klo 19 kylään!! =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrrrsyttää!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsettomat tervetulleita mihin aikaan vaan. Poika menee ennen kasia nukkumaan ja on seiskalta jo puurolla, joten lapsivieraat aiheuttavat hässäköintiä, mutta lapsettomat tervetuloa. Laitan pojan nukkumaan ja jatkan sit vieraiden kanssa.

Meillä aletaan iltapuuhiin tuohon aikaan niin en tykkäisi. Joskus miehen lapsettomat kaverit on soittamatta paukanneet vielä myöhään kyläilemään, mutta kai sen voi ymmärtää, kun ei ne älyä, että lapsiperheessä tuo on jo myöhäinen ajankohta. Enemmän se kyllä ärsyttää, jos eivät edes älyä olla hiljaa, kun poika on jo laitettu pehkuihin :kieh: Puhutaan kovalla äänellä ja nauraa hörötetään, vaikka monta kertaa sanon, että nyt ollaan hissukseen.

Meillä ei malteta mennä nukkumaan illalla niin kauan kuin on vieraita.Jos mulla on töihin meno niin herään 05.00.Sitten mun pitää mennä nukkumaan 21.00.

Että arkena ei tulla siihen aikaan kylään enää.

Meillä ei kukaan mee nukkumaan ennen kymmentä, joten kuka tahansa on tervetullut vielä 19 aikaan.
Mä oon mun sukulaisille antanut takarajaksi kyläilylle klo 20.00 mut kyllä mun siskot joskus tulee koputtelemaan ovelle vaikka keskellä yötä. Kyl mä ne aina oon sisälle päästänyt. Ne sentään tajuu olla hiljaa jos lapset on nukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mihin aikaan teidän lapset oikein herää jos kerta menevät 19-19.30 aikoihin nukkumaan? Tuntuu monella menevän niin aikaisin!

No meillä on esikoinen aina vaatinut päästä nukkumaan klo 19, haukottelee ja kiukkuaa. Klo 7-9 aamulla herätään.

Pakko varmaan aikaistaa nukkumaanmeno klo 18 kun syksyllä alkaa päiväkotiin meno ja hereillä pitää olla jo aamulla 6 aikaan :)

Me pyydämme vieraita poistumaan, kun kello lähenee seitsemää. Lapsi laitetaan nukkumaan puoli kahdeksan ja kahdeksan välillä. Lapsi ei osaa rauhoittua nukkumaan, jos meillä on joku kylässä, joten vaihtoehtoa ei ole. Tilanne saattaa muuttua, kun lapsi kasvaa, mutta nyt on näin ja tähän on vieraidenkin taivuttava.

Alkuperäinen kirjoittaja Hot Shot:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Mä en taas tykkäis :ashamed: Meillä mukelot menee ainakin iltatoimiin niihin aikaan ja sen jälkeinen aika on mun ja miehen

Ja sekin vielä.Tosin täällä ei miestä ole.

No helvetti. Meillä lapset ei kuitenkaan ikinä hoidossa, pakko se aika kaksin jostain on repiä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin aikaan teidän lapset oikein herää jos kerta menevät 19-19.30 aikoihin nukkumaan? Tuntuu monella menevän niin aikaisin!

No meillä on esikoinen aina vaatinut päästä nukkumaan klo 19, haukottelee ja kiukkuaa. Klo 7-9 aamulla herätään.

Pakko varmaan aikaistaa nukkumaanmeno klo 18 kun syksyllä alkaa päiväkotiin meno ja hereillä pitää olla jo aamulla 6 aikaan :)

Koska teillä sitten vietetään yhteistä aikaa, jos lapsi tarhapäivinä menee nukkumaan jo klo 18?

Meillä alkaa iltapalahommat klo. 19, mielellään siihen mennessä saa vieraat poistua.
Yksinäiset ihmiset saa olla miten pitkään haluavat, mutta lapsien vuoksi emme halua että täällä toisten tenavat jatkaa riekkumista kun omat menee nukkumaan.

meillä lapset heräväävät klo 6-6.30,kaikki ova koulussa ja joskasilta alkaa koulu ei ole yhtään liian aikaisin. Ei muuten ehdi syömän puuroa, laittamaan vaatteetpäälle ja tarkistamaan reppua m tavaroita mukaan.

Koska teillä sitten vietetään yhteistä aikaa, jos lapsi tarhapäivinä menee nukkumaan jo klo 18?

Vaikee kuule sanoa kun tarhapäiviin on aikaa vielä muutama kuukausi. Ja silloinkin menevät sinne 8-12. Ehkä siinä iltapäivät ja viikonloput kerkeämme olemaan. kaikki kun ei voi olla kotona hautaan saakka, ja lapsiakaan ei voi valvottaa yöhön asti ja repiä aamulla 6 sängystä ylös.

Ei se mua haittais. Eihän työssäkäyvät paljon sen aikasemmin kerkiikään. Meillä hoidetaan iltatoimet siinä samalla. Ite en kylläkään kahden pienen kanssa tohon aikaan menis, silloin tullaan kotiin.

No just jooh. Me ei voitas koskaan vierailla, eikä meillä käydä kukaan, kun isäntä tulee navetasta vasta puol seittemän. Jos aikoo kyläillä, niin isäntä käy pesulla, ni kyllä se on sen seittemän ennenkä minnekään ehitään. Meillä kyl lapset menee nukkumaan vast yheksän jälkeen, tosin meillä ei vielä koululaisia ole.

En mä kyllä ymmärrä... Miksi se eläminen joiltakin loppuu lastensaamiseen? Eihän me nähtäis koskaan työssäkäyvinä ketään/ei vois harrastaa mitään tms, jos ei vois kyläillä ja pitäis nukuttaa lapset jo 19.00. Arkena nukutetaan n. klo 21, viikonloppuna vaihdellen tarpeen mukaan ja juhlapyhinä voidaan valvoa niin pitkään kuin huvittaa. Eikä elämä mene sekaisin kellään. Se on vähän siitäkin kiinni, miten lapset totuttaa. Joustavasta rytmistä huolimatta meillä on rutiineja ja rajoja...

Yhteistyössä