui ihan hyvin, vaikka ensin näytti ettei pillerit ala tehoamaan... sain ekat tabut klo 11, ja siitä seuraavat aina kolmen tunnin välein yht. kolme satsia, ja vuoto alkoi vasta illalla n. klo 23...
 
Onnea plussanneille! :flower:

Tervetuloa kaikille uusille ja :hug:


Mulla oli nyt 3 päivänä tosi pientä veristä tiputtelua. Ekana päivänä niin vähän että tuskin edes huomas ja se oli ihan pienen hetken, 2 seuraavana päivänä selkeämmin mutta lyhyen aikaa seki. Yrittiköhän nuo olla jotku menkat..? :/ Ihme hommaa, en mä muista että aiemmin ois ollu tommosta.
Käsittelin nuo sääriluun sisäsyrjällä olevat pisteet ennen tuota (parina päivänä ), en tiiä oisko se saanu aikaan. Ne pisteet kuitenki pitäis vaikuttaa menkkoja edistävästi.
 
Onnea senni11 ja Adelade! Ja mahtavia uutisia tuli Alisa84ltäkin!

).( Minä ajattelin olla tämän kierron autuaan tietämätön sitä, missä vaiheessa mennään. En laske, en bongaile, en mitään. Jos ei stressaa, eikös silloin mahikset parane? Toisaalta tässä kierrossa en kauheesti odota tärppiä, kun vuorossa olisi taas tuo oikea, tukkeutunut munatorvi.
 
Heipähei....vertaistukea olisin taas vailla :wave:

Mun eka km oli 2007 helmikuussa rv 6 ja risat,alkoi kivuilla ja viikko siitä tuli vuoto... yksityisellä lääkärillä käytiin toteamassa kohtu tyhjäksi ja suru oli valtava... silloin perustin ihka ensimmäisen km:n jälkeen kuumeilevien pinon jotta ei tarvis yksin olla asian kanssa. Ja mahtava porukka saatiinkin kasaan...reilut puolivuotta vierähti ennenkuin seuraava plussa testiin pärähti ja kaivattu esikoinen syntyi toukokuussa 2008 :heart:
Tarkoitus ei ollut vielä kakkosta lähteä yrittämään mutta yllätykseksi ja iloksi testasin heinkuussa plussan ja eka järkytyksen jälkeen rupesimme innolla odottamaan toista lasta syntyväksi maaliskuussa 2010... olo oli hyvä,hiukan pahoinvointia ja kohdun kasvutuntemuksia... ei kipuja eikä vuotoja. Np-ultrassa viikolla 11+4 todettiin tuulimuna.
Pettymys oli suuri vaikka yllätys raskaus olikin,ehti niin paljon suunnitella tulevaisuutta :/

Varsinaisesti tässä nyt haetaan vertaistukea..kuumeilun aika on hiukan myöhemmin. Lääkkeellisen tyhjennyksen tein keskiviikkona ja toivottavasti kaikki tuli ulos,vuotoa tietty edelleen...verikokeeseen 3viikon kuluttua.Ekasta keskenmenosta vuosin 5 viikkoa,tuhrua loppupeleissä... ja kierrot meni sen jälkeen pahasti sekaisin. Toivottasti nyt sujuu helpommin.Yhdet menkat pitäis odottaa,sen jälkeen ehkäsyä ei oteta kuivioihin =)
 
Moi pitkästä aikaa!

Kivasti tullut plussia tähän pinoon :flower: mutta harmi että uusiakin on tullut :hug:

Joku kyseli lääkkeellisestä tyhjennyksestä , mulla se meni ihan hyvin. Sain perjantaina ultran jälkeen heti sitten ekan lääkkeen ja vuoto alkoi lauantaina alkuillasta. Maanantaina sitten vaan sairaalassa todettiin että kaikki on jo tyhjentynyt ja pääsin kotiin. Ja menkatkin alkoi 4 viikon päästä, muistaakseni.
Mutta en nyt tiedä onko tuon km:n syytä vai muuta, mutta kun pupuilee takaapäin niin tekee aika kipeetä. Muistaakseni ennen ei ollut tälläistä, tosin muistikuvat yli puolen vuoden päähän alkaa olee jo aika hataria. Mutta mietin vaan että jos siitä johtuu niin kuinkas herkkänä sitä sitten synnytyksen jälkeen olis noissa touhuissa...

Oon tän kierron yrittäny olla mahdollisimman paljon stressaamatta, en ees tikutellut ovista. Ja nyt sitten laskeskelin että koska ne h-hetket olis olleet niin osui viikonloppuun ja silloin kyllä tuli käytettyä ne tilaisuudet, vaikka en taaskaan mitään ovisjuttuja tuntenut.

Menen tiistaina selän/lantion röntgeniin, lääkäri mainitsi että pitää ottaa huomioon kuukautiskierto. No sitten varasin aikaa niin ei siellä sit mitään kyselty enkä mäkään sit tyhmänä kysyny että häh. Mulla olis silloin kp 19. Onko kellään viisaalla tietoa että onko haittaa jos olisinkin raskaana? Kun eihän kai tossa vaiheessa vielä voi testaillakkaan.

