"Kivoja" nuo koiran pissat hangessa

• Viestiketjun aloittaja inho
  • Ensimmäinen viesti
nn
Ole onnellinen, että on kaunis luminen talvi! Ja että lapsesi voivat pulkkailla :). Nauttikaa pakkasista, luistelkaa, hiihtäkää ja kävelkää lumisessa metsässä! Oli kyllä niin kaunis joulukin, että! :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
selittäkää mitä selitätte, minusta se on ällöttävää. Piste.
Pysyttele sisätiloissa.
Kai se on mullakin oikeus liikkua tiellä? Ja ällöttää mua kesälläkin, varsinkin keväällä kun lumet on sulanu.

No kyllä se on sillä koirallakin oikeus liikkua siellä tiellä...

...
Monilla koirien omistajilla on eräänlainen pakkomielle antaa koirien kuseskella ja paskoa mahdollisimman näkyvälle ja häiritseville paikalle. Kyseessä on psykiatrisesti sairas ihminen, jonka kuuluisi saada hoitoa.

Mäkään en koiranomistajana voi ymmärtää, miksi koirat pissatetaan pihapiiriin tai lasten leikkipaikan juurelle. Itse asun kerrostalossa, jossa on monen monta koiraa, vieressä lasten leikkipuisto. Noh pururadalle ei pääse näin talvisin lenkkeilyttämään koiraa, joten tässä on oikeastaan vaan kävelytie, jonka varrella voi koiraa viedä, jos on vaunut mukana. Ilman vaunuja pääsee vähän syrjemmälle mettään. Nuo kävelytien viereiset penkereet on ihan täynnä pissaa ja kakkaa (koiria varmaan päivässä 30 siinä käy) ja itsekin annan koirani tehdä tarpeet siihen. On vielä pentu eikä todellakaan osaa pidättää kovinkaan kauaa, kun ulos mennään. Pidän lyhyellä hihnalla niin kauan, että päästään siihen kävelytielle. Kyllä siis minun mielestä kävelytien viereen voi koira tehdä tarpeensa, vaikkei se kaunista katsottavaa (pissa&kakkalaikut ja -kökkäreet) olekaan. Yritän itse siivota kakat pois, mutta pakko myöntää kun takki vaihtuu ja aina ei vaunuja ole mukana, ettei aina ole kakkapussia mukana, syksyllä sai lehdillä siivottua.
Ja yritän opettaa lapselleni, ettei tuolta maasta tarvitse syödä yhtään mitään. Jos lunta pitää maistaa, niin voi katsoa että se on mahd. puhdasta. Ja tosiaan virtsa on kyllä aika puhdasta kamaa. :D Vaikkei ehkä hyvän makuista. Mistä tulikin mieleeni, että kun minä oli pieni meijän naapurissa asui vanha mummeli, joka vei omaa virtsaansa pullossa lähipuiston ruusuille. :D Että hyvää lannotettahan nuo ovat, ei tarvitse tunkea kanankakkaa tai hevosenlantaa niin hitosti ensi keväänä. :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Alkuperäinen kirjoittaja narttu:
Hankkikaa laiskat tyttökoiria, ne ei yleensä tee kuin 1-2 pissaa nätisti johonkin, eivät lorottele korkealle joka kulmaan kuten urokset.
Juu, mulla on tyttökoira, ja siitä jää pieni sievä reikä vaan kun pissaa. Mutta ei se omistajan laiskuutta ole saatana, jos koira kusee tien reunaan :headwall:
Tyttö meilläkin. Eikä sotketa tienvieruksia.

vieras
Entäs kun tässäkin talossa asuu kaikenmaailman juoppoja, jotka kavereineen kuseskelee tuolla pitkin pihaa miten sattuu? Ai niin mutta sehän on AIVAN eri asia, vai mitä.

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Tänään itsekin niitä paheksuen kattelin. Ei siinä mitään jos vaikka kusettais koiran vähän kauempana, kun heti siihen tienvarteen tai jopa kävelytielle. .
Eli tienvarteen eikä kävelytielle saa pissattaa...Mikä sinusta olisi sitten sopiva paikka ajatellen normaalia kävelylenkkiä koiran kanssa? Pitäisikö sitä pisaa pidättää vaikka metsään saakka (jos sellainen sattuu ylipäänsä olemaan jossain reitin varrella?)
Etkö ihmisenä voi astua siitä kävelytieltä yhtään sivuun? Joka kaupungissa on myös pusikkoja ja syrjäisempiä paikkoja kuin vaan se kävelytie. Taas yksi laiska kaupunkilainen, jonka mielestä koira on kusiautomaatti joka ei osaa paria minuuttia pidättää :LOL:
Voi jee. Vai vielä laiska kaupunkilainen.
Eli kärjistettynä: tulen kotiin työpäivän jälkeen, koira ollut pissaamatta 9 tuntia. Tottakai minä pyydän sitä ystävällisesti odottamaan vielä kilometrin verran että päästään sinne pusikkoon. Katsos kun meilläpäin ainakin teiden varsilla asuu ihmisiä. Jos menen siitä tiestä ns. pusikkoon, menen jonkun pihamaalle. Onko se sitten parempi vaihtoehto?

Et kai sinä oikeasti voi olla sitä mieltä, että koirien kanssa pitää mennä metrisen vallin yli syvään umpihankeen pissalle? Voi elämä sentään. Tämä on taas näitä elämän ja kuoleman kysymys -kestoaiheita.

heh
Mites valittajat, jos kesken automatkan tai kävelylenkin jonkun teistä lapselle tulee pissahätä, eikä vessaa ole lähimaillakaan..
Ettekai vaan päästä kersojanne losottamaan tienposkeen?

ap
Tänään itsekin niitä paheksuen kattelin. Ei siinä mitään jos vaikka kusettais koiran vähän kauempana, kun heti siihen tienvarteen tai jopa kävelytielle. .
Eli tienvarteen eikä kävelytielle saa pissattaa...Mikä sinusta olisi sitten sopiva paikka ajatellen normaalia kävelylenkkiä koiran kanssa? Pitäisikö sitä pisaa pidättää vaikka metsään saakka (jos sellainen sattuu ylipäänsä olemaan jossain reitin varrella?)
Etkö ihmisenä voi astua siitä kävelytieltä yhtään sivuun? Joka kaupungissa on myös pusikkoja ja syrjäisempiä paikkoja kuin vaan se kävelytie. Taas yksi laiska kaupunkilainen, jonka mielestä koira on kusiautomaatti joka ei osaa paria minuuttia pidättää :LOL:
Eli kärjistettynä: tulen kotiin työpäivän jälkeen, koira ollut pissaamatta 9 tuntia. Tottakai minä pyydän sitä ystävällisesti odottamaan vielä kilometrin verran että päästään sinne pusikkoon. Katsos kun meilläpäin ainakin teiden varsilla asuu ihmisiä. Jos menen siitä tiestä ns. pusikkoon, menen jonkun pihamaalle. Onko se sitten parempi vaihtoehto?

Et kai sinä oikeasti voi olla sitä mieltä, että koirien kanssa pitää mennä metrisen vallin yli syvään umpihankeen pissalle? Voi elämä sentään. Tämä on taas näitä elämän ja kuoleman kysymys -kestoaiheita.
Eikö sille koiralle voi laittaa pitempää hihnaa ettei itsellä tarvi siellä hangessa tarpoa? Koirathan kyllä menee hangessa muutenkin. Tai en sitten tiedä noista hienoista kaupunkilaispuudeleista.

hahah
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Monilla koirien omistajilla on eräänlainen pakkomielle antaa koirien kuseskella ja paskoa mahdollisimman näkyvälle ja häiritseville paikalle. Kyseessä on psykiatrisesti sairas ihminen, jonka kuuluisi saada hoitoa.
Hahahaha

Rukoilijasirkka
Eikö sille koiralle voi laittaa pitempää hihnaa ettei itsellä tarvi siellä hangessa tarpoa? Koirathan kyllä menee hangessa muutenkin. Tai en sitten tiedä noista hienoista kaupunkilaispuudeleista.
Kovin pieni koira ei halua mennä hankeen, jonne uppoaa kokonaan.

Ei voi. Kun se on joka koiran oikeus ja velvollisuus kusta ja paskoa näkyvälle paikalle :LOL:

ap
Ja kuulkaas. Ei tämä mulle varsinainen ongelma ole. Opetan kyllä lapseni olemaan koskematta siihen saastaiseen lumeen. Mutta silti minua ällöttää, että tienvarren lumipenkat on kusesta keltaisena. Miksi se ei sais ällöttää? Ja keväällä kun lumet sulaa, sitä itteä löytyy keskeltä tietäkin.
Mitä lasten pissattamiseen tulee, niin meillä sitä tarvii ainakin tehdä harvoin. Ja on eri asia pissata housuun kuin koiran mennä sivummalle tarpeille.

Ja kuulkaas. Ei tämä mulle varsinainen ongelma ole. Opetan kyllä lapseni olemaan koskematta siihen saastaiseen lumeen. Mutta silti minua ällöttää, että tienvarren lumipenkat on kusesta keltaisena. Miksi se ei sais ällöttää? Ja keväällä kun lumet sulaa, sitä itteä löytyy keskeltä tietäkin.
Mitä lasten pissattamiseen tulee, niin meillä sitä tarvii ainakin tehdä harvoin. Ja on eri asia pissata housuun kuin koiran mennä sivummalle tarpeille.
No tottakai hätätapauksessa voi pissata lapsi tai koira ihan mihin vaan! Eikös nyt ole kuitenkin kyse koiranomistajien asenteista ja yleisistä käytännöistä. Mahtaako nämä pissojen puolustajat ja korkeakorkoisilla talvisaapikkaillaan koiria ulkoiluttavat edes kerätä koiriensä pökäleitä tienlaidasta?

Kumma kun olen vuosikausia koiria ulkoiluttanut, enkä muista nähneeni kenenkään tekevän niin. Hyvin usein kyllä näkee, kuinka koiran tekemisiin ei kiinnitetä mitään huomiota, vaan raahataan keskellä kävelytietä sitä kakka-asentoon kyyristynyttä koiraa perässä huomaamatta sitä kakkavanaa mikä jää jälkeen. HYVIN yleistä.

Sellasia koiranomistajia, että ei ihme että niitä vihataan yleisestikin. Tästä syystä puolustan omaa tapaani (koiran voi viedä pusikkoon!).

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kovin pieni koira ei halua mennä hankeen, jonne uppoaa kokonaan.
No ei sinne moni isompikaan koira mene, jos on metrinen lumivalli...

Muttamutta. Itse siis kuulun niihin, jotka pyrkivät löytämään sen paremman paikan kuin lasten pulkkamäet ja ulkoilureitit. Ja korjaan aina koirani kakat.

En tiedä, missä te muut oikein asutte, mutta ei meilläpäin koirien ulosteita juurikaan näy eli useimmat ne keräävät kyllä pois. Pissoja kyllä näkyy ja koiria on paljon.

a
VOISITKO AP VASTATA TÄHÄN??? Miten pieni koira (säkä n. 20 cm) voi mennä sinne umpihankeen kun se uppoaa eikä pysty kusemaan? Tätä on kysytty jo monta kertaa mutta et vaan vastaa...

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja a:
VOISITKO AP VASTATA TÄHÄN??? Miten pieni koira (säkä n. 20 cm) voi mennä sinne umpihankeen kun se uppoaa eikä pysty kusemaan? Tätä on kysytty jo monta kertaa mutta et vaan vastaa...
No eipä siihenkään tullut vastausta, että onko sitten parempi ohjata koira tien varrella sijaitsevalle jonkun pihalle tarpeilleen (kun ehdotettiin että vähän sivummalle kuin siihen ihan tien viereen). Suurinta osaa koirista kun aika väkisinkin ulkoilutetaan asuinkatujen varrella.

kinuski
En mäkään tykkää että koiran kusta on lasten leikkipaikoilla tms paikoissa, mutta onhan niiden koirienkin saatava johonkin pissata. Ei niitä voi säkissä kantaa jonnekkin kauas metsään ja sitten antaa pissata. Kyllä mun lapset on jo 2-vuotiaina ymmärtäneet, että se keltainen siinä lumessa on koiran pissaa ja siihen ei saa koskea. Meillä itellä ei ole koiraa, mutta mua ei kyllä koiran pissa tienvarsilla haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
No eipä siihenkään tullut vastausta, että onko sitten parempi ohjata koira tien varrella sijaitsevalle jonkun pihalle tarpeilleen (kun ehdotettiin että vähän sivummalle kuin siihen ihan tien viereen). Suurinta osaa koirista kun aika väkisinkin ulkoilutetaan asuinkatujen varrella.
Yleensä asuinkatujenkin välissä tai laidalla on jotain puskia. Ite oon asunut Hesassa, ja sielläkin olisi ihan omalta kadulta löytynyt pissapaikkoja -muitakin kuin ne portinpielet. Onhan kaupungeissa istutusalueita!

Nyt asun kaupungissa, ok-taloalueella jonka kävelytiet on paskan peitossa vaikka metsää on ympärillä joka suunnalla, ja ihan lähellä, 2 min. Mitähän se kertoo koiranomistajista, hmm?

Mihinköhän sen koiran pitäisi sitten pissiä jos jo kävelytien penkat on kiellettyjä?

Sitten älähän itekkin jos koiran annetaan kuseskella pitkin postilaatikoita ja lasten leikkipaikkoja, ne on ehdoton nou nou.

Meillä ainakin koira menee kakalle sinne ojaan tai metsän reunaan, ei koskaan tee tien varteen, mutta pissat se tekee penkalle, eipä sitä estääkkään voi..
Ennemmin kannattais varmaan sille lapselle opettaa että keltaiseen lumeen ei kosketa, johan tolla pissailee aikuiset miehet ja pienet muksutkin ympäriinsä, ei pelkästään koirat...

Yhteistyössä