Kirpputori hintoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mirva

Vieras
Olen menossa kirppikseen myyjäksi, en ole ennen ollut enkä tiedä mitä laittaa hintalappuihin, esim näihin vaatteisiin

ÄP-toppahaalari, uusi ja vanhempi malli
ÄP-vaatteita
Vauvan toppahaalarit
Kantoreppu
Perus bodyt
Housut
H&M Huppari
Esprit paita
Pipot, Hanskat yms.

Paljonko te maksaisitte/pyytäisitte?

Osaako ihmiset tinkiä jos on liian korkaea hinta vai jättääkö ostamatta?

Vaatteet ovat siistit ja kokoa 50-74cm

Kiitos jo etukäteen ;)

Äp toppahaalari, maksoin 2,5 ?
Äp vaatteita 0,5-2 ? kpl
Vauvan toppahaalari, riippuu iin mallista, merkistä ja väristä, 1-10 ?
kantoreppu, riippuu merkistä ja kunnosta, 0-50 ?
Perubodyt, hyväkuintoisestakin max 2 ?
pipot, hanskat paidat, housut, hupparit max 2,5 ?
näitä hintoja maksaisin siis itse.

Riippuu tietysti vaatteiden kunnosta ja merkistö, mutta suunnilleen näin laittaisin, jos siis vaatteista eroon haluaa:

ÄP-toppahaalari, uusi ja vanhempi malli, 3-5?
ÄP-vaatteita 0,50-1,00 ?
Vauvan toppahaalarit 5-15? (merkistä/kunnosta riippuen)
Kantoreppu 15-20?
Perus bodyt 1-2? (huonokuntoiset/tahraiset/nukkaiset 0,50?)
Housut 1,5-3?
H&M Huppari 2?
Esprit paita 3?
Pipot, Hanskat yms. 0,50?

Mulla oli just viikon itsepalvelukirpparilla lastenvaatteita ja tarvikkeita myynnissä.

Mä laitoin aika alhaiset hinnat, kun tosiaan halusin saada niitä menemäänkin. Tosi hyväkuntoisesta bodysta 1-2e, vähän enemmän käytetystä 0,50snt ja jos joku tahra jossain oli niin tyyliin 0,05-0,30snt. ja ne ei edes menneet! Vaikka oli viisi senttiäkin hintaa niin eivät menneet kaupaksi.

Jonathanin kosteussuojattu haalari (68cm) oli alunperin 2,5e, sitten 2e ja viimeisen vuorokauden oli kaikki -50%, eikä se mennyt siltikään kaupaksi.

Pöytään kiinni laitettava syöttötuolin hinnaksi laitoin aluksi 15e, ei mennyt, mutta oli sit mennyt, kun oli -50% niin 10 eurolla. Muovinen kattoon kiinni laitettava vauvakeinu meni 5 eurolla, kankainen muistaakseni kolmella eurolla...

Housut kunnon mukaan, hyväkuntoisista ja vähän käytetyistä maks 2e. Huppari 1,5e.

Ja merkkeinä noissa lastenvaatteissa oli H&M, Lindex, Kappahl, Tutta, marimekko, Ristomatti Ratia yms. Koot oli 50-80cm. Suurimmaksi osaksi kokoa 68 ja 74. Vauvanvaatteet, siis ihan pienimmät meni parhaiten kaupaksi (nekun on kaikkein vähiten olleet käytössä=parhaassa kunnossa). Ja merkkituotteet tais mennä kaikki (marimekko, nike, adidas jne. ).

Mäkin jätän ostamatta taviskirppiksellä, jos lähtöhinta on liian korkea. En kehtaa liikaa alkaa tinkiä, jos vähääkään...

Äp-haalareita oon nähny myynnissä 3 eurolla. Samoin kaikki äp-vaatteet on yleensä tosi edullisia, vaikka olisi ihan käyttämättömiäkin.

Housut 2 euroa, bodyt ehkä 1-2 euroa.

Tähän aikaan vuodesta ei toppahaalareilla ole kauheesti kysyntää.

Itse en tingi, jätän ostamatta jos hinta ei miellytä. Ostaessa mulle on ihan yks hailee, mitä se vaate on maksanut uutena. 5 tai 15 euroa, niin lasten trikoo/collegevaatteista en maksa 3e enempää.

Jos vaan ehdit niin kiertele siellä kirppiksellä hetki ja katso muiden hintoja saa vähän vihiä sen paikan hintatasosta.

Itse en maksaisi vauvanvaatteesta 3? enemmän, on se sitten merkkivaate tai ei, maksanut vaikka mitä uutena. Äp-haalareita on myynnissä sadoittain joten paljoa ei voi pyytää (ehkä just toi 5?), varsinkin kun talvi loppuu niin ei oikein sesonki aikakaan. Äp- vaatteista en yli euroa maksaisi, vaikka ei olisi kertaakaan käytettyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
ei kannata alihinnoitella ollenkaan vaatteita esim.tosi suosittuja on H&M vaatteet jotka menee taatusti kaupaksi.
Muistatko mikä on kirppiksen idea? Saada tavara kiertämään, ihmiset hyvälle mielelle, eikä rikastua. Viisi euroa mistä tahansa, varsinkin käytetystä normivaatteesta on paljon rahaa. 1-2e ja siitä alle mielellään kaikki. Yli kympin hintaa en muista maksaneeni mistään vuosikausiin, koska ottaa niin paljon päähän se kynyttäminen.

Onhan se niin että se on tyhmä joka maksaa eikä se joka pyytää, mutta ei sen kirppiksellä pitäisi mennä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Entäs hintalaput, kannattaako laittaa valmiiksi vaatteisiin?? Meen itse paikalle myymään.

Haluatteko itse mieluumin tarjota vai haluatteko että hinnat ovat valmiina?

Mä ainakin haluan hinnat valmiiksi vaatteisiin. Inhottavaa jatkuvasti kysellä: "Paljoks tää maksaa?"

Mulla on ollut tapana myydää tyyliin: kaikki 50 senttiä. Ei tarvi jokaiselle niitä erikseen ilmoitella. Vähän kalliimmat, esim. takit ja muut olen sitten laittanut rekkiin roikkumaan ja maalarinteipillä hinnat.

Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Entäs hintalaput, kannattaako laittaa valmiiksi vaatteisiin?? Meen itse paikalle myymään.

Haluatteko itse mieluumin tarjota vai haluatteko että hinnat ovat valmiina?

Mä ainakin haluan hinnat valmiiksi vaatteisiin. Inhottavaa jatkuvasti kysellä: "Paljoks tää maksaa?"

Peesi.

mulla oli viikonloppuna sellaisia "kasoja" jossa kaikki 20senttii/ kappale, 50senttii/kpl, 1,5e/kpl.. jne ja just ne isommat/välikausipuvut/unipussit jne yksittäin hinnoiteltu.

Kyl mä ainakin tingin. Jos otan monta vaatetta, kysyn "pakettihintaa".

Ja likaisia en kyllä osta, sulle Peppi tiedoksi. Mitä järkeä siinä on? Likaisia jo valmiiksi?!? En osta edes 5 sentillä.

Hinnat (kasat hyviä) kannattaa olla valmiiksi, mutta voi jokaiselle mainostaa "pakettihintoja" tai tinkimistä. Tosin liian kalliit karkottaa jo valmiiksi...

Yhteistyössä