O
ongelma tämäkin
Vieras
Aattona haluamme olla kotona. Joulupäivänä ollaan yleensä käyty miehen vanhempien luona ja tapaninpäivänä mun vanhempien luona. Nyt mun vanhemmat kutsui meitä jo aatoksi ja loukkaantuivat, kun sanoin, että haluamme olla kotona. Miehen vanhemmat ovat joka vuosi tähän aikaan jo kutsuneet meidän joulupäivänä syömään, mut tänä vuonna eivät. Mulle sopis erinomaisen hyvin, että oltais kaikki pyhät ihan vaan kotona, mutta en halua loukata ketään ja menen "väkisin" käymään molemmissa mummoloissa, kun sinne perinteisesti kutsutaan. Nyt en sitten tiedä onko meillä joulupäivänä ohjelmaa vai ei. Teemmekö kotiin ruokaa niin paljon, että perjantainakin syödään kotona vai laskenko sen varaan, että kutsu on vielä tulossa. Mies ehdotti, että kysytään, mut mun mielestä ei missään nimessä kysytä. Sitten eivät kuitenkaan kehtaa sanoa, jos ei voi tulla ja alkavat väkisin väsätä jotain ruokaa meille. Hankala tilanne, höh. Ja meille kutsuminen ei ole vaihtoehto. En jaksa kipeänä valmistella joulua isolle porukalle.