Mut joo, yritän jatkaa stressitöntä kuumeilua, luen kyllä tätä pinoa joka päivä mutta muuten yritän pitää ajatukset ja tikut taka-alalla :)
 
Siis tosiaan täällä on pää ihan pyörällä tosta vahvasta plussasta :)
Mulla ei ole oikeastaan minkäänlaisia oireita, mitä nyt pientä jomotusta välillä. Huvittavinta tässä on se, että yritin ahkerasti löytää ovista viime kuussa, mutta sellaista ei mammaksi ovulaatiotestiin ikinä tullut. Todistettavasti sellainen on kuitenkin ollut :)
Niin ja testasin mammaksi raskaustestillä muutama päivä sitten, eikä siihen tullut haamun haamua ja nyt apteekin omalla vahva plussa. Mun luottamus niihen testeihin taisi mennä nyt....

Paljon onnea Adelade plussasta, millä viikoilla ja päivillä siellä mennään??
Mulla on menkkojen mukaan nyt sitten 5+1...mutta keskenmenosta johtuen luulen että oikeasti vähemmän.

Paljon ++++++++++++++++++++tuulia kaikille muille :) :)
 
Paljon onnea plussanneille :heart:

Ja uusille :hug: ja pahoittelut mukaan joutumisesta.

Itse siis kävin tänään siellä kontrolli ultrassa jossa todettiin se minkä jo itse olin tiennyt aika kauan. Alkion kehitys loppunut alkuvaiheessa ja vain raskausontelo jatkaa kasvuaan eli tuulimunahan se tämä raskaus on. Hcg oli jatkanut ihan normaalisti tuplaantumista ja lääkäri ennen ultraa sanoikin, että aika varmasti tämä on ihan normaalisti edennyt raskaus. Kaavinta on sitten ensi torstaina. Halusin ehdottomasti kaavinnan kun viimeksi se lääkkeellinen epäonnistui täysin.

En olisi uskonut, että tämä omalle kohdalle tapahtuu taas. Miksi me emme voi saada normaali raskautta joka kestää loppuun saakka, miksi ne ihmiset jotka eivät lapsia halua saavat niitä ja meille käy taas näin?

Lääkäri ei osannut vastata mihinkään kysymykseen ja oli niin empatiakyvytön kun vain olla voi. Sanoi vain kun kysyin sitä, että mikä on riski uusiutumiseen niin että kohonnuthan se on kun näitä jo kaksi peräkkäin on. Eipä paljon haluta alkaa käymään tätä uudestaan saatika sitten jos näitä on vielä tulossa lisää.

Eli mulle voi merkata riviin KM 02/01, 04/09, TM 08/09
 
Pinpella,Toisaalta kun tulee kolmas km/tuulimuna peräkkäin niin eikös ne sit ala tutkimaan et miks näin on....? Tosi nihkeetä suhtautumista sun lekurillas oli... :/ :hug:

Senni:Miä kävin siinä kierrossa,mistä esikko sai alkunsa, lääkärissä joka väitti ultralla kattoessaan,et ei tuu tapahtumaan ovulaatiota ollenkaan... joopa,menkkoja ei kuulunut ja plussa tuli :D Et ei sitä ovista aina saa pongattua edes lekurit saati tikut =) Onnea plussasta :heart:
 
Miulla vau.fi laskurin mukaan ois menossa nyt rv 4+3 mikäli raskaana oisin, mut en osaa vielä aatella ollenkaan tuota haamua "oikeena" plussana. Varmaan sitä yrittää suojella itteään pettymykseltä tai jotain...
Joten en vielä siirry mihinkään plussanneisiin, vaan odotan ensi viikkoon ja teen uuden testin. :attn:

Pinpella pahoitteluni. :hug:
 
Voi Repa! sullekin suuri :hug:! En yhtään olis arvannut, että säkin tänne "joudut"...

Pinpella
:hug: ! Olipas paska suhtautuminen.. Ite en toisen peräkkäisen jälkeen ees viittiny kysyä mitään ku oletinki, et ei ne toisen jälkeen vielä valitettavasti mitään tee... Ja, kyllä mulla ainakin nyt tän kolmannen jälkeen lupasivat apuja seuraavaan raskauteen. Sanoivat, että mahdollisesti heti raskauden alussa aloitetaan verenohennuslääkitys ja mahdollisesti myös keltarauhaskuuri... Mutta tiedän ton tuskan, ku joutuu miettimään, et pitääks ny vielä odottaa se kolmaski, ennen ku tehään mitään... :hug:

Onnea plussanneille, joita olikin ihan kivasti tullut sitten viime käynnin! :flower:

Tikuttelin muuten ihan huvikseni ovista tällä viikolla ja hups ovis olis niiku nyt käsillä tikkujen mukaan... Nyt elelen ristiriitaisisa tunnelmissa, että uskonko lääkäreiden suositusta odottaa ne yhdet menkat, vai enkö kuitenkaan...
 
Pahoittelut Repalle ja Pinpellalle :hug: Ja onnittelut Sennille, tuo "ovuloimattomasta" kierrosta plussaaminen kuulostaa hienolta, mäkin haluun.. :p Ja toivon mukaan Adelalen haamu vahvistuu kunnon plussaksi :).

Minky mulla ei siis todellakaan ole mitään oikeaa tietoa asiasta, mutta jos kerran ovulaatio tapahtuu niin voisi ajatella kropan palautuneen. Mutta joo, en tosiaan tiedä miten tuo oikeasti menee.
 

Yhteistyössä