Kiva kun tässä vaiheessa ei vielä tiedä mitä tehdän jouluna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelma tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelma tämäkin

Vieras
Aattona haluamme olla kotona. Joulupäivänä ollaan yleensä käyty miehen vanhempien luona ja tapaninpäivänä mun vanhempien luona. Nyt mun vanhemmat kutsui meitä jo aatoksi ja loukkaantuivat, kun sanoin, että haluamme olla kotona. Miehen vanhemmat ovat joka vuosi tähän aikaan jo kutsuneet meidän joulupäivänä syömään, mut tänä vuonna eivät. Mulle sopis erinomaisen hyvin, että oltais kaikki pyhät ihan vaan kotona, mutta en halua loukata ketään ja menen "väkisin" käymään molemmissa mummoloissa, kun sinne perinteisesti kutsutaan. Nyt en sitten tiedä onko meillä joulupäivänä ohjelmaa vai ei. Teemmekö kotiin ruokaa niin paljon, että perjantainakin syödään kotona vai laskenko sen varaan, että kutsu on vielä tulossa. Mies ehdotti, että kysytään, mut mun mielestä ei missään nimessä kysytä. Sitten eivät kuitenkaan kehtaa sanoa, jos ei voi tulla ja alkavat väkisin väsätä jotain ruokaa meille. Hankala tilanne, höh. Ja meille kutsuminen ei ole vaihtoehto. En jaksa kipeänä valmistella joulua isolle porukalle.

Väkisin kyläilyä tiedossa täälläkin, haluisin olla kotona mutta hernepusseja vedetään nenään kummasaskin mummolassa jos ei käydä näyttäytymässä. Meille ei taas haluta tulla kun isovanhempien mielestä meidän pitää kyläillä siellä eikä toisinpäin. Kieltämättä ahdistaa....

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Väkisin kyläilyä tiedossa täälläkin, haluisin olla kotona mutta hernepusseja vedetään nenään kummasaskin mummolassa jos ei käydä näyttäytymässä. Meille ei taas haluta tulla kun isovanhempien mielestä meidän pitää kyläillä siellä eikä toisinpäin. Kieltämättä ahdistaa....

Samoin täällä...

Alkuperäinen kirjoittaja Helpointa olisi kysyä:
Ikävää, ettette voi puhua avoimesti asioista isovanhempien kanssa :(

Jos ihminen on jäykkä, hän on. Suoraan ei mun mielestä kehtaa kutsua, koska toinen osapuoli ei sitten kuitenkaan saa sanottua, että ei tänä vuonna. Mun mielestä olis oikein hyvä, jos oltais ihan vaan kotona. En haluais edes omia vanhempiani nähdä syystä että heidän välinsä ovat vähän kireät tällä hetkellä ja siinä sitten joulupöydässä mummo heittäytyy marttyyriksi ja kertoo miten hän aina tekee heillä ihan kaikki yksin ja pappa ei osallistu, vaan laiskottelee vaan tv:n ääressä. Pappa puolustautuu äänekkäästi ja sanailu jatkuu. Mä en halua lapsilleni sellaista joulua, eikä ole mennyt jakeluun, vaikka olen yrittänyt vihjata, ettei lasten nähden kiitos.

en tee mitään olen istunut tässä jo koko aamun . ei huvita onneks ei kukaan käy eikä kutsu minnekkään. eikä kukaan anna lahjoja niin en enään minäkään vaivaa päätäni.

Meillä myös marttyyri-isovanhemmat, jotka jaksavat kyllä muistuttaa piikikkäästi koko vuoden jos heidän luonaan ei käydä jouluna. Appivanhemmat taas rennompia, mutta mies haluaa sinne joulupyhinä käymään, koska näemme heitä muuten niin harvoin.

Varaudutte kotona oloon, ja jos tulee extempore-kutsu níin fiiliksen mukaan menette tai ette mut jos olette kotona ja jälkeenpäin joku valittaa kun ette käyneet, toteat vaan viattomasti että ettehän te nyt herranjestas pyhinä kutsumatta kenellekään tuppaudu :saint: ;)

Yhteistyössä