Kissoista luopuminen

Kissojen puolesta
No voi voi!!! mä inhoon tollasta asennetta en jaksa hoitaa vienpäs piikille "viimeiselle matkalleen" miks hemmetissä sä olet kissan ottanut jos et pysty tai jaksa hoitaa!!!! ei se ole mikään ratkasu että viedään piikille kun ei ihminen jaksa! Sillä kissalla ON OIKEUS ELÄÄ!! TAJUUTKO. mitäs jos ihmisillekkin olis tollanen..aika moni varmaan lopettais sut tollasen asenteen takia!!!! mä todella toivon että sulla ei ole lapsia!!! Koska sä ne meinaat roskiin heittää kun voimas loppuvat!!! olet säälittävä
 
Harmi
Onpas täällä harmittavaa kansaa. Kyllä lapsi sentään menee eläimen edelle vaikka eläin olisi kuinka ihana. Sitäpaitsi eihän kyseessä ole ollut hetken mielijohde kissojen suhteen, ovathan jo 8-vuotiaita ja tähän asti hyvin hoidettu. Ap on sentään yrittänyt pärjätä tällä väliaikaisratkaisulla. Joskus on vain tehtävä ratkaisuja, kissoille on parempi kuin laittaa ventovieraaseen paikkaan tms. noin vanhana. Eikä päätös ole varmastikaan ollut helppo!!

Ja ne joilla purua ja muuta kivaa joka paikassa eläinlauman takia.. eikö yhtään hävetä? Tosi terveellistä vauvalle juu \|O Vastustuskyky kyllä paranee mutta on siinä riskinsäkin, ja jos tosiaan noin paljon on eläimiä niin sietäisi miettiä. Taitaa olla taas näitä, jotka laittavat eläimensä lastensa edelle. Itsekin olen joutunut eläimistä luopumaan, oli pakko, koska en halunnut niiden kärsivän, saati vauvan! Oli pakko valita. Onneksi on näitä täydellisiäkin ihmisiä joilla riittää energiaa touhuta koko 24 tuntia vuorokaudessa, kuolema kuittaa univelat jne.

ap:lle :hug: Teit raskaan päätöksen mutta se oli kaikkien parhaaksi. Olihan kissoillasi jo ihan suhteellisen pitkä elämä. Eikä olisi 8 vuotta sitten ollut mikään syy olla ottamatta kissoja siksi, että EHKÄ saatat olla joskus väsynyt ja että ehkä Sinulla on joskus lapsiakin. Koita jaksaa.
 
Ainoa asia mistä olen samaa mieltä edellisen kirjoittelijan kanssa on se että onneksi on ihmisiä jotka jaksavat, eivätkä kaikki ole tuollaisia että "mennään mistä aita on matalin". Jos jostain on vaivaa tai huolta niin laitetaan pois-asenteella olevia ihmisiä kun löytyy näköjään enemmän kuin tarpeeksi. Tuon asenteen omaavien ihmisten ei pitäisi edes hankkia lapsia saati eläimiä, sillä mitenkäs ne asenteet ihmisiin, eläimiin ja yleensäkin elämän suhteen näihin jälkeläisiin siirtyykään? Niin, vanhemmiltahan ne peritään ja taas on seuraava sukupolvi kasvamassa itsekeskeisiä, narsistisia pikku kullanmuruja joilla "nuppi menee sekaisin" kun he huomaavatkin että he eivät olekkaan maailman keskipisteitä muualla kuin kotonaan.
Luojan kiitos on vielä ihmisiä joilla on elämän arvot vielä tallella.
 
vieras2
Itse olen asiasta erimieltä. Ymmärrän jos joku lapsi on allerginen ja silti kyllä mielummin etsisin jonkun hyvän kodin..
Monet vaa luovutta liian helposti..
Enpä tiedä oliko niin rankka kokemus lopettaa kissa, jos ei oo kolmeen vuoteen silittäny, se on kyllä sen merkki ettei sillee välitä. Ja jos lopettaa eläimen niin on enempi helpottunu ku surullinen.
Uskon että moni muu joka on eläimensä lopettan on ollu paljon raskaampaa, niin se vaan on!!
 
Enpä kyllä tunne sympatiaa sinua kohtaan. Ei ole mikään syy sanoa että enpä silloin tiennyt nuorena tyttönä mitä elämä tuo tullessaan. Kyllä niistä sun lapsista tulee varmasti olemaan sulle vielä paljon enemmän huolta ja vaivaa kun niistä kissoista!

Olen itse nyt parikymppinen ja minulla on kolme vuoden ikäistä kissaa. Nyt opiskelen toisella paikkakunnalla, ja päivät ovat pitkiä ja kissat paljon yksin. Pyrin kuitenkin viettämään niiden kanssa mahdollisimman paljon aikaa. Muutaman vuoden kuluttua olen työelämässä, ja talonrakennus on minullakin edessä. Perhettä en aio perustaa aikoihin, jos koskaan, sillä lapset tuntuvat minusta olevan se mikä eniten aiheuttaa ongelmia kun on kyse töistä ja talonrakennuksesta jne. Mutta sitten kun rakennan, otan huomioon eläimet kotonani, ja niiden vaatimukset, ihan kuten joku tekee lastenhuoneen... Kauhistuttaa ajatus siitä miten materialistinen toisaalta olet; et halua kissoja "sotkemaan taloasi"... Jossain vaiheessa lapsesi piirtelevät seiniin ja lattioihin, ehkä huonekaluihin, syövät sohvalla ja sotkevat, ja teini-ikäisenä liimaavat seinät täyteen julisteita. Senhän tietysti sallit...

