km:n jälkeen kuumeilevat...

Alkuperäinen kirjoittaja katherine:
Moikka!

No tuli nyt niin itselle ajankohtainen kysymys, että jos joku viitsii muistella ja kertoa koska menkat alkoi kaavinnan jälkeen?
Itsellä kun nyt vuotanut niukasti kaavinnan jälkeen muutama päivä ja sitten oli päivän tauko ja nyt alkoikin taas ja vähän runsaampana. Voiko nämä olla jo menkat? Vaikka kaavinnasta vasta viikko! Ja mistä sen voi erottaa onko vuotoa vai oikeesti menkat.. ei kai mistään?
Ja pikkusen alavatsaa nipistää, mut en enää tiedä mikä on mitäkin. Kun sitten jos kohtutulehdusta epäilee ( mistä juuri ko. oireetkin) niin pitäs HETI hakeutua sairaalaan.. mutta tuntuu että tää on kuitenkin jotain muuta. Huh huh, on se vaikeeta olla nainen! =)
Todennäköisesti se on vielä kaavinnan jälkivuotoa. Mulla oli heti kaavinnan jälkeen pari päivää niukkaa vuotoa, sitten pari päivää taukoa, ja sitten vuoto jatkui. Heti kaavinnan jälkeen mulla ei ollut oikeastaan ollenkaan kipuja, vasta muutaman päivän kuluttua oli parin kolmen päivän ajan aika kovia kouristuksia. Jälkivuoto jatkui mulla kaikenkaikkiaan melkein kolme viikkoa. Menkat alkoi 30 päivää kaavinnan jälkeen. Sitä edellisenä päivänä olin juuri käynyt jälkitarkastuksessa, jossa todettiin, että kohtu on tyhjentynyt ja kaikki ok. Mulla ainakin jälkivuoto ja menkat oli ihan erilaista vuotoa, jälkivuoto oli enimmäkseen sellaista ruskeaa tuhrua.

Kiitos paljon sinulle!! =)

Soitinkin jo sairaalaan ja käskivät yön yli odotella. Lämpöä PIKKUSEN (37) ja pientä nippailua..
Mullakin rusehtavaa enimmäkseen, et uskon et jälkivuotoa vaan on.
Kiitos paljon, helpotti. Nyt kun jaksais ottaa "rennosti"...
elämä kun on arvoitus =)

Mulla kävi joulukuisen kaavinnan jälkeen niin, että jälkivuoto loppui oikeastaan melko pian toimenpiteen jälkeen. Seuraavana päivänä hyvä kun pari tippaa tuli enää. Sitten alkoivatkin kivut ja 3pv kaavinnan jälkeen ja eikun lääkäriin ja kohtutulehdushan se oli :( Kahdella antibioottikuurilla siitä selvittiin. Onneksi.

Et jos sua alkaa alavatsaan koskemaan, niin kipin kapin lääkärille. Sen kohtutulehduksen kanssa ei parane leikkiä. Mieluummin turhaan lääkäriin kuin jättää menemättä.

Toinen km taas hoidettiin lääkkeellisesti ja sen johdosta vuodin monta päivää, mut eipä tullut tulehdusta.

:attn: :attn: :attn:

PulttiBois: mua ainakin janotti hirveästi raskauksissa, eli toivotaan että suun kuivuminenkin kuuluu samaan kastiin :wave:

miikku72: jos loppuvaihe jää lyhyeksi, kannattaa hakea lääkäriltä joko terolutit tai luget, jolla saadaan sitä aikaa pidennettyä ja näin alkiolla on paremmat mahdollisuudet kiinnottyä. Keltarauhashormoonin niukkuudesta kertoo myös mm. tiputtelut ennen kunnon vuotoa.

