km:n jälkeen kuumeilevat...

Jemina -81: Negapahoittelut, mutta vielä on aikaa muuttua plussaksi. Ja aina pitäää muistaa, että ovulaatio voi olla tapahtunut myöhemmin :hug:

Tänään oli siis taas ultra ja hyvät uutiset jatkuivat eli limakalvo oli 9mm paksu ja näkyi yksi iso follikkeli 19mm (toinen oli jäänyt jälkeen) ja päätimme lääkärin kanssa varmistaa irtoamisen, joten pistimme pregnylin varmuuden vuoksi ja loppukierron tueksi sain luget! Nyt ei sitten ole kuin onnesta kiinni, joten pitäkäähän peukkuja :)

Löysin palstanne eilen ja nyt haluaisinkin kysyä kokemuksistanne. Meillä poika 8/05 ja kakkosen odotus päättyi spontaaniin km 12/06. Molemmat saivat alkunsa 3. kierrosta. Km jälkeen olen ekaa kertaa elämässäni tuntenut oviksen ja todella selvästi paineena ja kipuna. Lisäksi kk-vuoto on paljon voimakkaampaa. Km jälkeen oli huonoa oloakin aina kk:a ennen ja aikana. Yritystä km jälkeen puoli vuotta eikä tärppää. Kierto tasainen 28pv. Mieli on ollut maassa koko kevään, tahtoisin niin kovasti pikkusisarusta pojalleni enkä olisi toivonut kovin isoa ikäeroa... Mutta minkäs teet. Olin jo tosi positiivinenkin välillä, mutta nyt taas on suru kun la lähestyy. Enää olisi 1,5kk. Onko kukaan teistä kokenut vastaavaa ja oletteko saaneet tähän apuja esim. lääkäriltä?

bd bd Malttamaton :heart: :heart: :heart: Toivottavasti nyt onnistuu!! :)

:hug: Emma-07, osanottoni keskenmenosi johdosta. Itse olen kokenut 2 keskenmenoa lyhyessä ajassa (12/06, 03/07) ja voin sanoa, että helppoa ei ole ollut. :( Itselläni myös ensimmäinen la lähestyy uhkaavasti (heinäkuussa) ja yritän olla sitä liikoja ajattelematta, mutta minkäs sitä ihminen itselleen mahtaa.. :/ Masennus tässä meinaa väkisinkin iskeä aina välillä itse kullekin, eikä se mikään ihme ole, kun ikäviä asioita joutuu kokemaan. Mulle on tämä palsta ja pari muuta keskustelupalstaa olleet henkireikiä. Ilman näitä ja hyviä ystäviä ja ihanaa aviomiestä ja esikoistani, olisin ties missä jamassa.

Lääkäriltä voit saada apua, mutta yleensä se on lääkkeellistä apua ellet sitten onnistu saamaan lähetettä psykologille tai vastaavalle ammatti-ihmiselle jonka kanssa voisit tuntemuksista keskustella. Lääkkeellinen apu on taas siitä huono, kun niitä ei oikein voi raskausaikana ottaa.. Enkä tiedä onko niitä turvallista ottaa silloinkaan kun yrittää raskautta. Mutta lääkäri sen varmaan tietää. Ei ole häpeä ottaa yhteyttä lääkäriin näiden tuntemusten johdosta, joten rohkeasti vaan jos sinusta vähänkään siltä tuntuu! :)

Toivotan sinut tänne meidän kanssasisarten joukkoon lämpimästi tervetulleeksi jos vain itse haluat mukaan tulla. :heart: :hug: Täällä saa keskustella kaikesta maan ja taivaan väliltä, kertoa tuntemuksistaan ja ajatuksistaan ihan vapaasti. Yritämme täällä tukea toinen toisiamme. :)

Kiitos kauniista sanoista! On totta että nämä keskustelut ja kohtalontoverit auttavat, vaikkei tätä tietysti kenellekään toivo. Mä kuitenkin uskon että henkisesti pärjään vaikka aina silloin tällöin tuleekin suru ja paha mieli. Esikoinen on niin ihana ja hänen kanssa touhuillessa ei niin asiaa ajattele. Nää hellepäivät ovat olleet vaan pahoja kun masuja näkee joka puolella. Lähinnä mä ajattelin että voisko mulla olla kroppa mennyt jotenkin sekaisin km:sta ja sen takia kierron tuntemukset erilaisia kuin ennen? Ja saisiko tähän jotain apuja lääkäriltä? Vai onko kaikki vaan päästä kiinni ja suren ja stressaan liikaa? Kierto kuitenkin tosi tasainen 27-29pv. Huhtikuussa testasin ovistestillä ja silloin ainakin ovuloin. Tässä kierrossa olen aikonut testata uudelleen.

Eihän tämmöistä, Emma, kellekään toivoisi. Mutta valitettavasti näitä vain sattuu :( Masuja muuten näkee ihan joka puolella, ne tuntuvat ihan "vainoavan" meikäläistäkin. :ashamed: Tässä yhtenä päivänä leikkipuistossa, tuli sinne pari äitiä lapsiensa kanssa ja kummallakin isot mahat. Enpä pahemmin voinut heitä katsella, saati ajatellakaan että juttelemaan menisin tms. Saan tässä kyllä vierestä seurata hyvän ystäväni raskautta, eikä sekään niin helppoa ole.. :/ Ehkä tämä ajastaan helpottaa, toivottavasti. Uusi ja onnistunut raskaus ainakin helpottaisi, näin ainakin tällä hetkellä ajattelen.

Jos kiertosi on pysynyt tasaisena, en jaksaisi uskoa, että kroppasi nyt kovin sekaisin on mennyt km:n johdosta. Ehkä olet vain herkempi aistimaan noita ovistuntemuksia, koska vauvan kaipuusi on niin suuri. Itse olen ainakin herkistynyt ihan moninkertaisesti kroppani "viesteille" tän vauvakuumeilun ja keskenmenojen jälkeen. Minulla myös on olleet menkat aika runsaat km:jen jälkeen. Lienee sekin ihan normaalia.

Nauti nyt vain esikoisestasi ja aurinkoisista päivistä. Yritä pitää mielessäsi niitä hyviä ja positiivisia asioita mitä elämässäsi on kuten esikoisesi niin jaksat paremmin. :) :hug: Ja edelleen, jos sinusta vähänkään tuntuu siltä, että aihetta olisi mennä lääkäriin, niin mene. Parempi se on turha käyntikin kuin jättää käymättä.

:hug:

Haaveissa esikoinen

Haikara 23v OULU....KM 05/07
Surusilmä 29v..........KM 02/07
Malttamaton.............KM 08/06
Minky 23v................KM 09/06
Hippula....................KM 03/07
Ellen .......................KM 01/07
Surullista 20v...........KM 12/06
Miikkis 25v LAHTI.....KM 12/06,TM03/07,KU05/07...KP ?/34
Napsuh87..................KM 03/07.............................KP
Anni .......................KM 09/06..............................KP ?/28
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06.............................KP 6/33
Miikku72 35v............KM 04/07.............................KP 12/26-30
Tuutikki ..................KM 02/07..............................KP 13/37
Repa 27v KOTKA......KM 02/07.............................KP 19/28-30
Tytti.........................KM........................................KP 21/28-34
Jemina-81................KM 12/06.............................KP 29/23-32
Empula81.................KM 03/07............................KP 46/50

Haaveissa kakkonen

Merika .....................KM ?/07
Kaipaava..................KM 08/06, 03/07
Suppis76...................KM 03/05, 09/05, /07
Epskeps ...................KM 12/06, TM 03/07...........KP 16/28
Vinja 28v .................KM 02/06, 02/07.................KP 20/27-33
Kentia.......................KM 04/07............................KP 32/30
Riikkuli ....................KM 03/07....... ......................KP 102/30

Haaveissa kolmonen

Ninni78 28V................KM 05/07
Hiidi............................KM 05/07............................ KP 4/26-28
Sipuli..........................KM 12/06.............................KP 10/29
Nasuliini .....................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06........KP -/26-28
Pulttibois 25v HKI.........KM 03/07...........................KP 15/28-30

Haaveissa neljäs

Espoir.........................KM 03/07

Plussanneet

Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss

miikku72 Toivottavasti hormonisekoilu alkaa tasoittua! Onkohan ennen sitä toivoakaan mistään... :eek:

Mutta näillä keleillä ajatukset "onneksi" pyörii paljon muissakin asioissa. Tulee vähemmän istuttua myös koneella... Nyt olisi kannettava kätevä!!! Aurinkoista kesälauantaita kaikille vaan! =)

malttamaton Toivotaan, että nyt tärppää! Mäkin olen harkinnut clomeja. Kävin gynellä, joka tutki minut ja totesi vain, että kaikki on kunnossa. Vaikka en ole enää nuori, ei ollut mitään puhetta mistään muusta kuin luomuna yrittämisestä. Olisi varmaan pitänyt uskaltaa ottaa itse puheeksi. No, olen aiemmin käynyt toisella lääkärillä, joka suhtautui vähän vakavammin, ja taidan hälle palatakin, mutta on nyt lomalla...

Emma 07 Pahoittelut minulta myös! Täällä kaikki tietävät, mitä on keskenmeno... Eihän sinun keskenmenosta pitkä ole. En minäkään usko, että se enää fyysisesti kovin vaikuttaa, jollet tosiaan ole superherkkä. Mutta ei ole mikään ihme, että psyykkisesti vaikuttaa. Se, miten kauan surua kestää, on varmaan hyvin yksilöllinen juttu. Pahoin pelkään, ettei asiaa ainakaan koskaan unohda. Sen kanssa vaan pitää jaksaa elää. Toivottavasti en nyt kuulosta kamalalta!

On totta, että ei isojen vauvamahojen näkeminen hyvää tee! Itse yritän kääntää pääni pois ja olla ainakaan kiusaamatta itseäni tuijottamalla. Jostain syystä nousee ärtymystä ja kiukkua. Kai se on sitä raivoa siitä, ettei itselle käynyt niin. Kaikki menikin toisin, ja se on epäreilua! Mikään ei helpottaisi niin, kuin uusi raskaus...

Lääkäreistä en tiedä, mutta sain juuri käsiini Ulla Järven kirjan Syntymätön, tietoa ja kokemuksia keskenmenosta. Ehkä siitä löytyy jotain. Kirjapajan kirja, tänä vuonna ilmestynyt. Kannattaa ehkä hankkia. Vaikka jotkut asiat ja tunteet tajuaa järjellä normaaleiksi, on silti lohdullista lukea niistä. Sitä vartenhan tämä palstakin on =)

Voimia ja jaksamisia sinulle, kyllä minäkin sinuna lääkäriin kuitenkin menisin, puhumaan. Jos siis siltä tuntuu! :heart:

En päässy kirjautumaan mun tunnuksella, vaikka miten kokeilin, joten piti tehdä uus. Nyt oon siis Napsuh87, vaikka ensin olin Napsu87... En tiiä mikä siihen tuli, ettei enää päässy.

Mutta mutta... Täällä eletään jännittäviä hetkiä. Tänään pitäis menkkojen alkaa... grr... Mahassa tuntuu siltä, että kylläpä ne ehkä alkaakin... Vähän sillain menkkamaista kipua, mutta erittäin lievää ja jotenki semmosta, että ei se välttis menkoista kerro. Yleensä se kipu voimistuu hetkessä hillittömän suureks, mutta nyt se vaan pikkasen juilinu koko aamun. Jotenki oon melkeen varma, että siellä on vauveli... Nimittäin tuntemukset on hieman samoja, ku ekalla kerralla (,jollon tuliki kesken...). Se vaan on nyt erillä tavalla, että itellä on vahva tunne odottamisesta, jota koskaan ennen ei oo ollu. :) Km:n jälkeenki oli parit/kolmet menkat, mut joka kerta olin varma, että menkat alkaa... Nyt en oo niinkään varma...

Tällaisia tuntemuksia siis:
Älytön vessahätä KOKOAJAN!!! Nännit ollu vähän arkana viime aikoina (huom. vähän!) Tuntuu, niinku ois tissit kasvanu.. (Tunteitako vaan... ;)) Ja nyt tää outo juiliminen masussa..

Aattelin, että jos ei menkat oo viikon päästäkään alkanu, niin sitte vasta testaan... ;)

ajattelin tulla kurkkaa ja lueskelee mitä täällä on tapahtunu.. kovasti olitte tekstiä saaneet aikaiseksi :D mie edelleen tuolla tammimasuissa mukana, kahdessa ultrassa on käyty ja kaikki olleet hyvin.. nyt tulevana tiistaina sit olis taas... profiilista löytyy kuva pienestä jos joku haluaa kurkkia... ;)

saanko antaa hyvän vinkin tuohon raskautumiseen... ?kun itsellä se on ainakin loisteliaasti toiminut... :) mä kun olen raskautunut, niin olen ollut miettimättä koko asiaa.. eli ajatukset jonnekin muualle tyysti.. miettikää ja suunnitelkaa vaikka kesäloma reissua niin innoissanne ettei mikään muu mahdu mieleen.. meillä meinaan ei todellakaan ahkerasti ole lakanoita pöllytelty oviksen tienoilla näissä kahdessa viimeisessä raskaudessa ja kummasti on tärpännyt kun on ovistestit heittäny nurkkaan jaruvennut miettii muita asioita...

sit sellainen asia et miull aolis sellainen 10kpl ovulaatiotestejä, mammaksi.fi liuskoja... jos joku tarvitsee voin ne lahjoittaa tuolta kaapin perältä pyörimästä... :)

oikein kaunista kesäpäivää kaikille ja edelleeeeen peikko85 puhaltelee teille kaikille täältä NÄÄÄÄÄÄIIIIIINNNN PALJON PLUSSA TUULIA... :heart: :heart: :heart:

pikkupeikko85 ja veikko 9+1 :heart:

Napsuh87: Toivottavasti tuntemukset ovat oikeat!!! Täällä ollaan kädet kyynärpäitä myöden ristissä jotta menkat ei sulla alkais =)

malttamaton: tsemppiä sulle, toivottavasti tärppää!!

Itellä ei ihmeitä, vielä ei oo tiputtelut alkanu ja siitä olen tosi ilonen! Tosin mun tuurilla tiedän että kun seuraavan kerran meen vessaan niin... tai viimestään huomenna :ashamed:
Ensi viikolla ollaan lähdössä reissuun joten en varmaan kerkee paljon tänne kirjottelemaan, viimestään sitten ku uus kierto on taas alkanu |O

Pikkupeikko: laitoin sulle yytä noista ovistesteistä!

Emma-07, pahoittelut minunkin puolestani ja tervetuloa joukkoon. Tämä palsta ja ihmiset täällä ovat aivan ihania. Itse ainakin olen onnellinen, että löysin tämän tueksi. Minäkin tiedän täysin sen tunteen, kun tuntuu että joka puolella tulee vaan isoja mahoja vastaan. Viime viikonloppunakohan se juuri oli kun miehelle manailin, että onko koko maailma täynnä raskaana olevia naisia... Ja töissä meillä pari naista on jäämässä äitiyslomalle syksyllä, juuri niihin aikoihin kun minun piti jäädä. Tiukkaahan se tekee, mutta ei auta kuin yrittää jaksaa. Hyvät ystävät ja tämä palsta ovat auttaneet paljon.

malttamaton, kuulostaa hyvältä :) Nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että tärppäisi!

