Klo 14.00 varattu aika kissan lopetukseen

Täällä silmät punasena ja turvonneena valvonut koko aamuyön...kissa-rouvani toukokuussa täyttäis 18v.diagnosoitiin jo 2 vuotta sitten kilpirauhasen liikatoiminta eikä se lääkitys sopinut sille ja siitä lähtien enemmän ja vähemmän ylä ja alamäkiä ollut,kissa siis syö ja juo mutta vain laihtuu ja ramppaa hiekalla ja n.kk sitten huomasin verta pisussa ja ei pystynyt tekemään asioitaan istui vain laatikolla apeana vietiin kiireesti lekuriin ja arvelivat virtsatulehdusta,mikä siis harvinainen tyttökissoilla mutta mahdollinen,kokeita ei otettu vaan antoivat antibiootin joka sitten auttoi.Nyt viime yönä sama homma,verta tippuu koko ajan ja kissa naukuu tuskissaan ja yrittää tehdä pissaa laatikolle mutta ei pysty :( olen paijannut ja rapsinut niin paljon kuin voin ja ajan sai vasta kahdeksi...voisi olla että kyseessä olisi uusiva infektio joka paranisi taas lääkkeillä mutta jotenkin vain tuntuu että olisi kissalle parasta jos se pääsisi jo autuammille metsästysmaille...veri virtsassa voi viitata myös kasvaimeen tai munuaisvikaan ja kun kissalla jo noin paljon ikää en katsoisi "hoitojen" ym.olevan enää ratkaisu tässä vaiheessa..TÄÄ TUNTUU NIIN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN PAHALTA :'( :'( :'( lupasivat että katsotaan vielä tilanne kun mennään ja toimitaan sitten sen mukaan mikä tilanne on....mitä itse tekisitte????Miksi sitä on niin vaikea päästää irti vaikka se varmasti on helpotus kaikille-kaiken kaikkiaanhan katti on elänyt aivan loistavan elämän jo näinkin pitkälle!Vertaistukea....enneku pää hajoo... :(
 
TheUnforgiven
:hug: eläin on perheenjäsen..siinä missä muutkin..tiedän miltä susta tuntuu..voimia..ja koita ajatella positiviesti..kissasi on jo vanha eikä sen tarvitse kärsiä..pääsee lepoon
 
Ihan ekaksi voima:hug:!!!
Minä en kovin hyvin tunne kissan anatomiaa, mutta eikös 18v ole kissalle aika korkea ikä jo, ja olisko mahdollista, että tuohon vaivaan vielä vaikka löytyis sopiva lääkitys?
Koiria menettäneenä tiedän, että ikävä on valtava, ja tyhjä olo jää sitten kun se lopulta viereltä lähtee. Mutta onneksi jää myös muistot! :hug: Koitahan jaksella!
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:
Täällä silmät punasena ja turvonneena valvonut koko aamuyön...kissa-rouvani toukokuussa täyttäis 18v.diagnosoitiin jo 2 vuotta sitten kilpirauhasen liikatoiminta eikä se lääkitys sopinut sille ja siitä lähtien enemmän ja vähemmän ylä ja alamäkiä ollut,kissa siis syö ja juo mutta vain laihtuu ja ramppaa hiekalla ja n.kk sitten huomasin verta pisussa ja ei pystynyt tekemään asioitaan istui vain laatikolla apeana vietiin kiireesti lekuriin ja arvelivat virtsatulehdusta,mikä siis harvinainen tyttökissoilla mutta mahdollinen,kokeita ei otettu vaan antoivat antibiootin joka sitten auttoi.Nyt viime yönä sama homma,verta tippuu koko ajan ja kissa naukuu tuskissaan ja yrittää tehdä pissaa laatikolle mutta ei pysty :( olen paijannut ja rapsinut niin paljon kuin voin ja ajan sai vasta kahdeksi...voisi olla että kyseessä olisi uusiva infektio joka paranisi taas lääkkeillä mutta jotenkin vain tuntuu että olisi kissalle parasta jos se pääsisi jo autuammille metsästysmaille...veri virtsassa voi viitata myös kasvaimeen tai munuaisvikaan ja kun kissalla jo noin paljon ikää en katsoisi "hoitojen" ym.olevan enää ratkaisu tässä vaiheessa..TÄÄ TUNTUU NIIN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN PAHALTA :'( :'( :'( lupasivat että katsotaan vielä tilanne kun mennään ja toimitaan sitten sen mukaan mikä tilanne on....mitä itse tekisitte????Miksi sitä on niin vaikea päästää irti vaikka se varmasti on helpotus kaikille-kaiken kaikkiaanhan katti on elänyt aivan loistavan elämän jo näinkin pitkälle!Vertaistukea....enneku pää hajoo... :(
Meidän kissalla aivan samat oireet kesällä, vietiin eläinlääkäriin ja hänellä oli syöpä ja levinnyt kilpirauhasiin ja pissiminen teki tuskaa. Yritti tehdä verisiä liruja hädissään matoillekkin ja sängylle varmaan, että näemme kuinka hän kärsii. Vaikkei koskaan ennen pissannut kuin hiekkalaatikolleen. Lopetuspäätös heti eläinlääkäriltä :( Ikää oli 11 vuotta kissalla.
 