Kylläppä teitä samaan ainaan piinailevia on monta, toivotaan ettei teille kenellekään niitä menkkoja edes tulisi ;) :heart:

Itselläni kurjuutta kummempaa, joten eteenpäin sanoi mummo lumessa B)

Täytyy kyllä sanoa noista lugeista, että ovat aika sottaisia käyttää. Ei sillä etten tekisi kaikkeni tämän vauva asian eteen, mutta silti luulisi, että olisi joku kivempikin tapa lääkitykselle. Huomenna tulee viikko oviksesta eli puolet piina ajasta takana. Ja jotenkin se epätoivo on taas iskenyt salaa takavasemmalta ja varmuus siitä ettei taaskaan ole tärpännyt. Miksi ei pysty vaan unohtamaan koko asiaa?! Silloin kun koko puuhailu aloitettiin, oli niin ihana, kun asia hoitui niin rennosti mitään kiertopäiviä miettimättä ja yhtäkkiä sitä olikin pieni alkio masussa. Siksi olinkin koko ajan varma, että kesken menee, kun sai alkunsa niin helposti... Luin vielä tyhmänä eilen Pregnylin ohjetta ja siinä vielä oli varoitus, että pregnyl lisää km riskiä eli ensiksi jos tämä joskus saadaan alkuunsa niin mitkä on mahdollisuudet saada raskaus onnellisesti loppuun, kun on pistetty pregnyl, on pco, löytyy vasta-aineita verestä ja kaiken huipuksi tukostaipumusta. Jos näistä vetää yhtälön km riskistä niin eipä ole alkiolla paljon mahdollisuuksia. Sori vuodatus, taas hieman epäuskoinen päivä :(

meille saat aina purkaa mitä mieltäsi painaa :hug:
on se surku kun joudut noin koville yrittäessäsi saada elämässä tärkeän asian syliin tuhisemaan :hug: koita jaksella, tiedän että tällä hetkellä ahdistus on varmasti huipussaan.
Itse yritän kääntää nuo riskit toistepäin, eli mitkä ovat mahdollisuudet normaaliin raskauteen... pco+keskenmeno+lääkkeet, silti pitäisi luvut olla puolellasi ;)
Ajattelin ottaa sellaiset tsempin vkonloppuna, että en tule edes lukemaan mitä tänne kuuluu, koitan kerrankin nollata pään kokonaan (ja sen tietää kaikki että tässä käy taas niin että luen jälleen kaikki juurta jaksaen |O )

Miikkis: Kyllä tämä taas tästä! Ajattelin kohta lähteä vkonlopun viettoon ja yrittää unohtaa kaikki vauva asiat. Olisi vaan kavereiden grillibileet niin kiva taas arpoa, että ottaako vai eikö?! Jos ottaisi niin olisi helpompi unohtaa, mutta sitten taas toisaalta kiinnityminen olisi juuri huomenillalla ajankohtaista niin...Toisaalta oikein odotan kesälomaa, joka alkaa ensi viikon keskiviikko, koska jos nyt ei ole tärpännyt pidetään seuraava kierto taukoa ja olisi niin ihana vaan unohtaa kaikki!

hei. miten kohtutulehduksen huomaa? nimittän mullaki ollu keskenmeno, ja vuotoja oli jotain viikon verran sit taas siitä alle viikon päästä alkoi kivuliaat vuodot joita luulin mekoiksi, mut en tiedä olivatko sitä. päivää ennen noita mun "menkkoja" kävin gynellä, hän ultrasi ja otti crp:n ja mitään ei näkyny tulehdusarvoissakaan.
saattaako olla, että se oli kuitenkin kohtutulehdus? kuumeilua ei ole ollut. (raskuateni oli jo toisella kolmanneksella).
kiitos,toiv saan vastauksia :)

Haaveissa esikoinen

Katherine 25v...........KM 06/07
Haikara 23v OULU....KM 05/07
Surusilmä 29v..........KM 02/07
Malttamaton.............KM 08/06
Minky 23v................KM 09/06
Hippula....................KM 03/07
Ellen .......................KM 01/07
Surullista 20v...........KM 12/06
Miikkis 25v LAHTI.....KM 12/06,TM03/07,KU05/07...KP ?/34
Anni .......................KM 09/06..............................KP ?/28
Jemina-81................KM 12/06.............................KP 6/23-32
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06.............................KP 12/33
Miikku72 35v............KM 04/07.............................KP 18/26-30
Tuutikki ..................KM 02/07..............................KP 19/37
Repa 27v KOTKA......KM 02/07.............................KP 25/28-30
Tytti.........................KM........................................KP 27/28-34

Haaveissa kakkonen

Merika .....................KM ?/07
Kaipaava..................KM 08/06, 03/07
Suppis76...................KM 03/05, 09/05, /07
Epskeps ...................KM 12/06, TM 03/07...........KP 22/28
Vinja 28v .................KM 02/06, 02/07.................KP 26/27-33
Kentia.......................KM 04/07............................KP 38/30

Haaveissa kolmonen

Ninni78 28V................KM 05/07.............................KP 6/30
Hiidi............................KM 05/07............................ KP 10/26-28
Sipuli..........................KM 12/06.............................KP 16/29
Nasuliini .....................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06........KP -/26-28
Pulttibois 25v HKI.........KM 03/07...........................KP 21/28-30

Haaveissa neljäs

Espoir.........................KM 03/07

Plussanneet

Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87

Alkuperäinen kirjoittaja vivian80:
hei. miten kohtutulehduksen huomaa? nimittän mullaki ollu keskenmeno, ja vuotoja oli jotain viikon verran sit taas siitä alle viikon päästä alkoi kivuliaat vuodot joita luulin mekoiksi, mut en tiedä olivatko sitä. päivää ennen noita mun "menkkoja" kävin gynellä, hän ultrasi ja otti crp:n ja mitään ei näkyny tulehdusarvoissakaan.
saattaako olla, että se oli kuitenkin kohtutulehdus? kuumeilua ei ole ollut. (raskuateni oli jo toisella kolmanneksella).
kiitos,toiv saan vastauksia :)
No mulla ainakin toi kohtutulehdus ilmeni niin kovana kipuna tuolla alavatsan tienoilla ettei ollut epäilystäkään siitä että jotain on pahasti pielessä :( Onneksi ymmärsin heti soittaa lääkärille ja sain lääkkeet, niin kivut siitä pian helpottivat.
Jos sulla on kipuja niin hakeudu pikimmiten lääkäriin.

keskenmenosta aikaa jo kolme kuukautta. olin kyllä todella kipeä sen jläkeen, ja istuminen autossa sattui ja teki kipeää.ja alavatsa oli pari viikkoa kipeä. en tiedä saattoiko se olla sitten kohtutulehdus vai kuuluiko se keskenmenoon..? voiko asian käydä tarkistuttamassa enää näin myöhään ja mitähän tuhoja tuo tulehdus on mahdollisesti tehnyt minulle?? en kestä jos tässä olen menettänyt samalla mahdollisuuden tulla raskaaksi. miten selviäisin siitä. en mitenkäämn.-

Alkuperäinen kirjoittaja vivian80:
keskenmenosta aikaa jo kolme kuukautta. olin kyllä todella kipeä sen jläkeen, ja istuminen autossa sattui ja teki kipeää.ja alavatsa oli pari viikkoa kipeä. en tiedä saattoiko se olla sitten kohtutulehdus vai kuuluiko se keskenmenoon..? voiko asian käydä tarkistuttamassa enää näin myöhään ja mitähän tuhoja tuo tulehdus on mahdollisesti tehnyt minulle?? en kestä jos tässä olen menettänyt samalla mahdollisuuden tulla raskaaksi. miten selviäisin siitä. en mitenkäämn.-
Vaikea sanoa.. Tuskin ne kivut olisivat sitten yhtäkkiä loppuneet, jos sulla olisi ollut kohtutulehdus. Eiköhän se kipu olisi siitä kasvanut niin suureksi ettet sitä olisi enää kestänyt. Mulla se kipu ainakin paheni sellaisella vauhdilla etten sitä sitten kohta enää kestänyt vaan menin lääkäriin. 2 pv kaavinnan jälkeen alkoi tuntumaan pieniä vihlaisuja alavatsalla, sitten seuraavana päivänä alkoi jo koskemaan kovasti, ja sitä seuraavana päivänä oli jo pakko mennä lääkäriin. Josko ne sun kipuilut olivat kohdun supisteluja tms. Ainahan sitä voi mennä gynelle tutkimukseen, jos gyne vaikka ultralla katsoisi kohdun tilanteen ja saisit itsellesi mielenrauhan.
:)

Haaveissa esikoinen

Minky 23v................KM 09/06
Jemina-81................KM 12/06.............................KP 7/23-32
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06.............................KP 13/33
Miikku72 35v............KM 04/07.............................KP 19/26-30
Tuutikki ..................KM 02/07..............................KP 20/37
Repa 27v KOTKA......KM 02/07.............................KP 26/28-30
Tytti.........................KM........................................KP 28/28-34

Haaveissa kakkonen

Epskeps ...................KM 12/06, TM 03/07...........KP 23/28
Vinja 28v .................KM 02/06, 02/07.................KP 27/27-33
Kentia.......................KM 04/07............................KP 39/30

Haaveissa kolmonen

Ninni78 28V................KM 05/07.............................KP 7/30
Hiidi............................KM 05/07............................ KP 11/26-28
Sipuli..........................KM 12/06.............................KP 17/29
Pulttibois 25v HKI.........KM 03/07...........................KP 22/28-30

Haaveissa neljäs

Plussanneet

Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87

Heipat kaikille! :wave:

Päivittelin tuossa jo huomiselle, kun en huomenna jouda itse päivittelemään. Saa joku sitten sunnuntaina päivitellä ;) kun olen vkonlopun poissa.

OmaanNapaan sen verran että ihmeellisiä tuntemuksia olen edelleen tuntevinani.. Ihan kuin olisi kupla tuolla alavatsalla ja pientä kutittelua myös tuntuu.. :eek: Yritän kuitenkin olla liikoja toiveita elättelemättä ettei sitten putoisi korkealta ja kovaa.. Mut viikon päästä selvinnee tilanne.. sitä odotellessa.. :whistle:

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)

Alkuperäinen kirjoittaja Epskeps:

Haaveissa esikoinen

Jemina-81................KM 12/06.............................KP 8/23-32
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06.............................KP 14/33
Miikku72 35v............KM 04/07.............................KP 20/26-30
Tuutikki ..................KM 02/07..............................KP 21/37
Repa 27v KOTKA......KM 02/07.............................KP 27/28-30
Tytti.........................KM........................................KP 29/28-34

Haaveissa kakkonen

Epskeps ...................KM 12/06, TM 03/07...........KP 24/28
Vinja 28v .................KM 02/06, 02/07.................KP 28/27-33
Kentia.......................KM 04/07............................KP 40/30

Haaveissa kolmonen

Ninni78 28V................KM 05/07.............................KP 8/30
Hiidi............................KM 05/07............................ KP 12/26-28
Sipuli..........................KM 12/06.............................KP 18/29
Pulttibois 25v HKI.........KM 03/07...........................KP 23/28-30

Haaveissa neljäs

Plussanneet

Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Muokkasin vähän tätä listaa, Minky on myös plussannut, on varmaan muitakin kun eivät ainakaan tänne ole pitkään aikaan mitään kirjottaneet...

Mä nyt päivitin ton jo valmiiks huomiselle, toivottavasti meni oikein =)
Luulen kyllä et tosta listasta on jo muitakin plussannu kun vaan noi plussanneiden alla olevat, koitan tehdä vähän salapoliisin työtä ja saada päivitettyy nekin onnelliset :)

-Ninni-

Kuten jo aiemmin mainitsin, mulla alkoi tumma, ruskehtava valkovuoto lisääntyyn tossa viikolla. Olin ihan varman, että nyt alkaa ekat menkat ja olin ihan riemuissaan. Vuoto on nyt kuitenkin vähentynyt. Siis se oli sellasta valkovuotoo, joka oli värjäytynyt (?) ruskeeksi. Välillä se oli vaaleenpunasta, kuten kiinnittymisvuoto tai vuoto km:n alussa. Mies heti pätevänä: "Oot raskaana". Kunpa oisinkin, mutta se ei ole mahdollista. Lämmöt ovat normaalitasolla. Km:sta on kulunut nyt reilu 4 viikkoa. En ole tikutellut ovista, mutta reilu viikko sitten sain aika tumman viivan (siitä mainitsinkin.).
Kivutkin olivat menkkamaiset eli selkää jomotti jne., mutta siihen se taisi loppua. Onko teillä ollut vastaavanlaista vuotoa? Saankohan odotella turhaan menkkoja? Anteeksi, että kyselen tyhmiä, mutta tosiaan haluan, että menkat alkaisivat pian, vaikka eihän ne hermoilemalla sieltä tule. :LOL:
Muuten mennään lääkräin ohjeen mukaan. Tekis niin mieli aloittaa jo Terot.
Eipä auta kuin odotella...
Täällähän on ollut hiljaista... :eek:

Hiljaista näkyy pitelevän näin viikonlopun aikana. Kaikki taitaa olla nauttimassa kesästä jossain muualla kuin koneen äärellä. Itse olen kipeenä niin joutuu sisällä oleilemaan...

Haikara minulla on ollut keskenmenon jälkeisissä kierroissa jokaisessa sellaista rusehtavaa vuotoa n. puolessa välissä kiertoa. Kävin asian tiimoilta gynellä ja hän otatti kilpirauhaskokeet, mitkä ok ja prolaktiini arvon, mikä osottautui olevan koholla. Nyt odottelen pääseväni jatkotutkimuksiin sairaalalle. Tässä kierrossa aloitin ensimmäistä kertaa terolutit ja nyt katson lyhentävätkö ne kiertoani.

Toivotaan Epskeps, että alavatsa tuntemukset olisi merkki raskautumisesta!!! ;)

Heippa kaikille!

Niinpä se iski tänäänkin vielä... tyhjä olo=( ehkäpä johtuu osittain tästä krapulasta.. enpä aatellut että tänä kesänä joudun sitäkin potemaan..itsehän se tuli aiheutettua toki.. tuntuu jotenkin niin turhanpäiväseltä maata krapulassa, ihan hölmöä. Onneks kuitenkin oli tosi kiva ilta, pelkäsin pystynkö iloitsemaan kavereista ja miehestä, ja kiva ylläri olikin että oli ihan huippua! Miehen kanssa juteltiin ja halailtiin paljon ja tultiin siihen tulokseen että kaikesta selvitään aina - yhdessä =)

EPSKEPS: tsemppipeukut pystyssä täällä! :heart: kerropas kivat uutiset piakkoin meille=)
HAIKARA: Mulla ei ole vielä menkkoja tullut km:n jälkeen, mutta tollasta kuvailemaasi vuotoa on koko ajan (km:stä siis vasta reilu viikko)
Josko ne oisi kuitenkin sinulla jo menkat.. ne kai kun voivat näyttäytyä vaikka minkälaisina tuon jälkeen.. ;) Tsemppiä!

Taidan mennä ruokaa tekemään kun alkaa tuo vatsa murista, ja nyt en sorru krapulamässäilyyn! ;) kop kop..

P.s koskas täällä alkaa porukalla kesäloma?? Mulla vielä 4 päivää töitä ja sitten...VIISI ihanaa viikkoa.. ;)

meillä loma alkaa vasta 30.7 eli piiiiitkä aika vielä. sitten tosin lähdetään 2 viikoksi lasten kanssa alanyyan rentoutumaan, sitten häät ja sitten honeymoon matka miehen kanssa kaksin egyptiin.. joten sitä kaikkea jaksaa odottaa- :D jos vielä olisi pikkuinen tarttunut matkaan mitä kovasti toivon ja melkeinpä jo uskonkin niin aina parempi vaan :D :heart: :heart:

Nyt on listaa taas muokattu, Minky lisätty plussanneiden joukkoon. Jos muita plussanneita, ilmottakaa ihmeessä!

Mulla koko ens vko vapaa, seuraavan vkon to vasta töihin, sit enää 4 pvää töitä ja heinäkuu lomaa... etelän matka kanssa edessä, ihanaa!

Huomenna jälkitarkastukseen, toivottavasti kaikki on ok, ei oo ainakaan mitään vaivoja ollut, on ollu jo menkatkin ja negan oon testannu...

