nn
Ole onnellinen, että on kaunis luminen talvi! Ja että lapsesi voivat pulkkailla . Nauttikaa pakkasista, luistelkaa, hiihtäkää ja kävelkää lumisessa metsässä! Oli kyllä niin kaunis joulukin, että!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kai se on mullakin oikeus liikkua tiellä? Ja ällöttää mua kesälläkin, varsinkin keväällä kun lumet on sulanu.Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Pysyttele sisätiloissa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:selittäkää mitä selitätte, minusta se on ällöttävää. Piste.
Alkuperäinen kirjoittaja inho:tien vieressä siis. Lapset pyhkii hanskoilla niitä ja kohta se sama hanska on suussa. Ilettävää. :/
Tyttö meilläkin. Eikä sotketa tienvieruksia.Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:Juu, mulla on tyttökoira, ja siitä jää pieni sievä reikä vaan kun pissaa. Mutta ei se omistajan laiskuutta ole saatana, jos koira kusee tien reunaan :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja narttu:Hankkikaa laiskat tyttökoiria, ne ei yleensä tee kuin 1-2 pissaa nätisti johonkin, eivät lorottele korkealle joka kulmaan kuten urokset.
Voi jee. Vai vielä laiska kaupunkilainen.Alkuperäinen kirjoittaja mä:Etkö ihmisenä voi astua siitä kävelytieltä yhtään sivuun? Joka kaupungissa on myös pusikkoja ja syrjäisempiä paikkoja kuin vaan se kävelytie. Taas yksi laiska kaupunkilainen, jonka mielestä koira on kusiautomaatti joka ei osaa paria minuuttia pidättääAlkuperäinen kirjoittaja Huom:Eli tienvarteen eikä kävelytielle saa pissattaa...Mikä sinusta olisi sitten sopiva paikka ajatellen normaalia kävelylenkkiä koiran kanssa? Pitäisikö sitä pisaa pidättää vaikka metsään saakka (jos sellainen sattuu ylipäänsä olemaan jossain reitin varrella?)Alkuperäinen kirjoittaja ..:Tänään itsekin niitä paheksuen kattelin. Ei siinä mitään jos vaikka kusettais koiran vähän kauempana, kun heti siihen tienvarteen tai jopa kävelytielle. .
Eikö sille koiralle voi laittaa pitempää hihnaa ettei itsellä tarvi siellä hangessa tarpoa? Koirathan kyllä menee hangessa muutenkin. Tai en sitten tiedä noista hienoista kaupunkilaispuudeleista.Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Voi jee. Vai vielä laiska kaupunkilainen.Alkuperäinen kirjoittaja mä:Etkö ihmisenä voi astua siitä kävelytieltä yhtään sivuun? Joka kaupungissa on myös pusikkoja ja syrjäisempiä paikkoja kuin vaan se kävelytie. Taas yksi laiska kaupunkilainen, jonka mielestä koira on kusiautomaatti joka ei osaa paria minuuttia pidättääAlkuperäinen kirjoittaja Huom:Eli tienvarteen eikä kävelytielle saa pissattaa...Mikä sinusta olisi sitten sopiva paikka ajatellen normaalia kävelylenkkiä koiran kanssa? Pitäisikö sitä pisaa pidättää vaikka metsään saakka (jos sellainen sattuu ylipäänsä olemaan jossain reitin varrella?)Alkuperäinen kirjoittaja ..:Tänään itsekin niitä paheksuen kattelin. Ei siinä mitään jos vaikka kusettais koiran vähän kauempana, kun heti siihen tienvarteen tai jopa kävelytielle. .
Eli kärjistettynä: tulen kotiin työpäivän jälkeen, koira ollut pissaamatta 9 tuntia. Tottakai minä pyydän sitä ystävällisesti odottamaan vielä kilometrin verran että päästään sinne pusikkoon. Katsos kun meilläpäin ainakin teiden varsilla asuu ihmisiä. Jos menen siitä tiestä ns. pusikkoon, menen jonkun pihamaalle. Onko se sitten parempi vaihtoehto?
Et kai sinä oikeasti voi olla sitä mieltä, että koirien kanssa pitää mennä metrisen vallin yli syvään umpihankeen pissalle? Voi elämä sentään. Tämä on taas näitä elämän ja kuoleman kysymys -kestoaiheita.
HahahahaAlkuperäinen kirjoittaja ...:Monilla koirien omistajilla on eräänlainen pakkomielle antaa koirien kuseskella ja paskoa mahdollisimman näkyvälle ja häiritseville paikalle. Kyseessä on psykiatrisesti sairas ihminen, jonka kuuluisi saada hoitoa.
Kovin pieni koira ei halua mennä hankeen, jonne uppoaa kokonaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Eikö sille koiralle voi laittaa pitempää hihnaa ettei itsellä tarvi siellä hangessa tarpoa? Koirathan kyllä menee hangessa muutenkin. Tai en sitten tiedä noista hienoista kaupunkilaispuudeleista.