Toivon todella ettet enää hanki eläimiä, ne kun ovat ilmeisesti sinulle ihan liikaa. Toivottavasti jaksat huolehtia lapsistasi kun niistä ei pääsekään kahdella pikku piikillä eroon.
 
kukeseen harmailee
Kyllä pakko myöntää, että mullakin kävivät inhon väreet selkäpiissa, kun sun juttuasi luin. Ymmärrän hyvin väsymyksen, muttei minusta se ole syy kissojen lopettamiseksi. Toivottavasti jaksat elää päätöksesi kanssa, minä itse en pystyisi..........

Itse olen henkeen ja vereen kissaihminen =) Meillä omalla kaksi erittäin rakasta kollia + kavereiden tyttökissa pitemmänaikaisessa hoidossa. Lemmikkikatraseen kuulu vielä pippurinen pupurouva. Reilun vuoden ikäinen esikoispoika löytyy ja toinen lapsukainen tulossa. Omakotitaloa olemme rakentaneet jo pari vuotta ja hiukan keskeneräinen on vieläkin. Meilläkin kissat otivat uuteen kotiin muudon + esikoisen tulon hiukan raskaasti: joka aamu olivat oksennukset lattialla, yläkertaan #&%?$!* ym kivaa ylläriä. Ja muuten ihan sisasiistejä ovat. Sen kanssa piti vaan elää hiukan aikaa. Kissat tottuivat tilanteseen ja rauhoittuivat. Kaikki oli taas normaalisti. Vaikka olin välillä oikein suutuksissa aamulla oksennuksia siivotessaan, niin eipä kyllä käynyt mielessäkään, että kissojen olisi lähdettävä! Hehän ovat perhejäseniä. Ja vaikka heistä vaivaa onkin, niin se kaikki on sen väärti. Meillä toinen kissoista moniallerginen (oireilee kesäisin) ja oireiluaikoina on muistettava lääkkeet ja kaikki muut....... Mutta ovat he vaan niin ihania :heart:
 
Jeps tie
dän tämän Äippän ja Ihmettelen syvästi kuinka pystyi lopettaa kissat monesti näytti että Kissat tärkeitä muttei lapset...miten muka jaksaa lasten kanssa vaikka kissoja ei olisi..olisi ehkä hyvä hakea apua kun pinna oli usein tiukalla.todella surullista onneksi ei pysty viemään lapsia piikille...toivon mukaan mies sentään arv.lapsiaan ja tajuaisi hakea vaimolle apua...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 11:10 Jepulisko kirjoitti:
Joskus kissan nukuttaminen on eläimelle se paras vaihtoehto sillä
surullinen tosiasia on, että löytöeläintalot ovat varsinkin näin syksyisin pullollaan (kiitos ihmisten jotka ottavat kesäkissoja...grr..) kissoja.

Nuorille kissoille löydetään yleensä aina uudet kodit,mutta
eriasia on taas kissat jotka ovat jo hieman iäkkäämpiä (tosin ei alle 10v kissat vielä ikäloppuja ole omasta mielestäni) ja varsinkin jos ne luonteeltaan arkoja ja jotain ongelmia (esim.stressi pissaamista) esiintyy.
Olen samaa mieltä. Aiheen aloittaja on mielestäni tekemässä harkitun ja viisaan päätöksen. Itse jouduin tekemään saman kanien kohdalla, kun alkoivat olla jo vanhoja eikä lapset enää jaksaneet niitä hoitaa niin tarkkaan. Sijoituspaikkoja olisi ollut, mutta kun tutustuin niihin paremmin eivät täyttäneet kriteerejä riittävän hyvästä kodista. En olisi kestänyt ajatusta että kanit jäävät vaille riittävää huolenpitoa ja hoivaa, olivat kuitenkin kovin sosiaalisia otuksia. Lopetuspäätös oli erittäin vaikea. Itkin vielä ½ vuotta tapahtuman jälkeen kun kuljin eläinkaupan ohitse. Mutta tiedän että päätös oli järkevin mahdollinen.
 
vierailija
Kissat pitäisi käyttää eläinlääkärissä. Pissailu ympäriinsä ei ole normaalia leikatulla kissalla ja hyvin usein syynä on sairaus (virtsatietulehdus, virtsakiteet), joka on helposti hoidettavissa. Myöskin oksentelulle voi löytyä syy esim väärästä ruokavaliosta (allergia, liika vilja tms). Yksi vaihtoehto voisi olla sijaiskoti kissoille pahimman ajan yli. Feliway-haihdutin kannattaa hankkia, se lievittää kissojen kokemaa stressiä.

Elämä kissojen kanssa helpottuu varmasti, kun jaksat vielä hetken perehtyä kissojen ongelmiin. Kissa ei osaa osoittaa mieltään, vaan se reagoi asioihin vaistonsa perusteella ja stressaantuessaan; kissa toimii niinkuin kissan kuuluu. Kissat pärjäävät varmasti jonkin aikaa vähemmällä huomiolla, lapset kasvavat ja talo valmistuu aikanaan ja jaksat taas paremmin. Mieti vielä kissojen lopetusta, ei ole mitään järkeä lopettaa muuten hyväkuntoisia kissoja, kun kaikki nuo ongelmat pystytään varmasti ratkaisemaan pienellä vaivannäöllä ja sen jälkeen kissat ovat paljon helpompia hoitaa. Itsellänikin (6 kissaa ja muita eläimiä) on välillä kausia, ettei jaksa mitään ja eläimet saavat olla vähän aikaa vain pakollisella hoidolla (vessojen siivoukset ja ruokinnat, ei muuta). Sen jälkeen taas havahtuu ja jaksaa huolehtia myös lemmikeistä aiempaa suuremmalla innolla.
Tuo oli hyvä vastaus.toivotaan että asijat järjestyy
 

Yhteistyössä