Km:n jälkeen kuumeilevat Vol.3

Tapsu: mullakin hyvin lyhyt vuoto tälläkertaa. Aamulla tuli vielä pyyhkiessä paperiin vähän punasta, mutta sitten ei ole tullut mitään. Ei tuhruja yms. Kaipa tuolla limakalvolla ei vaan ole enempää annettavaa! :) Kai sama homma sulla JJ-t, jos ei edes kunnolla vuoto alkanut. Ja toivottavasti ei sitten tätiä näkyiskään, heilutellaan peittoja niin ettei uskalla tulla kylään!! :D
Miikkikselle onnea huomiseen!
Mitkäs Pamun tunnelmat on??
 
Nyt on lapset laitettu nukkumaan, joten on hetki aikaa kirjoitella! Joko te muut olette nukkumassa, kun kovin on hiljaista :eek: ?

Miikkikselle kovasti tsemppiä huomiselle! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin :heart:

Julietta :hug: Varmasti ainakin neuvolan kautta saa tietoja, minne voisi mennä juttelemaan. Myös Käpy ry:n tai seurakunnan kautta voisi kysellä, jos he voisivat auttaa. Psyyke on äärimmäisen kovilla keskenmenon koettua. Itse olen hieman ihmetellyt, miksi meille ei ole vertaistukea juuri löydettävissä! Onneksi on sentään nämä keskustelupalstat =) Minua on eniten auttanut se, kun on voinut keskustella tunnoistaan muiden keskenmenon kokeneiden kanssa.

Epskeps En kyllä usko, että foolihapon syömisestä ainakaan haittaa olisi. Itse en ole vielä ottanut luontaistuotteita tai vitamiineja käyttöön. Ajattelin kyllä nyt syödä raskausmultitabsit loppuun, kun ehdin niitä jo ostaa raskausaikana. Mulla varmaan on puutosta vaikka mistä vitamiineista ja hivenaineista, kun sen pari kuukautta oksensin niin rajusti raskausaikana :(

Parempaa mieltä teille kaikille toivottelen :heart:
 
riine oon tehny varmaan jonku ennätyksen r-testien teossa nyt lähipäivinä, ku raskusoireita on mut ne voi ihan hyvin olla myös menkkaoireita :headwall: eikä tässä viitti peittoja heilutella kun kuiteski sitä ruskeeta vuotoo tulee koko ajan :x

mä luin että foolihapon syömistä kannattaa jatkaa km:n jälkeen..siinä ei musta mitään vaaroja pitäs olla!!oon kumminki lukenu tässä tän viikon aikana varmaan kaikki mahdolliset sivut asiaan littyen kun oon lomalla ollu ja on tylsää :D
 
Iltoja

Ensin Julietalle hali! :hug: Musta tuntuu, että mulla tää suru ja murhe on tiivistyny vähän sellaseksi katkeruudeksi kaikkia mun raskauden loputtua raskautuneita kohtaan.. Siis on vaan sellanen olo, et miks mä, mut noi kaikki muut, ja muilla menee hyvin ym.. Täytyy vaan toivoa ja odottaa, että aika parantaa. Ja uusi raskaus sitten joskus... :hug:

JJ-t, mulla keskeytyksen jälkeen ekat menkat oli niukemmat kuin normaalisti. Koska olin päässyt jo rv 20, ja jälkivuotoa oli kauan, uskoisin tuon Epsun teoria olevan totta, eli limakalvot ohuet. Jaksamista sinnekin!

Miikkikselle paljon onnea matkaan huomenna! :heart:

Ja Epsu tuohon foolihappoon, itse olen näitä lisäkonsteja kanssa tässä miettinyt.. Uskoisin, että tuo raskausmultitabs riittäisi, jos ei ole oikeaa puutosta foolihaposta. Itsekin sitä syön kun muistan. Ostin jo muuten paljon mainostettua greippimehua, kunnes kuulin, että joidenkin lähteiden mukaan runsas sitrushedelmien syönti lisäisi keskenmenon riskiä, ja olisi ennenvanhaan käytetty jopa ehkäisykeinona!!?? :eek: Onko tästä kenelläkään parempaa tietoa?

Kiitos MyAngels kommentistasi! Paljon kaikkea hyvää toivon kovasti myös teille! Ja pian..

Omasta navasta sen verran, että ajattelin tilata babyplussalta ovistestejä, jos sillä saisi paremmin tartuttua hetkeen.. :kieh:

Illan jatkoja kaikille tasapuolisesti! :hug:
 
Surusydän Sulle on yyveetä


Niin sitä luulisi ettei tuosta foolihapon syömisestä haittaakaan olisi..
Mut väkisinkin sellainen nyt mielen sopukoissa pyörii kun ei tässä onnistuta millään. :ashamed: Et "douppaanko" itseäni liikaa..


Helmis en tuollaisesta ole itse ainakaan kuullut että sitrushedelmiä olisi ehkäisynä käytetty :eek: Itse olen kiinnostunut homeopatiasta ja sitä käytän omahoitona. Siinä olen törmännyt sellaiseen homeopaattiseen lääkkeeseen kuin Ruta Graveleolens (ruutapensas) jota on joskus käytetty abortin tekemiseen :eek: Et jos joku muukin noita homeopaattisia lääkkeitä käyttää niin välttäköön tuota! :attn: No meni vähän aiheen ohi.. :ashamed: Mut en kyllä jaksaisi uskoa että sitrushedelmät aiheuttaisivat keskenmenoja varsinkaan jos niitä kohtuudella syö.

Tänään tuli käytyä pitkästä aikaa tanssimassa latinosia

Oli tosi rankka treeni. Pää hehkuu vieläki punaisena ja jalat on ihan makaroonia :D Teki kyllä hyvää!
 



Haaveissa esikoinen

Riine.......................KM 10/07
Vaimo85.................KM 11/07
Aili...........................KM 11/07
Kurreliini...................KM 11/07
ToukoMuru..............KM 11/07
Valssu.....................KM 09/07
NinaTT.....................KM 09/07
Angelina..................KM 07/07
Pullenah85..............KM 03/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Diodium...................KM 11/07..............................KP 3/30
JJ-t...........................KM 12/07.............................KP 5/30
Miikkis 25v ..............KM 12/06,TM03/07,KU05/07....KP 14/-
Tinkatar...................RK 10/07...............................KP 16/28
Kaa 29v...................KM 11/07.............................KP 20/35
Emppu78.................KM 06/07.............................KP 20/-
Juuliai......................KM 11/07.............................KP 24/28-30
Siilura......................KM 10/07.............................KP 24/31
Betania...................KM 06/07..............................KP 26/-
Tuizu 31v Nurmijärvi..KM 08/07..........................KP 27/-
Julietta......................KM 09/07............................KP 31/40

Haaveissa toinen

Ansku07.................KM 01/08
Nti Kesäheinä.........KM 01/08
Fey.........................KM
Kotirokki.................KM 10/07
Typy83....................KM
Smigul.....................KM 09/07
Myymä....................KM 09/07
EevaRouva.............KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
Dasale....................KM -/07, -/07........................KP -/23-28
Tapsu85..................KM 09/07,12/07...................KP 5/-
Helmitaustailija.......KM 10/07.............................KP 5/29
Danjuska................KM 08/07..............................KP 11/32
MyAngels.................Enkelipoika 06/07,KM 12/07..KP 11/28
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.........KP 12/26-28
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 24/26-29
Millimenninkäinen...KM 12/07..............................KP 24/-

Haaveissa kolmas

Sussoo.....................KM 02/05,01/08
Mymmyry..................KM 12/07
Emunen....................KM 11/07
Elriina.......................KM 10/07
Singa........................KM 10/07
Kutmula....................KM 11/07.............................KP -/28
MissMaisa.................KM 09/07..............................KP 11/27
Tuulenpuuska...........KM 02/06,08/07, 01/08......KP 14/30-32

Haaveissa neljäs

Zelda.........................KM
Surusydän...........enkelipoika 11/07
Berry76.....................KM/KU 10/07.......................KP 18/-
Masukki08.................KM 11/07............................KP 21/32-42

Haaveissa viides

Tilly...........................KM --/07, 10/07.................KP 18/-

Haamuilijat


Orchid


 
Voi sentään, niin monella täällä paha olla... :ashamed: :'( Ite kävin kesällä useampaan kertaan keskustelemassa ammattiauttajan kanssa. Otin työterveyteen yhteyttä, ja ohjasivat sieltä eteenpäin.

Tuosta foolihaposta vielä, että mä ite käytän sitä ja Raskaus-Multitabseja. Ne tosiaan Teratologisessa tietokeskuksessa eivät suosittele luontaistuotteita käytettäväksi raskausaikana (vaikka monissa lukee että saa käyttää raskausaikana), ja sanoivat että raskausaikana foolihapoksi ja muidenkin vitamiinien puolesta riittää kun ottaa 2 Raskaus-Multitabsia päivässä.

Epskeps: Tuskin nyt yritysaikana niistä haittaa on, päinvastoin uskoisin. Ja katsele tilannetta sitten kun sen plussan päräytät (PIAN!) =) :hug:


Miikkikselle tsemppiä! :heart: :heart:

Nyt täytyy lähteä töihin...MOIKKA :wave:
 
Missä kaikki ovat?

Juu, töissä tietysti
Harmittaa vaan kun ois itellä aikaa tässä lusmuilla
niin täällä ei ole muita..
No ei voi minkään.

Arvatkaas mitä tänään tein aamulla..? No ovistestin!
Vaikka sanoin etten tee, mut tein kuiteskin..
No ovatpahan sitten käytetty..
Haalea viiva siihen tuli, et kait se ovis ihan kohta on... :heart:
 
maanantaita...

vettä sataa, taas vaihteeks.
teinpä aamulla vielä yhden testin...ja plussa pärähti nyt tosi nopsaa eli hormoonia enemmän ku perjantaina, hyvä hyvä!

ajattelin myös tilata Gynelleni ajan parin viikon päähän, sit ku jo näkee ~toivottavasti~ ne sydämensykkeet
ja voi ehkä vähän huokaista. saapi taas selvyyttä asiaan.

eli siihen asti tässä vaan mennään samallalailla ku koko tammikuu muutenkin, ollaan niin ku ei oltaiskaan!! toi tulosta.
kukas niitä vinkkejä kyseli, Ansku(?) niin ei niitä oo, en vaan miettiny asiaa, en laskenu päiviä tms, nautin vaan Joulusta ja perheestäni.
Ihana Joululahja...
enkä oo kellekkään kertonu (paitsi tietty teille :D
ja miehelle, mutt en kerro ennen ku kaikki on varmistettu.

onneks täällä saa purkaa olotilojaan ja kirjoitella.
olette ihania, kiitos vielä kaikille! :heart:

roikun täällä vielä....niin kauan ku sit uskallan siirtyä...

 
Jälkitarkastuksessa käyty. Sama lääkäri, joka esikoisen synnyttyä oli kotiuttamassa, muistikin meidät jopa! Oli ihana lääkäri. Sanoi, että kaikki on kunnossa, munasarjat toiminnassa ja varmaan kuulemma ollut vain huonoa tuuria nuo keskenmenot! Piristi tosi paljon mieltä, niin oli huolettoman oloinen lääkäri. Nyt vaan uutta putkeen sitten. Sehän jo päätettiin, että tässä kierrossa tärppää...

 
hyviä uutisia on kiva lukea, tapsu.
mustakin on ihanaa kun saa tommosen ymmärtävän ja rauhoittavan lääkärin, jotenkin se vaan on niin että kun ne on ammattilaisia, niin se aina rauhottaa.
joo uutta putkeen!
siitä se lähtee =)
 
