Kiusallinen tilanne puistossa, kun vieras lapsi kerjäsi vettä meidän lasten vesipullosta

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
En olisi varmaankaan antanut. :/ Meillä ainakaan ei onnistuisi sekään, mitä joku ehdotti, että juottaa omat lapset kerralla ja sitten loput vieraalle lapselle, koska meidän lapset juo kaiken aikaa, ja me ollaan usein puistossa varsin pitkään.

hui kauhistus
En minäkään antaisi lapseni vieraasta pullosta juoda, tiedä mitä viinaa tai muuta myrkkyä siellä olisi. Tai joku aids.

Janoinen lapsi tulee luoksesi ja pyytää vettä?

Ollaanko me niin peloteltuja ja itseäkkäitä ettei sammuteta kuin "mun omien" lasten jano?

Minusta tämä on surullista. :(

ei nipo lainkaan
Alkuperäinen kirjoittaja tyu:
mä varmaan olisin antanut. pieni lapsi raukka ja janotti. ihme pöpökammoisia täälä..voi elämäni kevät.
Olen vähän samoilla linjoilla.

Tekis mieli tietää onko näiden pöpökammoisten äitien lapset terveempiä kuin niiden jotka sallii lastensa nautiskella toistensa ynnä muista pöpöistä vapaammin... epäilen että saattaa mennä jopa päinvastoin.

(Meidän vuoden ikäinen ei ole vielä ollut kipeä yhtä nuhaa lukuunottamatta.)

höh
Alkuperäinen kirjoittaja ei niin nipo:
ottaa sen korkin pois ja antaa juoda pullon reunasta. Ei sitä lasta tartte kiusata äidin tyhmyydestä ja olla niin helvetin nipo.

Samalla tavalla ne kariesbakteerit siitä pullon reunasta tarttuu kuin korkistakin.

en antaisi minäkään vieraiden lasten juoda lapseni pullosta eikä omatkaan juo samasta, koska jollakin voi olla jo kariesbakteeri vaikka ollaan sitä yritetty karttaakin.

Olishan tuo vieraan lapsen äiti voinut lähteä kotiin lapsensa juottamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja elämä kantaa:
en olis antanut,vaam sanonut että käy sanomassa äidille että sulla on jano. niiden olis pitänyt lähteä kotiin juomaan eikä kerjätä..
Tyttö kävi sanomassa äidille ja äiti vastasi, että sitten meidän täytyy lähteä kotiin. Tyttö lähti jatkamaan kerjäystä ja äiti jäi istumaan.
juu,hän taisi ollasarjassa "leikkipuistoäitejä,jotka odottavat että toiset aikuiset ratkaisevat vähääkään hankalat tilanteet" :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hui kauhistus:
En minäkään antaisi lapseni vieraasta pullosta juoda, tiedä mitä viinaa tai muuta myrkkyä siellä olisi. Tai joku aids.

Ollaanko me niin peloteltuja ja itseäkkäitä ettei sammuteta kuin "mun omien" lasten jano?

Ei oltu missään Afrikan erämaassa vaan ihan tavislähiössä, jossa lapsella ei varmasti ollut kovin pitkä matka kotiin vilvoittavien vesihanojen ääreen...

höh
Alkuperäinen kirjoittaja ei nipo lainkaan:
mä varmaan olisin antanut. pieni lapsi raukka ja janotti. ihme pöpökammoisia täälä..voi elämäni kevät.

Tekis mieli tietää onko näiden pöpökammoisten äitien lapset terveempiä kuin niiden jotka sallii lastensa nautiskella toistensa ynnä muista pöpöistä vapaammin... epäilen että saattaa mennä jopa päinvastoin.

Eiks teillä ole ollut lainkaan hammaslääkäriä tai hammashoitolakäyntiä vai etkö vain mennyt. Siellä kyllä nämä asiat yleensä selitetään, jos ei muuten ole hoksannut.

Ja joo, meillä lapset kans terveitä ja itse uskon, että ne muiden lapsien tuomat pöpöt yleensä vain tekee hyvää, mutta kariesbakteeri on sitten eri asia.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja elämä kantaa:
en olis antanut,vaam sanonut että käy sanomassa äidille että sulla on jano. niiden olis pitänyt lähteä kotiin juomaan eikä kerjätä..
Tyttö kävi sanomassa äidille ja äiti vastasi, että sitten meidän täytyy lähteä kotiin. Tyttö lähti jatkamaan kerjäystä ja äiti jäi istumaan.
juu,hän taisi ollasarjassa "leikkipuistoäitejä,jotka odottavat että toiset aikuiset ratkaisevat vähääkään hankalat tilanteet" :D
Niin just, mulle jäi vähän kiusallinen olo just siksi, että tuli sellainen olo, että tuon äidin mielestä meidän olisi pitänyt tarjota siitä vesipullosta.

