Lapseni on "kidnapattu" :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Ymmärrän sun pointtis mulla on ihan samallainen anoppi. Hänen kanssaan sovitaan jotain mut hän ei sit kuitenkaan osaa käyttäytyä sovitun mukaisesti kun kyse on vain "pikku" asioista. Minä varmasti soittaisin ja sanoisin et lapset kotiin nyt tai sit saat keskustella poliisin kanssa! Meillä nää tapaukset on vaan onneksi olleet ihan mitättömiä mut jos hän ei mun lapsia palauttaisi sovitun mukaisesti niin ei hän niitä sit enää hoitaisikaan.

Tää on "jännä" juttu, toinen mummi ku hoitaa tosi mielellään (tämä siis joka nyt "kidnappasi" lapset vielä yhdeksi yöksi) ja mun oma äiti tekee ohikkaita tosi helposti. Esim. lupasi hoitaa kun edellistä menin synnyttämään, niin menikin sit ryyppäämään. Häntä en todellakaan ole sen jälkeen "vaivannut" lastenhoidolla. Valitettavasti tämä toinenkin mummi meni nyt "yli" rajojensa. Hän taas tuntuu olevan sieltä toisesta ääripäästä: rakastaa ja omii liikaakin, tai no joo, rakastaa ei voi liikaa, mutta tämä temppu tuntui tosi tympeeltä.

Mieti kuinka paljon sinua ahdistaa tämä tilanne. Tunnet lapsesi ja itsesi parhaiten.

Jos sinua ahdistaa niin soita ensin miehellesi ja kerro se. Jos mies ei kykene nousemaan kapinaan (oman mieheni perheessä KUKAAN ei sano vanhemmille vastaan, toimintatavat voivat kyllä poiketa anopin suunnitelmasta). Jos miehesi ei soita niin soita itse ja sano tiukan ystävällisesti, että:

"Me sovimme tästä päivästä ja minua ahdistaa olla nuorimmaisesta erossa. Tiedän, että lapset voivat siellä hyvin, mutta me sovimem alunperinkin vain 2 yöstä. Tuotko sinä lapset vai lähdenkö minä mahani kanssa hakemaan?"

Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Soita ja juttele lasten kanssa ja jos (kun) kuulostaa että lapsilla on hauskaa niin anna olla ja odota huomiseen. Yksi yö pitempään ei vaikuta mihinkään ja saat ansaitsemaasi lepoa.

Tätä mieltä minäkin! Ei ole elämän ja kuoleman kysymys. Pahemmin vaarannat syntyvän vauvasi jos lähdet nyt reissuun! Ymmärrän että olet ärtynyt, ja voit se mummolle sanoa, ja että seuraavalla kerralla et anna lapsia jos ei tehdä miten on sovittu. Ja nyt meet sänkyyn tai syömään tai siivomaan, mitä tarviikaan, ja otat rennonletkeesti!! Ja huom, taitaa synnytys kuitenkin lähestyä kun ärsyynnyt herkästi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudella maire:
anna hyvä ihminen lasten olla mummolassa siihen kunnes uusi vauva syntyy. ovat siellä turvassa tuttujen ihmiseten luona ja sinä saat keskittyä synnytykseen kaikessa rauhassa ilman huolta lasten hoidosta. soittelet lapsille ja silleen. ehdottomasti lapset kotiin vasta synnhytyksen jälkeen.

t. hän jonka synnytykset ovat meinanneet muuttua katastrofeiksi juuri isompien lasten hoito-ongelmien takia.

Tähän ei ole edes mahdollisuutta, rv. tosiaan nyt 40+5 ja yliaika kontrolli on vasta ensi viikon keskiviikkona. Pitkä on tää odottelukin, olen niin "patti" tilanteessa tämän kanssa. Tuo lastenhoito ongelma on kyllä todellista jos sitä apua ei sitten H-hetkellä olekkaan saatavilla.

minä en nyt ymmärrä? Haluat väkisin anoppisi kuskaamaan lapset järkyttävällä kelillä monta sataa kilometriä, vaikka voisit keskittyä lepäämään ja kerätä voimia tulevaa synnytystä varten vailla mitään paniikkia mihin saisit lapset hoitoon synnytyksen ajaksi. Minä en nyt ymmärrä ollenkaan. lasten on varmasti hyvä olla mummolassa tuttujen ihmisten luona. Mikään ei ollut sen hirveämpää kuin miettiä, että milloin synnytys alkaa kun ei saa esikoista hoitoon mihinkään. Paniikkia monta kuukautta ja stressiä asiasta. :headwall: Olisit onnellinen että saat apua.

Anna olla mummolassa jos niillä on siellä hyvä olla! Meillä oli mummo täällä viikon kun nuorimman piti syntyä, meni sitten yli, mummo läks kotiin, jouduin tarkastuksesta käynnistykseen, ja mummo jouduttiin yllättäin hätyyttämään takasin... ei siinä vaiheessa ollu kiva lapsenvahtia yrittää järkätä, joten jos sulla nyt on asiat kunnossa niin anna olla kunnossa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita ja juttele lasten kanssa ja jos (kun) kuulostaa että lapsilla on hauskaa niin anna olla ja odota huomiseen. Yksi yö pitempään ei vaikuta mihinkään ja saat ansaitsemaasi lepoa.

Tätä mieltä minäkin! Ei ole elämän ja kuoleman kysymys. Pahemmin vaarannat syntyvän vauvasi jos lähdet nyt suomesuun! Ymmärrän että olet ärtynyt, ja voit se mummolle sanoa, ja että seuraavalla kerralla et anna lapsia jos ei tehdä miten on sovittu. Ja nyt meet sänkyyn tai syömään tai siivomaan, mitä tarviikaan, ja otat rennonletkeesti!! Ja huom, taitaa synnytys kuitenkin lähestyä kun ärsyynnyt herkästi ;)

Voi kun tuo tarkoittaisikin sitä, että nyt pääsis synnyttämään - toivossa on hyvä elää- pahoin pelkään, että tämä homma menee ensi viikkoon.

Oli tarkoitus, että oisin mennyt vielä aamupäivällä nukkumaan - yöt ku on mitä on, mutta ei näin kiukkuisena uni tule. Olen niin raivoissani, että toinen vaan soittaa ja ilmoittaa, että on tullut muutos suunnitelmiin ja tuovatkin huomenna lapset. * Grrrr* Jotenkin tuntuu siltä, että hän väkisten ajoi nyt sen mitä HÄN tahtoi, eli että lapset ovat siellä pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tätä mieltä minäkin! Ei ole elämän ja kuoleman kysymys. Pahemmin vaarannat syntyvän vauvasi jos lähdet nyt suomesuun! Ymmärrän että olet ärtynyt, ja voit se mummolle sanoa, ja että seuraavalla kerralla et anna lapsia jos ei tehdä miten on sovittu. Ja nyt meet sänkyyn tai syömään tai siivomaan, mitä tarviikaan, ja otat rennonletkeesti!! Ja huom, taitaa synnytys kuitenkin lähestyä kun ärsyynnyt herkästi ;)

Voi kun tuo tarkoittaisikin sitä, että nyt pääsis synnyttämään - toivossa on hyvä elää- pahoin pelkään, että tämä homma menee ensi viikkoon.

Oli tarkoitus, että oisin mennyt vielä aamupäivällä nukkumaan - yöt ku on mitä on, mutta ei näin kiukkuisena uni tule. Olen niin raivoissani, että toinen vaan soittaa ja ilmoittaa, että on tullut muutos suunnitelmiin ja tuovatkin huomenna lapset. * Grrrr* Jotenkin tuntuu siltä, että hän väkisten ajoi nyt sen mitä HÄN tahtoi, eli että lapset ovat siellä pidempään.

kaataako yksi päivä koko maailman. Ottaen huomioon huonon ajokelin koko maassa niin pidän mummoa erittäin viisaana! Kuka hullu tuonne lähtee jos ei ole pakko ja vielä lasten kanssa!!!! Koita nyt rauhoittua ja levätä. Minusta tuntuu, että tässä on nyt joku kauhea anoppiviha päällä ja kun anoppi meni noin päättämään niin saat raivarit.

joo kuulostaa ap hieman hysteerikolta,onko se syy siihen myös miksi miehesi asuu muualla? taidat olla kova kontrolloimaan asioita?
Minun vinkkini tähän olisi että antaisit muksujen olla mummilla synnytykseen asti jolloin saat itsekkin levätä ja olla rauhassa, ei tee vauvallakkeen hyvää kauhea stressi ja muuta..

Täällä stadin kupeessa on itseasiassa mitä parhain ajokeli.

Anoppi on varmasti hyvä hoitaja, ja lapsilla ei ole hätää? Joten rauhoita mieli! Mutta sano anopille tänään tai seuraavalla tapaamiskerralla, että ero pienimmästä tuntuu pahalta ja tilassasi sinulla ei ole vaihtoehtoja. Ja että et olisi antanut lapsia näin pitkäksi aikaa.

Ja mitä tuohon puskasta huudetuun "miksi ap:n mies lähti"-kommenttiin tulee niin höpö höpö!

Sinulla on ap oikeus tunteeseesi. Itselleni on anoppi, jolle on pakko vetää rajat. Muuten viettäisimme kesälomat ja jokaisen viikonlopun 40m mökissä, ja hän tapaisi mielellään oikeasti vaikka joka päivä.

Koeta rentoutua!!!:heart: Kyllä anoppi itsekin uskoo tarkoittavansa hyvää.
Onnea matkaan :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Siis mistä miehestä sä puhut? Onko sulla jo uus kuvioissa? Ensin kirjoitit että erositte ja sit jatkat kirjoittamalla miehestäs..?

häh? :o

Siis olemme juuri muuttaneet erilleen, naimisissa yhä, sillä vielä "miehittelen" häntä. Ei todellakaan ole uutta vielä kuvioissa. Miheni vaan ei jaksanut enää parisuhdettamme eikä tätä perhe-elämää, sillä olemme nyt asumiserossa. Ottaa kuitenki osaa kovasti vielä, koska uusi vauvakin on pian syntymässä. Ja haluaa toki jatkossakin olla lasten kanssa, mutta kun saa olla välillä itsekseenkin, niin hän jaksaa siten paremmin.

Juu, anteeks, en tarkoittanut sitä noin. :/ :ashamed:

Mulla meni vaan ohi siinä ensimmäisessä viestissä kokonaan tuo erojuttu..

Eikä tuota teidän eroa tai tilannetta tarvitse selitellä sen enempää ja mieshän se sulle on vielä jos ero ei ole voimassa. :hug:

Mä en nyt oikein ymmärtänyt mikä tässä oli ongelma :o Tuskin niillä lapsilla siellä anopin luona on asiat huonosti.
Nooh, ehkä mä vaan olen kade, kun meillä ei kummatkaan mummut koskaan itse ehdota, että ottavat lapset hoitoon. Ja minä olen huono pyytämään apua.

Minulla on ihana anoppi, paremmat välit hänen kanssaan mitä oman äitini kanssa. Hän vaan ottaisi minulta vaikka tämän vastasyntyneen vauvan ja veisi kotiaan, jos vaan antaisin. Niin lapsirakas hän on, että menee se oma etu hänellä lapsen edun yli välillä. Eli niinku joku tuossa mainitsi, ne rajat pitää itse välillä vetää missä mennään ja onhan ne MINUN lapsia - ei hänen! Jos tämä on kontrolointia jonku mielestä, niin sitten se on sitä. Mielestäni on minun ja mieheni asia päättää lastemme asioista.

Yhteistyössä