km:n jälkeen kuumeilevat...

Moi taas kaikille...
Oon päivällä menossa sinne jälkitarkastukseen ja nyt alko yhtäkkii jännittää ihan kauheesti , vaikken edes tiedä mitä siinä on jännittämistä :/
Mitä teillä on tehty siellä jälkitarkastuksessa ketkä on ollu? Eikös ne ultraamalla kato että on kohtu tyhjentynyt?

Tulen sit iltäpäivällä ilmottaan miten meni ja mitä mulle tehtiin. Kun nyt sais ne terveen paperit :LOL: ni helpottais aika paljon...

-Ninni-

Mulle jälkitarkastus tehtiin terveyskeskuksessa, omalääkäri siis teki ja olin tosi pettynyt. Oletin, että oltais tehty ultra ja tsekattu, että kohtu on tyhjentynyt kunnolla, mutta tehtiin vaan normaali gynegologinen tarkastus ja todettiin, että kohtu on normaalin kokoinen. Sitten kävin vielä verikokeissa, jossa katsottiin, että raskaushormoni on lähtenyt laskemaan normaalisti. Toisaalta kyllähän toi verikoe kertoo, jos sinne olisi jotain jäänyt...Tsemppiä vaan ja toivotaan, että kaikki on ok!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille. Tulipa nukuttua :whistle: Mies vielä nukkuu. Oli raskas viikko töissä ja nyt olisi pari päivää aikaa levätä ennen juhannusputkea (töissä siis silloinkin). Pitäisi päivittää asuntoa tänään. :headwall:
Mulla se ruskea ihmevuoto loppui viikonlopun aikoihin. Ihmettelen edelleen, mitä se on voinut olla. Sitä kesti ehkä 4-5 päivää ja parina päivänä sitä tuli enemmän. Vähän niinkuin menkat, mutta ei kai niitä menkoiksi voisi laskea, vai voiko (clomien kannalta)? Se ei muuttunut oikeaksi vuodoksi ollenkaan. Mua tekisi niin mieli aloittaa jo Terolutit.
Siis miten aika on kulunut näin nopsaa?! Ensi viikon sunnuntaina on jo heinäkuun ensimmäinen. Sitten alkaa meidän uusi vauvaprojekti.. B)

mutta onneksi on pätkä viikko kun juhannus tulee ja firma on kiinni perjantaina :attn: :attn: :attn: oompas vahingon iloinen :LOL:

Haikara, hienoa että vuoto loppui. Kauanko sulla oli km tuohon tiputteluvuoden alkuun aikaa? Mulle gyne sanoi ekan km jälkeen että 4-6 vko menee menkkoihin. Välivuotoja voi esiintyä siihen asti. Jotta voidaan laskea että voit aloittaa clomit pitäisi olla varma että oli menkat kait... Mutta jos vkonloppuna loppui vuoto, niin oletko aloittanut jo clomit?

Ninni: Miten jälkitarkastus meni? Onko kaikki ok? Olitko kunnallisella vai yksityisellä? Miulla tuo edessä juhannuksen jälkeen.

Omaan napaan ei ihmeellistä, vielä tämä viikko ja sitten odotellaan menkkoja. Lauantaina oli enon 60v. juhlat, jossa yhdellä serkullani oli 3vko ikäinen vauva mukana ja ratkesin ihan täysin kesken juhlaa. Hieman tuntui silmät selässä :ashamed: Onneksi kukaan ei kysynyt mitään... Välillä en tiedä miten jaksaa eteenpäin, joskus taas jalat tuntuvat niin kevyiltä
:eek:

Miikkis: En uskalla aloitta clomeja, koska en tiedä mitä vuoto oli. Se voi tosiaan olla välivuotoa, jota joskus on ollut jos pillerin on unohtanut. Ei mulla muuten sellaista ole ollut. Mietin sitä, kun lääkäri sanoi minulle, että haluanko antaa kropalleni mahdollisuuden vai haluanko heti uudet menkat ja clomit käyttöön. Sanoin, että mahdollisuuden annan ja terolutit määräsi aloitettavan 1.7., jos ei menkkoja näy sihien mennessä. No mitä tuo sitten oli, se jää arvuuteltavaksi. Haittaiskohan, jos aloittaisin terot jo nyt? Vai pitääkö mun odottaa heinäkuun alkuun ja siitä taas 10 päivän päästä ois menkat ja sitten kp5-9 sais popsia clomeja jne.. menee elokuun puoleenväliin jännäys. Mulla oli kulunut 4 viikkoa km:sta kun välivuoto alkoi. Auttakee mua!! Mitä teen. Aloitanko terot vai odotanko suosiolla? Haluaisin niin jännätä ovista ja olla mukana muutenkin enemmän kuin tällatavalla pimennossa.
Jollain (sori en muista kellä) oli myös ollut tällaista vuotoa. Tuliko menkat monenko viikon päästä välivuodosta?

Kotiudun just naistenpolilta (siis kunnallisella olin Miikkis), kaikki oli ok, kohtu tyhjä ja limakalvot kunnossa ja vihreää valoa näytettiin uudelle yritykselle! Vierähti kyllä kivi sydämeltä! Vkon päästä ovis ja sitten pääsee taas jännäämään. Sanoivat muuten että onneks mulla oli se lääkkeellinen tyhjennys eikä kaavinta, ei ois parantuminen kuulemma käyny muuten noin nopeesti.
Ja aurinkokin alkoi taas paistaa vaikka aamulla oli vielä niin pilvistä ja pari tippaa vettäkin tuli... :heart: :heart:
Nyt on vapaatakin ens vkon torstaihin asti, i-ha-naa!
Olenpas hyvällä tuulella B)
Ja tulipas paljon omaa napaa...

Palataan asiaan!

-Iloinen Ninni- :heart:

Kyllä tässä meinaa taas hulluksi tulla :headwall: Ei pitäis liikoja aatella saati toivoa, mutta kun nää oireet (kuvitellut?) vaan tekee mielelle tepposia. Väsyttää ja etoo..ja piti oksentamassakin tuossa käydä :x mut sit toisaalta taas alaselkä kipuilee siihen malliin, et täti ois tulossa :eek: Joten nähtäväksi jää miten tässä käy.. Eip oo onneks montaa päivää piinattavana enää.. :ashamed: :whistle: :headwall:

Epskeps: Milloin ajattelit testailla? Eikö meillä ollut samoihin aikoihin ovis (la 9.6.)? Mä en paljon voi omaa kehoani tutkiskella, kun on niin paljon noita lääkkeitä päällä ettei tiedä niiden sivuvaikutuksia eli mitkä tuntemukset kuuluu menkkoihin/lääkkeisiin/raskauteen. Mutta tuo sinun oksentelu kuulostaa lupaavalta!!! Pregnylin vaikutus ei pitäisi enää tuntua tai näkyä r-testissä, koska sen pitämisestä on tänään 11pv ja pistettiin vaan 1 yksikkö. En sitten tiedä miten lugestroni vaikuttaa menkkojen tuloon, koska normaalilla luteaalivaiheella vuodon pitäisi alkaa perjantaina. Mutta kun juhannusta olisi tarkoitus juhlia torstaina ja perjantaina ja lauantaina lähdetään etelään niin olisi kiva tietää suunnitelmien takia, että miten on käynyt....

Oottepas ollut ahkeria kirjoittajia! Että osa tuli ja meni tuonne pääkoppaan...

Plussaajia oli ainakin, ONNEA!!! :flower:

Haikara: mulla on ollut aina ennen menkkoja noita välivuotoja, kestäny jopa 13 päivää. Aikalailla heti putkeen on menkat alkanu, joskus saattanu olla joku päivä väliä. Ja viimeks ku plussasin ni oli noi tiputtelut eka, sit ne loppu ja menkkoja ei näkyny ja plussa tuli testiin! Voisko sulla olla toi mahdollista??

Epskeps: kuulostaa niin tutulta!

Joo ja omasta sen verran että oli taas noita vuotoja, nyt ne on loppu. Vielä ei oo menkat alkanu, mutta vielä on aikaa jos sattuu olee pidempi kierto. Ja juu, oireita oon edelleen kehitelly itelleni |O Tosi raivostuttavaa, tissit on välillä tosi kipeet, sitte ei taas juuri ollenkaan. Ja väsyttää ja etoo iltasin. Mutta silti en usko että ois tärppiä tullu :ashamed: Aika näyttää!

malttamaton, no samalla viikolla se mun ovis (oletettu ovis siis) oli, joten lähes samoissa tässä mennään. Meinasin kyllä etten mitään testejä osta ennen kuin menkat on myöhässä, mut katsotaan nyt. Ois ihan kiva pari siideriä edes juhannuksena ottaa.

Vinja, samoja oireita siis sullakin ;) Meneepä nyt jännäksi! Koskas sulla pitäis menkat alkaa? Mulla pitäis perjantaina, et onneks ei nyt enää ole monta päivää tässä piinattavana. Plussapuhallus sulle ja malttamattomalle! ++++++++++++++++++++++++ :whistle: ja tietysti kaikille muillekin!!! :heart:

Katselin tuota meidän listaa ja siellä näyttäs meitä piinassa eläviä olevan aika montakin eli PulttiBois, Tytti, Vinja, malttamaton ja Repa :attn: Mikähän on Kentian tilanne? Kp:t menee jo reilusti yli.. Toivottavasti sieltä ois plussauutisia kerrottavana!! :heart:

+++++++++++++++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle:
:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: tädinestopuomeja!!

Epskeps: mulla ois voinu alkaa eilen , mutta kun on noi kierrot ollu useesti enemmänki ni torstaihin saakka ainaki on aikaa vielä.
Toivotaan parasta meille kaikille ketkä tässä piinaavassa tilanteessa olemme!

Ninni78: Sullahan on ollut km suurinpiirtein samoihin aikoihin kuin mulla. Onko sulla tullut menkat sen jälkeen? Miksi ihmeessä mulla ei ole tullut. Hiidillä näyttäis myös olevan normaalikierto päällä, vai?
Vinja: Kiva kuulla, että muillakin on tullut tällaista välivuotoa. Plussaus ei ole mahdollista. Oiskin! Lämmöt on ollut normaalit ja ovista en ole bongannut (en kyllä tikutellut vaan lämpöjen perusteella). Ainahan sitä toivois, mutta ei...
Uskallanko aloittaa Terolutit ominluvin aikaisemmin kuin mitä sovittiin? Ei kai se sekoita mua täysin. Meillä on molemmilla mennyt toivo tämän asian suhteen ja tuntuu ihan tosissaan, ettei me sitä nyyttiä koskaan saada. Viime viikolla vielä elätin toiveita menkoista, mutta sekin loppu.

Joo-o, ekat menkat oli jo, alko 5 vkoa sen jälkeen ku km-vuoto, ja 3 vkoa meni vuodon loppumisesta. Tehtiinkö sulle kaavinta? Kun just tänään ku olin jälkitarkastuksessa ni lääkäri ja hoitsu molemmat sanoi et kaavinnan jälkeen menee kropalla kauemmin palautua... Hmm... Kävin pikaseen lukemassa sivuja taaksepäin ja löysin sun ekan kirjotuksen, sun km:han tapahtu toukuun puolivälissä suunnilleen, eikö? Kun mulla vuoto alko jo 6.5 ni eiköhän sunkin menkat sieltä jo kohta ala. Eikö ookin hassua kun joskus elämässä toivoo niidenkin alkavan, mokomien riesojen... :)

Epskeps, täälläkin odotetaan juhannusta ja muutamaa siideriä ja ehkä olutkin vois maistua. =) Sulle ja muille piinajille paljon plussatuulia B)

-Ninni-

Kiitos Ninni =) ja sulle mun pitikin sanoa, että hienoa, että sieltä jälkitarkastuksesta oli vain hyviä uutisia kerrottavana :) Tää piina on keskittynyt niin omaan napaan, et hyvä kun muusta mitään tajuaa.. :ashamed: :p Mut sellaistahan tää tuppaa olemaan. :kieh:

Mulla km oli puolivälissä toukokuuta ja ihan itsestään tuli pois eli ei kaavintaa tms. Mulla tulee viisi viikkoa täyteen "alkutuhrusta" huomenna. Saas nähdä kestääkö meikäläinen odotella. Mulla kun kuukautiset oli epäsäännölliset ennen clomeja jätettyäni e-pillerit pois 02/06..

Haaveissa esikoinen

Katherine 25v...........KM 06/07
Haikara 23v OULU....KM 05/07
Surusilmä 29v..........KM 02/07
Malttamaton.............KM 08/06
Hippula....................KM 03/07
Ellen .......................KM 01/07
Surullista 20v...........KM 12/06
Miikkis 25v LAHTI.....KM 12/06,TM03/07,KU05/07...KP ?/34
Anni .......................KM 09/06..............................KP ?/28
Jemina-81................KM 12/06.............................KP 10/23-32
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06.............................KP 16/33
Miikku72 35v............KM 04/07.............................KP 22/26-30
Tuutikki ..................KM 02/07..............................KP 23/37
Repa 27v KOTKA......KM 02/07.............................KP 29/28-30
Tytti.........................KM........................................KP 31/28-34

Haaveissa kakkonen

Merika .....................KM ?/07
Kaipaava..................KM 08/06, 03/07
Suppis76...................KM 03/05, 09/05, /07
Epskeps ...................KM 12/06, TM 03/07...........KP 26/28
Vinja 28v .................KM 02/06, 02/07.................KP 30/27-33
Kentia.......................KM 04/07............................KP 42/30

Haaveissa kolmonen

Ninni78 28V................KM 05/07.............................KP 10/30
Hiidi............................KM 05/07............................ KP 14/26-28
Sipuli..........................KM 12/06.............................KP 20/29
Nasuliini .....................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06........KP -/26-28
Pulttibois 25v HKI.........KM 03/07...........................KP 25/28-30

Haaveissa neljäs

Espoir.........................KM 03/07

Plussanneet

Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky

Alkuperäinen kirjoittaja Haikara:
Mulla km oli puolivälissä toukokuuta ja ihan itsestään tuli pois eli ei kaavintaa tms. Mulla tulee viisi viikkoa täyteen "alkutuhrusta" huomenna. Saas nähdä kestääkö meikäläinen odotella. Mulla kun kuukautiset oli epäsäännölliset ennen clomeja jätettyäni e-pillerit pois 02/06..
Mulla meni just päinvastoin mitä puhutaan.
Eli km jälkeen tyhjennys tehtiin lääkkeellisesti ja kesti pitkään ennenkuin mitään tapahtui. Ei tullut moneen viikkoon minkäänlaista vuotoa ja lopulta meni kaavintaan, jonka jälkeen oli muutama päivä niukkaa vuotoa.

Menkat tuli kaavinnasta aika tarkalleen kahden viikon jälkeen ja tilanne siis
normalisoitui nopeasti ja gyne totesi kaiken olevan kunnossa ultraamalla.

Saatiin lupa yrittää uudestaan ja tänään olisi menkkojen viimeistään pitänyt alkaa, mutta mitään ei kuulu =)

Ovis oli aiemmin kuin piti ja sen perusteella vielä arvelin että menkkojen olisi
pitänyt jo tulla viimeviikon puolella..

On rintojen aristelua, paha olo ollut erityisesti tänään, jännää alavatsaoireilua, joka voi kyllä johtua myös tulollaan olevista menkoista..

Pahaa oloa ei kyllä ole menkkojen aikoihin normaalisti, joten yritän pysyä nahoissani =)

Koitan malttaa vielä odotella loppuviikkoon testaamista, mutta vaikeaa on..

Onneksi meitä on monta samassa veneessä, vähän lohduttaa.

:heart: Huomenta kuumeiset :heart:
STRÖMSÖ:lle onnea ja tsemppiä! Nähdään sitten odottajissa.. kuulostaapa hyvälle sun "olo" =)

Kaikilla tuntuu olevankin jo vähän aikaa km:sta ja iloinen mieli jo monella..se on tosi kiva! Itselläkin jo pikkuhiljaa.. mutta muistaako kukaan ( ei kai sitä koskaan unohdakaan) että vaikkakin tuntuu että oisi jo päässyt " yli" tästä ikävästä asiasta, niin mulla on kuitenkin pinna älyttömän kireällä koko ajan! Siis pienetkin vastoinkäymiset ( esim. avainten hukkuminen 5 sekunniks tms.) saa mut raivon partaalle! Tuntuu että vit... taa 24/7 .. =) joo-o.. pitäsköhän otsikoida toi paremmin kun alotin niin luulin et tästä tulee positiivinen viesti ;)
Oliko pinna kireellä ja harmittiko teitä jokaikisen naamataulu ja kaikki asiat?! ;)

No anyways kaksi yötä ja sitten lomalle!!! Ihanaa sikäli etten ois päivääkään kestänyt pidempään.. ;) Mutta muuten tuntuu että loma ei ookaan loma , siis sellanen ilman kasvavaa vatsaa.. no joo nyyh nyyh täällä oikein kunnon valittaja-akka :LOL:
Taidanpa ottaa rennosti koko loman ja ottaa muutenkin.. ;)
Oikein mukavaa viikkoa kaikille ja kiitos kivasta seurasta- tähän asti..lähetäänhän pian kaikki yhdessä tonne vatsakkaiden joukkoon!

katherine ja toivoton olo :saint:

Strömsö: kuulostaa todella lupaavalle, olisi upeaa jos näinkin nopeasti km jälkeen saisi jälleen iloita nupusta! :hug: Pidetään peukut pystyssä!

Ninni78: todella hienoja uutisia, nytkun vauva-lupa saatu niin ei muuta kuin tuulta purjeisiin! Kyllä varmasti on itsellä kevyempi mieli kun kaikki todettiin ok.

Epskeps: voi että... koita vielä malttaa, vaikka tiedän että tiukkaa tekee, mutta tuo selkäkipu ei pakolla tarkoita että täti olisi tulossa, voi olla myös merkki raskaudesta!

katherine: miullakin on pinna piukalla tällä hetkellä. Silloin heti km jälkeen en ollut tavallaan moksiskaan tai siis en niin pahasti kuin olisin voinut kuvitella, näin pari kuukautta kevään km tulee ne pahimmat tunteet ainakin minulla pintaan, ehkä vettä myllyyn lisää toukokuun leikkaus kohdun ulkoisesta, mutta jälleen eile romahdin täysin ja olin niiiiin pirun pahalla päällä :saint: juhannuksena joudun kohtaamaan pahimman pelkoni, ystäväni joka odottaa lokakuussa syntyvää esikoistaan, niin kuin minunkin olisi kuulunut :'( :saint: en vaan taida pystyä, en usko että olen niin vahva. Hän muistuttaa kaikesta siitä mitä itse olen menettänyt :ashamed:

haikara: ei niistä teroista haittakaan ole, gyneni laittoi minut syömään kanssa, jotta saadaan tämä odotuskierto suosiolla loppuun. Miullakin yritys alkaa vasta heinäkuussa ja piinailu elokuussa, jännäillään sitten yhdessä, koska nämä nyt piinaajat tulevat selkeästi plussaamaan oireiden ym. perusteella :heart:

malttamaton: miun piti kysyä jotain siulta, eilen vielä muistin sen, olen kanssa yksi lahopää :headwall: voi kun menee jännäksi, kaikki oli niin hyvin oviksen aikaan, toivon niiin paljon teille plussaa. uskon että tieto olisi enemmän kuin tervetullut ennen kuin juhannus on käsillä ja varsinkin reissu. Tulet kuitenkin kertomaan ennen lähtöäsi että miten menee... :hug:

Vielä muutama tero ja sitten odotellaan tätiä, voi kumpa alkaisi pian ja vielä jälkitarkastus olisi ok, niin saataisiin kanssa vihreää valoa tunneliin :LOL:
nii.. se juttu mitä piti siulta malttamaton kysyä oli että kun nyt käyt yksityisellä ja siulla ultrattiin tässä kierrossa muutamaan kertaan clomien vaikutus muniin, niin oliko nuo ultrat minkä hintaisia verrattuna norm. käyntiin jossa ultrataan? Oliko edullisempia? Mie ajattelin pyytää että tulevassa kierrossa ultrataan ja katsotaan kierron puolivälissä clomien vaikutus. Mitäs vielä... eipä tässä ihmeempää :wave:

kävin odottajat-puolella salaa kurkkimassa että mitä kuuluu lokakuun odottajille, kun heidän kanssaan sain ihanaa aikaa hetken viettää...

Ja sitten itkin silmät päästäni :'(
Se kuka ei halua järkyttyä nyt, niin voi jättää seuraavan lukematta.
Siellä eräs oli joutunut tekemään elämänsä tuskallisimman päätöksen ja hakenut abortti-lupaa vaikka onkin rv 20+.
Oli ultrissa ja varsinkin rakenneultrassa saanut tietää että pienokaisella on monia rakenteellisia vikoja sydämessä, pikkuinen tulisi kärsimään todella paljon mikäli koskaan selviäisi raskausajasta. :'(
Niinpä päättivät miehensä kanssa että pikkumies pääsisi taivaan kotiin ja oli synnyttänyt pienokaisen ja huomenna hautajaiset. poika oli siis vasta 20+ ja tämä oli heidän esikoinen.
Tässä kaikessa meidänkin surussa on se hyvä puoli, jos niin voi sanoa, että menetimme pikkuiset niin aikaisessa vaiheessa suurimmaksi osaksi. Ja jos suru on näin iso alkuraskauden km niin mitä se kultsulla on. :ashamed: En pysty käsittämään hänen voimaansa tehdä niin iso päätös ja päästää toinen kaikesta tuskasta ja kivusta. :'(
välillä sitä tuntee omat asiat niin pikkumaisiksi...

Miä käyn sieltä lokakuisista taasen kurkkimassa teijen kuulumisia, etenkin sun, Repan ja Tuutikin. Ja toivon hurjasti että työkin plussaisitte ja pienet jaksaisivat matkassa pysyä :hug:

Kultsun tilannetta on monet kerrat itketty ja se tuntuu niin väärältä kuin vai voi :'(

Plussatuulia hurjasti teille kolmelle ja tietenkin kaikille muillekin :wave:

Voi kamala, Miikkis kun tuli paha mieli tuosta jutusta :'( Miehen kanssa ollaan joskus puhuttu, että mitäköhän sitä tekisi, jos saisi tietää, että vauvalla on jokin tosi paha vamma. Todettiin, että sitä on ihan turha miettiä etukäteen - ei voi millään kuvitella miltä se tuntuisi ja mitä siinä tilanteessa tekisi. Toivottavasti ei koskaan osu kohdalle.

Sitten iloisempiin aiheisiin: hyvää kesälomaa kaikille, joilla se jo kolkuttelee oven takana! Mun täytyy vielä sinnitellä 2 ja puoli viiikkoa. Ja kovasti plussatuulia niille, joilla päivät alkaa olla käsillä! Toivottavasti täti ei tule kutsumatta vierailulle juhannuksena.

Onkos täällä kellään kokemusta kiinnittymiskivuista? Mulla on nyt parin päivän ajan jomottanut alavatsaa. Tunne tulee ja menee. Eilen illalla tuntui aika kovana noin 10 minuutin ajan ja tänään taas silloin tällöin vähän lievempänä. Periaatteessa samantyyppistä jomotusta kuin ennen menkkoja, mutta mulla on nyt vasta kp 22 ja oviksesta vajaa viikko. Toivottavasti ei nyt ala menkat näin pian oviksen jälkeen. Täytyy kyllä siinä tapauksessa lähteä käymään lääkärillä pyytämässä jotain lääkitystä, koska edellisen kierron loppukin jäi lyhyeksi.

Kysäsin nyt lääkäriltäkin sitä Terojen aloittamisasiaa ja sain luvan aloittaa. Aloitan siis huomenna ja olen jo ihan mielissään kun tietää taas missä mennään. Kiva kuulla, että sullakin Miikkis on terot käytössä ja meillä tosiaan tulee samoihin aikoihin ekat jännäilyt.
Miten mulla aina menee nämä vapaapäivät ihan oleilemiseen?! En saa mitään tehtyä. Laiska emäntä! :kieh:
Ikävää kuultavaa tosiaan se mitä kerroit Miikkis. Toivottavasti he selviävät siitä, vaikka kipeäähän se tekee ja varsinkin kun päätös on heidän käsissään. Helpompaa se kai on kun ei voi tehdä mitään itse. En voi edes kuvitella miltä heistä tuntuu. Tippa tulee linssiin itselläkin...
Toivotaan nyt parasta kaikille. Hyvää kesälomaa lomailijoille ja alkakaahan jo testailla, joilla oireet on jo ilmennyt. Voi kun pääsisi sinne asti... |O

Yhteistyössä