kjotkut ovat epähygiennisiä, en tajua! kävin tuttavalla aamukahvilla

  • Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minä inhoan siivoamista. Meillä ei olekaan mitenkään siistiä. Pari kertaa viikossa imuroidaan ja kerran viikossa lattiat mopataan, pölyjä pyyhin kun siltä tuntuu. En tajua, miten joillekin se siisteys on niin tärkeää, että joka päivä jaksaa olla imuroimassa ja puunaamassa. Siis en minäkään missään lian keskellä halua elää, mutta koska se siivoaminen vain yksinkertaisesti on niin kamalaa, niin kerta viikossa saa riittää sitä laatua. Haluan käyttää aikani johonkin mukavaan :)
 
romano
ni no jokainen elää niinkuin haluaa ja oma pää antaa periksi, minä en halua elää likaisessa kodissa meillä kyllä siivotaan ja kunnolla ja ihan joka päivä ja kyllä meillä on lapsia ja 2 koiraakin ja silti on siistiä/puhdasta, mutta jos ei itteään häirii ja kehtaa päästää porukoita tollaseen kotiin niin ok. minä käytän kyllä paljonkin aikaani kaikkeen mukavaan ja lasten kanssa leikkimiseen ja oloon.
 
"vieras"
aivan käsittämätöntä, kuinka moni käyttää lapsia tekosyynä sotkulle ja lialle. Meillä on kahdet kaksoset eikä ole koskaan likaista. Lapset levittelee leluja, mutta ne siivotaan päiväuniakaan ja illalla pois että koti näyttäisi meidänkin kodilta. Elämä on yksinkertaisesti helpompaa kun tekee sitä järjestelyä ja siivousta pikkuhiljaa sen sijaan, että valittelisi kiireitä tai teeskentelisi muka joka sekunti olevansa niin intensiivisesti lasten kanssa, ettei ehdi siivota. Pohjimmiltaan kyse on vain laiskuudesta tai siitä, ettei edes välitä siisteydestä. Kamalia porsastelijoita, ja kamalaa kuinka tämmöiset vetävät sitten lokaan kanssaan koko perheen. Lapsiparat.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26723643]Minä inhoan siivoamista. Meillä ei olekaan mitenkään siistiä. Pari kertaa viikossa imuroidaan ja kerran viikossa lattiat mopataan, pölyjä pyyhin kun siltä tuntuu. En tajua, miten joillekin se siisteys on niin tärkeää, että joka päivä jaksaa olla imuroimassa ja puunaamassa. Siis en minäkään missään lian keskellä halua elää, mutta koska se siivoaminen vain yksinkertaisesti on niin kamalaa, niin kerta viikossa saa riittää sitä laatua. Haluan käyttää aikani johonkin mukavaan :)[/QUOTE]

Ai, musta kuulostaa, että teillä siivotaan tosi paljon. Vaikka itse kuulun näihin, jotka kokevat pitävänsä huushollinsa tosi siistinä (ja yleensä meillä kävijät ihmettelevätkin, miten koti pysyy niin siistinä), niin en tod. siivoa noin usein.

Ehkä te vaan sotkette liikaa?
 
"vieras"
ni no jokainen elää niinkuin haluaa ja oma pää antaa periksi, minä en halua elää likaisessa kodissa meillä kyllä siivotaan ja kunnolla ja ihan joka päivä ja kyllä meillä on lapsia ja 2 koiraakin ja silti on siistiä/puhdasta, mutta jos ei itteään häirii ja kehtaa päästää porukoita tollaseen kotiin niin ok. minä käytän kyllä paljonkin aikaani kaikkeen mukavaan ja lasten kanssa leikkimiseen ja oloon.
Öh joo. Me ollaan kotona siinä 16.30. Ruokaa pitää laittaa ja syödä. Sen jälkeen ollaan muksujen kanssa ja ehkä tehdään niitä kotitöitä, jos lapset ei ole sillä tuulella, että tarvitsevat paljon huomiota. Nurmikkoa pitää näin kesällä leikata ja kasvimaata kitkeä tms. joten sisällä jää vähän asiat rempalleen. Iltatoimet starttaavat noin 19.15 ja kahdeksalta on lapset petissä. Siinä on semmoinen vähän yli tunti aikaa siihen, että omat iltatoimet pitää aloittaa (käydään nukkumaan viimeistään kymmeneltä) ts. mennä suihkuun ja syödä iltapalaa jne. Aika harvoin viitsin tätä reilua tuntia käyttää siivoamiseen... kolmena-neljänä iltana viikossa teen koulutehtäviä, muina iltoina koetetaan miehen kanssa viettää aikaa.

Meillä nuo lapset haluavat ja tarvitsevat tosi paljon huomiota tarhapäivänsä jälkeen. Ei riitä, että siinä on ns. läsnä ja viikkaa pyykkejä tai imuroi, kyllä se pitää ihan oikeasti lukea ja pelata ja pitää sylissä molempia.
 
"Neith"
[QUOTE="vieras";26723713]aivan käsittämätöntä, kuinka moni käyttää lapsia tekosyynä sotkulle ja lialle. Meillä on kahdet kaksoset eikä ole koskaan likaista. Lapset levittelee leluja, mutta ne siivotaan päiväuniakaan ja illalla pois että koti näyttäisi meidänkin kodilta. Elämä on yksinkertaisesti helpompaa kun tekee sitä järjestelyä ja siivousta pikkuhiljaa sen sijaan, että valittelisi kiireitä tai teeskentelisi muka joka sekunti olevansa niin intensiivisesti lasten kanssa, ettei ehdi siivota. Pohjimmiltaan kyse on vain laiskuudesta tai siitä, ettei edes välitä siisteydestä. Kamalia porsastelijoita, ja kamalaa kuinka tämmöiset vetävät sitten lokaan kanssaan koko perheen. Lapsiparat.[/QUOTE]

on mulla lapsi ja silloin kun lapsi oli vielä vauva niin ei ollut edes mikään tekosyy se että olin niin väsynyt ettei jaksanut puunata, siihen kun yhdistetään vielä se että mulla on uskomaton paskansieto toleranssi ja mua ei todella kiinnosta kuluttaa joka päivä aikaa siivoamiseen, mehuläikkä pöydällä tai leivänmurut lattialla ei aiheuta kaaosta, pahaa oloa tai morkkista.. se pyyhitään/imuroidaan sitten kun huvittaa.. sama koskee muitakin juttuja, teen sitten kun jaksan ja huvittaa
miestä huvittaa useammin joten se meillä siivoaakin useammin :D
mä käytän aikani sitten tehden kivoja juttuja lapsen kanssa, pötkötellen, piirtäen ja tietokokeella jne.
ja sehän ei sitten ole muiden ongelma, jos siisteystaso häiritsee niin senkun siivoaa sitten, mä voin vaikka sillä aikaa maata sohvalla..
jotkut pitävät siivouksesta ja haluavat elää 24/7 siistissä kodissa (jolloin pitänee siivoilla jatkuvasti) mutta toisia ei vaan nappaa ja se on ihan yhtä hyvä (ongelmaksi se muodostuu ääritapauksissa mutta normaali ihminen ei varmaan siihen pisteeseen pääse..)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26723720]Ai, musta kuulostaa, että teillä siivotaan tosi paljon. Vaikka itse kuulun näihin, jotka kokevat pitävänsä huushollinsa tosi siistinä (ja yleensä meillä kävijät ihmettelevätkin, miten koti pysyy niin siistinä), niin en tod. siivoa noin usein.

Ehkä te vaan sotkette liikaa?[/QUOTE]

Hm, voi olla... onko teillä elikoita? Minä tartun imuriin kahdesti viikossa kissankarvojen takia, hermot menee, kun alkaa karvapalloja pyöriä jaloissa.

Kerran viikossa moppaan, koska ajatus likaisesta lattiasta iljettää... ja pölyt, no ne nyt vaan käy silmään ja kosketuspinnat pyyhin, koska sekin iljettää, jos mietin, että ei ole ovenkahvoja ja valokatkaisijoita putsattu kunnolla.

