kivunlievitys gallup!

ilokaasu toimi mulla =) monet sanovat, että huono on ja tulee huono olo ja pää ihan sekasin, mutta sitä pitää ottaa oikee määrä oikeeseen aikaa, eikä vetää sillon ku supistus on jo kipeenä käynnissä päätä täyteen ;)
 
piikki
epiduraali. vei kaiken kivun tuskien jälkeen avautumisvaiheessa, eikä ponnistusvaiheessakaan ollut kipua, vaikka ennen sitä epiduraali sammutettiinkin. ponnistuvaihe oli lyhyt ja helppo, koska sain ennen sitä epiduraalin ansioista levähtää !! :flower: TÄYDELLINEN PUUDUTUS :flower:
 
äitiz
eipä mulla muusta oo kokemusta ku ilokaasusta ja spinaalipuudutuksesta,mut spinaali toimi mulle :heart: tosta ilokaasusta ei sinänsä kipuun ollu mitään apua mulle,mut vetelin sitä niin kauan kunnes sain spinaalin =) no siitä tuli kieltämättä sellanen olo et olis juonu aina pullon viinaa ku sitä hengitteli ja sit tauko..huoh ku huippas :LOL: sen takia synnytysmuistikuvatki katkonaisia :D no olipa jotain mihin keskittyä aina supistusten tullessa ja kivunsietokyky paranee tunnetusti humalassa mulla :ashamed:
 
mä sain synnytysvastaanotossa sen piikin lihakseen, mikä rentoutti niin että sain nukuttua supistusten välillä. en muista mikä nimi on mutta se tehosi kun avauduin 7h vastaanotolla ennen saliin pääsyä. ja siitä tuli känninen olo... salissa sain ilokaasua, epiduraalin ja kohdunkaulan puudutuksen. epiduraali toimi 1,5h ja sitten ei auttanu enää mikään.
 
Epiduraali ehdottomasti- en tuntenut kipua lainkaan! Synnytyksen jälkeen alapään tikkaaminen oli kamalampaan kuin synnytys itsessään ja sattui niin h...tisti!
Ilokaasusta en tuntenut olevan itselleni mitään vaikutusta!
 
MAMI 29

Meikäläiselle toimi ilokaasu ja aquarakkulat. Rakkuloitten laitto sattui todella paljon, mutta siinähän se apu piileekin, satuta toista kohtaa niin alkuperäinen kipu ei enää tunnukaan niin pahalta... Tai no, joo sattuihan se kun ne ruiskutti sitä steriiliä vettä ihon alle, mutta ei se mikään maailmanloppu ollut kun pyysin sitä lisää viisi kertaa...
 
piikki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 15:56 Jekkupatteri kirjoitti:
Parasta en osaa sanoa,on vain kahdesta kokemusta: ilokaasu;toimi ihan hyvin,auttoi alussa.Epiduraali;oli pettymys,ei vienyt kipuja ja sen laittaminen sattui niin helv..ti,johtuikohan laittajasta..en tiedä.
Voiko olla mahdollista ettei epiduraali auta? senhän voimalla tehdään mm. sectioitakin. Tais pistää väärään kohtaan???
 
Nainen
Epiduraalin pistämisen ei kuuluisi sattua ainakaan paljon, riippuu todellakin pistäjästä. Ja se ei todellakaan auta kaikille, useimmille kuitenkin. Ja ne jotka eivät ole saaneet kivunlievitystä oikein mistään ovat kauhuissaan ja syystäkin. Todella karmea kokemus erityisesti ensisynnyttäjälle!
 
epiduraali
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 13:17 pienenhetken kirjoitti:
mulla on auttanu se että se oma mies on ollu siinä rinnalla,muuta ei tarvittu :heart:
niin ja epiduraalin oon ekassa synnytyksessä saanu enkä suosittele YHTÄÄN!tokassa en sitä saanu enkä ota enää ikinä :whistle:
miksi?
 
Krisse-80
kokemusta on mulla yhestä synnytyksestä ja paras kivunlievitys oli vasta vauvan syntymä. Eli epiduralista ja ilokaasusta ei ollut juuri iloa... (Ilokaasusta iloa, heh! :LOL: ) Siis kivut oli kovat. :whistle: Olin kyl tipassa, et oisko sekin tehnyt kivut kovemmiksi, en tiä. Mutta ei se epiduraalikaan tainnu onnistua ihan nappiin...
 
Minulla on kokemusta vain yhden alatiesynnytyksen verran ja lempeistä kivunlievitysmenetelmistä. Parhaiksi avuiksi koin lämmitetyn kaurapussin alaselällä ja ilokaasun nappailun kumipallon (rentoutti lihaksia) päällä istuen.
 
Vain yksi synnytys takana. Kesto 18h45min josta ponni 1h45min.
Siitä ajasta en paljoa ollut puudutettuna ja kivut oli suoraan helvetistä :'(
Halusin välttää puudutteet viimetippaan asti, niin kauan kuin voin, koska niissä aina riskinsä lapselle.
Otin eka täysin vaarattoman Aquarakkulajutun joka auttoi ehkä 15%:sti eli tosi vähän.
Sitten lopulta huusin et antakaa ny jotain ja sain kohdunkaulapuudutteen. Sen vaikutus oli 1-1,5h eli tosi lyhyt tossa pitkässä synnytyksessä ja vei kipuja pois ehki puolet eli 50%:sti.
Auttoi kyllä siis mukavasti mutta ei tod vieny kokonaan kipuja.
Mutta jos noista pitäs valita niin se kohdunkaulapuudute toki oli paree.
 

Yhteistyössä