KM jälkeen kuumeilevat

Heippa,

Ei vielä menkkoja...saa nähdä kuinka käy.

Kyseltiin menkoista ja "välivuodosta" keskenmenon jälkeen. Mulla ainakin tuli tuollaista Nti Kesäheinän kuvailemaa kirkasta vuotoa noin viikkoa ennen kuin menkat sitten alkoi. Sitä tuli parinakin päivänä, ei siteeseen saakka mutta paperiin kun pyyhki pissalla käynnin jälkeen. Silloin muistaakseni myös kirveli alapäätä aika ajoin.

Ekat menkat oli mulla ainakin tosi niukat, ihmettelin sitä koska kaikkialla oltiin varoiteltu, että saattavat olla runsaammat ja kivuliaat. Niin olikin sitten oikein helpot; niukat siis eikä kestäneetkään kauaa.

Nyt lähden vahtaamaan Pakoa, ei olla sitä telkkarista katseltu ja nyt sain kaverilta 2 ekaa tuotantokautta lainaan. 7 jaksoa nyt katsottu ja olen aivan koukussa! Ihana sarja.

Plussatuulia kaikille ( pidättehän mullekin peukkuja... ) :wave:

-Meritähti-

iltsu: Voi harmi teidän lomaa. Tuli mulla elävästi taas mieleen kun itse aikoinaan esikoisen kanssa jouduin sairaalaan kun esikoinen oli 2kk. Ihan eristykseen jouduttiin, kun ei tiedetty mikä lasta vaivasi, ja siellä sitten 3 pvää pyörittelin peukkuja. Ei voinu ees miehen kanssa tuurata kun oli rintaruualla. Eikä siis huoneest päässyt pois kuin ulkokautta, kun oli eristys. Vessaankin piti juosta, ku eihän tollasta 2kk ikäistä voi itsekseen jättää kuin sekunniksi. Ja huoneen vessankäyttö oli ehdottomasti minulta kielletty. On se aikas pitkästyttävää, tosiaankin.... Mutta, omalta osaltani sen opin tuolla reissulla (ja myös kuopuksen kanssa sairaalaan jouduttuani), että Suomessa on lasten sairaalahoito huipputasoa. Tai ainakin minun kokemuksen mukaan. Kaikki tädit yms oli niiiiin ihania ja vaikka vauvareppanaa pistellään ja muutoin "kidutetaan" jää äitille hyvä mieli koska henkilökunnalla on homma hanskassa ja sydän mukana. Mutta todella harmillinen lomakokemus teillä!

Vuotoasiasta: Mulla siis ekan kmn jälkeen menkat pvä 28, runsaat ku mitkäkin mutta normaalipituiset. Sitten tasottui kierto. Tokan suhteen ny siis alko päivä 27, taas tuli ihan hirveesti. Eikä periaatteessa vuoto lainkaan loppunu, jatku lähes suoraan menkkoina. Nyt sitten taas mennään pvää 11 vai 12, tai jotain, ja vaikka varsinaisesti menkat oli ja meni ni edelleen tulee kokoajan ihan pienenpienenpientä tuhrua. Vähän sillai, että se perusvalkovuoto on vaaleanpunaista. Tiedä sitten miksi näin. Viitannee siihen, ettei kroppa ole palautunut. Mielenkiinnolla odotan mitä tää lämpöasia kertoo. Epäilen, ettei mun kehossa tapahdu mitään sensuuntaista.

Ihanaa aina lukea näitä plussajuttuja täältä, meritähdelle peukkuja (ja muille kans)!!