yyy
ottaa sen korkin pois ja antaa juoda pullon reunasta. Ei sitä lasta tartte kiusata äidin tyhmyydestä ja olla niin helvetin nipo.
Niinpä, ihme bakteerikammoisia porukka täällä.. Hei haloo, jos toisella kova jano eikä satu olemaan vettä mukana, niin en tajua miksi ei voi antaa vettä omasta pullosta? !!! Toivottavasti ette usko kristukseen, sillä hänen opetusten mukaisesti kaikille pitää antaa jos tarvii jotaa mitä ei ittellää just ny oo :(

hui kauhistus

Ei oltu missään Afrikan erämaassa vaan ihan tavislähiössä, jossa lapsella ei varmasti ollut kovin pitkä matka kotiin vilvoittavien vesihanojen ääreen...
En tarkoittanut afrikan lapsia, tarkoitan koko maailman lapsia. ihmisten asenteita. Kysyin mieheltäni mitä hän tekisi jos tälläinen tilanne tulisi, vastaus oli: "no höh, varmaan antaisin vettä" :heart:

Niinpä. Kyllä lapsen äidin kuuluu huolehtia siitä, että on vettä mukana.

mä en ole pöpökammoinen. mutta en mene leikkarille vesipullojen kanssa ja ole valmiina siitä jakelemaan kaikille pyytäville.
ikävä kyllä,tehköön se sitten minusta nipon. mutta harvemmin se vettä pyytävä lapsi siinä leikkarilla on janoon kuolemassa.itse ohjaan kotiinsa juomaan noita isompia jotka pyytävät.
mulla on lapset pian 7v ja 2v ja terveitä kumpikin.

höh
Meneekö tää karieskammo teillä oikeasti kaiken inhimillisyyden ja jakamisen ja rakkauden ohi?
Mulla ainakin menee. Mulla on nimittäin melkoiset hermosäryt juurihoidoista olleet päällä usein. Korjattu monta kertaa.

Kyllä mä uskon, että jollekin lapselle on helpompi kestää muutama tunti janoa kuin kestää vuosia kestävää hammassärkypiinaa.

-

En tarkoittanut afrikan lapsia, tarkoitan koko maailman lapsia. ihmisten asenteita. Kysyin mieheltäni mitä hän tekisi jos tälläinen tilanne tulisi, vastaus oli: "no höh, varmaan antaisin vettä" :heart:
No mies tietysti vastaa noin, koska ei ole perehtynyt neuvolan pamfletteihin.

Nana

Minä suojelisin siinä tilanteessa myös vieraan lasta, enkä antaisi juoda. Voi tosiaan mennä kotiin juomaan, ja muistaa ottaa seuraavalla kerralla sen juomapullon sitten mukaankin. Ihan turha mitään lähimmäisenrakkauskysymystä tästä vääntää...

ei nipo lainkaan
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Eiks teillä ole ollut lainkaan hammaslääkäriä tai hammashoitolakäyntiä vai etkö vain mennyt. Siellä kyllä nämä asiat yleensä selitetään, jos ei muuten ole hoksannut.

Ja joo, meillä lapset kans terveitä ja itse uskon, että ne muiden lapsien tuomat pöpöt yleensä vain tekee hyvää, mutta kariesbakteeri on sitten eri asia.
No meillä ei varota kariesta. Tiedän että hammaslääkärin mukaan pitäisi, mutta suukottelu ja muiden mikrobien ja bakteerien jakaminen on tärkeämpää. Itselläni ei ole reikiä, mutta karies on varmasti.

Siis eihän se karies aiheuta sen pahempaa kuin reikiä hampaisiin!

mulla on usein kertis mukeja mukana, mutta kyllä äitien pitäs tajuta jo muutenkin ottaa juomaa mukaan näillä helteeillä! Jumpe mulla on koirallekkin vettä mukana jos se on reissus mukana myös silläkin oma pullo : )

hui kauhistus
ylipäätään tuo "kerjääminen" sana koskee silmään. Etkö voi kirjoittaa niinkuin asia on, pieni janoinen lapsi tuli PYYTÄMÄÄN teiltä vettä?!
Heti äidinkin haukuitte. Inhottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja yyy:
Niinpä, ihme bakteerikammoisia porukka täällä.. Hei haloo, jos toisella kova jano eikä satu olemaan vettä mukana, niin en tajua miksi ei voi antaa vettä omasta pullosta? !!! Toivottavasti ette usko kristukseen, sillä hänen opetusten mukaisesti kaikille pitää antaa jos tarvii jotaa mitä ei ittellää just ny oo :(
Kristuksen aikaan ei ollut tietoa kariesbakteerista, joten en mä nyt Kristusta tähän vetäisi. Samoin teinhän mä voisin mennä pyytämään naapurilta kaikkia niiden leluja, ja vedota siihen, että Kristuskin luopui kaikesta omastaan toisten tähden.

Nana
Alkuperäinen kirjoittaja yyy:
Ja Jeesus parantaa sitten lapsen hammassäryn, Aamen!!!

hui kauhistus
Alkuperäinen kirjoittaja -:

No mies tietysti vastaa noin, koska ei ole perehtynyt neuvolan pamfletteihin.
ja ajattele! Meidän lapsella EI OLE kariesta!! :D minun mies on täysin perillä asioista.

Mä oisin antanut omien juoda ensin ja sitten yhdestä pullosta sille vieraalle muksulle. Ja sitten se vieraan juoma pullo olis jätetty pesuun meneväksi. Ja olisin mennyt huomauttamaan sen vieraan lapsen äidille että lapsella on jano joten kannattais opetella pitämään juotavaa mukana.

Yhteistyössä