Pikaisesti.. Sain soitettua gynepolille ja oli ne tukostaipumustestien tulokset nyt tulleet. Ihan normaalit oli vastaukset =) Katsotaan nyt kuuluuko siitä lääkäristä vielä mitään ja tapahtuuko tutkimusten osalta enää mitään muuta. Ilmeisestikin meidän km:t ovat olleet "vain" huonoa tuuria.. :( Mut nyt pitää rientää.. :wave:
 
HEippa neitoset :heart:

Onnea Epsulainen hienoista tuloksista!! Tulevaisuudessa parempaa onnea ja plussatuulille myös jatkoa nyytin muodossa +++++++ :whistle:

Täällä on jo odotuspuolelle kotiuduttu vaikka kovasti vielä huolettaakin ettei tälläkään kertaa loppuun päästä.. ens viikon ti ois eka neuvola ja miehen kanssa molemmat kauheesti jännätään sitä. Vielä enempi odotan ekaa ultraa että pääsee näkemään että ensinnäkin sieltä asukki löytyy ja että hänellä kaikki on kunnossa!

Kavereille on tullut jo vähän lipsauteltua mutta vain sellaisille joille mahdollisen keskenmenonkin kertoisin.. ilon kyyneliä heiltäkin on vieritelty kun niin kovasti tätä esikkoa on yritetty alulle saada :heart:


Kovasti jaksuja km:n jälkeen kuumeileville ja toivotaan että pian valtaatte odotus puolelle vastaavan pinon!

PS.Aivan kauheata väsymystä pahoinvointia 24/7 mutta töissä on pakko jaksaa... kuitenkin kiitollinen olen kaikista oireista jotka tuo toukkaa minua lähemmäksi!

Tini+Nuppu 6+5 :heart:
 
Sus soo
Hei!

Taidanpa minäkin ilmoittautua tähän joukkoon. Viimeisimmästä keskenmenosta on vasta viikko, joten joutuu tässä nyt hetken vielä odottamaan seuraavaa mahdollista tärppiä.

Eli mulla km 1/08 ja 2/05. Kaksi lasta, jotka syntyneet -02 ja -06. Eli meillä on joka toinen mennyt kesken :( Nyt sitten innolla odotetaan (ja yritetään) seuraavaa raskautta, joka pitäisi todennäköisyyslaskennan mukaan mennä loppuun asti :saint: Kunhan vaan tuo jälkivuoto tuosta joskus loppuu...

Olen selvinnyt molemmista keskenmenoista tosi hyvin. Tai ei ainakaan vielä ole alkanut suru tuntua puserossa. Seuraavaa raskautta odottaa innolla, mutta peläten pahinta. Luulisin, että en pysty enää koskaan odottamaan lasta ilman pelkoja siitä pahimmasta.

Te muut täällä kuulostatte ihan ammattilaisilta noiden ovisten kanssa ;) On mullakin testejä, joita käytin apuna tuon -06 syntyneen hankinnassa. Eli luultavasti niistä on jo mennyt parasta ennen- päiväys tuolla laatikossa pölyyntyneinä.

Eipä muuta. Toivottavasti mahtuu vielä yksi kuumeilija mukaan. :wave:

t. Sussoo
 
Lämpimästi tervetuloa mukaan joukkoomme Sussoo :heart: ja pahoitteluni keskenmenosi johdosta :hug:

Tini täällä pidetään peukkuja kovasti pystyssä, että nyt kaikki sujuu oikein hyvin
ja miksei sujuisi =) Onnellista odotusaikaa sulle :heart: Kerrothan sitten ultrakuulumiset :D Ja kiitos toivotteluista :heart:
 
Sussoo Pahoittelut keskenmenostasi :hug: :hug: Tervetuloa mukaan keskustelemaan =)

Tinii Kaikkea hyvää odotukseen =)

Epskeps Hienoa, että kaikki on kunnossa! Tärppionnea :heart: :heart:

