KlAMYDIASTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tERPPA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tERPPA

Vieras
Minulla on ollut Klamydia tod näk vuosia ehkä jopa 10 oireettomana, minulla todettiin sen 1 vuosi synnytyksen jälkeen tehdyn papatestin jälkeen. Päättelen siitä, että tauti on ollut minulla vuosia, koska miehelläni ei sitä ole. Olen nykyisen mieheni kanssa ollut 5 vuotta, joten ihmettelen sitäkin miten se ei ole tarttunut. Tartunta oli tietenki shokki varsinkin kun olemme kohta alkamassa yrittämään toista lasta, kaikkialla puhutaan siitä kuinka se aiheuttaa muntarvien tulehduksia ja arpeutumisia ja sitä kautta lapsettomuutta. Haluaisinkin kysyä selviääkö tästä papatestistä nämä tulehdukset? Minulla on ollukuukautiset aina hirveän epäsäännölliset ja pidin varana etten luomukonstein tule raskaaksi. Ennen kuukautisia söin noin puolivuotta pillereitä ja pillerien syönnin jälkeen kuukautiseni olivat säännölliset sen muutaman kuukauden jonka jälkeen tulin raskaaksi. En muista 10 vuoden takaiseen elämääni, mutta ehkä nämä kuukautiset ovat olleet epäsäännölliset juuri klamydan tähden. Kuukautiskiertoni ennen pillereitä saattoi olla jo 9-10 viikkoa tai joskus 3, vaihteli hirveästi. Synnytyksen jälkeen ensimmäiset menkkani tulivat heinäkuussa ja ajattelin mieheni kanssa että odotetaan yhdet menkat jonka jälkeen yritämme toista lasta. Nyt menkoista on jo liki 15 viikkoa, enkä oikein tiedä mitä pitää tehdä. Pitääkö mennä lääkäriin tarkempiin tutkimuksiin, vai jonnekin lapsettomuusklinikalle johonkin tutkimuksiin? Olen erittäin masentunut sillä olemme mieheni kanssa haaveilleet vähintään 3 lapsesta.

Mulle lääkäri sano, ku olin sairastanu klamydiaa että tutkimukset alotetaan jos ei vuoteen tärppää. No tärppäs ja nyt vauva tuossa tuhisee.

Ystävällä oli klamydia, jota miehellä ei todettu. Miehellä oli kuitenkin silmätulehdus vuoden ajan. Lopulta lääkäri totesi, että klamydia oli silmässä. Uskomatonta mutta totta.

vai sittenkin kondylooma? meinaan jos löytyi papassa, niin klamydia ei siinä näy, kondylooma kylläkin. Kondylooma lakkaa tarttuttamasta aika pian, eikä se juuri aiheuta lapsettomuutta. Kondylooma kylläkin on yhteydessä kohdunkaulan syöpään, joten kannattaa käydä vuositain papa-kokeessa.

Musta klamydian pitäisi "parantua " itsestään mut onkin sit jo tehnyt tuhot jos et antibiottikuuria käy hakemassa. Mulla on klmydiasta johtuen munatorvet jouduttu poistamaan ja koskaan en siitä diagnoosia saanut silloin kun se mulla oli eikä testeissä näy enää. Ei se mun mielestä 10 vuotta säily elimistössä????

Yhteistyössä