Mulla oviksen bongailu meneillään ja sen verran himokas olo on ainakin, että eiköhän tärppipäivät ala olla aika lähellä ;)

Napsuh87 ++++++++++++++++++++ :whistle: iso plussapuhallus sinne! Voi kunpa se oiskin sitä itteään ja raskautunut olisit! :heart:

Pikkupeikko85, kiva kun kävit meit moikkaamassa! =) Ja ihanaa että siellä kaikki hyvin. :heart:

Ei ptänyt vielä mihinkään kirjoitella mutta kun näin hiidinkin täällä niin aattelin tulla moikkaamaan oltiin joulukuisissa yhdessä jos muistat :wave:
np ultrassa rv 12+3 todettiin sikiön kuolleen viikolla 8+4 eli päivää ekan ultran jälkeen, lääkkeellisestä tyhjennyksestä on nyt kaks viikkoa ja nyt alkaa miettiä pikkuhiljaa jos uutta yritystä uskaltaisi aloittaa, lääkäri kyl sanoi että kahdet kuukautiset pitää odottaa että vielä pitäis malttaa..
Että en värmaan vielä kauheen aktiivisesti kirjottele kun tuntuu että aina koneella eksyy kaikile km palstoille ja tulee aina vaan surullisempi olo, mutta ajattelin nyt siis moikkailla kaikkia ja ilmottelen kun oikea yritys alkaa, kolmatta meille myös toivottaisiin. sillä aikaa lähinnä varmaan taustailen, mutta nautitaan näistä lämpimistä kesäpäivistä ja kaikille kovasti plussatuulia =)

Eliisa80, kauheaa aina kuulla, että joku joutunu kantamaan kuollutta sikiötä sisässään viikkoja... Ja just ku aattelee aina, että rv 12 jälkeen on km:n riski huomattavasti vähentyny... Otan osaa!

Mä heräsin yöllä aivan älyttömiin menkka kipuihin! Yritin pyöriä sängyssä, mut ku juili niin pahasti, että oli pakko nousta ja lähteä vessaan tarkastaa tilanne. Aattelin tietenki heti, että "noniin, menkat sieltä TAAAAS tuli.." Itkuki meinas tulla, ku olin niin aatellu, että ootan. Mutta ei ollutkaan tullu mitään, vaikka yleensä heti ekojen juilimisten jälkeen hanat aukeaa. Laitoin kuitenki varmuuden vuoksi isomman siteen ja otin särkylääkkeen (burana 600, ainoa joka auttaa mun menkkakipuihin). Noh, ne kivut lähti tiehensä, eikä menkoista edelleenkään mitään tietoa... Mitä jos kuitenki oisin alkanu oottamaan..!? Voiko sit sikiölle käydä jotain, ku otin buranaa ja vielä 600... Mitä jos sittenkin tulee kesken... Jos nyt edes ootan.. Tietenki ne menkat alkaa, ku eikai raskaana ollessa pitäis noin kovia menkkakipuja olla. Viimeks ku ootin, niin noin kovat menkkakivut tuli ennen keskenmenoa. Mutta nyt ei oo näkyny verestä mitään... Nyt siis kp 25/24

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Mulla alko menkat tänään, ekat lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, jee...Eli nyt ois sit KP 1/30 menossa.
Nyt voi sit taas alkaa paremmin yrittään, vaikka kun mä sain kirjalliset ohjeet sen tyhjennyksen jälkeen, ni siinä luki et heti saa alkaa yrittään kun se jälkivuoto loppuu. Jännä et monien on käsketty odottaan paritki menkat ennen uutta yritystä ja sit annetaan tollasii ohjeita et heti saa alkaa yrittää uudestaan. Onpas meillä hiljasta, oltiin miehen kanssa eilen vähän viihteellä ja lapset on hoidossa ja mies nukkuu tietty vielä. Pitäis varmaan lähtee pissittään koiraa.
Mulla kesti muuten nyt sit tasan 5 vkoa siitä kun se mun verinen vuoto alko et menkat tuli, kauan on muilla menny km:n alkamisesta ekoihin menkkoihin?
Toivottavasti me kaikki tytöt oltais pian taas tuolla odottavien puolella vaikka maaliskuisissa odottajissa :)

Viikonloppuja!!!

