Km asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Auttakaas nyt mua. Raskausvkoja takana 6 ja tänään alko vuoto. Eilen tuli ihan vähän ruskeaa tiputtelua, mutta nyt niin paljon verta, että sidettä tarvii. Mutta, mulla oli keskenmeno -03 ja silloin olin tod. kipee ja vuoto oli ihan kauhee (vko 7) ja hyytymiä tuli tosi paljon. Eli mitä tämä nyt on? Eikö km:ssä kuitenkin pitäis tulla hyytymiä vai? Onko tämä vasta alkamassa?
Epätieto vaivaa! Kuinka paljon vuotoa voi tulla, että ei mene kesken?

mä kävin mahakipujen takia vasta lääkärissä ja lääkäri sanoi että tuskin ainakaan mistään km kyse koska ei tule mitään vuotoa, että monesti keskenmenot alkavat sillä vuodolla ensin ja sitten tulee vasta kipu...

olen pahoillani puolestasi jos nyt käy sulla niin ikävästi.. ainahan se vuoto ei sitä välttämättä kuitenkaan trakoita.

mulla km. alkoi päivän mittaan pienellä tuhruttelulla ja vatsan nipistyksellä, illalla nukkumaan mennessäni alkoi tulla saavillisia, joka paikka veressä ja hyytymiä sängyllä, vessassa, joka paikassa.

Toivotaan sinulle parasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
mulla km. alkoi päivän mittaan pienellä tuhruttelulla ja vatsan nipistyksellä, illalla nukkumaan mennessäni alkoi tulla saavillisia, joka paikka veressä ja hyytymiä sängyllä, vessassa, joka paikassa.

millä viikolla sulla km??

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:

millä viikolla sulla km??

11+3

Mulla vuosi n viikolta 5 tonne viikolle 13 välillä enemmän (oiekin loristen), välillä vähemmän (ihan vaan tuhrua).. ja viikolla 7 kävin sit ultras kun totesin et jos se nyt meni kesken niin tahdon sit tietää, mut sikiö ja syke löyty.. oli hematooma kohdussa joka vuosi.. tollon viikon 13 jälkeen se sit ilmeisesti oli vuotanut kokonaan pois..
kipuja ei ollut..

mulla vuoti kahden raskauden aikana alussa pariin otteeseen siihen aikaan kun olis tullu kuukautiset ja sen sanottiin olevan ihan normaalia. Nyt on kaksi lasta.

Jos olet huolissasi niin soita heti neuvolaan/lääkäriin tai mene päivystykseen jos pääsisit vaikka ultraan tms. Siellä osaavat kertoa kyllä mitä tulee tehdä/mikä on tilanne!

pidän sulle peukkuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Mulla vuosi n viikolta 5 tonne viikolle 13 välillä enemmän (oiekin loristen), välillä vähemmän (ihan vaan tuhrua).. ja viikolla 7 kävin sit ultras kun totesin et jos se nyt meni kesken niin tahdon sit tietää, mut sikiö ja syke löyty.. oli hematooma kohdussa joka vuosi.. tollon viikon 13 jälkeen se sit ilmeisesti oli vuotanut kokonaan pois..
kipuja ei ollut..

Samanlainen kokemus oli kuopusta odottaessa ja alussa myös luulin et menee kesken kun vuoti niin paljon mutta niin vain sikiö ja syke ultrassa löytyi vaikka olin varma että siitä verimäärästä kesken mennyt.Syynä kans isohko hematooma.

mulla on myös yks keskenmeno (n.rv9) ollu ja yks onnellisesti päättynyt raskaus, jossa alussa oli verenvuotoa. Jälkimmäisestä syntyi poika, nyt 5kk.. Mutta alussa mulla oli siis verenvuotoa ja pelkäsin, että taas menee kesken, tutkimuksissa löytyi tulehdus, joka piti hoitaa antibiootein. Ilman ab-hoitoa olis voinu levitä kohtuun ja taas ois saattanu kesken mennä.. Toivottavasti sulla vuodolle löytyy syy tai että ei ainakaa kesken menis, voimia!

Hei vielä.. Vuoto jatkuu, mutta hyytymiä ei ole pahemmin tullut. Kannattaako keskenmenon jälkeen käydä tarkistuttamassa paikat? Viimeksi vkolla 7 kun sain km:n, niin terkkari sanoi ettei tarvitse jos vuoto on runsasta. (Ja se todella oli, hyytymien kera)
Nyt erilainen tilanne. Mikäs se hematooma kohdussa on? Onko se verihyytymä? Mistä se johtuu?
Kuinka pian olette tulleet raskaaksi km:n jälkeen?
Kiitos jo etukäteen!

Joo siis mulla oli toi hematooma eli hyytymä.. sitä ei tiedetä et mistä se johtui.. ja kyl mä ainakin suosittelen tarkistusta koska jos se kohtu ei tyhjenekään kokonaan niin voi tulla tulehdus..
ja kuten tossa jo kirjotin niin ei se runsas vuoto välttämättä merkkaa keskenmenoo..

Yhteistyössä