kivuton synnytys?

• Viestiketjun aloittaja sairasta
  • Ensimmäinen viesti
16 ja 19 vuotiaana synnyttänyt
Toisessa synnytyksessä muistin, että ensimmäiset supistukset eivät ole niitä pahimpia, olin aivan paniikissa, kun ne ekat supistukset tuntuivat tosi pahoilta- voiko sen pahempaa enää olla, mutta tulihan ne kunnon supistuksetkin sieltä ja meinas taju lähteä :( happea vaan otin kokoajan, vaikken tiennyt miten se auttaa

Jos mä kestin liki 30 tuntia synnyttämistä 16-vuotiaana, kestät sinäkin.

Mullakin oli lähes kivuton synnyts, supistukset oli sellasta pientä menkkamaista jomotusta. Vedet meni edellisenä aamuna ja olin yön sairaalassa kun aikoivat käynnistää aamuulla. Jos olisin ollu kotona niin en olis tajunnu lähteä sairaalaan missään vaiheessa. Mulla avaavat supistukset ei edes näkyny käyrällä, yhtäkkiä olin vaan 10 cm auki. Kestoks laittovat kokonaisuudessaan 7 tuntia ja tää toinen on voi suurella todennäköisyydellä olla syöksysynnytys, neuvolalääkärikin kehotti tulemaan näytille heti jos tuntuu pientäkään menkkamaista kipua jossain vaiheessa. Viikkoja on huomenna 27 joten on tässä vielä aikaa ennen kun meinaan synnyttää.

Jenis
Hmm... mun esikoisen synnytys oli kenties kivuton sitten. Siis supistukset tuntui just siltä, supistuksilta, eikä miltään repivältä kivulta. Ponnistusvaiheessa keskityin niin siihen ponnistamiseen ja hengittämiseen, etten muista miltä se tuntui. Pari viimeistä supistusta ennen ponnistamista oli tosi "intensiivisiä", mutta ei varsinaisesti kivuliaita... vaikea selittää. Ja synnytin siis ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, ammeessa lilluin ja lopuksi lämmittelin kauratyynyllä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja enkelin äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä siitä hengissä selviää, eipä tuota tiedä ennenkuin kokeilee!
mitään ei pidä pitää itsestäänselvänä, kannattaa ennemminki sanoa että toivottavasti molemmat selviävät hengissä ja että tulokaskin olisi terve.

tsemppiä ap:lle tulevaan synnytykseen
Olen pahoillani jos sinun vauvasi ei ole selvinnyt. Tuskin kukaan siihen kipuun on kuollut, kyse on varmaan ollut jostain ihan muusta.

Yhteistyössä