Kiva, lapset mummille hoitoon -mummi kännissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on tosi paha olo nyt. Oltiin sovittu jo muutama päivä sitten, että lapset menee mummolaan yöksi koska itse olen yön töissä. Nyt kun vein lapset, mummi olikin kännissä. Todella kivaa. Lapset on kyllä jo koululaisia ja lasten ukki ei ollut kännissä, mutta silti mielessä liikkuu, mitä sitten parin tunnin päästä? Mitä jos ne ryyppää itsensä ihan kaatokuntoon?

Mun vanhemmista siis kyse, aikaisemmin eivät ole kännänneet lasten siellä ollessa. Nyt meni kyllä luotto ihan täysin. Oli viimeinen kerta kun vien ne sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapset on kyllä jo koululaisia ja lasten ukki ei ollut kännissä, mutta silti mielessä liikkuu, mitä sitten parin tunnin päästä? Mitä jos ne ryyppää itsensä ihan kaatokuntoon?

Ethän jättänyt lapsia sinne ???????! On varmasti lapsille (koululaisillekin siis) todella turvaton kokemus...

vanhusten kännääminen on ikävä ja vaikea asia mulle.

järkytyin pahasti kun miehen äiti oli kännissä jouluaattona. se oli tosi karsea shokki, ja en pysty siitä asiasta anopin kanssa puhumaan.

Meillä ei ole ikinä ollut mahdollisuus viedä lapsia hoitoon kummalekaan mummille. Mun puolelta isovanhemmat alkkiksia ja isän puolen mummi tekee pitkää työpäivää koko ajan. Oikee säälittää noi lapset välillä, 8 vuotias kysy kerran koulusta tullessaan et "Äiti, mikä se sellanen mummula on kun R***a on sinne menossa?" :o

Onko aiempaa kokemusta siitä, että molemmat joisivat? Jos ukki vaikka pysyy ihan selvinpäin.
jos voi käydä niin, että molemmat korkkaavat, en kyllä olisi jättänyt lapsia sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:

järkytyin pahasti kun miehen äiti oli kännissä jouluaattona. se oli tosi karsea shokki, ja en pysty siitä asiasta anopin kanssa puhumaan.

Mun mutsista tuli mummi 43 veenä ja se oli alkkis jo sillon... tuskinpa kuitenkaan vanhus...

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:

Miksi oletat että ovat vanhuksia :o

öömmm, mun mielestä äidinäiti ja äidinisä/isänäiti ja isänisä on vanhuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:

Miksi oletat että ovat vanhuksia :o

öömmm, mun mielestä äidinäiti ja äidinisä/isänäiti ja isänisä on vanhuksia.

Ok,olen siis vanhus,ikää 44v |O |O

Kyllä jätin, mitä muutakaan mä voin? Ukki ei ole juonut eikä juo. Soitin juuri äidilleni ja kerroin, etten tykkää yhtään kun pitää juoda lasten aikana. Sanoi ettei juo enää. Mutta onneksi siis ukki selvinpäin.

Ja oli kyllä viimeinen kerta kun lapset sinne yöksi menee.

No niin, jouduin hakemaan lapset vanhemmilta pois. Eivät itse halunneet jäädä. Sanoin kyllä äidilleni mitä mieltä olen tuollaisesta toiminnasta, täytyy ilmeisesti pitää pientä paussia heidän näkemisessä. Harmittaa vaan, ettei lapsille tule paljon minkäänlaiset välit isovanhempiin, jos katkaisen yhteydenpidon, mutta itsepä ovat valintansa tehneet. Mä en jaksa enää murehtia heidän asioita.

Otan osaa ap. Lähipiirissä paljon päihdeongelmaisia isovanhempia. Ja ikääntyvien naisten juominen on tutkimusten mukaan yleistynyt rajusti, joten et ole ainoa tuossa tilanteessa..

niin tuttua :hug: - onneks meillä on toiset isovanhemmat luotettavia ton suhteen

Ja pappa pysyy kyllä selvänä jos lapset on hoidossa, mut en mä sinne lapsia halua viedä kun mummo puhuu mitä sylki suuhun tuo ja lupaa maat ja taivaat mut ei sit seuraavan päivänä muista mitään |O

Ainahan mun vanhemmat on juoneet, muttei ennen lasten ollessa siellä hoidossa. Ovat siis olleet ennenkin yötä ilman ongelmia. Ja vielä kun oltiin sovittu jo perjantaina, että sunnuntaina lapset menevät. Niin eikö sitä ryyppäämistä voinut ajoittaa sitten perjantaille?! Tai vaikka eiliselle, miksi justiinsa tänään?

Ilmeisesti lasten ukkikin oli sitten juonut, kun soitin ja kysyin tilannetta ennen töihin lähtöä, oli ukilla kuulemma paha olo. Ja sen jälkeen lapset sanoivat haluavansa pois.

Mä en vaan jaksa enää. Olkoot ja ryypätkööt, en välitä enää. Itsepä ovat valintansa tehneet.

Kyllä jätin, mitä muutakaan mä voin? Ukki ei ole juonut eikä juo. Soitin juuri äidilleni ja kerroin, etten tykkää yhtään kun pitää juoda lasten aikana. Sanoi ettei juo enää. Mutta onneksi siis ukki selvinpäin.

Ja oli kyllä viimeinen kerta kun lapset sinne yöksi menee.

Toivottavasti mun lapseni ei ole noin ehdottomia, sitten kun olen joskus mummu.
Ja oliko se oikeasti kännissä vai ottanut muutaman juoman? Nykyään kun tuntuu, että ei edes saa haistaa alkoholia, kun lapsia on läsnä.

Ei silti, hyvähän se on, eihän alkoholi hyvästä ole. Mutta jotain kohtuutta?
Ei niitä lapsia voi ihan kaikelta suojella. Pumpulissa ei ole hyvä kasvaa.

Siis ihan oikeast, jätit lapset sinne? Luotit siihen, ettei ALKOHOLISTI juo? Kun lupaa?! Herranen aika, että voi aikuinen ihminen olla typerä.

Alkoholistiin ei voi luottaa. Ja lapsia ei ikinä jätetä kännisen hoitoon. Minkälainen äiti sinä oikein olet, kun tuollaista teet?! Mieti nyt vähän, miltä sun lapsista tuntuu.

Joo, on se ikävä kun ei ole mummolaa minne lapsia voi viedä. Tiedän sen, mun vanhemmat on myös alkoholisteja. Enkä IKINÄ veisi lapsia sinne yökylään. En ikinä. En, vaikka vannoisivat, etteivät juo. Alkoholistiin ei voi luottaa.

Toivottavasti mun lapseni ei ole noin ehdottomia, sitten kun olen joskus mummu.
Ja oliko se oikeasti kännissä vai ottanut muutaman juoman? Nykyään kun tuntuu, että ei edes saa haistaa alkoholia, kun lapsia on läsnä.

Ei silti, hyvähän se on, eihän alkoholi hyvästä ole. Mutta jotain kohtuutta?
Ei niitä lapsia voi ihan kaikelta suojella. Pumpulissa ei ole hyvä kasvaa.

Kyllä se ihan oikeessa kännissä oli, siihen vaaditaan muutakin kuin muutama olut. En mä niin ehdoton ole, etteikö paria saunaolutta voisi ottaa vaikka lapset on paikalla, mutta täysi känni päällä ei ihan vastaa mun mielikuvaa lasten turvallisesta hoitamisesta.

Sitäpaitsi ukki oli käynyt päänsäryssä sohvalle pitkälleen ja mummi katsoi telkkaria ja puheli mitä sattuu (lasten mukaan ) joten he eivät uskaltaneet jäädä. Ei kuulostanut kovin mukavalta.

Yhteistyössä