Ei voi. Kun se on joka koiran oikeus ja velvollisuus kusta ja paskoa näkyvälle paikalleAlkuperäinen kirjoittaja ap:Eikö sille koiralle voi laittaa pitempää hihnaa ettei itsellä tarvi siellä hangessa tarpoa? Koirathan kyllä menee hangessa muutenkin. Tai en sitten tiedä noista hienoista kaupunkilaispuudeleista.Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Voi jee. Vai vielä laiska kaupunkilainen.Alkuperäinen kirjoittaja mä:Etkö ihmisenä voi astua siitä kävelytieltä yhtään sivuun? Joka kaupungissa on myös pusikkoja ja syrjäisempiä paikkoja kuin vaan se kävelytie. Taas yksi laiska kaupunkilainen, jonka mielestä koira on kusiautomaatti joka ei osaa paria minuuttia pidättääAlkuperäinen kirjoittaja Huom:Eli tienvarteen eikä kävelytielle saa pissattaa...Mikä sinusta olisi sitten sopiva paikka ajatellen normaalia kävelylenkkiä koiran kanssa? Pitäisikö sitä pisaa pidättää vaikka metsään saakka (jos sellainen sattuu ylipäänsä olemaan jossain reitin varrella?)Alkuperäinen kirjoittaja ..:Tänään itsekin niitä paheksuen kattelin. Ei siinä mitään jos vaikka kusettais koiran vähän kauempana, kun heti siihen tienvarteen tai jopa kävelytielle. .
Eli kärjistettynä: tulen kotiin työpäivän jälkeen, koira ollut pissaamatta 9 tuntia. Tottakai minä pyydän sitä ystävällisesti odottamaan vielä kilometrin verran että päästään sinne pusikkoon. Katsos kun meilläpäin ainakin teiden varsilla asuu ihmisiä. Jos menen siitä tiestä ns. pusikkoon, menen jonkun pihamaalle. Onko se sitten parempi vaihtoehto?
Et kai sinä oikeasti voi olla sitä mieltä, että koirien kanssa pitää mennä metrisen vallin yli syvään umpihankeen pissalle? Voi elämä sentään. Tämä on taas näitä elämän ja kuoleman kysymys -kestoaiheita.
No tottakai hätätapauksessa voi pissata lapsi tai koira ihan mihin vaan! Eikös nyt ole kuitenkin kyse koiranomistajien asenteista ja yleisistä käytännöistä. Mahtaako nämä pissojen puolustajat ja korkeakorkoisilla talvisaapikkaillaan koiria ulkoiluttavat edes kerätä koiriensä pökäleitä tienlaidasta?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ja kuulkaas. Ei tämä mulle varsinainen ongelma ole. Opetan kyllä lapseni olemaan koskematta siihen saastaiseen lumeen. Mutta silti minua ällöttää, että tienvarren lumipenkat on kusesta keltaisena. Miksi se ei sais ällöttää? Ja keväällä kun lumet sulaa, sitä itteä löytyy keskeltä tietäkin.
Mitä lasten pissattamiseen tulee, niin meillä sitä tarvii ainakin tehdä harvoin. Ja on eri asia pissata housuun kuin koiran mennä sivummalle tarpeille.
No ei sinne moni isompikaan koira mene, jos on metrinen lumivalli...Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Kovin pieni koira ei halua mennä hankeen, jonne uppoaa kokonaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Eikö sille koiralle voi laittaa pitempää hihnaa ettei itsellä tarvi siellä hangessa tarpoa? Koirathan kyllä menee hangessa muutenkin. Tai en sitten tiedä noista hienoista kaupunkilaispuudeleista.
No eipä siihenkään tullut vastausta, että onko sitten parempi ohjata koira tien varrella sijaitsevalle jonkun pihalle tarpeilleen (kun ehdotettiin että vähän sivummalle kuin siihen ihan tien viereen). Suurinta osaa koirista kun aika väkisinkin ulkoilutetaan asuinkatujen varrella.Alkuperäinen kirjoittaja a:VOISITKO AP VASTATA TÄHÄN??? Miten pieni koira (säkä n. 20 cm) voi mennä sinne umpihankeen kun se uppoaa eikä pysty kusemaan? Tätä on kysytty jo monta kertaa mutta et vaan vastaa...
Yleensä asuinkatujenkin välissä tai laidalla on jotain puskia. Ite oon asunut Hesassa, ja sielläkin olisi ihan omalta kadulta löytynyt pissapaikkoja -muitakin kuin ne portinpielet. Onhan kaupungeissa istutusalueita!Alkuperäinen kirjoittaja Huom:No eipä siihenkään tullut vastausta, että onko sitten parempi ohjata koira tien varrella sijaitsevalle jonkun pihalle tarpeilleen (kun ehdotettiin että vähän sivummalle kuin siihen ihan tien viereen). Suurinta osaa koirista kun aika väkisinkin ulkoilutetaan asuinkatujen varrella.Alkuperäinen kirjoittaja a:VOISITKO AP VASTATA TÄHÄN??? Miten pieni koira (säkä n. 20 cm) voi mennä sinne umpihankeen kun se uppoaa eikä pysty kusemaan? Tätä on kysytty jo monta kertaa mutta et vaan vastaa...