En jaksa kahlata koko ketjua läpi, mutta ilmeisesti ihan vauvan äiti on kysessä? Kyllä minäkin itse äitinä ymmärrän, että jos vauva esim.valvottaa paljon tai on muuten uupunut, ei siinä tule aina mietittyä, että onko kulissit kunnossa, kun "ystävä" tulee kahville. Kyllä minä ainakin tarjoasin tässä tilanteessa vauvanhoitoapua, että äiti saa siivota tai siivoisin itse ja auttaisin sillä tavalla. Mikä se sellainen "ystävä" on, joka arvostelee ystävyyssuhdetta pelkän ulkoisen kulissin perusteella? Niin kun narikka jo ekalla sivulla totesi, niin se tosi ystävyys punnitaan jollain muulla tavalla, kun kiiltävällä kodilla. Etenkin jos tosiaan nytkin oli kyse pienen vauvan uupuneesta äidistä, niin enemmän mä sitä jeesaan, jos tarjoan konkreettista apua, enkä pelkästään juorua kylän asioita kahvikupin ääressä. Mitä iloa siitä on sille uupuneelle äidillle, joka selkeästi tarvitsee apua, vaikka ei kehtaa sitä välttämättä pyytää? Ei se silti sitä todista, että jos kerran tai pari annan auttavan käden, että se alkaa sua loppuelämäänsä työllistää. Ollaanko me nykyään todella näin itsekkäitä, eikä tunneta esim. sellasta sanaa kun naapuriapu? Ei ole ihmekään, että näitä masentuneita ja uupuneita mammoja riittää ja ne tekee ties mitä pöllöyksiä, kun mistää ai saa apua tai kukaan ei välitä - ei edes ne ns. "ystävät" (jotka ei tee muuta kun arvostelee ja juoruaa toisen huonosta jamasta palstalla). Kaikki vaan tuntuu ajattelevan omaa persustaan!