kissan häntä roikkuu kummasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tänään aamulla huomasin, että kissalla roikkuu häntä omituisesti. Melkein näyttää samalta kuin ihaa-aasin häntä. Liikkuu se kyllä koko alueelta, muttei nouse ylös asti niin kuin kuuluisi, siitä tyvestä vain nousee. Istumaan sen on hankala mennä kun häntä on ikäänkuin haitolla. Muuten ei kyllä kipeältä näytä.
Onkos kenelläkään ollut samanmoista? Täällä ei oo vloppuna ees elukkalääkäriä saatavilla:(

Onko siinä hännässä tuntoa? Meillä joskus aikoinaan oli mennyt kissalla häntä poikki. Olisi leikattu, jos olisi ollut kissalle jotain haittaa, mutta eipä se sitä häirinnyt. Roikkuhäntäinen oli sitten lopun ikäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Onko siinä hännässä tuntoa? Meillä joskus aikoinaan oli mennyt kissalla häntä poikki. Olisi leikattu, jos olisi ollut kissalle jotain haittaa, mutta eipä se sitä häirinnyt. Roikkuhäntäinen oli sitten lopun ikäänsä.

Siitä keskeltä kun kokeilee, niin aristaa. On se kissa jotenkin vaisun oloinen normaaliin verrattuna.
Minua kyllä jotenkin häiritsee ajatus niin roikkuhäntäisestä kuin töpöhäntäisestäkin kissasta.

Juu, niin aion soittaa huomenna eläinlääkäriin. Tiedä vaan, että kannattaako häntää ruveta katkomaan kun kissa on sairastellut muutenkin. Sillä ei oikein veri meinaa hyytyä, oli kuolla edelliseen operaatioon. Lisäksi munuaiset ovat aika heikossa hapessa. Rakashan se vanha lemmikki kuitenkin on.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jos selviää että siitä ei mitään haittaa ole ja paranee jos jotain on niin antaisin roikkua.

Niin, mieluummin tietenkin roikkuhäntäinen kuin että pitäisi operoida. Nyt kyllä näyttää aika hankalalta esim. istuminen. Häntä näyttää olevan vaan haittana. Hypätessä se häntä vaan tulee perässä. Pitää seurata ilta ja huomenna soitella tohtorille.

Mietin vaan, että miten se oikein on voinut sattua. Sisäkissa on lähes 100%. Eilen käväsi ulkona ehkä 10 min. mutta en kyllä huomannut mitää erikoista. Ei yleensä edes lähde omalta pihalta minnekään. Sisällä ei mun tietääkseni ole mitään tapaturmaa sattunut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jos selviää että siitä ei mitään haittaa ole ja paranee jos jotain on niin antaisin roikkua.

Niin, mieluummin tietenkin roikkuhäntäinen kuin että pitäisi operoida. Nyt kyllä näyttää aika hankalalta esim. istuminen. Häntä näyttää olevan vaan haittana. Hypätessä se häntä vaan tulee perässä. Pitää seurata ilta ja huomenna soitella tohtorille.

Mietin vaan, että miten se oikein on voinut sattua. Sisäkissa on lähes 100%. Eilen käväsi ulkona ehkä 10 min. mutta en kyllä huomannut mitää erikoista. Ei yleensä edes lähde omalta pihalta minnekään. Sisällä ei mun tietääkseni ole mitään tapaturmaa sattunut.

Jos siihen pisti joku?

Ei näy mitään. Aristaa kyllä keskeltä. Sinänsä aika kumma juttu näin sisäkissalle. Jos se eilen tapahtui, niin aika nopeasti on käynyt. Ja tosiaan kun kissa ei juokse edes vapaana vaan on yleensä omalla pihalla vaan silloin kun itsekin olen.

Yhteistyössä