kivat:in villahaalareista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielis

Vieras
kuinka noissa pitää koot paikkansa? mulla on kirpparilta ostettu haalari, joka on kokoo 90cm ja tyttö on nyt 80cm ja se on ihan nafti.

Eli pitääkö niistä ottaa aina pari kokoo isompi, vai onkohan toi mun ostama kutistunu pesussa?

Mun kokemuksen mukaan ovat kokonumeroaan pienempiä. Olen aina ostanut vähintään yhtä kokoa isomman. Esim. Kivat:n koko 120 on auttamatta pieni 120-senttiselle, 110-senttiselle vielä menee.

Lieneekö pesty oikein? Onko paksun ja vanuttuneen tuntuinen? Jos on, niin sitten on kutistunut. Ne haalarit mitä meillä on ollut eivät juurikaan ole pesussa kutistuneet, jotain ihan pientä on ollut havaittavissa. Minunkin kokemukseni mukaan ovat aika pieniä, tai paremminkin lyhyitä, leveyttähän kyllä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
selvä, eli on varmaan kutistunu. Meinaatteko, että uskallan vaikka huutiksesta katsoa 90cm haalareita, että se ois sopiva?

Käy kaupassa sovittamassa uutta haalaria lapsen päälle, siinähän sen näkee. Tai ota se kirppariostoksesi mukaan ja vertaa sitä kaupassa uuden puvun mittoihin,

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
selvä, eli on varmaan kutistunu. Meinaatteko, että uskallan vaikka huutiksesta katsoa 90cm haalareita, että se ois sopiva?

Käy kaupassa sovittamassa uutta haalaria lapsen päälle, siinähän sen näkee. Tai ota se kirppariostoksesi mukaan ja vertaa sitä kaupassa uuden puvun mittoihin,

juu näin täytyy tehdä

Huutiksessa kannattaa aika kysyä vaatteet mitat, jos myyjä ei ole niitä valmiiksi vaivautunut laittamaan. Vaatteiden koot vaihtelee niin paljon, että kokoeroa voi olla 5-10 senttiä, usko tai älä!

Yhteistyössä