(.) Eipä mitään ihmeellistä kerrottavaa. Viikon kuluttua tiedänkin sitten mitä hematooman kanssa tehdään ja toivottavasti muutenkin vauvakuumeilun osalta on asiat selvillä.
 
sus soo tervetuloa joukkoon :hug:

täälä on siis muitakin joiden ekat menkat oli niukat??mulla alkoi ruskee vuoto tiistaina ja nyt se on melkein loppu. soitin tänään lääkärille ja se sano että voi olla että oli menkat tai vaan jotain hormoonitoiminnan häiriötä. itse aion kuiteski elää siinä mielessä, että ne oli menkat kun ne alko just 5 viikkoa km:stä ja jälkivuodon jälkeen ei ollut minkäänlaista vuotoa/kipua niin kai ne oli. perjantaina lääkäri, niin asiat selviää paremmin..ihanaa se vaihtui naislääkäriin, kun omalääkäri ei tee gynekologisia tutkimuksia..

nyt alkaa mielikin olemaan paremmalla mallilla ja kroppa luotettavampi!kohta vois alkaa ovista tikutteleen ja alotaan sen kunnon yrityksen!!!!

plussatuulia joka kotiin ja ihanaa viikonalkua!!!! :saint:
 
Naisen ikä, hedelmöityminen ja aikaiset keskenmenot
Naisen iän on pitkään tiedetty vaikuttavan alentavasti hedelmällisyyteen. Syy ei kuitenkaan ole munasolun heikentyneessä kyvyssä hedelmöityä, vaan varhaisten keskenmenojen määrän lisääntymisessä. Ikä ei laske hedelmöitymisen todennäköisyyttä, vaan nostaa todennäköisyyttä aikaiselle keskenmenolle. Tämäkin johtuu kuitenkin iän tuomista muutoksista munasolussa.

Varhaisella keskenmenolla tarkoitetaan tässä alkion menehtymistä ennen viidettä raskausviikkoa, jolloin kuukautiset tulevat ajallaan eikä alkanutta raskautta voi huomata kuin herkällä raskaustestillä.

Tässä referoitu tutkimus tehtiin Bangladeshissä raskautta yrittävillä naisilla. Naisilta mitattiin hCG (ihmisen koriongonadotropiini eli istukkahormoni) virtsasta kaksi kertaa viikossa. Alkio alkaa tuottaa hCG:tä noin seitsemän vuorokauden kuluttua hedelmöitymisestä, kun se kiinnittyy kohdun seinämään.

Tutkimus osoitti, että kun munasolu on hedelmöitynyt, varhaisen keskenmenon todennäköisyys on

18-vuotiailla 63 %
28-vuotiailla 85 %
38-vuotiailla 95 %
48-vuotiailla 99 %

Samanlaisia tutkimuksia on tehty muissakin maissa, ja luvuissa on pienehköjä eroja maiden välillä. Koeputkihedelmöityksessä vastaava keskimääräinen luku on 76 %. Keskenmenon todennäköisyys on sitä pienempi, mitä pidemmälle raskaus on ehtinyt.

Tutkimuksen tehneet tutkijat jakavat tapahtuvat hedelmöitymiset kahteen luokkaan: ison ja pienen riskin hedelmöitymisiin. Ison riskin hedelmöitymisessä keskenmeno aiheutuu sukusolujen geneettisestä epänormaaliudesta, ja keskenmeno tapahtuu jo varhaisessa vaiheessa raskautta. Todennäköisyys tällaisiin ison riskin hedelmöitymisiin kohoaa yhdessä naisen iän kanssa.

Pienen riskin hedelmöitymisessä keskenmeno voi aiheutua infektioista, fyysisistä vaurioista, kiinnittymisen epäonnistumisesta tai ongelmista kohdun seinämässä. Tällaiset keskenmenot voivat tapahtua myöhemmässä raskausvaiheessa kuin geneettisistä ongelmista johtuvat.

