Kiva kun diakoni ei ole paikalla silloin kun pitäisi olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22264837]Kannattaa pölliä vessapaperia yleisistä vessoista.

Taloyhtiön biojätteestä kiinteät hedelmät talteen. Myös kauppojen.[/QUOTE]

Kyllä meillä vessapaperia on. Roskisdyykkaajaksi en ala.

[QUOTE="vieras";22264845]Eikö esim. äitisi pystyisi lainaamaan?[/QUOTE]

Äiti on pienituloinen ja hänellä on itsellään vielä yksi lapsi elätettävänä. Ei ole varaa lainata.

miten oikeasti joku voi päästää taloutensa tuollaiseen tilanteeseen ettei ole rahaa edes ruokaan?
Miten niin lapset ei ole hoidossa kun on loma? Kyllä meilläpäin ainakin myös lomilla järjestetään hoitopaikka niitä tarvitseville. Ja sinun tilanteessa näkisin että lapset tarvitsevat hoitoa koska kotona ei ole edes ruokaa. Kuka niitä lapsia muuten huomenna hoitaa kun olet töissä? Ja eikö äitisi voi muuta ruokaa antaa teille kuin töistään tuoman keiton? Ja tosiaan mene uudelleen sinne sossuun ja sano ettei sulla oo rahaa millä ostaa ruokaa. Ja eikö ne muka siellä diakonian luona tienneet missä se diakoni on ja milloin tavattavissa? Eihän sitä nyt kukaan voi olla töistään pois ilmoittamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;22264864:
miten oikeasti joku voi päästää taloutensa tuollaiseen tilanteeseen ettei ole rahaa edes ruokaan?
Miten niin lapset ei ole hoidossa kun on loma? Kyllä meilläpäin ainakin myös lomilla järjestetään hoitopaikka niitä tarvitseville. Ja sinun tilanteessa näkisin että lapset tarvitsevat hoitoa koska kotona ei ole edes ruokaa. Kuka niitä lapsia muuten huomenna hoitaa kun olet töissä? Ja eikö äitisi voi muuta ruokaa antaa teille kuin töistään tuoman keiton? Ja tosiaan mene uudelleen sinne sossuun ja sano ettei sulla oo rahaa millä ostaa ruokaa. Ja eikö ne muka siellä diakonian luona tienneet missä se diakoni on ja milloin tavattavissa? Eihän sitä nyt kukaan voi olla töistään pois ilmoittamatta.

Eivät ole kunnallisessa hoidossa tällä viikolla kun on lomaa. Siskoni hoitaa heitä huomenna kun olen töissä. Miksi laittaisi lapset hoitoon kun mulla on kerran vain yhtenä päivänä töitä ja muuten koulusta lomaa? Kai lapsillakin on oikeus lomaan?

Äidilläni on itselläänkin pienet tulot ja hän tarvitsee rahat omaan ja lapsensa elämiseen. Ei ole hänen velvollisuutensa maksella mun ruokia. Kyllä tuosta keitosta oli paljon apua, kummallista jos et sitä tajua.

Koko virasto oli kiinni perjantaina joten en ole siellä ketään silloin nähnyt. Tänään kuulin, että diakoni lomalla. Mutta ei ole ensimmäinen kerta kun olen sinne mennyt vastaanottoaikana ja sitten on sanottu ettei diakoni ole paikalla, että on vapaalla tai jossakin muualla tekemässä töitä.

"Roskisdyykkaajaksi en ala." sulla ei oo ruokaa, ja et ees aio käydä kattoo lähikaupan roskista? kaupat heittää pois myös syötäväks kelpaavaa, leipiä, hedelmiä.

dyykkarit.net

[QUOTE="kiki";22265123]"Roskisdyykkaajaksi en ala." sulla ei oo ruokaa, ja et ees aio käydä kattoo lähikaupan roskista? kaupat heittää pois myös syötäväks kelpaavaa, leipiä, hedelmiä.

dyykkarit.net[/QUOTE]

No en todellakaan kaiva roskiksia! Jotakin rajaa sentään! Mielummin syödään vaikka kaurapuuroa pari päivää kuin annan lapsille roskiksesta kaivettua ruokaa.

Mä ostin just eilen kaupasta pakkaseen ruokaa -50%. Paistoin jauhelihat, kanasuikaleet ja naudan suikaleet niin sitten niistä on helppo tehdä ruokaa. Ostin myös leipiä ja pullaa samalla alennuksella. Ompahan sitten jotain pahan päivän varalle :) Ostan aina myös tonnikalapurkin ja muita säilykkeitä kuten ananasta sillon tällöin jemmaan niin niistäkin saa tehtyä sitten jotain hätävaraa :)

ei sun sitä dyykattua ruokaa lapsille tarvi antaa, otat itelles. ja onhan kaurapuurokin ruokaa, eli mihin sä diakonin ruokarahaa tarvit jos teillä kerta on ruokaa kuitenkin? mites ne joilla ihan oikeesti on kaapit tyhjänä?

