sairasta
Onko se mahdollista? kokemuksia? näin ensisynnyttäjänä tuntuu kovin karmivalta jo varovainen ajatuskin siitä, että millainen kipu on tulossa jos joku repii alapäätä niin että ompeleita tarvitaan.
mitään ei pidä pitää itsestäänselvänä, kannattaa ennemminki sanoa että toivottavasti molemmat selviävät hengissä ja että tulokaskin olisi terve.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä siitä hengissä selviää, eipä tuota tiedä ennenkuin kokeilee!
Mitä tarkoitat kivuttomalla?Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:On mahdollista. Itse olen kokenut kolme kivutonta synnytystä ja ilman mitään puudutteita tai kipulääkkeitä.. Voi laittaa yv jos tahtoo.
No sitä ettei ole käynyt kipeää missään vaiheessa - paitsi sitten jälkeenpäin oli erinäisiä kipuja, en tiedä mistä johtui.Alkuperäinen kirjoittaja Ökki Kökkiäinen:Mitä tarkoitat kivuttomalla?Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:On mahdollista. Itse olen kokenut kolme kivutonta synnytystä ja ilman mitään puudutteita tai kipulääkkeitä.. Voi laittaa yv jos tahtoo.
Mielenkiintoista! Tuntuivatko supistukset jossain ja miltä ne tuntuivat?Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:No sitä ettei ole käynyt kipeää missään vaiheessa - paitsi sitten jälkeenpäin oli erinäisiä kipuja, en tiedä mistä johtui.
Miten tää voi olla mahdollista?Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:No sitä ettei ole käynyt kipeää missään vaiheessa - paitsi sitten jälkeenpäin oli erinäisiä kipuja, en tiedä mistä johtui.Alkuperäinen kirjoittaja Ökki Kökkiäinen:Mitä tarkoitat kivuttomalla?Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:On mahdollista. Itse olen kokenut kolme kivutonta synnytystä ja ilman mitään puudutteita tai kipulääkkeitä.. Voi laittaa yv jos tahtoo.
En tiedä. Mulla tuntui vain sellainen kevyt paino vatsalla ja selässä, en tunnistanut supistuksia aluksi ollenkaan, sitten vasta kolmannessa synnytyksessä tiesin milloin ne tulevat, lähinnä mahaa katsomalla.Alkuperäinen kirjoittaja sef:Miten tää voi olla mahdollista?Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:No sitä ettei ole käynyt kipeää missään vaiheessa - paitsi sitten jälkeenpäin oli erinäisiä kipuja, en tiedä mistä johtui.Alkuperäinen kirjoittaja Ökki Kökkiäinen:Mitä tarkoitat kivuttomalla?Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:On mahdollista. Itse olen kokenut kolme kivutonta synnytystä ja ilman mitään puudutteita tai kipulääkkeitä.. Voi laittaa yv jos tahtoo.
Siis en väitä että valehtelet, mutta ihmettelen että miten kohdun supistelu voi olla kivutonta jos ihminen on fyysisesti ns. terve, eli tuntoaistissa ja aivojen sähkökäyrissä ei ole mitään vikaa. Kohdin supisteluhan tuottaa kipua ihan kaikille.
Lisäksi ainakin mulle tuotti helkutinmoista kipua kun pää syntyi. Se hetki oli lähes sietämätön.
Supistukset tuntuivat lähinnä sellaisina.. hmm.. kuin joku paino olisi laitettu selälle tai mahalle. Esimerkiksi kirja, vähän painavampi. Ei se sattunut kuitenkaan, enkä ensimmäisen synnytyksen aikaan tajunnut asiaa ollenkaan! Käyriltä katsoivat, milloin pitää ponnistaa ja kuinka pitkään.Alkuperäinen kirjoittaja Ökki Kökkiäinen:Mielenkiintoista! Tuntuivatko supistukset jossain ja miltä ne tuntuivat?Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:No sitä ettei ole käynyt kipeää missään vaiheessa - paitsi sitten jälkeenpäin oli erinäisiä kipuja, en tiedä mistä johtui.
Ennen kuulumatonta, mutta hienoa että joku voi moisesta nauttia. Itsestäni synnyttäminen on käynyt työstä, mutta onneksi sitä ei tarvitse ihan jatkuvaan tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:En tiedä. Mulla tuntui vain sellainen kevyt paino vatsalla ja selässä, en tunnistanut supistuksia aluksi ollenkaan, sitten vasta kolmannessa synnytyksessä tiesin milloin ne tulevat, lähinnä mahaa katsomalla.
Luin myös aiemmin tuosta Lamazen menetelmästä ja opettelin rentoutumaan, en tiedä olisiko sillä jotain tekemistä asian kanssa? Ponnistaminen ei sattunut, työnsin "pitkittäin", en poikittain.
Pitivätkö kätilöt moista erikoisena? Siis jokatapauksessa olet äärimmäinen poikkeus.Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:Käyriltä katsoivat, milloin pitää ponnistaa ja kuinka pitkään.
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:En tiedä. Mulla tuntui vain sellainen kevyt paino vatsalla ja selässä, en tunnistanut supistuksia aluksi ollenkaan, sitten vasta kolmannessa synnytyksessä tiesin milloin ne tulevat, lähinnä mahaa katsomalla.Alkuperäinen kirjoittaja sef:Miten tää voi olla mahdollista?Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:No sitä ettei ole käynyt kipeää missään vaiheessa - paitsi sitten jälkeenpäin oli erinäisiä kipuja, en tiedä mistä johtui.Alkuperäinen kirjoittaja Ökki Kökkiäinen:Mitä tarkoitat kivuttomalla?Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:On mahdollista. Itse olen kokenut kolme kivutonta synnytystä ja ilman mitään puudutteita tai kipulääkkeitä.. Voi laittaa yv jos tahtoo.
Siis en väitä että valehtelet, mutta ihmettelen että miten kohdun supistelu voi olla kivutonta jos ihminen on fyysisesti ns. terve, eli tuntoaistissa ja aivojen sähkökäyrissä ei ole mitään vikaa. Kohdin supisteluhan tuottaa kipua ihan kaikille.
Lisäksi ainakin mulle tuotti helkutinmoista kipua kun pää syntyi. Se hetki oli lähes sietämätön.
Luin myös aiemmin tuosta Lamazen menetelmästä ja opettelin rentoutumaan, en tiedä olisiko sillä jotain tekemistä asian kanssa? Ponnistaminen ei sattunut, työnsin "pitkittäin", en poikittain.
Samaa sanoi kätilökin, meinas olla työn takana päästä synnärille sisään Tosin mulla meni ONNEKSI hieman lapsivettä.Alkuperäinen kirjoittaja Ökki Kökkiäinen:Ennen kuulumatonta, mutta hienoa että joku voi moisesta nauttia. Itsestäni synnyttäminen on käynyt työstä, mutta onneksi sitä ei tarvitse ihan jatkuvaan tehdä.
No ei se loppujen lopuksi niin mee. Saan pelätä aina ja ikuisesti, että synnytän lapsen pönttöön tai sohvalle. Kolmannen kanssa piti olla tosi tarkkana, että ymmärsi lähteä sinne sairaalaan. Onneksi olen päässyt joka kerta, mutta kauhulla odotan mahdollisia tulevia raskauksia/synnytyksiä.. :/Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Uskomatonta. Ja mulle synnytys on ollut elämäni helvetillisin kipu jo kahdesti...kohta kolmas kerta edessä :'(
Sähän voit tehdä ihan niin monta lasta kuin vaan haluat...mulla yksi syy jättää tähän on raskaus ja synnytys. Harvoin olen kateellinen, mutta kieltämättä nyt pienen pieni kateus kyllä nostaa päätään :ashamed:
Miten ekalla kerralla olet edes osannut synnärille lähteä?Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:Samaa sanoi kätilökin, meinas olla työn takana päästä synnärille sisään Tosin mulla meni ONNEKSI hieman lapsivettä.Alkuperäinen kirjoittaja Ökki Kökkiäinen:Ennen kuulumatonta, mutta hienoa että joku voi moisesta nauttia. Itsestäni synnyttäminen on käynyt työstä, mutta onneksi sitä ei tarvitse ihan jatkuvaan tehdä.
Ja jokaisella lienee hyvin yksilöllistä tuo kivun määrä - onneksi siihen on hyvät lääkkeet niille jotka tarvitsevat
Meni lapsivettä aamulla vähän. Todella onni! Leivoin vielä ja kahviteltiin, sitten illasta lähdettiin "näytille" - paikat 6cm auki :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Ökki Kökkiäinen:Miten ekalla kerralla olet edes osannut synnärille lähteä?
No toisaalta kyllä onhan siinä tuokin puoliAlkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:No ei se loppujen lopuksi niin mee. Saan pelätä aina ja ikuisesti, että synnytän lapsen pönttöön tai sohvalle. Kolmannen kanssa piti olla tosi tarkkana, että ymmärsi lähteä sinne sairaalaan. Onneksi olen päässyt joka kerta, mutta kauhulla odotan mahdollisia tulevia raskauksia/synnytyksiä.. :/Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Uskomatonta. Ja mulle synnytys on ollut elämäni helvetillisin kipu jo kahdesti...kohta kolmas kerta edessä :'(
Sähän voit tehdä ihan niin monta lasta kuin vaan haluat...mulla yksi syy jättää tähän on raskaus ja synnytys. Harvoin olen kateellinen, mutta kieltämättä nyt pienen pieni kateus kyllä nostaa päätään :ashamed: