kissan sukupuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jennie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jennie

Vieras
Otin leikatun kissan löytöeläintalosta viikko sitten. Siellä sanottiin, että se on aikuinen uros. Luulen, että on leikattu ennen kissataloon tuloa, oli ollut siellä kuukauden. Olen kuitenkin alkanut epäilemään, että kissa olisikin narttu. Sillä on tosi pieni pää ja tassut ja mahanahka roikkuu, vaikka kissa on laihahko. Kissojen kanssa paljon touhunnut kaverini sanoi eilen, ettei ole ikinä nähnyt roikkumahaa uroskissalla. Sama se sinänsä on, kumpi sukupuoli on kyseessä. Itse en osaa kissan "gynekologista" tutkimusta tehdä enkä tuon takia kyllä eläinlääkäriinkään vie.

Tässä olis linkki
http://www.tamus.net/tyttopoika.html
Pentujen sukupuolista kylläkin, mutta jos siitä ois apua =)
Ja huomaa, että leikatun kolli pallit saattavat surkastua jonkun verran leikkauksen jälkeen.

Hauskoja vastauksia:) Niin "kasseja" ei leikatulla kollilla ole, mutta pippeli on edempänä kuin nartun värkki.
Roikkumaha on mahdollinen myös uroksella.
Kolmivärisyys (kilpikonna ) ei ole takuuvarmasti tyttö, suurin osa kilppareista on tyttöjä, mutta myös uroksia jonkin verran on, ne ovat lähes aina steriilejä.
Olen kasvattanut kissoja lähes 15v. joten jotain tietämystä asiasta on =)

meijän toisella kollilla on "tyttöpää" "tyttötassut" ja "tyttöääni" :)
ja tykkää pukeutua tyylikkäästi ( leppareihin lukeutuu auto potkupuku )
mutta tosiaan kepekset löytyy :D

Hauskoja vastauksia:) Niin "kasseja" ei leikatulla kollilla ole, mutta pippeli on edempänä kuin nartun värkki.
Kolmivärisyys (kilpikonna ) ei ole takuuvarmasti tyttö, suurin osa kilppareista on tyttöjä, mutta myös uroksia jonkin verran on, ne ovat lähes aina steriilejä.

No kyl meidän kissojen perät eroaa aika tavalla toisistaan. Toisella on muisto kasseista näkyvissä ja toisella ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Jennie:
Ok, kiitos. Yritän tiirailla katin jalkoväliä :) Se on aika kipakka tyyppi, ei varmaan innostu hommasta.

:laugh: kohta se ap palaa ihan naarmuille revittynä, voi eih!! mut mä uskoisin sitä löytöeläintaloa, kyl ne varmaan siellä tuntee sukupuolet. ne kollimaiset piirteet häviää ulkomuodosta leikkauksen mytä kissalta ihan niinkuin vaikka hevoseltakin, ruuna näyttää enemmän tammalta kuin oriilta, äänikin on erilainen.

mut tsemppiä sun tutkimuksiin ;) kun sitä kauemman seuraat niin saatat yllättää sen intiimialueidensa puhdistuksesta ja sillon sen pippelin kyl huomaa.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:

No kyl meidän kissojen perät eroaa aika tavalla toisistaan. Toisella on muisto kasseista näkyvissä ja toisella ei.

Yleensä kivespussit ommellaan niin pieniksi ettei niitä erota, mutta toki varsinkin myöhään leikatun uroksen pussit voi jäädäkkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:

Yleensä kivespussit ommellaan niin pieniksi ettei niitä erota, mutta toki varsinkin myöhään leikatun uroksen pussit voi jäädäkkin.

No sit on ollu isot pussit :D Leikattiin aikasin et ei ehtiny alottaa kollitapoja

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:

No sit on ollu isot pussit :D Leikattiin aikasin et ei ehtiny alottaa kollitapoja

ehkä se on ollu kunnon machomies :D

Mulla on nyt 2 kissaa. 1 leikattu kolli, 6kk. selvä äijä. oli heti pentuna ja on edelleen. Mutta otin nyt kissan, pitäisi olla kolli. nyt 8vkoa. .. en oo ihan varma,kumpi se on. Jotenkin tytön, mut silti jotenkin pojan alapää. Aika lähellä tosiaan (anus- genitaali), mut kun katoin http://www.tamus.net/kuvat/kissat/tytto-poika2.jpg, en oo enää varma mistään. Täytyy kans käydä kissankaa lääkäril.. kai viimeistään silloin, kun se pitäisi leikata xD

Meillä on kollipoika, joka leikkuutettiin heti kun mahdollista (tais olla 4 kk:n ikäinen) ja kyllä sille kassit jäi eli selvästi erottaa kumpaa sukupuolta on, pallipöksy. Ja mahakin roikkuu ihan mukavasti :D

Roikkumaha tulee helposti kollillekin , varsinkin jos se on leikattu. Taputa kissaa selkään hännäntyveen se todnäk kohottaa pyllyä jos tykkää siitä, katso takapuolta, onko sukupuolielin enemmän takatassujen puolella vai lähempänä anusta? tyttökissalla elimet on enemmän lähekkäin, uroksella on ne kassit (tai surkastuneet pussit) siinä välissä. Kollikissoilla on yleensä myös paljon pyöreämmät posket ja suurempi etuhuuli kuin nartuilla.

[QUOTE="hmm";22831154]Roikkumaha tulee helposti kollillekin , varsinkin jos se on leikattu. Taputa kissaa selkään hännäntyveen se todnäk kohottaa pyllyä jos tykkää siitä, katso takapuolta, onko sukupuolielin enemmän takatassujen puolella vai lähempänä anusta? tyttökissalla elimet on enemmän lähekkäin, uroksella on ne kassit (tai surkastuneet pussit) siinä välissä. Kollikissoilla on yleensä myös paljon pyöreämmät posket ja suurempi etuhuuli kuin nartuilla.[/QUOTE]

Etuhuuli.. öö eiku ylähuuli.

Yhteistyössä