[QUOTE="a p";22265153]No en todellakaan kaiva roskiksia! Jotakin rajaa sentään! Mielummin syödään vaikka kaurapuuroa pari päivää kuin annan lapsille roskiksesta kaivettua ruokaa.[/QUOTE]

minusta on viihdyttävää katsoa tätä. sinulla on ruokaa kaapissasi, (hernekeittoa, jauhelihaa, puuroa härrekyyd), et ota vastaan mitään neuvoja koska ne eivät ole tarpeeksi fiinejä liian hyvinvoiville tottumuksillesi (hyi kahden päivän päästä vanhaksi menevää naudan sisäfilettä roskiksesta!). en oikein kyllä tiedä, mitä taikatemppuja odotat sinulle neuvottavan, sillä jos on niin huono tilanne että on kaikki rahansa sössinyt ei siitä ihan vihellellen kävellä ulos vaan pitäisi jotain tehdäkkin.

[QUOTE="a p";22264848]Kyllä meillä vessapaperia on. Roskisdyykkaajaksi en ala.[/QUOTE]
Onpa hieno asenne, ruokaa ei ole mutta dyykkaamiseen et "alennu"? Mieluummin haet rahaa sossusta? Tai olet nälässä? Ihan tiedoksi vaan, että dyykkaamista harrastaa moni, jolla olisi kyllä varaa ostaa ruokaa. Itsekin olen dyykattua ruokaa syönyt monta kertaa, vaikkei mitenkään tiukalla ole rahat. Sinne kauppojen roskikseen menee järkyttävät määrät ihan kunnollista ruokaa, ihan älytöntä ja epäekologista että ruokaa mätänee kaatopaikoilla tonnitolkulla.

Ja PS, ne ruuat on kyllä ihan pakkauksissaan ja monesti parasta ennen -päivämäärä on vielä monen päivän päässä. Se on aivan sama otatko sen leipäpussin roskalaatikosta vai kaupan hyllystä.

Se mikä minusta tässä on ihmeellistä, on se, että valitat ettei diakoni ole paikalla. Itse olet päästänyt raha-asiat siihen jamaan, ettei sinulla ole kuin 2 euroa, ja sen varmasti olet tiennyt pidempään kuin vain nuo pari päivää, kun olet diakonia tavoitellut. Eli olisit voinut käydä aiemmin häntä tapaamassa.

Toisekseen kaapistasi tuntuu löytyvän vaikka mitä, mistä tehdä ruokaa.

Niin ja suosittelen jonkin näköistä budjetointia, jotta näet minkä verran on laskuja ja minkä verran rahaa käytettävissä, edullisestikin saa hyvää ruokaa. Nimenomaan puuroja, patoja ja laatikoita. Esim. pari kiloa perunaa saa eurolla, ja siitä voi tehdä monenlaista ruokaa. Lohkoperunoita, muussia, kiusauksia, perunavelliä jne. jne.

Toivotaan nyt, että se diakoni olisi vielä tällä viikolla paikalla.

Ei hätää! Soitin diakonille (ja hyi kamala käyn pikaisesti netissä työaikana :D tai siis oikeastaan kahvitauolla ) ja hän lupasi tavata mut mun töiden jälkeen. =) Nyt menen jatkamaan töitä. :wave:

[QUOTE="a p";22264895] Mutta ei ole ensimmäinen kerta kun olen sinne mennyt vastaanottoaikana ja sitten on sanottu ettei diakoni ole paikalla, että on vapaalla tai jossakin muualla tekemässä töitä.[/QUOTE]

Siis tämä sun persaukisuus on toistuvaa? Kannattaisi ehkä tarkastella niitä kulutustottumuksia.

[QUOTE="äiti";22268631]Tuossa tilanteessa olisin harkinnut jo pikku lainan ottamista, Ferratum ottaa vain 7 euroa 50 euron lainasta.[/QUOTE]

Laskepa huviksesi prosentteina paljonko toi 7 euroa on. 14% on pirun paljon jos rahaa on muutenkin vähän. Kenenkään ei kannata ottaa pikavippejä missään tilanteessa jos siltä voi välttyä. Ennemmin dyykkaisin roskiksesta kuin ottaisin pikavipin, koska pikavipit ovat nopein tie siihen että luottotiedot menevät.

Kannattaako 50 euron takia esim riskeerata luottotietonsa?

Yhteistyössä