:heart: :heart: :xmas: :xmas: :heart: :heart: :xmas: :xmas: :heart: :heart: :xmas: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja muumiblues:
Kun munasolu irtoaa niin siihen irronneeseen kohtaan kasvaa keltarauhanen. Jos alkio kiinnittyy kohtuun niin se lähettää keltarauhaselle "viestin" et uusia kuukautisia ei tarvita ja keltarauhanen jää paikalleen. Jos kiinnittymistä ei ole tapahtunut niin keltarauhanen surkastuu ja saa aikaan kuukautisvuodon alkamisen. Joskus keltarauhanen voi kasvaa melko suureksiskin ja saada aikaan kipuilua. Kipu tuntuu juuri jommalla kummalla puolelle munasarjoissa. Itseltäni olen vain todenut 3kertaa siis raskautunu, et kun olen tullut raskaaksi niin nuo repäisyt ja vihlaisut munasarjojen kohdalla on tuntunut voimakkaammalta. Välillä on tuntunut jomotteluakin. Kahdessa edellisessä rakudessa viim.siis meni kuitenkin kesken rv 10+1 olen aavistanut olevani raskaana ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa juuri noista keltarauhastuntemukista. Nimittäin ne keltarauhaskivut loppuu kuin seinään mulla paria päivää ennen vuotoa jos en ole raskaana. Niin siis raskaudessa se keltarauhanen pitää raskautta yllä ne ekat viikot ja sit kun istukka on kehittyny valmiiksi niin sen tuottamat hormoonit riittää raskauden ylläpitämiseen. Olipas sekava selostus. Toivottavasti auttoi edes vähän =)
Tuohan kuulostaa mun kannalta hyvinkin lupaavalta.... :whistle: kp 18 lähtien maha-, selkä-, nivus- ja kylkikipuja milloin mitenkin. Ihan outoa mun kropalle. Toivoisin kovasti et kyseessä olis joku ihana juttu.... mut en tiiä. Pitääpi vielä ootella. Mitään muita 'oireita' ei sit ookkaan!! :/

Halauksia kaikille sitä tarvitseville!! :hug: :hug:

PINK ONNEA!!!!! MAHTAVA HOMMA!!! :D :flower: :heart: :heart:

Pink Onneva!!!! :flower:

Muumiblues Minulla tuli menkat 26 pvää siitä kun sain keskenmenon. Tosin kaavinnasta ei ollut kuin 11 pvää. Ihan pikkasen jäi sisään mitä piti kaapia, melkein siis tyhjeni itsestään. Mulla vuotoa tuli noin kolme päivää ja tosi niukasti. Mutta kyllä olen varma, että täti se oli ja kävi, sellainen oli tuntemus ja kaavinnan jälkeen ei jälkivuotoa ollut kuin päivän verran. Eli kai se meillä joillakin voi näin niukkana ilmetä...

Onnea Pink :flower:

Meritähti: Menin sitten hätäpäissäni perjantaina testailemaan iltapäivällä ja negahan se tietysti oli. Toisaalta viimeksikin se kunnon plussa pärähti vasta myöhemmin. Ei ole kyllä yhtään täti-olo, mutta ei ole kyllä sen puoleen sellainen olo että olisi tärpännytkään, eli odotellaan täälläkin... Prkl, kun sitä pitää olla aina NIIN malttamaton :whistle: . Pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että se plussa vielä sieltä tulee :)

woodoo olen samaa mieltä suomen sairaaloiden tasosta. ja ei todellakaan ole kallista. muistaakseni 24e vrk sis. erikoissairaahoidon, lapsen ruuat ( enemmän kuin jaksaa syödä ) lääkkeet, vaatteet... halpaa on! me saimme myös aivan mahtavaa palvelua. jätinkin palautekyselyyn positiivisen palautteen kiitoksen kera.
mies kyllä sanoi että voi vaihtaa kanssani paikkaa ja jäädä sairaalaan välillä, mutta olen sen verran "kanaemomainen kai" että helpompi olla mukana sairaalassa ja tietää mitä koko ajan tapahtuu kuin miettiä sitä muualla.
nyt onneksi alkaa antobiootit pysyä sisällä -oksenteli niitä ulos, aika tujua tavaraa - joten hyvältä näyttää sen puoleen. sydämmen sivuäänen vuoksi hoito jatkuu tyksissä, voi olla että johtuu ihan vaan tuosta rajusta tulehduksesta, koska ei ole ennen ollut. mutta sekin selviää aikanaan.

mistä kannattaa tilata testejä, raskausversioita? joksos pääsisi testaamaan loppuviikolla :D

Kp 36 :whistle: Jos täti tulee, tää on pisin kierto ikinä. Kiitos tsempityksistä.