Tutkijat arvioivat myös todennäköisyyden alkion menehtymiselle ennen kuin se kiinnittyy kohdun seinään. Nämä luvut vaihtelivat 18-vuotiaiden 24 %:sta 45-vuotiaiden 45 %:iin. Yli kolmannes (37 %) 28-vuotiaan naisen hedelmöityneistä munasoluista menehtyy siis ennen kiinnittymistään. Tätä asiaa on kuitenkin vaikea tutkia, koska hCG:n tuotanto alkaa vasta alkion kiinnittyessä.

On siis aivan normaalia, jos herkällä raskaustestillä (esim. Acon10) tehdyn positiivisen testin jälkeen kuukautiset kuitenkin alkavat eikä raskaus jatku. Itse asiassa ko. tutkimuksen mukaan tämä saattaisi olla jopa yleisempi tilanne kuin se, että raskaus jatkuisi ja kuukautiset jäisivät pois!

Kannattaa siis malttaa mielensä ja testailla vasta sitten, kun kuukautiset ovat jääneet tulematta.
----------

ehkä moni täällä onkin tuon jo lukenut, mutta musta se oli niin osuva, ja mielenkiintoinen että laitoin tänne.

http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php
 
Sus soo
Mulla on sitten varhaisen keskenmenon todennäköisyys jotain 90% :/ Kävin yksityisellä ultrassa viimeisimmän raskauden ysiviikolla, jolloin vauvan alku vielä elää porskutteli. Siellä lääkäri sanoi, että näillä mun ikävuosilla keskenmenon todennäköisyys todellakin on aika suuri. Tosi lohduttavaa tietää :( Itse tunnen vielä oloni nuorekkaaksi, mutta ei sitten! :kieh:
 
Sus soo
Joo joo... ei täällä nyt tutkimustuloksista masennuta! :D Mä tykkään myös kaikenmaailman tutkimuksista ja artikkeleista. Ja mä siis tiesin tuon keskenmenon todennäisyysjutun jo ennestään. Mutta kuitenkin siis.. ajatella että se voi olla oikeesti vaikka tuon 90%! Ja taas mulle tulee tällä viikolla yksi ikävuosi lisää. :eek:
 
iltaa kaikille

täällä vielä vaikka pitäis olla jo nukkumassa..

kipeeks yrittää kovasti.. joka lihasta repii ja pää on täynnä räkää :snotty:
Mies jäi osastolle yöks.. toivottavasti huomenna kotiutus.

Tinii: Ihana kuulla kuulumisia =)

Kuis Anskun selkä?? Mulle joutuvat ennen pojan syntymää iskemään piikkejä kun löi selän niin jumiin monta päivää ennen että en ees linnanjuhlia pystyny kattomaan :LOL: Siitä lähtien on kiukutellu vasen puoli selästä.. saa nähdä onko jotain jossain hermossa tms.

Epsu: Hienoa kun tulokset ok. Nyt hus pois huoni tuuri!!

JJ-t: Mulla taas ekat menkat km:n jälkeen oli todella runsaat (ja on edelleenki) Mut varmasti yksilöllistäkin.

Sussoolle
pahoittelut ja tervetuloa joukkoon! :hug:

Tapsu: Hyvä että hyviä uutisia! Ja että tunnut hyvällä mielellä olevan :hug:

Myangels: mites teidän koira vauvat jaksaa?? joko ovat kunnolla koitutuneet?

nyt kaiketi painuttava nukkumaan..
 
Danjuska kiitos toivotuksista :D :heart: Sais jo tuuri muuttua, vaikka kyllä toi Pamu k:n laittama artikkeli vähän järkytti... että siis meitsilläkin se varhaisen km:n todennäköisyys on jo 95% luokkaa.. ei kiva ei..
Mut joskohan mun kiintiö olisi täynnä ja seuraava raskaus onnistuisi
Mä nyt meinaan tästä kierrosta tärpin ottaa..


 

Yhteistyössä