Kissojen madot!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kissat

Vieras
Yääääkk!!Meiän kissa,5v.uros,kulkee sisällä häntä pystyssä ja valkoset madot vaan roikkuu sen pepusta!!!Jakkista....Madotuslääkettä annettu se normaali annostus,mut eipä vaan tehoa!Voiko antaa tuplasti tupla annoksen?????

Mitä matolääkettä oot antanut? Se nestemäinen(mikä se nyt onkaan) ei auta kaikkiin matoihin. Suosittelen menemään apteekkiin ja ostamaan niitä kunnon tabletteja millä kuolee kaikki madot.

Miten muuten olette antaneet pentukissalle sen tabletin?Mistä hitsistä tietää paljon kissanpentu painaa n.14viikkoinen?Puntarille on aika turha tollaista laittaa kun ei viisarit heilu.

Mitä merkkiä oot antanu? Kaikki lääkkeet ei tehoa kaikkiin matoihin, ja muutenki lääkkeitä pitää vaihdella säännöllisesti, tai madot voi tulla vastustuskykyseksi. Varsinkin jos kissa ulkoilee niin ilmanmuuta laajakirjosia lääkkeitä ja joka kerta eri merkkiä. Laajakirjoisista lääkkeistä hyväksi koettuja: Flubenol, Axilur ja etenkin Drontal. Sinuna hakisin nyt apteekista tuota Drontalia, kaksi tablettia maksaa n. 6-7? ja yksi tabletti riittää oliko se 4 vai 5 kiloiselle kissalle. Kahden viikon päästä sitten annat vielä vaikka Flubenol-kuurin, niin jo lähtee madot!

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Tabletti kannattaa liuottaa veteen ruiskussa ja laittaa se sillä ruiskulla sit suuhun.

ja kuinka paljon pentukissalle?

Sitä en osaa sanoa. Sen voi kysästä apteekista kun käy ostamassa lääkkeen. Kyl ne osaa varmaan sanoa ihan iänkin perusteella.

Tabletti kannattaa liuottaa veteen ruiskussa ja laittaa se sillä ruiskulla sit suuhun.

ja kuinka paljon pentukissalle?

Sitä en osaa sanoa. Sen voi kysästä apteekista kun käy ostamassa lääkkeen. Kyl ne osaa varmaan sanoa ihan iänkin perusteella.

mä kävin kyselemässä jo kerran noita matolääkkeitä ja ei osannut iän perusteella sanoa painoa pennulle.

EI OO VASTAUS VAAN AVUN PYYNTÖ!
Mun kissalla on päässä sellaasia n. puolen sentin ja ehkä paljon lyhempiäkin niinku matoj, aika vikkeliä, mutta ei sentään liian ja niitten jalat ja pää on punsii ja sit se ns. kroppa tai madon "selkä" on valkonen tai sellaanen. mä en tosiaankaan tiedä mitä en on mutta niitä on paljon. Mulla on pitkäkarvanen angora kissa ja se on enimmäkseen ulkona, mutta myös sisällä.. Jos tiedätte mitä ihme olioita ne on niin kertokaa ja sanokaa neuvoja. Pliis!!
-Veeruska

Helpompi ja varmempi on tökätä tabletti kielentyveen. Se joko menee alas kokonaan tai ei lainkaan. Eli ainakin tiedät, paljonko on annettu. Ja oikeasti se on helppoa.

Tableteista: kisun kita auki, pilleri kielen takaosaan ja hetken pitää vaikka väkisin suuta kiinni. Kyllä nielaisee ja jos on pidempi kuuri kyseessä niin oppii jo lopussa nielemään ilman tappelua. Mirrixin pastat ei tehoa kaikkiin loisiin, joskus annoin yhdelle kisulle niitä useita kunnes joku vinkkasi tableteista jotka tehoaa useimpiin. Kolli oksensi pitkäksi venytettynä puolimetrisen valkoisen madon olkkarin lattialle ja kakki loput pätkät parissa päivässä. Kysy apteekista, siellä tietävät kyllä.

ja tuosta tablettien antamisesta, jos katti käyttää kovin kynsiä tomenpiteen aikana, niin kietaise kissa napakasti (kuin kapalon tekisi) ison pyyhkeen sisään, niin itse säästyy pahemmilta naarmuilta.

Ap: käy ostamassa apteekista Drontalia, taitaa olla laajakirjoisin ja kun kysyy apteekista niin osaavat antaa sulle sellaset lääkkeet joilla saa kaikki madot hengiltä

veeruska: jos öttiäisillä on jalat, ne ei ole matoja. Apteekista saatavat matolääkkeet tehoaa sisäloisiin, nuo on ulkoloisia. Pyydät eläinlääkäriltä reseptillä Srongholdia. Se tappaa useimmat ulkoloiset ja tehoaa suolinkaisiinkin.

Miten muuten olette antaneet pentukissalle sen tabletin?Mistä hitsistä tietää paljon kissanpentu painaa n.14viikkoinen?Puntarille on aika turha tollaista laittaa kun ei viisarit heilu.

pentukissan punnitseminen onnistuu talousvaa'alla. sillä millä esim. jauhoja punnitaan. puhtaudesta kannnattaa ehkä kuitenkin pitää huolta kun on kyse keittiövälineistä:)

Meillä on annettu Axiluria, muista matolääkkeistä ei ole kokemusta. Mutta Axilur -tabletit on tosi helppo antaa, kun jauhaa ne jauheeksi (mautonta ja hajutonta) ja sekoittaa kattimuksen mieliruokaan (silloin kun sillä tietää olevan nälkä, niin ei jää kuppiin kuivumaan).

Alkuperäinen kirjoittaja Veeruska:
EI OO VASTAUS VAAN AVUN PYYNTÖ!
Mun kissalla on päässä sellaasia n. puolen sentin ja ehkä paljon lyhempiäkin niinku matoj, aika vikkeliä, mutta ei sentään liian ja niitten jalat ja pää on punsii ja sit se ns. kroppa tai madon "selkä" on valkonen tai sellaanen. mä en tosiaankaan tiedä mitä en on mutta niitä on paljon. Mulla on pitkäkarvanen angora kissa ja se on enimmäkseen ulkona, mutta myös sisällä.. Jos tiedätte mitä ihme olioita ne on niin kertokaa ja sanokaa neuvoja. Pliis!!
-Veeruska

Päässä? Onko sillä haava siinä? Vie eläinlääkäriin jos vielä on hengissäkään

Yhteistyössä