ja sivistymätön on se ihminen, ken kehtaa kysellä kanssaihmisiltä, että siis mikä sinun nimesi olikaan. Itte olen joutunut selittelemään, vaikka nimeni on kalenteri nimi, enkä ollut itse edes valittemassa. enkä selittele enää!!! Olen mikä olen ja uskallan olla!!!!Alkuperäinen kirjoittaja sääli lasta:Onko tämä tyttö vai poika?Alkuperäinen kirjoittaja Tenukka:Joella Lumia
Taas todistettiin se, että nykyään on valloillaan kilpailu siitä, kenen lapsella on erikoisin nimi. Viis siitä miten lapsi kärsii vanhempana, kun joutuu jokatoiselle selittämään ja vastailemaan kysymykseen "Jaa mikä???!".
No kyllä mä ainakin tiedän mitä se tarkoittaa, mutta ei kivalta kuulosta kuitenkaan. Perla. Ei tunnu suussa kivalle, mutta kai siihen tottuisi, jos lähipiiriin tulisi.Alkuperäinen kirjoittaja M:Aivan,ja jo pikkuisen englantia osaavalle perl pitäisi olla tuttu. Mutta juntti ei tajua..Alkuperäinen kirjoittaja evita:Perla on espanjaa ja tarkoittaa helmeä. Mutta ei taida aueta niille, jotka eivät osaa espanjaa. =)Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:perla :x osa on aika väkisin väänettyjä nimiä
Paljon kauniita nimiä, toimivat niin suomenkielisessä Härmässä kuin kansainvälisesti. Joella on ilmiselvästi tytön nimi, käytössä niin englannin- kuin ranskankielisessä universumissa. Tämöiset "sääli" kommentit irtoavat helposti taajamalähiön kotisohvalta, jossa elämänkokemus ja elinpiiri rajoittuvat lähikapakan ja sossun väliselle kinttupolulle. Nämä nimirajoitteiset maailmansäälijät (omasta mielestään itseoikeutettuja myötähäpeilijöitä) voivat toki tiputella "mielipiteitään", sillä niitä varmasti löytyy asiasta kuin asiasta. Suosittelisin rienamaan myös kuolinilmoituksien nimiä, niistä vasta eriskummallisuuksia ja erikoisia nimiä löytyy.Alkuperäinen kirjoittaja sääli lasta:Onko tämä tyttö vai poika?Alkuperäinen kirjoittaja Tenukka:Joella Lumia
Taas todistettiin se, että nykyään on valloillaan kilpailu siitä, kenen lapsella on erikoisin nimi. Viis siitä miten lapsi kärsii vanhempana, kun joutuu jokatoiselle selittämään ja vastailemaan kysymykseen "Jaa mikä???!".
Mä olen myös sitä mieltä, että hienoa kun ihmiset antavat vähän erilaisia nimiä. Kylläpä täällä näytti olevan paljon rajoittuneita äitejä, jotka antavat lapsilleen nimeksi: Aino, Vilma, Emma, Leevi, Veeti, Aleksi... yms ja ovat sitte ihmeissään kun niitä on joka puolella. Mä säälin ennemminkin lapsia, joilla on kaimoja joka puolella. Heidät yksilöidään jo hoitopaikassa sukunimellä ja mun mielestä etunimen pitäisi olla jo tarpeeksi yksilöivä tekijä...Alkuperäinen kirjoittaja Sääli on sairautta:Paljon kauniita nimiä, toimivat niin suomenkielisessä Härmässä kuin kansainvälisesti. Joella on ilmiselvästi tytön nimi, käytössä niin englannin- kuin ranskankielisessä universumissa. Tämöiset "sääli" kommentit irtoavat helposti taajamalähiön kotisohvalta, jossa elämänkokemus ja elinpiiri rajoittuvat lähikapakan ja sossun väliselle kinttupolulle. Nämä nimirajoitteiset maailmansäälijät (omasta mielestään itseoikeutettuja myötähäpeilijöitä) voivat toki tiputella "mielipiteitään", sillä niitä varmasti löytyy asiasta kuin asiasta. Suosittelisin rienamaan myös kuolinilmoituksien nimiä, niistä vasta eriskummallisuuksia ja erikoisia nimiä löytyy.Alkuperäinen kirjoittaja sääli lasta:Onko tämä tyttö vai poika?Alkuperäinen kirjoittaja Tenukka:Joella Lumia
Tämän kirjoitin ja tähän lisään, että pojan nimeksi Venni olisi kivaAlkuperäinen kirjoittaja .:Seela ja Venni oli kivoja, mutta Karla... Hirveän hankala lausua ja jos sattuu olemaan ärrä-vika
Tuo Karla kylä kuuluu siihen kastiin mikä pitäis mieluummin krjoittaa C-llä. Samaten Carita.Alkuperäinen kirjoittaja .:Seela ja Venni oli kivoja, mutta Karla... Hirveän hankala lausua ja jos sattuu olemaan ärrä-vika
Sä taidat olla nyt vähän aikaasi jäljessä...? Siis Veikkoja ja Väinöjä on taas paljon. Tunnen myös Maurin, 2 kpl Ahtia, Viljon, Riston ja pienen Anjan..... missäköhän lähiössä sä oikein asut???Alkuperäinen kirjoittaja veden-neito:Miksei vanhat nimet ole tulleet muotiin? Kuten Mauri, Veikko, Timo, Ahti, Väinö, Viljo, Risto, Sari, Virpi, Teijo, Jaana, Tarja, Anja, Riitta jne.
Ja olen sitä mieltä, että myös Ainoja, Emmoja, Vilmoja, Kalleja tarvitaan, jotta nekin nimet säilyy. Uusia ja vanhoja vaan sekalaisesti, niin pysyvät kalenterissa.Alkuperäinen kirjoittaja äip:Mä olen myös sitä mieltä, että hienoa kun ihmiset antavat vähän erilaisia nimiä. Kylläpä täällä näytti olevan paljon rajoittuneita äitejä, jotka antavat lapsilleen nimeksi: Aino, Vilma, Emma, Leevi, Veeti, Aleksi... yms ja ovat sitte ihmeissään kun niitä on joka puolella. Mä säälin ennemminkin lapsia, joilla on kaimoja joka puolella. Heidät yksilöidään jo hoitopaikassa sukunimellä ja mun mielestä etunimen pitäisi olla jo tarpeeksi yksilöivä tekijä...Alkuperäinen kirjoittaja Sääli on sairautta:Paljon kauniita nimiä, toimivat niin suomenkielisessä Härmässä kuin kansainvälisesti. Joella on ilmiselvästi tytön nimi, käytössä niin englannin- kuin ranskankielisessä universumissa. Tämöiset "sääli" kommentit irtoavat helposti taajamalähiön kotisohvalta, jossa elämänkokemus ja elinpiiri rajoittuvat lähikapakan ja sossun väliselle kinttupolulle. Nämä nimirajoitteiset maailmansäälijät (omasta mielestään itseoikeutettuja myötähäpeilijöitä) voivat toki tiputella "mielipiteitään", sillä niitä varmasti löytyy asiasta kuin asiasta. Suosittelisin rienamaan myös kuolinilmoituksien nimiä, niistä vasta eriskummallisuuksia ja erikoisia nimiä löytyy.Alkuperäinen kirjoittaja sääli lasta:Onko tämä tyttö vai poika?Alkuperäinen kirjoittaja Tenukka:Joella Lumia
Mun mielestä tuo Karla on jossain (Itä-Euroopassa??? ) ihan noin kirjoitettuna normaali nimi (tietääkö joku viisaampi?? ) eli mistäköhän oot päätellyt nyt noin, että se olis Carla-nimenä normaalimpi. Carla Brunistako???Alkuperäinen kirjoittaja ---:Tuo Karla kylä kuuluu siihen kastiin mikä pitäis mieluummin krjoittaa C-llä. Samaten Carita.Alkuperäinen kirjoittaja .:Seela ja Venni oli kivoja, mutta Karla... Hirveän hankala lausua ja jos sattuu olemaan ärrä-vika
Jos maailmassa olisi vain Karla ja Carla nimet niin Karlan laittaisin.Alkuperäinen kirjoittaja seidi:Mun mielestä tuo Karla on jossain (Itä-Euroopassa??? ) ihan noin kirjoitettuna normaali nimi (tietääkö joku viisaampi?? ) eli mistäköhän oot päätellyt nyt noin, että se olis Carla-nimenä normaalimpi. Carla Brunistako???Alkuperäinen kirjoittaja ---:Tuo Karla kylä kuuluu siihen kastiin mikä pitäis mieluummin krjoittaa C-llä. Samaten Carita.Alkuperäinen kirjoittaja .:Seela ja Venni oli kivoja, mutta Karla... Hirveän hankala lausua ja jos sattuu olemaan ärrä-vika
Siis tuossahan on suurin osa ulkomaisia nimiä, ei noista ole erikoisia kuin ehkä Veetu, Tessi ja Venni... Seelakin rupeaa olemaan taas jo aika pop eli niitä tulee koko ajan lisää. Siis eikö nimen pidä yksilöidä kantajansa??? Onko sinun lapsesi Venla tai Ella???Alkuperäinen kirjoittaja Tenukka:Mm.
Kieran Mikael Johannes
Seela Faine Amanda
Joella Lumia
Moritz Anton Henry
Kasper Pentti Wilhelm
Tessi Jasmine
Sacha
Perla Marika Miranna
Veetu Aukusti (veetuttakohan sitä aikuisena toi nimi?)
Venni Vieno Vadelma
Karla Ariel Kastehelmi
Kai Masaki
Niin mutta kun kaikki tuntuu olevan nyt noita Ainoja ja Vilmoja... eikö vanhemmat yhtään ajattele kun nimeävät lapsensa suosikkinimien mukaan? Mulla on aina ollut paljon kaimoja ja mä en todellakaan ole antanut lapsilleni mitään top 10 nimiä. Itse asiassa heillä ei tuu luokillaan olemaan yhtään kaimaa (todennäköisesti) jos nämä nimet ei sitten yhtäkkiä pomppaa suosikeiksi. En kyllä usko sitä!Alkuperäinen kirjoittaja .:Ja olen sitä mieltä, että myös Ainoja, Emmoja, Vilmoja, Kalleja tarvitaan, jotta nekin nimet säilyy. Uusia ja vanhoja vaan sekalaisesti, niin pysyvät kalenterissa.Alkuperäinen kirjoittaja äip:Mä olen myös sitä mieltä, että hienoa kun ihmiset antavat vähän erilaisia nimiä. Kylläpä täällä näytti olevan paljon rajoittuneita äitejä, jotka antavat lapsilleen nimeksi: Aino, Vilma, Emma, Leevi, Veeti, Aleksi... yms ja ovat sitte ihmeissään kun niitä on joka puolella. Mä säälin ennemminkin lapsia, joilla on kaimoja joka puolella. Heidät yksilöidään jo hoitopaikassa sukunimellä ja mun mielestä etunimen pitäisi olla jo tarpeeksi yksilöivä tekijä...Alkuperäinen kirjoittaja Sääli on sairautta:Paljon kauniita nimiä, toimivat niin suomenkielisessä Härmässä kuin kansainvälisesti. Joella on ilmiselvästi tytön nimi, käytössä niin englannin- kuin ranskankielisessä universumissa. Tämöiset "sääli" kommentit irtoavat helposti taajamalähiön kotisohvalta, jossa elämänkokemus ja elinpiiri rajoittuvat lähikapakan ja sossun väliselle kinttupolulle. Nämä nimirajoitteiset maailmansäälijät (omasta mielestään itseoikeutettuja myötähäpeilijöitä) voivat toki tiputella "mielipiteitään", sillä niitä varmasti löytyy asiasta kuin asiasta. Suosittelisin rienamaan myös kuolinilmoituksien nimiä, niistä vasta eriskummallisuuksia ja erikoisia nimiä löytyy.Alkuperäinen kirjoittaja sääli lasta:Onko tämä tyttö vai poika?Alkuperäinen kirjoittaja Tenukka:Joella Lumia
:x Kamalia.Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:Siis pakko sanoa, että en oo yhtään ihmeissäni koska kyse oli Hesarista B)
Tosin tuolla on oman lapsenikin etunimi Mutta kuiteskin. Täälläpäin on paljon Veikkoa, Fannia, Vilmaa, Jaakoa ja muita "tavis"nimiä :heart: