"Kivoja" nuo koiran pissat hangessa

• Viestiketjun aloittaja inho
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Joka helvetin tie on aurattu niin, että sivussa on metrin hanki. Mene kuule itse sinne, jos et voi kävellä kävelytiellä koirankusen takia.
Kesäisinhän ne vaan ei näy. :D Ihan samalla tavalla sitä kusta, jopa ihmisen, on joka paikassa.

ma
Joka helvetin tie on aurattu niin, että sivussa on metrin hanki. Mene kuule itse sinne, jos et voi kävellä kävelytiellä koirankusen takia.
:LOL: laiskan suusta

Me ulkoilutetaan joka päivä 4-5 kertaa metsässä umpihangessa ja asutaan silti kaupungissa.

katos kun jotkut osaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja narttu:
Hankkikaa laiskat tyttökoiria, ne ei yleensä tee kuin 1-2 pissaa nätisti johonkin, eivät lorottele korkealle joka kulmaan kuten urokset.
Kyllä meillä molemmat nartut liruttelee useammin ja tuo vanhempi narttu jopa tosissaan nostaa jalkaa ja merkkaa. Että ei auta.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ma:

Me ulkoilutetaan joka päivä 4-5 kertaa metsässä umpihangessa ja asutaan silti kaupungissa.

Teidän koirat saattaa olla korkeampia, kuin 20 cm?

Alkuperäinen kirjoittaja huhuh!:
ai että koiria ei sais olla kellään vai?!? virtsa on kuitenkin aika steriiliä- tiesittekö? Lasten ei muutenkaan pitäisi syödä lunta, sillä se sisältää paljon pieneliöitä. Mutta se että koiraa pissitetään rakennusten ja tolppien juureen(pissa syövyttää rakenteita) on täysin omistajan vika- koiran voi tosiaan kouluttaa pissaamaan sallittuihin paikkoihin. Kakkoja ei saa jättää hoidetuille kaupungin alueille(esim tienvierustat, puistot) Keskelle metsän rämeikköä voi huoletta pissattaa ja kakattaa(silti hyvätapainen ihminen kerää ne sieltä rämeiköstäkin)
Vihdoin asiaa :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja narttu:
Hankkikaa laiskat tyttökoiria, ne ei yleensä tee kuin 1-2 pissaa nätisti johonkin, eivät lorottele korkealle joka kulmaan kuten urokset.
Juu, mulla on tyttökoira, ja siitä jää pieni sievä reikä vaan kun pissaa. Mutta ei se omistajan laiskuutta ole saatana, jos koira kusee tien reunaan :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Teidän koirat saattaa olla korkeampia, kuin 20 cm?
Ehkä puudeleillekin löytyy parempia pissapaikkoja kuin naapurin portinpieli, jos OIKEIN etsii.

Mä ulkoilutan min. 4 krt/pv pitkiä lenkkejä kävelyteitä, peltoja, itsetehtyjä polkuja yms. pitkin monta monta kilsaa kerralla. Että se siitä laiskuudesta.

Tuon kusemisen estäminen on aika hankalaa, ainakin niin kauaa, kunnes koirat oppivat käymään pöntöllä.. koitan kyllä huolehtia, ettei koiramme ainakaan mihinkään postilaatikon juureen kuse tai pihan kulmille.. yleisen tien varteen saa kuseksella niin paljon kuin vain haluaa.. se on kaikkien käytössä eli myös koirien.. paskalla meidän koira käy yleensä pusikossa, jonne se minut kiskoo.. tein itselleni pitkät säärystimetkin, että ei haittaa lenkillä, kun joutuu lumessa kahlaamaan..

ap
En vaan ymmärrä miten sitä koiraa ei voi opettaa pissaamaan kauemmas tiestä, jos se oppii kerran olemaan kusematta sisälläkin. En ymmärrä sitäkään mitä puolustamista tuossa tunkiossa on! Ja ei se mulle ole ongelma sinänsä. Syöttäkää vaan lapsillenne sitä jos haluatte. Meillä lapset on kiinnostuneita lumesta ja saa ollakin ja saa pihalla syödäkin kun siinä on puhtaampaa lunta. Oon minä itsekin lapsena syönyt.

vieras
Voiko tyhmempää valittamisen aihetta olla enää? Se pissa on ihan hyvää lannoitettakin keväällä luonnolle kun lumet sulaa ja niitä pissoja on kesälläkin, ne ei vain näy kun kuivuvat. Minkä ihmeen takia sulla lapsi laittaa kinttaat suuhun edes? Sun täytyy opettaa ettei niitä jyrsitä/nuolla! Ne käsineet on kuitenkin likaset vaikkei mihinkään koirankusemiin ois edes koskenut!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En vaan ymmärrä miten sitä koiraa ei voi opettaa pissaamaan kauemmas tiestä, jos se oppii kerran olemaan kusematta sisälläkin. En ymmärrä sitäkään mitä puolustamista tuossa tunkiossa on! Ja ei se mulle ole ongelma sinänsä. Syöttäkää vaan lapsillenne sitä jos haluatte. Meillä lapset on kiinnostuneita lumesta ja saa ollakin ja saa pihalla syödäkin kun siinä on puhtaampaa lunta. Oon minä itsekin lapsena syönyt.
On HIPPASEN eri asia opettaa koiralle jokin yksi tietty alue jolle koira ei tarpeitaan saa tehdä, kuin se että opettaa koko lähitienoon lenkkireitit samalla kaavalla.

Ja harva koira haluaa sisälle (se on koiran pesä ) kusta, eli sitä ei kyllä sikäli tarvitse edes erikseen koiralle opettaa...kunhan van tarjoaa mahdollisuuden päästä ulos.

Ulkona koirat pissaavat myös merkatakseen hajuja ja jos niiden mielestä merkkaamisen arvoinen haju on siinä tienposkessa, niin siihen se sitten pissaa. Eikä sen hajun tarvitse edes olla toinen koiran pissa, vaan mikä tahansa muukin haju kelpaa.

Eli ei se ihan niin mustavalkoista ole, kuin mitä sinä luulet.

Kyllä mäkin ymmärrän että koiraa pitää pissattaa mutta sitä en, että se täytyy tehdä jonkun ihmisen tienpäähän. Ei siis edes omaan tienpäähän vaan vaikka naapurin. Ja se ei ole kivaa, varsinkaan perheelle jossa ei koiria ole.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
selittäkää mitä selitätte, minusta se on ällöttävää. Piste.
Pysyttele sisätiloissa.
Kai se on mullakin oikeus liikkua tiellä? Ja ällöttää mua kesälläkin, varsinkin keväällä kun lumet on sulanu.
Ihan vapaasti voit liikkua. Mulle sinänsä ihan sama, aattelin vaan, et sun ei tarttis kitistä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Mä olen opettanut jälkikasvuni olemaan koskematta keltaiseen hankeen ja ruskeisiin kökkäreisiin. Eikä ole ollut edes vaikeaa :xmas:
En minä oo kyllä väittänytkään etteikö sitä voi opettaa. Mutta kyllä ne siltikin voi sinne koskea.

myy
Mua ei muuten koirien kuset ja paskat haittaa,mut nyt kun joku vuosi ollaan asuttu omakotitalossa ni on ruvennu korpeemaan,et koirien annetaan paskoa ihan postilaatikon eteen.mahtava siinnä on sitten postia aamuhämärässä hakea tahi muutenkaan...paras on et koiran oli annettu paskoa keskelle pihakäytäväämme...ent.koiranomistajana tiedän et koiran voi ottaa kyl lyhyelle hihnalle ja vetää ees vähä matkaa talojen ohi sontimaan...ellei ny ihan kuratilla ole...

ota asiasta selvää
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
No kyllä muakin ällöttää, vaikka lapset ei niihin koske. Täällä on joka helvetin tie ja polku täynnä sitä kusta ja paskaa, parin metrin välein vähintään kusilaikkuja, välillä keskellä tietäkin, samoin koiran paskat. Eikö voisi edes vähän miettiä, että mihin ne koirat kusettaa? :( Tai että ainakin koittais laittaa ne paskomaan jonnekin syrjempään. En tajua koiranomistajien laiskuutta.
ei se ole koiranomistajan laiskuudesta kiinni.. tiesirtkö, että koira kyllä pissaa kun on hätä, mutta koira myös pissaa kun jättää toisille koirille hajujälkiä, merkkailee reviiriä ym. eli onhan se tietty vähän hankalaa jos käyt koiran kusettamaan ja paskattamaan keskelle metssää, mutta joudut kuitenkin yleisiä jalkakäytäviä pitkin menemään kotiisi..sillä koiralla ei enään siinä kotimatkalle ole hätä, mutta tekee näitä pissijälkiä ihan luonnostaan.

maissihiiri
Mua ei muuten häiritse, mutta tässä meidän tiellä on paljon koiria, ja meidän talon edustalla on kans aina noita pissaläikkiä... Silleen vähän ikävää, mutta onneksi meillä lapset tajuaa että keltaseen lumeen ei kosketa. Mutta kyllä ne naapurit vois sen verran kattoa että kun lähtee lenkille koiran kanssa ettei se pissais heti siihen seuraavan talon pihalle... Tähtäis vaikka ne ensimmäiset pissat omalle pihalleen.

Vieras
Täällä on sellanen pieni aidattu puistotyylinen alue. Nykyään se on täynnä koirien kusta ja paskaa. Tällähetkellä alueella on mäki lapsille, mutta eipä siinä voi em. syystä laskea. Ois turvallinen ja kiva leikkipaikka lapsille, ku se on entinen leikkipuisto. Mielenvikaiset koirien omistajat pilanneet sen. Kesällä alueella olevat penkit ja vierestä menevä oikopolku ovat myös ihan kusessa ja paskassa.

Yhteistyössä