Plussaa ei kuitenkaan tänäkään aamuna. Myö kiroan tuon predictorin penkele. Ostin niitä kahden pakkauksen ja edellinen minkä tein niin jo sillä kontrolliviivalla kesti sen viisi minuuttia ilmestyä. Nyt sitten testitauluun tuli kyllä viiva, mutta se on väärin päin. Siis vaakasuunnassa, kun pitäisi olla pystysuunnassa niin kuin kontrolliviivakin... :headwall:

Sanokaas nyt joku oikeesti hyvä testi?

snowball täällä on kolme testiä tehtynä jo :ashamed: Tsemppiä!

-Meritähti-

Meritähti toivotaan ettei tätiä kuuluisi! Ja mä oon kuullu vaan huonoa tuosta predictorista!! Eli sillä ei kannta testailla. Apteekin raskaustestiä mulle on suositeltu. :)

ON: mulla on positiivinen olo tästä kierrosta... mahassa nipistelee ja jomottelee, muita oireita nyt ei taida olla. Mut silti... näin viime yönä unta että olin raskaana... voi kun se olis totta! :ashamed: No, jos tullaan alas pilvilinnasta niin sitten tullaan. Ei haittaa - mulla on kova kallo!!! :LOL:

Kiitos ElinaMaria, ehkä mä haen sellaisen apteekin testin sitten.
Toivottavasti sun fiilikset osuu oikeaan. Pidän peukkuja.

Mäkin näin viime yönä unta että plussasin...tulee jo uniin tämä jännittäminen.

-Meritähti-

myymä
ONNNEA PINK1!!!
Ja pahoittelut tädin saavuttamille :(

Meritähti Toivotaan pikaista plussaa <3 Itse näin myös viime yönä unta että synnytin tytön! Voi että se oli ihana hetki ja toi muistot mieleen!

Mulla jäänyt nyt oviksesta myös nippailu oikealle alas päälle. Myöskin menkkamaista jomotusta tuntuu olevan koko alavatsalla .. plaah! Noh, nyt täytynee vaan odotella reilusti! Onneksi ensi viikonloppuna on ratsastusleiri niin saa ajatukset muualle :)

myymä
ainiin ja meritähti TOSI herkkiä ja hyviä ja HALPOJA on s-marketista / prismoista saatavat PRegent stick testit ja Citymarketista ostettavat RFSU:n testit. Ovat sellaisia pahviliuskoja mut todella herkkiä :)

30.6.2008

HAAVEISSA ESIKOINEN

Emppu78................KM 06/07, 06/08
Tinkatar.............RK10/2007, KM 05/2008
Samary...................KM 10/07
dinaho...................KM 06/07
Kanella..................KM 05/08
dinaho...................KM 06/07
Emppu78..............KM 6/07, KU&TM 6/08
emiliana...............KM 04/08,05/08...................KP 41/28-33
Meritähti.................KM 02/08..............................KP 36/30-35
Snowball.................KM 04/08.............................KP 32/32
Kaa......................KM 11/07, 4/08.......................KP 26/36
ElinaMaria...............KM 02/08, 04/08...................KP 25/28
Betania..........KM 06/07..........KP 25/27-30 (palstatauolla)
Miracle....................KM 04/08..............................KP 24/27
Riine.......................KM 10/07..............................KP 21/28-33
Mulmul....................KM 01/08..............................KP 19/25-28
whisnefka.............KM 05/08...............................KP 18/26-29
Lakta....................KM 05/08................................ KP 10/?
Julietta....................KM 09/07, 03/08..................KP 3/?
[color]

HAAVEISSA TOINEN

Nti Kesäheinä.........KM 1/08, 06/08
Kristallienkeli.........Enkelivauva 02/07
Danjuska................KM 08/07
Säde82..................KM 01/08
Mude-75..............KM 04/08
pikkuvadelma.......KM 06/08
Leinikki................ KM 12/04, 01/08, TM 06/08
Sonja74..................KM 07/07..........................KP 48/26-29
myymä..............KM 09/07................................KP 18/28
Allusmamma..........KM 04/08............................KP 17/26-27
Epskeps 37v.....KM 12/06,03/07,10/07........KP 14/29(palstatauolla)
Marza1970..........KM 03/08.............................KP 4/30-40
[color]

HAAVEISSA KOLMAS

woodoo....................KM 12/07, 05/08
Muumiblues..........KM 05/08
mammaRoi...........KM 05/08
Happihyppy..............KM 02/08.............................KP 47/?
SusSoo.....................KM 02/05, 01/08, 05/08.......KP 18/30
Linneaborealis.........KM 2/08..............................KP 9/32-36
[color]

HAAVEISSA NELJÄS

Berry76.....................KM/KU 10/07 (palstatauolla)
Iltsu-natsu............... KM 9/05,11/07, 2/08............KP 30/33
Rouva Pikkumyy........KM 02/08...............................KP 25/29
Mimuli........................KM 08/07, 02/08..................KP 20/29
Tauski82.................... enkelivauva 2/08................KP 11/30

[color]

HAAVEISSA VIIDES

Millukka...................KM 05/08...............................KP 36/30-34
[color]

Taustalla:
JJ-t: kirjottelee enemmän lapsettomuuspuolella, esikoisen yritys jatkuu
[color]

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

Aubrieta.......................03/08
Pamu k ..................
Äittä-67.........................04/08
Millimenninkäinen..........04/08
Miina-............................04/08
Aili ................................04/08
Nti Kesäheinä................04/08
Surusydän.....................04/08
Ansku07........................04/08
Katherine......................04/08
Toive81.........................04/08
Frizzante......................05/08
Mymmyryy.....................05/08
Tuulenpuuska...............05/08
Pompo79......................05/08
Tuizu............................05/09
Fleur05........................05/08
Luminia........................05/08
Helmitaustailija.............05/08
Orchidx2.......................05/08
Minni-07.........................05/08
Leinikki.........................06/08
Muumiska.....................06/08
Fey...............................06/08
Kvart över....................06/08
Jonniina.......................06/08
Rimpuli.........................06/08
Kärppänä heinälatoon 06/08
Mae.............................06/08
Leidi............................06/08
Pink1...........................06/08

Onneksi olkoon kovasti kaikille plussanneille! :flower:

Mutta mutta, mitä tämä on: jälkivuotoa ei ole enää ollut pariin päivään (ja silloinkin se oli vain tippa tai kaksi paperissa), ja tänään alkoikin aamusta tulla ihan ovistyyppistä limaa! Tai ei kai tämä vielä ovis voi olla? mutta ihan samanlaista, kun mitä oli ennen raskautumista ovisten yhteydessä.. Ja tälläistä ei ole siis tullut jälkivuodon yhteydessä. :eek: ..ja lisäksi, rinnat ovat tuntuneet pinkeiltä. Kuvittelenko?! no rinnat voin tietty kuvitella, mutta tuota limaa en.. Vai enteileekö tämä kuukautisten alkua?

Ai niin, tänään juttelin neuvolantädin kanssa ja hän sanoi, että voin heti ruveta yrittämään toista, että niitä yksiä menkkoja ei tarvitse odottaa. :wave:

Pikkuvadelma, mulla tuli km:n jälkeiset menkat 24 päivää kaavinnasta ja vaikka vuosin 10 päivää, oisin voinu väittää, että oviksen siitäkin kierrosta tunsin ja erotin.. :whistle: Jotta voi kai se olla ovista. B)

miracle... Elänköhän mä tarkoituksella ihan eri vuosisataa kuin muut plussanneet (708)? :D

Fey
Ja jo oli aikakin!!!!
Eli varhaisultra takana, pieni (13 mm) löytyi ja oikeasta paikasta... SYKKEEN :heart: :heart: :heart: kera!!!
Viikot menkoista vastasivat täysin kokoa, eli nyt h 7+4.
Syke oli hyvä, ei liian hidas tai heikko. JEPJEP!
Olen äärettömän onnellinen. Jos tämän pienen nyt saisimme ihan syliin asti...

Fey ja oma toiveemme 7+4

Fey :heart: :heart: ONNEA hyvistä uutisista!! :D
Pikkuvadelma, mäkin luulen kyllä ovuloineeni heti sen keskeytyksen jälkeisessä kierrossa... et ihan on mahollista.

Selkäjuilinnat jatkuvat... ;) Toiveet alkaa nousta! tänään istutettiin perennoja pihalle, nyt kun tulis oikein ihanat aurinkokelit niin ne siitä alkais kasvamaan! :)

Tervehdys kaikki, ilmoittaudun nyt sitten minäkin tänne.

Meillä oli keskeytynyt keskemeno kesäkuun alussa eli siis 06/08. Kaksi kertaa ehdimme nähdä Santeri Alkion sydämen sykkeen ultrassa, mutta viikolla 8 sitä ei sitten enää löytynyt.

Dramaattiseksi tilanteen tekee se, että olen jo 44-vuotias ja tämä oli elämäni ensimmäinen raskaus. Aluksi ajattelimme, että tämä oli myös viimeinen - että kyseessä oli ainutkertainen tapahtuma minun ja mieheni elämässä. Mutta niin vain kävi, että ihan ilman toivoa emme tunnu tästä tilanteesta selviävän. Olemme tänään olleet lääkärissä ja sopineet ainakin yhden hedelmöityshoidon tekemisestä. Suurethan ne raskautumisen mahdollisuudet eivät enää ole, mutta tuleepahan ainkin tehtyä jotain. Sitä ennen lemmimme muutaman viikon uuden luomuihmeen toivossa. Ja teidän kanssanne ajattelin kuumeilla oikein urakalla!

Olen nyt raatanut läpi koko pinon kesäkuun alusta asti. Muutamia tuttuja näkyy olevan mukana tuolta odottajien puolelta tammikuisten porukasta. Ikävää tavata täällä, mutta elämä on... Sitten täytyy vielä sanoa, että erityisesti noita Woodoon juttuja lueskellessä olen välillä nauranut ihan vedet silmissä. Ja sitä ei sentään ole tapahtunut kovin monta kertää viimeisen kuukauden aikana. Että kiitos siitä!

Oma tilanne on nyt tarkkaan ottaen se, että jälkivuoto on nyt vihdoin -3 vk kaavinnan jälkeen - loppunut. Meille ei sanottu, pitäisikö jotenkin odotella kuukausi ennen uutta yritystä. Arvelivat varmaan, että tällaisilla ikälopuilla ei paljon vaaraa ole... Emme kumminkaan aio mitenkään ehkäistä, tulkoon mitä tulee. Eihän se raskaus ala tai ainakaan jatku kovin pitkään, jos elimistö ei ole siihen valmis.

Tänään siellä lapsettomuuslääkärillä kysyin, tuleeko tosiaan keskenmenon jälkeen herkemmin raskaaksi kuin muuten. Lääkäri sanoi, että raskaus saattaa "herätellä" munasarjat tavallista kiihkeämpään toimintaan. Keskenmenoa seuraavassa kierrossa saattaa kypsyä useampiakin munasoluja. Eli kolmosten toivossa lähden tästä viettelemään mieheni...

Kopioiden toistan itseäni :):

Ny saatii muute mukavasti hääjuttujakin eteenpäi!! Morsiuskimpun (riippuva, myös heittokimppu ja viehe) sain varattua/tilattua. Sit myös morsiussviitti varattiin ja valokuvaus! :heart: :heart: Ihanan onnellinen olo, ko nii monta asiaa saatiin reilaan jo :)

Tässä kuva morsiuskimpusta, minkä tyyppinen siitä tulee! Tosin ruusut on sit vaaleenpunasia ja jottai muuta violettia kukkaa tulee lisäks (en ny muista mikä sen kukan nimi ol ko päätettii siel kukkasidontakaupassa se :D)

Ja kovasti pahoitteluhaleja Matsalulle! Luinkin sun juttuja sillon keskenmeno puolella ja kommentoinkin, eihän se koskaan helppoa ole :'( Mutta onneksi aikaa parantaa ja täällä saa sitä vertaistukea mitä todella siinä tilanteessa tarvitsee! :hug:

Yhteistyössä