klo 19 kylään!! =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrrrsyttää!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yleensä itse lähdetään viimeistään tuolloin vieraspaikasta kotiin. Lapsien nukkumaanmeno aika on 19-20. En välttämättä tykkäis että kesken iltatoimien ja nukuttamisen joku tulisi kyläilemään. Tai ainakaan vieraat ei saisi seuraa vaan joutuisivat istumaan keskenään keittiössä.

meille saa tulla vaikka kuinka myöhään jos aamulla ei ole aikaista herätystä. jos on aamulla sikainen herätys, saa meillä olla n.22-23 asti kylässä, sitten painun itse nukkumaan :D lapsi menee normaalisti nukkumaan, on tottunut että vaikka on vieraita, nukkumaan pitää mennä silti 21.00.

Ei meillekään mielellään saa tulla. Lähisukulaiset on sit erikseen. Poika käy klo 20 nukkumaan. Tietysti jos haluaa istua ja ootella et saan pojan nukkuu ja jatketaan sitten seurustelua niin sitten on ok (mut menee nukuttaessa ainakin se puol tuntii). Sitten kun poika nukkuu, saa tulla jos osaa olla hiljaa. Mulla on esim. yks kaveri joka puhuu huutamalla.. Sen en anna tulla pojan unien aikaa :D
Mut ei meille kukaan yritäkään tunkea seitsemän jälkeen kun tietäävät et poika menee aikasin nukkuu.

Ja tuosta et miks noin aikasin nukkuu.. Meillä poika menee seitsemäksi aina hoitoon joten pakko herätä aamulla aikasin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei meillä lapset häiriinny jos tulee vieraita. Laitan ne silloin nukkumaan kun niitä väsyttää. Mä en vaan ymmärrä sitä et miks lapset pitää alkaa laittaan nukkuun jo klo 19 aikaan. Meillä mennään vasta kymmenen jälkeen. Nehän muuten herää ennen sianpierua.

peesi tälle =)

Meillekin se sopii tulla 19aikaan vaikka muksu menee nukkumaan. Jompikumpi vaan käy laittamassa unille ja toinen jatkaa seurustelua vieraiden kanssa. Itse tykkään lähteä kylästä ennen iltatoimia ja kyläillä ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei meillä lapset häiriinny jos tulee vieraita. Laitan ne silloin nukkumaan kun niitä väsyttää. Mä en vaan ymmärrä sitä et miks lapset pitää alkaa laittaan nukkuun jo klo 19 aikaan. Meillä mennään vasta kymmenen jälkeen. Nehän muuten herää ennen sianpierua.

peesi tälle =)

Ja kaikki elävät myöhäsrytmillä? Meidän kersa herää aina kukonpierun aikaan vaikka laitttas nukkuun myöhään. Ompa seuraavan päivän pirun kiukkunen lyhyen yön takia.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Tietysti voi. Kyllä lapset voi silti laittaa ihan normaalisti nukkumaan, ei ne vieraat sitä mitenkään estä.

Me vanhemmakaan ei halkuta vieraita tuohon aikaan.

Niin no silloin se pitää osata sanoa suoraan, eikä selän takana ihmetellä ;) Mie taas en tahdo vieraita ennen puoltapäivää, mutta osaan kyllä sanoa ettei silloin käy, tulkaa myöhemmin.

ei meille tuohon aikaan yleensä kukaan tule kun tietävät että lapset menee tuohon aikoihin jo sänkyyn. joskus toki poikkeustapauksia. ja viikonloput ei ole niin justiinsa, mutta viikolla näin.

Meillä on karjatila ja naapureiden/kavereiden kanssa kun kyläillään on ihan normaalia että vierailu ajoittuu sitten tuohon 18-19.00 kotiin lähdetään 20.30-21.00.Aikaisemmin ei yksinkertaisesti ehdi kylään..Kauppaan jos illalla mennään on lähtö samoihin aikoihin.

Meille saa toki tulla kylään klo 19 mutta ilmoitan varmasti että meillä alkaa iltapala klo 19.30. ja lapset menee sen jälkeen nukkumaan joten viskaan kaikki ulos viim. 19.30.

Onneksi kaikilla meidän tutuilla on alle kouluikäisiä lapsia niin aika itsestäänselvyyksiä nämä...
Alan nykyään itsekin nukkumaan ysiin mennessä, raskaus väsyttää.

Meille voi tulla, jos osaa olla hiljaa. Lapset menee 19 nukkumaan, ja ovat huonoja nukkumaan eli ilta sit sujuu niin et eka nukutan ne ja sen jälkeen loikin usein niitä nukuttamassa uudelleen.

Ja nukkumaan mennään aikaisin, koska nää meidän lapset herää seitsemältä vaik kuin myöhään nukahtaisivat. Eli tykkään enempi hyväntuulisista nukkuneista lapsista kuin kitisevistä väsyneistä. Eikä edes heräilyt helpota jos myöhemmin vie nukkuun, ne vaan jopa pahenee.

Siitä syystä meille voi tulla, mutta lasten kans ei. Lapset ei osaa olla hiljaa. Mä tykkään eniten aamupäivävieraista :D mutta mä olenkin kotiäiti.

Meillä menee lapset nukkumaan klo 20. joka ilta. En erityisemmin pidä myöhään kyläilijöistä, koska olen itsekin jo väsynyt ja haluan olla iltaisin rauhassa. Jos ei ehdi aikaisemmin niin sitten ei. Meillä on paljon töitä ja pienet lapset, aikaiset herätykset. EN todellakaan jaksa sitä että tullaan klo 19 jälkeen, olen sanonutkin, mutta silti tuntuu että siitä suututaan vaikka kuin selittäisi että itsekin on jo väsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ärrrrsyttää!!:
onko teidän mielestä ihan normaalia, että tullaan vielä klo 19.00 kylään!!! Kyseessä lapsiperhe, missä pieni lapsi..

Ei ole normaalia meille, ei tuossa ehdi vieraiden kanssa jutella kun yleensä klo 19 menee lapset nukkumaan mutta vieraiden tullessa voi sitä armollisesti venyttää 1-2 tuntia... mutta se ilta on sitten yhtä huutoa. Eli jos vieraat haluaa tulla istumaan ja katselemaan kun emäntä juoksee lasten perässä ja hoitaa heidät nukkumaan, niin ihan miten vaan :)

meidän muksut menee nukkumaan yleensä 19.30 viimeistään (tai ainakin petiin menevät). eli ei kiitos. tosin mä just sanoinkin kyläilijöille että ei siihen aikaan meillä enää kyläillä.

Riippuu vieraasta. Mummot ym läheiset saa tulla mihin aikaan vaan, mutta lapsiperhettä en huolisi kylään enää tuohon aikaan. Samoin eräs lapseton ystäväni saa tulla mihin aikaan vaan, sillä tiedän että hän auttaa lasten iltatoimissa ja sen jälkeen saadaan rupatella kaikessa rauhassa lasten jo nukkuessa :)

Yhteistyössä