Khimaira
Meille tapahtui sama juttu poikakissan kanssa pari vuotta sitten..Eläinlääkärit antoivat toivoa ja minä hoidin kisua kotona- juotin pipetillä,tms. Kotiinhan se sitten kuoli...Olisimpa älynnyt viedä lääkärille heidän neuvoistan huolimatta..

Osanottoni :hug:
 
kissaihminen
Kyyneleet silmissä täällä luen.. Meillä kaksi kissaa ja kyllä hätä on aina ollut suuri, kun heillä jotain hätää ollut.. Yhden kissan olen aikanaan joutunut viemään lopetukseen ja se oli kauheaa, se oli tilanne, jolloin mitään muuta ei olisi voitu enää tehdä, kissa kun oli jäänyt auton alle ja kitui.. Voimia sulle matkaan!!

http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html Tuossa on sateenkaarisilta video sulle lohdutukseksi
 
"Saanko lähteä nyt?
Luuletko, että hetki on oikea?
Saanko jättää hyvästit tuskallisille päiville
ja loputtoman pitkille öille?
Olen elämänpolkuni kulkenut ja parhaani tehnyt,
esimerkkiä yrittänyt näyttää.
Saanko siis astua toiselle puolen
ja vapaaksi henkeni päästää?
Aluksi en tahtonut lähteä,
taistelin kaikin voimin.
Mutta nyt jokin tuntuu kutsuvan minua,
kohti lämmintä ja elävää valoa.
Tahdon lähteä
Tahdon todella. On vaikeaa jäädä.
Mutta lupaan, parhaani yritän.
Elääkseni vielä yhden päivän.
Niin sinä saat minusta vielä kerran huolehtia
ja minä kokea suuren suurta rakkautta.
Tiedän, olet surullinen ja sinua pelottaa,
sillä tunnen kyyneleesi, jotka turkkini kostuttaa.
En ole kaukana,
Lupaan sen ja toivon, että muistat sen aina;
henkeni tulee sinua seuraamaan,
minne maailmassa matkasi johtaakaan.
Kiitos, kiitos että olet minua rakastanut.
Tiedäthän, että minäkin rakastan sinua,
Siksi on niin vaikea sanoa hyvästi
ja päättää tämä elämä luonasi.
Joten, pidä minua lähelläsi vielä kerran,
ja sano sanat, jotka toiveeni ois,
koska välität minusta tuhannen verran,
annat minun nukkua jo tänään pois."

Voimia,teet oikean päätöksen :hug:
 
Jaana
Minun vanha kissani lopetettiin syyskuun alussa, syy oli suunalueen kasvain (mikä kissoilla kuulemma lähes aina pahalaatuinen). Kerran oli jo yksi kasvain laserilla leikattu pois, ja vajaan vuoden päästä se sitten uusi taas.

Kyllä tuntui ihan kamalalta viedä vanha ystävä eläinlääkäriin, ja tehdä se lopetuspäätös, mutta ajattelin asian niin, etten halua eläimen kärsivän. Pahalta se tuntui, mutta tein oikean päätöksen.
 
Keittiönoita
:hug: :hug: :hug: :hug: Noi on aina rankkoja paikkoja. Suurinta rakkautta lemmikkiään kohtaan on kuitenkin antaa lemmikin mennä, kun sen aika on. Sulle jää kuitenkin kauniit muistot miltei kahden vuosikymmenen ajalta ja tieto siitä, että kissasi eli pitkän ja hyvän elämän.

Likan 17 v kissaneidillä todettiin kesäkuun alussa vaikea maksan vajaatoiminta, johon sai oireita helpottavan lääkityksen, erikoisruokavalion ja eläinlääkärin arvion noin 2-3 viikon elinajasta. Lääke annetaan kissalle päivittäin ja miukulainen pistää edelleen - yli puoli vuotta myöhemmin - pontevasti kampoihin joka kerta, kun sille käy lääkkeen antamassa. Kissavanhus vaikuttaa lääkkeen antoa lukuunottamatta varsin tyytyväiseltä elämäänsä ja likka on iloinen siitä, että luotti eläinlääkäriin lopetuspäätöksen tarpeellisuudesta. Koska se päätös on kovin tuskallista itse tehdä, mä ainakin kuuntelen hoitavan eläinlääkärin mielipidettä. Niin tein edellisen kissanikin - joka ehti täyttää sen 18 v - kohdalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänjää:
"Saanko lähteä nyt?
Luuletko, että hetki on oikea?
Saanko jättää hyvästit tuskallisille päiville
ja loputtoman pitkille öille?
Olen elämänpolkuni kulkenut ja parhaani tehnyt,
esimerkkiä yrittänyt näyttää.
Saanko siis astua toiselle puolen
ja vapaaksi henkeni päästää?
Aluksi en tahtonut lähteä,
taistelin kaikin voimin.
Mutta nyt jokin tuntuu kutsuvan minua,
kohti lämmintä ja elävää valoa.
Tahdon lähteä
Tahdon todella. On vaikeaa jäädä.
Mutta lupaan, parhaani yritän.
Elääkseni vielä yhden päivän.
Niin sinä saat minusta vielä kerran huolehtia
ja minä kokea suuren suurta rakkautta.
Tiedän, olet surullinen ja sinua pelottaa,
sillä tunnen kyyneleesi, jotka turkkini kostuttaa.
En ole kaukana,
Lupaan sen ja toivon, että muistat sen aina;
henkeni tulee sinua seuraamaan,
minne maailmassa matkasi johtaakaan.
Kiitos, kiitos että olet minua rakastanut.
Tiedäthän, että minäkin rakastan sinua,
Siksi on niin vaikea sanoa hyvästi
ja päättää tämä elämä luonasi.
Joten, pidä minua lähelläsi vielä kerran,
ja sano sanat, jotka toiveeni ois,
koska välität minusta tuhannen verran,
annat minun nukkua jo tänään pois."

Voimia,teet oikean päätöksen :hug:
itku tuli... kauniit sanat....

ap, mie tiiän miltä tuntuu.... miun rakas kisu jouduttiin lopettamaan 8 vuotta sitte ja vieläki kaipaan aivan älyttömästi. hälle tuli imusolmukesyöpä eikä ollu mitään enää tehtävissä. patteja tuli kainaloitten alle ja niitä leikattiin pois ku luultiin että ne on rasvapatteja. sitte yks, nyt jo edesmennyt, mahtava eläinlääkäri tajus lähettää näytteen patologille ja sieltä tuli tyly vastaus: imusolmukesyöpä, eikä mitään tehtävissä enää. no, sitte ei enää leikattu vaan keskityttiin pitämään naukujan olo parhaana mahollisena. sitte yks kesä 8 vuotta sitte tila heikkeni niin ettei enää ollu muuta vaihtoehtoa ku viiä piikille. tämä samainen lekuri sitte sen piikin anto ja teki meiän pyynnöstä avauksen. oli syöpä levinny niin pitkälle että lekuri ihmetteli kuinka vahva sydän kisulillani oli... voi että...

:'( :'( :'( :'( :'( :'(

:hug: :hug: :hug: :hug: siulle ap, tiiän että tämä aika on tosi raskasta, mutta oot tehny oikean päätöksen, kisusi on kuitenki saanu elää jo 18 hyvää vuotta :hug:
 
Otan osaa. Tiedän miten surulliselta luopuminen tuntuu.
Meiltä kuoli toukokuussa 17-vuotias kissavanhus. Viimeisen yön vietin kisun vieressä lastenhuoneen lattialla. Kisu raasu ei koskaan päässyt lopetuspiikille asti vaan kuoli pari kolme tuntia ennen varattua aikaa.
Seuraava kissamme kuoli lokakuun viimeinen päivä. Sillä todettiin 3 viikkoa aikaisemmin sydämen vajaatoiminta johon lääkkeet ei sitten auttaneet. Kissa jouduttiin viedä viimeiselle piikille. Vajaa 4 vrk myöhemmin synnytin kuopuksemme.
 
Meidän kissaneiti lähti tämän kuun 8. päivä. Meni yhtäkkiä tosi huonoksi, pieneläinklinikalla todettiin munuaisten vajaatoiminta, kuivuminen, neurologisia oireita (jotka johtuivat kuivumisesta tai sitten eivät). Jotain oisivat voineet yrittää, lekuri puhui jotain munuaisten huuhtelusta, se vois auttaa. Kissalla ikää jo 13v, ja epävarmuus siitä että hoidot mitään auttavat, päätös oli erittäin helppo kun sitä pientä ressua katsoi :( Tosin tiesin jo kotoa lähtiessäni, että ilman kissaa tulen sieltä takaisin. Vaikeaa se siltikin on. Neljä kertaa jo saatellut kaverin viimeiselle matkalle, nyt ainakin tuntuu siltä etten enää ikinä halua kokea sitä, eli ei yhtäkään elukkaa tähän talouteen enää ikinä.
 
No niin tulin eläinlääkäristä,nyt on toisen kärsimykset ohi.Aivan kamala kokemus oli mutta helpotus toisen puolesta.Itken niin että kuvaruutua ei meinaa nähdä,kohta lähdetään mun isän luo jonne haudataan ikuiseen lepoon.Surutyö vasta alkamassa mutta tiedän sisimmissäni että parempi näin.Sanotaan että kun on jonkun aika lähteä niin jonkun aika syntyä;plussasin muutama pvä sitten...kiitos ihanasta runosta Sydänjää luen sen illalla haudalla. :'(
 

Yhteistyössä