Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;28723361:
Sain aimo läjän kesäkurpitsaa pakastettua. Lisäksi tein kesäkurpitsarisottoa, gratinoitua kesäkurpitsaa ja uunissa on kesäkurpitsa-suklaakakku. Jaa satoa tulee vai?

Onko lisäideoita kesäkurpitsan käyttöön? Sämpylöihin sitä ajattelin vielä laittaa ja ehkä jonkun vihannes-etikkasäilykkeen tehdä. Laatikkoruokien joukkoon olen jo sitä lykännyt myös. :D

Tänään ollut muutenkin leivontapäivä - sämpylät paistettu, patonkitaikina tulossa ja pullataikina on jääkaapissa nousemassa (tavoitteena cinnabun, katotaan kuis käy).

Kiva päivä ollut tähän asti!
täytettyjä kesäkurpitsoja, halkaiset ja koverrat sitä keskustaa pois ja päälle sit vaikka jauheliha,chili, feta jne täyte

itse syön kesäkurpitsaa mieluiten chilin,paprikan ja sipulin kanssa vaan nopeasti pannulla paistettuna, mausteena suolaa ja valkosipulia.
 
Kiitos Keppälerttu. Tein täytettyjä kesäkurpitsoita tässä joku päivä, unohdin vain laittaa sen listaan. Feta on hyvä idea. Mä laitoin kuivaa leipää, yrttejä, oliiviöljyä, valkosipulia ja parmesania. Toimi hyvin.

Kiva päivä on jatkunut. Kylvettiin Neidin kanssa lisää pinaattia, käytiin uimassa, leikittiin hiekkiksella ja nyt viimein tuli kauan kaivattu sade! Onneksi ei tarvinnut enempiä hyppiä sadetanssia. :D

Ai niin: Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear moekoe, happy birthday to you!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kais
Synttärionnittelut Moekoe! :flower:

Mä kävin parissa jumpassa ja 25km fillarilenkillä, loppupäivän istuin kaikessa rauhassa lukemassa (tenttiin) takapihalla. Sit taas grillattiin. Jaa niin, pari koneellista pyykkiä pesin kanssa
 
  • Tykkää
Reactions: rockyroad
tyttöset oli koko päivän (9 tuntia ) puuhamaassa, nuoremmalla oli kaveri mukana..
tuo 15v rakastui johonkin ihquuuun poikaan, mut ei tietty uskaltanu mitään mennä sanomaan tms autossa sitä sitten harmitteli niin Neiti koko kahdeksan vuotiaan kokemuksellaan isosiskoaan lohdutteli: kyllä sä niitä söpöjä poikia myöhemminkin tapaat :D :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Tänään on ollu hyvä ilma.
Pääsin äidin kanssa kävelemään kaupungille, vaikka vähän koski selkään ja jalkaan kävelessä.
Hyvä ruoka. :)
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
Kun vauva 7kk on viimeisistä kuudesta yöstä viisi nukkunut läpi aamuun asti (ja sinä yhtenä yönä heräsi vain kerran syömään) niin jokohan sitä uskaltaisi uskoa että ollaan vihdoin päästy nukkumaan kokonaisia öitä? Takana siis 2v7kk noita jokaöisiä herätyksiä ja ihan mieletön tunne herätä tajuten että tässähän on nukuttu koko yö putkeen! :) Elämä hymyilee.
 
Voi jee, pitkästä aikaa Neiti nukkui suht hyvin yön. Päiväkirjaa tutkimalla totesin, että jätetääs kokeeksi peruna pois ja kas kummaa, yölliset mahakivut olivat tipotiessään. Ollaan pari viikkoa ilman pottuja ja sitten taas kokeillaan. (En vaan olisi millään halunnut tuohon kilometrin mittaiseen allergialistaan lisää vältettäviä.)

Tänään saatiin auto takas pajalta. Jippii! Onneksi ei sada. Taidan lähteä Neidin kanssa vähän hakemaan kastikesieniä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja FreezeCat
Ensalkuun kaikille mahdollisesti tarvitseville tai muuten vaan siltä tuntuvasti halipusitusrutistuksia :hug: :kiss: :)

Mä oon nyt ihan huisin onnellinen siitä, että olen jälleen kaiken arkisen touhotuksen ja vauhdin keskellä :). Perushommelit pyykkäyksineen ja siivoamisineen mukuloiden kilpaselityksien ja joikaamisten keskellä tuntuu niin käsittämättömän hienolta ja arvokkaalta <3....kiitollisuutta saan tuntea.

Ja saan tankatuksi itselleni runsaasti hyvää kantavaa mieltä, voimaa ja uskoa kuitenkin siihen parempaan huomiseen :)

Ulkona on ihana tuulenmyräkkä! Hassulta tuntui laittaa pitkälahkeista ja -hihaista päälle mutta ulkona viipottaminen tuossa kelissä on fantastista! Tuulettuu niin pölyt nutturasta kuin korvien välistäkin :D!

Iltapäivällä menen putsaamaan tuon vadelmarytölän marjoista, ihanaa! Mieletön yllärikilleri olikin odottamassa eilettäin kohtuu runsaan sadon muodossa - en osannut sitä alkuunkaan odottaa. Suomalaiset marjat ovat siunaus :)!

Oivallista keskiviikkopäivää ihan jokaiselle :)!
 
Vettä sataa, mut mitäpä siitä, ehtiipähän lukemaan hyvää kirjaa ja kotitöitäkin riittää jos viittii vaan tehä :)
Yöllä ja aamulla vähän koski, mut ei enää.
Hetki hyvän kirjan laadukkaassa seurassa on kyllä voimauttavaa :heart:
Mitäs muuten luet? Mulla on työn alla tässä Kätilö- teos, ihan ensi metreillä olen ja vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta :)

:hug: - toivottavasti kipuilusi ovat tälle päivälle ja tulevillekin poistumassa
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
FreezeCat, sain loppuun M.J McGrathin Lumipojan, surullinen ja järkyttävä trilleri, toinen kirja on
Nora Robertsin Avaimet onneen. :)
Kiitos, nyt ei ole pahemmin kipuja ollut. :)
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
FreezeCat, sain loppuun M.J McGrathin Lumipojan, surullinen ja järkyttävä trilleri, toinen kirja on
Nora Robertsin Avaimet onneen. :)
Kiitos, nyt ei ole pahemmin kipuja ollut. :)
...aaa..nythän mä vasta muistankin, että sä tykkäsit nuista jännärikilleri- kirjoista :)...joita mä en ennää uskallakaan lähteä lukemaan...liian tiukkaa tekstiä tälle hattarapäälle...
Nora Robertsia on suositellut monikin kavereistani, itselläni ei siitäkään ole hajua, joten taijanpa ottaa seuraavalla kirjastoreissullani enstuntumaa hänen kirjoihinsa :) - kiitti vinkistä!

Ja hyvä kun on helpompaa olla :) :hug:...
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
FreezeCat, Juu eniten tulee luettua kauhu ja jännärikirjoja, fantasiaa jonkin verran ja välillä
romanttiikaa. :)
Robertsin kirjoja oon lukenut useempia. :)

Juu, on hyvä ettei viime päivinä ole ollut pahoja kipuja.
Jaksaa paremmin touhuta.
Kiitos.
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat

Yhteistyössä