Kiusallinen tilanne puistossa, kun vieras lapsi kerjäsi vettä meidän lasten vesipullosta

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
-
Omalla äidillään ei ollut vesipulloa mukana ja tuli sitten koko ajan kerjäämään meiltä vettä. Minä en halua vieraan lapsen juovan samasta pullosta omien lasten kanssa, just ja just annan omien lasten samasta pullosta juoda... Joten en antanut, yritin selittää, että juomapulloja ei voi vieraille lainata. Äidilleen lapsi kuului selittävän, että ei ne anna vettä...

Olisiko pitänyt antaa?

En antais. Ellei sit ole jo ihan nääntymyksen partaalla. Voisin sit vähän suihkauttaa pää taaksepäin kallellaan suuhun. En antais silloinkaan luoda pullon suusta. Vettä vaan kaikille lapsille tällä kelillä mukaan!!!

äh ja pöh
Millasia kummallisia pulloja teillä on kun niitä nuollaan? Meillä on pullot joista kaadetaan suuhun ei siis suu koske...no, meillä on myös kertakäyttö mukeja mukana jos joku tarvii vettä ja vettä myös sellaisessa pullossa jonka suu ei ole ollut kenenkään suussa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja äh ja pöh:
Millasia kummallisia pulloja teillä on kun niitä nuollaan? Meillä on pullot joista kaadetaan suuhun ei siis suu koske...no, meillä on myös kertakäyttö mukeja mukana jos joku tarvii vettä ja vettä myös sellaisessa pullossa jonka suu ei ole ollut kenenkään suussa.
Mitä ihme pulloja teillä on, jos niistä vaan kaadetaan? Aikuiset ehkä ruiskaisee vettä suuhun, mutta kyllä meillä ainakin lapset ihan reilusti juo siitä juomapullosta pullon nokka suussaan.

Ja mulla ei todellakaan ollut kokonaista retkivarustusta mukana. Eri asia, jos jollain rattailla kulkee ehkä.

en olisi antanut juoda, kaikenkaikkiaan noi tilanteet puistossa on kurjia kun joku äiti antaa lapsen kerjätä juomista tai tehdä jotain muuta mitä ei ehkä pitäisi, itse joudut puuttumaan ja äiti ei ota kuuleviin korviinsa...

Nana
Alkuperäinen kirjoittaja ei niin nipo:
ottaa sen korkin pois ja antaa juoda pullon reunasta. Ei sitä lasta tartte kiusata äidin tyhmyydestä ja olla niin helvetin nipo.
Ja sitten juottaa ne kariesbakteerit omille kakaroille, todellakin. Jos ei ole niin nipo, niin tuskin on myöskään kovin nipo siinä hampaidenharjauksessakaan...

ei nipo lainkaan
Alkuperäinen kirjoittaja lll:
oisin ensin juottanut omat lapset ja sitten vieraan lapsen äidin suostumuksella antanut loput vieraalle lapselle.
Joo, jotenkin näin. Tai ehdottanut että etsii jostain itselleen mukintapaisen. Huikka suoraan pullon suustakaan ei olisi mikään ihan mahdoton ajatus.

Mutta kovin tarkka en näistä ole. Juon ulkomaillakin, siis esimerkiksi Afrikassa, yhteisistä, jaetuista kupeista ja juomapulloista. Ja jos joku kerjäläislapsi pyytää mun pullostani huikkaa, annan. Ja mun puolesta lapset saa juoda toistensa pulloista ja nuolla toistensa jätskejä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja elämä kantaa:
en olis antanut,vaam sanonut että käy sanomassa äidille että sulla on jano. niiden olis pitänyt lähteä kotiin juomaan eikä kerjätä..
Tyttö kävi sanomassa äidille ja äiti vastasi, että sitten meidän täytyy lähteä kotiin. Tyttö lähti jatkamaan kerjäystä ja äiti jäi istumaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja elämä kantaa:
en olis antanut,vaam sanonut että käy sanomassa äidille että sulla on jano. niiden olis pitänyt lähteä kotiin juomaan eikä kerjätä..
Tyttö kävi sanomassa äidille ja äiti vastasi, että sitten meidän täytyy lähteä kotiin. Tyttö lähti jatkamaan kerjäystä ja äiti jäi istumaan.

Yhteistyössä