Minä muuten olen siivooja ammatiltani, vaikka sitä ei kodin perusteella ehkä voisi päätellä....
 
romano
no meillä käy ihmisiä enempi tai vähempi millon sattuu ei tarvi ilmotella etukäteen ja sopia ja meille on naiselle kunnia asia että koti on kunnossa. kyllä mä haluun että se on kans ja lapset kyllä saa paljon huomiota ja leikkiä sun muuta meidän ja muitten lasten kans, mutta kyllä mä haluan että meille kehtaa tulla koska vaan. kukin elää kuten haluaa meillä ja meidän tutuilla näin.
 
No meillä tuollaista taitaa välistä juuri olla. Viimeisillään raskaana ollessa nivuset huutaa kipua ja ei kunnolla voi edes kävellä! Sitten siinä sohvalla maatessa jalat katossa muistat ne tiskit... .. Ja en kyllä heti ole viivana pomppaamassa ylös, vaikka se kaveri juuri silloin astuisikin ovesta sisään. Ja jos samalla hetkellä tuo 1v 10 kk huutaa maitoa (kylläkin nokkamukiin), niin en ala kyllä sitä tiskivuorta siitä pesemään ensin pois!

Mulle on tärkeintä että lattiat ovat siellä romujen seassa puhtaana. Että ei ole ruuanmuruja ym. likaa joukossa.

Jos omat voimat riittää ja en ole kipeä, niin putsaan kyllä sen tiskipöydän, pyyhin ruokapöydän ja siivoan jopa lelut pois edestä kun vieraita tulee. Mutta joskus sitä vieraat sattuu tulemaan pahimpaan aikaan..
 
joop
meillä kanssa lakanat/pyyhkeet ovien päällä, tiskialtaassa tiskejä keittiön lattialla töys roskapussi odottamassa pääsyä roskiin... kuovatetaan muutkin pyykit sisällä telineessä :O:O:O
ei mutta on näitä kotejä tullut nähtyä ja AP:lle kerron mikä on epähygeniaa juuri nyt se on yhen tuttavan koti: perheeseen kuuluu pariskunta ja silloin viellä alle vuoden ikäinen muksu, pissa/kakka vaippoja oli aivan kaikkialla keittön pöyillä,ruokapöydällä lattioilla yms. roskiksesta läjähti ulos kärpäsiä ja löytyi myös kärpäsen toukkia, kettiön tasoja varmaan oltu vuoteen siivottu(jotain hometta nistä kasvo) olohuoneen lattialla ja matolla kanan luita....
ap voisi oppia erottamaan epähygenian ja epäjärjestyksen toisistaan ;)
 
hihh
mlta löytyy kaks mangeettia:
Tiedon kokkaamiisen ja siivouksen tarkoituksen en vaan sitä miten ne minuun liittyvät,
kotini oli siisti viimeviikolla harmillisesti et kerennyt sitä näkemään.
 
"jep"
Toivottavasti nämä toisten kotien kauhistelijat eivät ole samoja ihmisiä, jotka toitottavat kannattavansa suvaitsevaisuutta ja pitävät itseään ihanan avarakatseisina, kun ihan puhuvat normaalisti pyörätuolissa istuvalle serkun vaimolle ja peräti jopa hyväksyvät homoliitot eivätkä edes käytä sanaa neekeri.

Erilaisten elämäntapojenkin hyväksyminen on suvaitsevaisuutta. Tietenkään sitä ei tarvitse hyväksyä, jos likaisuus ja sotkuisuus menee oikeasti siihen pisteeseen, että lasten terveys on vaarassa, mutta jos jonkun kodin siisteysstandardit ovat erilaiset kuin omat, niin jopa on kapeakatseista ja suvaitsematonta, jos ystävyys siihen kaatuu, tai jos pitää nettiin tulla päivittelemään ja jeesustelemaan.

Eri ihmisillä on eri prioriteetit ja voimavarat, mikä siinä niin ihmeellistä on? Aina on joku, joka on jotain jaksanut paremmin ja joku joka on jaksanut huonommin.
 
[QUOTE="Vieras";26722549]Tämän jutun kun on lukenut en enää niin paljon ihmettelisi jos neuvolantäti on sulle jotain pukeutumisesta yms jutuista sanonut...[/QUOTE]

voi herrantähren, kai minä nyt neuvolaan tms laitan puhtaat vaatteet ! :O :headwall:
kotona sitten istuskelen puklut tissien välissä, vaikka tulisi vieraitakin
 
Viimeksi muokattu:
Ällöttää
Saattaahan tuo omakin tupa toisinaan olla sekasortoinen, mutta pääasiassa sotkut ellottaa, ja etenkin jos on kylään kutsuttu ja isäntäväki ottaa vastaan paskasessa torpassa, niin minä en tykkää.
 
hulluja
[QUOTE="taru";26722592]No mie oon kyllä taas sen ääripään ihmisiä et en siedä paskakasan keskellä eläjiä, vaikka kuinka olisi lapsia. Kyllä minulla on 3 lasta, 9, 5, ja puolivuotias. Olen kotona päivät lasten kanssa, ja se ei vaadi paljoa aikaa että pesasee aina astiat kun niitä on käyttäny, tai nakkaa astianpesukoneeseen, ja meillä lapset kun on leikkineet nii keräävät romppeesa lattioilta ylös, tai leikkiivät huoneessaan, jopa penskat eivät pidä siitä että tavarat romottaa miten sattuu. Joo ja kyllä kädet on täynnä töitä koko ajan, mutta eipähän tartte perse levällään istuskella koko ajan ja mielikin pysyy pirteempänä kun on siistiä. Ja sitäpaitsi jos koko ajan hiljaan keräilee ja laittelee paikkoja siistiksi niin eipähän ole kerralla isoa hommaa tehtäväksi. Kyllä meille voi tulla kylään milloin vain eikä tartte hävetä et joka nurkka olisi paskaa täynnä. Lakanoita tässäkin mökissä kuivatellaan ovien päällä, se nyt ei ole ihmeellistä.[/QUOTE]

Mitä tuo muitten eläminen sulle kuuluu? Ja epäjärjestys ei ole yhtä kuin paskasta. Ja muutamat tiskit altaassa, vittu hankkikaa elämä.
 
[QUOTE="Minni";26722037].. ja YÄK! tiskiallas täynnä tiskejä ja siinä kasan päällä huuhtaistiin vauvalle maitopullo,
ovien päällä lakanoita roikkumassa, keittiön pöydässä kuivuneita puuro tms ja mehutahroja,
olohuoneen lattia niin täynnä leluja ettei päässyt kävelemään astumatta jonkun päälle..
lisäksi vielä tämä tuttavani itsekkin oli pesemättömän oloinen ja haisi hieltä sekä pulautukselta
:x[/QUOTE]

Miten kuivumassa olevat puhtaat lakanat voi tehdä olon epähygieeniseksi? :O
Tai miten se siihen vauvan maitopulloon vaikuttaa jos siinä altaassa on tiskejä. :O
Eikä ne lelutkaan lattialla ole kyllä epähygieenisiä.
 
siistiä on
[QUOTE="vieras";26722112]Juu en tykkää tuollaisesta kaaoksesta. Enkä haluais elää sellaisessa, tuskin edes käydä kylässä.[/QUOTE]


Voin kyllä kylässä käydä, mutta ystäväni ovat samansorttisia kanssani. En tykkää kaaoksesta, ahdistaa. Kaikille tavaroille on paikat, missään ei "kasoja".
Siivoan ja tiskit eivät seiso altaassa.
Lakanat roikkuvat oven päällä pesun jälkeen. Kone rikki, joten pesen talon koneella pyykit, enkä halua kuivaushuoneeseen jättää. Pikkupyykit telineessä suihkuverhon takana.
 
"Heidi"
Ei kuulosta musta kamalalta tuo... Meilläkin olisi varmasti tuollaista jos mies ei siivoaisi. :) Se hoitaa siivoukset kokonaan. Ja hyvin siivoaakin, mä en sinkkuaikonani elänyt ikinä näin siistissä kodissa. :D
 

Yhteistyössä