Km:n jälkeen kuumeilevat vol 5

Silleri
Meritähti ja Lissuli, ajattelin kertoa omista kokemuksista, kun itsellä oli varhainen km 11/07. Asiaa selvitettyäni päätin odottaa yhden kierron väliä. Limakalvot voivat olla heikommat km:n jälkeen ja uuden km:n riski on paljon suurempi jos heti raskautuu kuin että jos odottaa edes yhden kierron.

Muistan kyllä, miten paljon ärsytti, kun ei voinutkaan heti jatkaa yrittämistä! Mutta halusin silti mielummin odottaa varman päälle kuin olla sitten pelko persauksessa koko raskauden.

Itsellä tärppäsi odottelun jälkeen sitten heti, nyt rv10 menossa ja sydänäänet kuuluu, eli riski mennä kesken enää tosi pieni. Eräällä toisella palstalaisella kävi niin, että kun ei odottanut yhtään kiertoa ja tärppäsi heti km:n jälkeen, niin sitten tulikin toinen km heti perään. Todella ikävä sattuma varmaankin, mutta näiden kokemusten ja lukemieni artikkelien perusteella itse suosittelisin odottamaan sen yhden kierron, niin vaikeaa ja ärsyttävää kuin se onkin. Jokainen tekee sitten tietysti oman ratkaisunsa. :heart:
 
Julietalle suuri hali!

Ja Epskepsille voimia!

Hahhaa, ElinaMaria, toi sun teksti oli kuin suoraan mun suusta! En siis ole ainut vainoharhainen... Mulla oli kans ihan normaalit menkat, aika niukat kyllä, mutta luultavasti vaan ei ollut limakalvo kunnolla paksuuntunut vielä km:n jälkeen, kun ekat oli. Perjantaina jouduin syömään hiivalääkkeen, jota ei raskaana ollessa saa syödä ja ehkäistä pitää 7 päivää lääkkeen jälkeen vielä... No, ovis varmaan vasta seuraavalla viikolla eli ei hätää sen vuoksi. Mutta siis mua sattuu vähän tisseihin, mahassa nippailee ja kp 9 täälläkin :LOL: Eli nyt oon varma että oonkin raskaana ja se lääke, sekä viikonlopun juhlinta on vahingoittaneet lasta!

Että kunnon palstatauko tekisi tälle ainakin hyvää! Viikonlopun pituinenkin tauko vauvahommista paransi mieltä.

Ainiin, hyvä ystäväni sai eilen plussan. Olen kyllä kovasti iloinen heidän vuokseen, eikä se heillekään ihan heti tullut, mutta silti en voi sille mitään, että olen KATEELLINEN. Kamalaa :/

Paljon plussaonnea kuitenkin toivotan kaikille lähiaikoina testaaville! Teidän plussia ei kadehdita, ootte ihan varmasti ne ansainneet! :heart:
 
kvart över HUH! Mä luulin et mä oon ainoo sekopää täällä!! :LOL: Mut mä en sitä nippailua keksi, mut syyn tietty... ;)
Noh, en mä kyl tosissani oo... ainakaan ihan...


Joo, mäkin juhlin lauantaina oikein olan takaa...
ja sunnuntaina olo oli sen mukainen...

Mut nyt järki käteen.
(vaik onhan jollain käynyt niinkin.... :p )
 
Kiitos kaikille haleista
On vieläkin vaikeaa välillä uskoa ettei äitiä enää tässä maailmassa ole, eikä häntä enää näe, eikä hälle voi edes soittaa
Usein kuitenkin hänelle puhun, tiedä sitten kuuleeko, mutta puhun silti. Ikävä on niin suuri..


Ikävää että pinossamme on muitakin vanhempansa menettäneitä. Kovasti voimia teille


Sitten tuosta jatkaako yritystä heti km:n jälkeen vai odottaako kierron tai toisenkin, niin mun mielestä parempi olisi odottaa ainakin se yksi kierto, vaikka kuinka tekisi mieli heti yrittää uudestaan. On hyvä antaa itselleen aikaa toipua sekä henkisesti että fyysisesti keskenmenosta.
Itselleni on käynyt niin, että ensimmäisen km:n jälkeen sain kohtutulehduksen. Jo se pelkästään pakotti odottamaan yhden kierron. Sitten tärppäsi heti, mutta se olikin sitten tuulimuna. Sen jälkeen lääkäri käski pitämään taukoa 2 kiertoa, koska mulla oli 2 km:a perätysten. Siitä tauosta tuli kyllä sitten 3 kierron mittainen koska mun piti käydä selkäröntgenissä.. Sitten kolmannen km:n jälkeen tuli käsky pitää taukoa 2 kiertoa, jotta saadaan testit tehtyä, koska ainakin tukostaipumustestissä ei saa olla raskaana. Että näin.

Mutta jokainen tekee tämän(kin) asian tiimoilta juuri niinkuin itsestä parhaalta tuntuu. :heart:


Kvart över ja ElinaMaria täällä kans yks jonka masua nippailee ja samoissa päivissähän me mennään :LOL: Ettei se ois ovis tekemässä tuloaan ;)
 



Haaveissa esikoinen

Julietta....................Km 09/07, 03/08
Meritähti.................KM 02/08
Lissuli-81................KM 02/08
Frizzante................KM 01/08
Samary...................KM 10/07
Betania...................KM 06/07..............................KP 1/27
Kvart över...............KM 01/08..............................KP 10/30
ElinaMaria..............RK 01/08................................KP 10/31
Kaa 29v...................KM 11/07.............................KP 16/30-32
Katherine...............KM 06/07...............................KP 21/28-33
Aili...........................KM 11/07..............................KP 24/-
Tuizu 32v................KM 08/07..........................KP 26/24-30
Emppu78.................KM 06/07.............................KP 27/-
Riine.......................KM 10/07..............................KP 30/34
JJ-t...........................KM 12/07.............................KP 62/30

Haaveissa toinen

Fey....................KM 3/07,9/07, 2/08
Minni-07...............KM 10/07
Säde82..................KM 01/08
Kristallienkeli.........Enkelivauva 02/07
Myymä....................KM 09/07
Millimenninkäinen....KM 12/07, 02/08.................KP 3/31
Helmitaustailija.......KM 10/07.............................KP 8/29
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.........KP 10/28
Leinikki 28v.............KM 12/04, 01/08..................KP 13/31
Danjuska................KM 08/07..............................KP 14/32
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 25/26-29
Nti Kesäheinä.........KM 01/08...............................KP 26/-
Erzi.........................KM 08/07..............................KP 33/33-35
Ansku07.................KM 01/08..............................KP 35/-

Haaveissa kolmas

Singa........................KM 10/07
Äittä-67....................KM 02/08............................KP 4/28-30
Daizz........................KM 09/07, 01/08.................KP 8/35
Mymmyryy.................KM 12/07............................KP 9/28
Orchid................enkelipoika 06/07..................KP 10/27
Tuulenpuuska...........KM 02/06,08/07, 01/08......KP 12/29-32
Jonttu79..................KM 01/08.............................KP 14/29
Pamu k.....................KM 12/07, 01/08..................KP 23/28
Sus soo.....................KM 02/05,01/08...................KP 25/-
Kutmula....................KM 11/07.............................KP 33/28

Haaveissa neljäs

Muumiska...............KM 02/08
Mimuli........................KM 08/07, 02/08
Rouva Pikkumyy........KM 02/08.............................KP 1/32
Surusydän...........Enkelipoika 11/07.....................KP 21/26
Berry76.....................KM/KU 10/07.......................KP 23/26
Masukki08............. KM 9/05,11/07, 2/08.............KP 29/30-39

Haaveissa kuudes

Lumi-Marja 35v..KM 4/98,5/99,11/04, 2/08,enkelityttö-92

Haamuilijat

 
Alkuperäinen kirjoittaja Silleri:
Meritähti ja Lissuli, ajattelin kertoa omista kokemuksista, kun itsellä oli varhainen km 11/07. Asiaa selvitettyäni päätin odottaa yhden kierron väliä. Limakalvot voivat olla heikommat km:n jälkeen ja uuden km:n riski on paljon suurempi jos heti raskautuu kuin että jos odottaa edes yhden kierron.

Muistan kyllä, miten paljon ärsytti, kun ei voinutkaan heti jatkaa yrittämistä! Mutta halusin silti mielummin odottaa varman päälle kuin olla sitten pelko persauksessa koko raskauden.

Itsellä tärppäsi odottelun jälkeen sitten heti, nyt rv10 menossa ja sydänäänet kuuluu, eli riski mennä kesken enää tosi pieni. Eräällä toisella palstalaisella kävi niin, että kun ei odottanut yhtään kiertoa ja tärppäsi heti km:n jälkeen, niin sitten tulikin toinen km heti perään. Todella ikävä sattuma varmaankin, mutta näiden kokemusten ja lukemieni artikkelien perusteella itse suosittelisin odottamaan sen yhden kierron, niin vaikeaa ja ärsyttävää kuin se onkin. Jokainen tekee sitten tietysti oman ratkaisunsa. :heart:
olen samaa mieltä, että kannattaa odottaa ne yhdet menkat väliin, mullekin kävi niin, että jouduin kokemaan kaksi km peräjälkeen... :'(
molemmat ihan tosi varhaisia (rv6/7), mutta uskoin lääkäriä joka sanoi, ett heti voi koittaa... olen aikasemmista raskauksista todennut ett aikas helposti tärppää joka ei sit olekaan aina hyvä asia.
no nyt ne yhdet oli jonka aikana siis ehkästiin ja nyt loppuviikosta selviää miten tämä kierto on mennyt...Viimeks Gyne siis laittoi myös ton toisen km vain huonon tuurin ja ed. km piikkiin..., että ei sussa vikaa oo (?)
pelottaa ja jännittää jo nyt eli niin se vaan vauvakuume kuitenkin meikäläisenkin tainnutti :D

Aurinkoinen kiva päivä, kävin kampaajallakin! B)
mies lähti työmatkalla ja tulee vasta pe. Mutta me saadaankin olla sitten kahdestaan la-su Hotellissa! :heart:
öitä.

*muoks*
Julietta minä olen kans tosi pahoillani, kovasti voimia

Epskeps Voimavirtuaali :hug:

ja erzi, en tiedä mitä sanoa /kirjoittaa...koittakaa jaksaa selvittää vaikka sitten viestien muodossa jos muu ei auta... :'(
 
Kiitos kaikille kommenteista tuohon kuukautisten odottelemiseen.
Kaippa se on maltettava odotella, eka välietappi on kylläkin tuo jälkivuodon loppuminen, ennen kuin voi alkaa edes niitä menkkoja odottelemaan... :headwall:
Nooh...toivossa on hyvä elää...tai jotain.

-Meritähti-
 
Jaahasta täällä aamulla pissittiin taas tikkuun ja sain sinne aikaiseksi todella haalean haamun,luultavasti :whistle: Ennen en ole semmoista nähnyt eli en tiiä voiko sitä nyt haamuksi kutsua.Mutta semmoinen viiva kuitenkin että ainakin luulen näkeväni siinä jotain :D tai sitten kuvittelen,mieskin jo töissä nii ei voi sitäkään piinata ;)
Uusinta testi varmaan loppu viikosta sitten ajankohtainen

Täällä nyt erittäin sekavissa tunnelmissa ollaan :D
 
Julietta suuret lohtu :hug:

Epskeps :hug:

kutmula varovaiset onnittelut :)

Mitenkäs RouvaPikkumyy uutisia ? :heart:

Mitenkäs se nyt voi olla mahdollista, että meillä kaikilla samoilla päivillä menijöillä on samanlaisia oireita :D mä kanssa eilen ihmettelin kun vattaa nippailee, rinnat on arat, ikenet on ihan valkoset ja ihmeellistä v-pun limaa tulee aina kammaripuuhien jälkeen :kieh: Hulluks on kroppa tullu, oli mun selvitys tähän pulmaan :LOL: No rupeehan tässä tosin jo ovis lähenemään, mutta ei nyt kuitenkaan vielä pitäs olla... odotellaan rauhassa :ashamed: just joo :D

Tuohon menkkojen odottamiseen... kyllä mä ainakin odottaisin ne yhdet, että saa kohtu palautua... toki onnistumisiakin on, mutta ite en uskalla kokeilla tällä historialla :ashamed:

Palstatauon takia toivotan nyt kaikille oikein munarikasta pääsiäistä:D sitähän me kaikki odotetaan :heart: Tuodaan nyt sitten oikein monta plussaa tähän pinoon kuun vaihteessa ja ruvetaan kasvattamaan urakalla joulumassuja =)

Sen verran pitää tunnustaa, että mä en voinu olla ostamatta vauvan talvihattua ja yhtä ihanaa paksua potkaria ku kaupoilla kävin :ashamed: tuli vaan sellanen tunne että noi mä tarviin :ashamed: voisko tuota pitää jonkunlaisena enteenä :heart: joo-o mä tiedän hulluhan mä oon, mutta ihmismiele on ihmeellinen :headwall:

:attn: Mä joudun jäämään palstatauolle nyt aikasemmin, joudun lähtemään duunireissulle eikä siellä pääse surffaamaan. Sit perjantaina alkaa kahden viikon loma ja mukana vaan kännykkä, jossa ei ole nettiä :kieh: :attn:
 
Kutmula onnea... varovaisesti!


Meritähti ymmärrän niin hyvin... mä en oikeastaan odottanu enkä kyllä yrittänytkään. Muttaehkä ihan hyvä että sitten menkat tuli ja tiesin ainakin että kaikki on kunnossa... nyt tässä kierrossa todellinen yritys! Mulla on jo kaikki kepulikonstit käytössä!!!
greippimehu, omenaviinietikka, vitamiinit.... onks vielä jotain? Muuta kun tyyny pepun alle ja jalat ylös.... heh.

Ei kuitenkaan tosikkomeiningillä. Vaikka halu on kova niin kait se on pakko ottaa vähän ees "löysin rantein"...
 
No tulin nyt sitten kertomaan väli aika tietoja ;) Kaveri tuossa kävi aamu kahvilla ja hän oli sitä mieltä että selvä plussa :heart: Että kai se pitää ruveta uskomaan siihen että vauva mahassa alkaa kasvamaan =) Mutta varovaisin mielin tässä mennään eteenpäin,marraskuun keskenmeno vielä mielessä :|

Kaikille Plussa Tuulia paljon lähettelen :)
 
kutmula Oikein paljon onnea! Kaikkea hyvää odotukseesi :heart:

Orchidille munarikasta pääsiäistä myös!

Rouva Pikkumyyn kuulumisia minäkin kyselen :attn:

(.) Eilen olin niin ärrinpurrin, että oiskohan menkat kuitenkin tulossa jo viikonloppuna :eek: Olin kyllä ihan varma, että ovis oli nyt myöhemmin, hmm.. saapa sitten nähdä. Olo on oikeastaan pahentunut taas, välillä näytti, että flunssa helpottais, mutta nyt taas on niin tukkonen olo, kurkku aivan kamalan kipeä, korviin vihloo. Kuumetta ei ole varsinaisesti ollut, illalla oli just 37, mikä kyllä mulle on aika lailla jo kuumetta, normaalilämpö on 35,8. Ja ilmeisesti taudin kesto voi olla useitakin viikkoja :kieh: eli ei kai auta kuin yrittää parannella oloa kotikonstein.
 
Onnea Kutmula
Onnellista odotusaikaa ja pienenpienelle kasapäin tarriksia :heart: :heart: :heart:

Orchid voi sentään, vai nettipimentoon joudut. Ihan tulee ikävä..
Tuo sitten lomatuliaisiana plussauutisia tänne, jookos

On kyllä jotenkin hassua et me samoilla päivillä menevät oireilemme samoin :D Mulla nippailee alamasulla ja rinnat aristaa
Limoja ja ikeniä en ole sen ihmeemmin tiiraillut :LOL:
Munarikasta pääsiäistä sullekin!!
 
Kutmulalle tähänkin pinoon ONNENTOIVOTUS!
lähetään huomenna vähän reissuu, niin katotaan miten pääsen koneelle siellä kyläpaikassa, isäni luona. Mutta ainakin sit taas ma.
ja voih, testit tuli...pitäis malttaa siihen su aamuun, tai jos ei ottaiskaan niitä edes mukaan kun ollaan siel hotellissa miehen kanssa, ni ei sit turhaan miettis...
no katotaan... :whistle:
 
Juu, no minä en mene samoilla päivillä mutta tänään töissä kun vähän "rankemmin" liikkui, niin masusta nippaili niin kuin silloin raskausaikaan... Tai sitten sitä vaan kuvittelee. Mutta jos kierto on pysyy samana kun aina ennenkin ennen ja jälkeen pillereiden eli 31-32 ovis odotettavissa viikonlopun tietämillä.
Nyt siis pitää pidättäytyä puuhista. Eilen siitä ukkelin kanssa juteltiin että jätetään pupuilut vähän vähemmälle, kun kumpikaan ei ole innostuneita kortsun käytöstä... Kyllä se näin tarkemmin mietittynä on pieni viivästys se kuukausi tässä tilanteessa (siis jos heti tärppäisi) kun se että tulisi uusi km. Sitä en ehkä kestäisi. Kiitos Sillerille ja Pamu k:lle kommenteista!

Olen pahoillani, kun niin omanapaista keskustelua minulla, mutta on vielä niin uusi porukka, että kestää aikaa tutustua teihin muihin ja teidän tilanteisiin. Toivon tutustuvani teihin paremmin, mutta toistaalta se taas tietää sitä, että mitä pidempään täällä kirjoittelen sitä kauemmin raskautuminen kestää, joten mitähän tässä sitten toivoisi... :LOL:

Ja Erzille pahoittelut tilanteeseen... Voin vaan kuvitella mitä käyt nyt läpi. :hug:
 
Plussatuulia tulen taas puhkumaan tänne kaikille teille tuolta odotuspuolelta ja kaipaillaankin kovasti teitä kaikkia sinnepäin :heart:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:


Täällä viikot pikku hiljaa lisääntyy ja huomenna taas yksi täynnä :)
Pallomasu näkyy jo ja dopplerilla on kovasti kotona kuunneltu pikkuisen sydäntä.

En kyllä oikeen vieläkään jaksa uskoa että tällä kertaa oikeasti esikko saataisiin perille asti ehjänä, mutta aika näyttää!


Tini+Pingu rv 14+6
 
Ajattelin tulla teitä tervehtimään


Olen käynyt teitä säännöllisesti lurkkimassa

Mutta multa on mennyt täysin ohi, että joku oli mua huhuillut...? Anteeksi kovasti - ihana huomata ettette ole mua täysin unohtanut
En minäkään ole teitä unohtanut



Voi Epskeps:

Iso voimahali surupäivän vuoksi...

Äitisi hoivaa siellä jossain omia pieniä enkeleitäsi...


Valtavat onnittelut plussanneille, eli Valssu, Diodium ja Kutmula!

Ihanaa! Ihanaa!

Nyt kipin kapin odotuspuolelle, ja plussa-aalto täällä jatkukoon!



Pahoittelut uusille särkyneille unelmille...



Lumi-Marjan viesti patologin kirjeestä veti hiljaiseksi...

Voi hyvä ystävä kallis mitä kaikkea joudutte kestämään...

Voimia jokaiseen päiväänne



Julietalle annan tämänkin palstan kautta halin...

Olet ollut kovasti mielessäni...

En voi ymmärtää tätä maailman julmuutta...



ON: Mitäs tänne... Sairastellut olen kovasti. Viikonloppuna nousi tosi korkee kuume, en ole 7 vuoteen ollut kuumeessa, ja nyt 39 asteen kuume veti mut totaalisesti sängynpohjalle

Koko tauti tuli ihan puun takaa

Ei mulla ollut eikä ole yhtään flunssaa, ei yskää ei kurkkukipua ei mitään, ainoastaan kuume nousi, ja sen myötä joka ikinen luu muistutti olemassa olostaan valtavalla säryllä, ja samoten silmät ja pää


Eilen kuumetauti tuntui loppuvan, mutta tilalle sain järkyttävän mahataudin


Nyt on hiukka parempi päivä mitä eilen, ei tarvi jatkuvasti juosta vessaan... Tyhjä olo on ja häjyä tekee, eikä ruoka maita

Olen yrittänyt juoda, koska alkoi tulemaan jo tosi ikäviä lihaskramppeja vatsaan...mikä siis kertoo nestehukasta


Monta litraa on mennyt jo mehua ja vettä - en tippaan tahtoisi


Vauva voi hyvin, kai

En ole tältä sairastelulta oireita huomannut... Kontrolliultra olisi 20.3. ja niskapoimu-ultra sitten kuun viimeinen päivä

Jänskyttää niin että vapisen!



Potkaisen nyt teidät joka ikisen odotuspuolelle!

Eikös vaan?



:MyAngels ja niin rakas rv 9+4
 


Mulla kone tökkii, en pääse kaikille sivuille, tai sitten näissä on taas päivitystä?


Mutta iloisia uutisia, nyt uskon, että menkkani on alkamassa, eli laitetaan kp 1/32, Olen onnellinen!
,

pelkäsin jo että mitä jos mummotauti iskee ensin, mutta ei onneksi ja näin turvallisempi ehkä, että yhden kuukauden kohtukin saa toipuakseen km:stä, Hassua kun sitä ilahtuu niin pienistä asioista!


Juliettalle pahoittelut tuulimunaraskaudesta!


Kutmulalle onnittelut plussasta ja vaaville paljon tarrasukkia mukaan masumatkalle!


Kaikille ihanaa päivää tasapuolisesti!


Menkoistaan Onnellinen Rva Pikkumyy :heart:
 

Yhteistyössä