-Ninni-

Haaveissa esikoinen

Haikara 23v OULU....KM 05/07
Surusilmä 29v..........KM 02/07
Malttamaton.............KM 08/06
Minky 23v................KM 09/06
Hippula....................KM 03/07
Ellen .......................KM 01/07
Surullista 20v...........KM 12/06
Miikkis 25v LAHTI.....KM 12/06,TM03/07,KU05/07...KP ?/34
Napsuh87..................KM 03/07.............................KP 25/24
Anni .......................KM 09/06..............................KP ?/28
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06.............................KP 7/33
Miikku72 35v............KM 04/07.............................KP 13/26-30
Tuutikki ..................KM 02/07..............................KP 14/37
Repa 27v KOTKA......KM 02/07.............................KP 20/28-30
Tytti.........................KM........................................KP 22/28-34
Jemina-81................KM 12/06.............................KP 30/23-32
Empula81.................KM 03/07............................KP 47/50

Haaveissa kakkonen

Merika .....................KM ?/07
Kaipaava..................KM 08/06, 03/07
Suppis76...................KM 03/05, 09/05, /07
Epskeps ...................KM 12/06, TM 03/07...........KP 17/28
Vinja 28v .................KM 02/06, 02/07.................KP 21/27-33
Kentia.......................KM 04/07............................KP 33/30
Riikkuli ....................KM 03/07....... ......................KP 112/30

Haaveissa kolmonen

Ninni78 28V................KM 05/07.............................KP 1/30
Hiidi............................KM 05/07............................ KP 5/26-28
Sipuli..........................KM 12/06.............................KP 11/29
Nasuliini .....................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06........KP -/26-28
Pulttibois 25v HKI.........KM 03/07...........................KP 16/28-30

Haaveissa neljäs

Espoir.........................KM 03/07

Plussanneet

Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss

Eliisa80 Osanottoni keskenmenosi johdosta :hug: :( Tervetuloa tänne kanssasisarten mukavaan joukkoon heti kun siltä tuntuu että jaksaa taas palstailla! :) Tiedän miten piinaavia tuo kaksien menkkojen odotus on, mutta kyllä se siitä ohi menee. Itse jouduin odottamaan vielä yhdet lisäksi kun mun piti mennä selkäni takia röntgentutkimuksiin. Mut nyt on yritys alkanut uudestaan. Jaksamista ja voimia sinulle kovasti!! :hug:

Ninni78 onnittelut tädistä! :flower: Kehosi alkaa olemaan palautunut km:sta ja pääsette uutta yrittämään. =) Mulle lääkäri antoi "käskyn" odottaa kahdet menkat silloin maaliskuisen keskenmenon (tuulimuna) jälkeen, se kun oli toinen km lyhyen ajan sisällä. Hirmuisesti nämä ohjeistukset kuitenkin vaihtelevat. Jokainen tehköön kuitenkin niin kuin itse parhaaksi näkee. :)

Napsuh87, onpas sulla kovin ikäviä kipuiluja siellä :( Toivottavasti pian selviää mistä kivut johtuvat. :hug:

ON: Ei niin mitään ihmeellistä. Ovisaika oli ja meni ja tilausta laitettiin menemään. Nyt ei kun ootellaan miten kävi... :whistle:

Jemina-81
:(

pläts!

Näin pudottiin korkealta ja kovaa! Aamulla vessassa käynnillä alkoi menkat, eli kierron pituudeksi tuli sitten tällä kertaa 29 pvää :/
Hitto, oon niiiiiin kiukkunen!!! Alkuun tuli itku, mies osas kyllä lohduttaa. Päätin nyt oikeen tosissaan etten enää vähään aikaan palstaile, laske päiviä, en ees kuuntele kroppaani. Viime raskaudessakin, joka siis keskeytyi, niin sillon ei ollu mitään ennakoivia oireita, joten turhaan mietin näitä kolotuksiani menneillä päivillä, hormoonien aiheuttamaa vain. :headwall:
Helppohan se on nyt sanoo etten enää mieti näitä juttuja, annas kun taas ovis lähenee niin johan alkaa testit poltteleen sormissa. Mut nyt on oman mielenterveyden kannalta paras vaan nauttii kesästä ja kaikesta hyvästä mitä mulla on. .. :heart:

Tulen vähä kyselee tänne palstalle, jos ei haittaa..
en haluu tulla "palstailee" sillai tosissaa, koska yritän pitää ajatukset pois uudesta raskaudesta mahdollisimman kaukana.. mutta käyn kyllä monesti lukemassa täällä teidän juttujanne.
mulla siis oli km tossa reilu 2 kk sit..
Mä kuvittelin tossa pari viikkoo sit et oon raskaana, ku oli raskausoireita mm. huimausta, rintojen aristelua, nippailua jne. uskon, että ne oireet tuli myös tästä kauheesta halusta raskautua pian uudelleen..ja ehkä hormonitoiminta on vielä sekaisin keskenmenosta jne..
nyt sitten olen päättänyt, että lopetan vauvajuttujen ajattelemisen. mutta sitten kun niin moni ystävä odottaa ja kaikilla ikäisilläni on vauvoja, niin miten jaksan olla ajattelematta kun rakastan lapsia niiiiin paljon!! miksi minulla ei ole edes yhtä omaa pienokaista. on niin kova halua saada vauva. keskenmenon jälkeen tästä asiasta on tullut melkeinpä jo pakkomielle, niinkuin näyttää monella muullakin asian laita olevan.
Miten ne ajatukset saa oikeasti pois raskautumisesta? vastatkaa sellaiset varsinki, jotka olette raskautuneet! oletteko saaneet ajatukset kokonaan pois vauva-asioista, vai onko ne aina vähän olleet mielessä??
Minä en enää mieti vauva-asiaa kokoajan, koska tässä on nyt niin paljon muutakin ajateltavaa, kun on kesä ja kaikkee.. mutta en kyllä voi olla kokonaan miettimättä asiaa.. voiko sellainen edes onnistua? kyllä ainakin minulla käy päivittäin mielessä, mutta ei se ole päällimmäisenä ajatuksena.
Niin muuten, olen tässä noin kuukauden verran syönyt MultiTabs Raskausmonivitamiinia ja Kalaöljykapseleita. Onko muitakin jotka syövät niitä?

vivian80, luulempa että meistä keskenmenon kokeneista ja uudelleen raskaaksi haluavista ei kukaan saa ajatuksia täysin pois vauvoihin liittyvistä asioista. Täytyy vaan yrittää elellä mahdollisimman normaalisti, vaikka se ei aina helppoa ole. Onkohan Napsuh87:n menkat jo alkaneet vai olisimmeko saaneet uuden plussaajan pinooomme?!? Itselläni on kierrossa se tilanne, että huomenna pitäisi ottaa elämäni ensimmäinen terolut-tabletti...hmm..saa nähdä kuinka ne vaikuttavat kiertooni vai vaikuttavatko ollenkaan. Minulta otettiin tuossa joku aika sitten verikoe, jossa selvitettiin veren prolaktiini pitoisuus. Onko keltään muulta otettu ko. koetta? Minulla todettiin sen olevan hieman koholla, mikä voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Joudun kaiketi vielä jatkotutkimuksiin jossain vaiheessa. Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille ja plussaus onnea niille, jotka aikovat lähipäivinä testailla!!! :heart: :heart: :heart:

No terveeks pitkästä aikaa!!!On ollu niin komeita ilmoja että en oo koneelle eksyny,ihan meinas ikävä tulla ;) :D

Tervetuloa kaikki uudet kohtalotoverit joukkoomme!! :hug:

Emma 07,mulla kanssa kaikki ovis tuntemukset yms. voimistu km:n jälkeen,mut nyt ikäänkuin alkais helpottaa...
Ja täällä myös tulee haikeena katottua tulevia äitejä mahat pystyssä ja mieleen aina hiipii ajatus,et onkohan tuolla laskettu aika sama kun mulla olis ollu....
Mut uskon että nää kaikki on ihan normaaleja tuntemuksia,myös fyysiset...yritetään vaan yhdessä jaksaa :) :hug:

Jeminalle pahoittelut tädistä :hug:

Ninni78 onnittelut menkoista,pääsee taas aloittamaan yrityksen :heart:

Napsuh,paljon plussatuulia sinnepäin!!!! :heart:

Vivian80,tuleehan näitä vauvajuttuja aina mietittyä,mut ei enää niin pakkomielteisesti kuin ennen keskenmenoa...vauvojen ajattelu aiheuttaa sellaista ikävää tuskaista oloa kun ei itse ole onnistunut,mut yritys kyllä tietysti pyörii enempi ja vähempi mielessä :ashamed: Mut en oo kokenu vielä niin,että se haittais normaalia elämistä ja olemista...

Pikkupeikko kiva kuulla sinusta ja että kaikki ok!!! Onnea odotukseen :heart:

Ja hei,voisko joku kertoo mikä kuva teillä tossa listassa näkyy,kun mulla se ei näy :eek:

Jos nyt oikeen tajusin, niin tossa listassa näkyy tommonen kuu, jonka päällä keinuu vauveli, joka roikottaa nallea.

Mulla on kans koko ajan ihan mahoton vauvakuume ja vauvat vaan pyörii mielessä. Ois niiiiiin ihana joskus puristaa oma rakas lapsi tiukasti syliin ja suojella sitä. Ai että, ku sais haistella pikkuvauvan tuoksua ja ihailla nukkuvaa nyyttiä.. Voi että mä vaan haaveilen!!

Menkat ei oo vieläkään alkanu.. Eikä tuntemuksiakaan oo sinne päin. Alituinen vessa hätä on ihan JATKUVASTI! Just niiinku eka raskauden alussa (joka meni kesken...) En kyllä varmasti testaa ennen ku viikon päästä, jos ei oo alkanu menkat. Kuitenki alkaa heti seuraavana päivänä testistä. Ei voi olla totta, että ois vaavi tuolla kasvamassa, eikä menkkoja tuliskaan, ku oon niiiiin paljo haaveillu! Just siks ei pitäis tullakaan... Sillon ku vähiten oottaa, niin sillonhan se yleensä iskee se plussa. :) Tää on tämmöstä epäröintiä.. :) Voiko olla mahollista, että meille ois tulossa vauva... :D No sen näkee viikon päästä.. B)

Oikein paljon plussatuulia teille kaikille! :D

Jemina-81 :hug: :( Pahoittelut tädistä.

Vivian80, osanottoni keskenmenosi johdosta :hug: Itse en nyt kovinkaan pakkomielteiseksi itseäni tunnusta tämän vauvakuumeen tiimoilta. Kovasti sitä toista lasta toivon toki, mutta kaksi koettua km:a ovat tehneet vähän varovaiseksi ja olenkin tässä yrittänyt ottaa asennetta "tulee jos on tullakseen" ettei tää elämä nyt yhtä vauvakuumeilua olisi. Ikääkin on jo sen verran, ettei tässä kauaa enää edes yritetä. Saa nähdä miten tässä käy. Onneksi on yksi lapsi meille jo suotu :heart:

Yhteistyössä