Palataan asiaan.
-Ninni-

niin kun sanoin, ettei me aleta laskemaan päiviä tai mittailee kuumeita tai tutkii ovismerkkejä....niin ku omat aivot vois kytkeä pois :LOL:

niinpä pikkuiset salapoliisin aivoni raksuttavat koko ajan- ahaa kohta pitää touhuta! -koskohan olis kuitenki se kierron puolväli! - mitä jos ei puuhaillakkaan oikeaan aikaa, mitä jos puuhaillaan! jne, jne......

yritän antaa olla, ei kai meillä mikään kiire ole(eihän meidän edes pitäny tehdä kolmosta ennen tota onnenosumaa, johon sitten totuttiin ja joka meni sitten kesken, ja km:n sai sen sitten muuttumaan vauvakuumeeksi, ihan ku se olis käynny vaan herättää mun vauvan kaipuun) EIPÄ! mulla on kiire, mä haluun sen heti!!!!NYT!

mut yritän siis ottaa lungisti ja odottaa kuten tähänki asti, että tulee sitten yllärinä
:saint: :kieh:
onnea kaikille plussanneille ja ihanaa alkavaa juhannusviikkoa

Vähän sama täällä, kun tuulimunan jälkeen ajateltiin et tulee sitten kun on tullakseen, mut oonhan mä jo tietysti laskenu ovislaskurilla oviksen ajankohdan, mikä vkon päästä ma-ti aikoihin :LOL: Mutta tikkuja en kyllä ala ostaan enkä lämpöä mittaan (ainakaan vielä), kun en aikasemminkaan sellasta tehnyt. Kyllä se vaan koko ajan takaraivossa pyörii, siis ajatus uudesta raskaudesta :D Mulla ei oo onnex ennenkään ollu vaikeuksia raskautua ni en usko et nytkään vaikka ed. raskaudeta onki jo yli 5 vuotta, meillä siis tytöt 12/00 ja 12/01, vuosi vaan ikäeroa meidän apinoilla.

Keskiviikkona lähetään juhannusta viettään mökille ja ollaan viikko pois, koitan nyt kuitenki ennen sitä vielä jotain tänne raapustella.

Hyvää alkavaa viikkoa myös täältä kaikille! :heart: :heart:

-Ninni-

Heipat kaikille! :wave: Tääl ollaan palattu viikonlopun vietosta. Käytiin kummitytön rippijuhlissa ja samalla keikalla myös Lintsillä :D

Kiitos vaan kovasti tsempeistä! :flower: Saapa nähdä miten tässä on käynyt. Tuntemuksia on edelleenkin.. :whistle:

Onnittelut Minkylle plussan johdosta!! :flower: :) :heart: Multa on kyllä tämmöinen uutinen mennyt ihan ohi. Minky ilmeisesti ei ole itse sitä täällä kertonut vai onko? Joka tapauksessa onnea hänelle ja tarrasukkia pikkuiselle!! :heart:

Muuta ihmeempää ei tänne kuulu. Väsyttää vaan rankka reissu... :snotty:

Haaveissa esikoinen

Jemina-81................KM 12/06.............................KP 9/23-32
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06.............................KP 15/33
Miikku72 35v............KM 04/07.............................KP 21/26-30
Tuutikki ..................KM 02/07..............................KP 22/37
Repa 27v KOTKA......KM 02/07.............................KP 28/28-30
Tytti.........................KM........................................KP 30/28-34

Haaveissa kakkonen

Epskeps ...................KM 12/06, TM 03/07...........KP 25/28
Vinja 28v .................KM 02/06, 02/07.................KP 29/27-33
Kentia.......................KM 04/07............................KP 41/30

Haaveissa kolmonen

Ninni78 28V................KM 05/07.............................KP 9/30
Hiidi............................KM 05/07............................ KP 13/26-28
Sipuli..........................KM 12/06.............................KP 19/29
Pulttibois 25v HKI.........KM 03/07...........................KP 24/28-30

Haaveissa neljäs

Plussanneet

Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85