Kirpparihinnoista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Voi taivas, mitä hintoja jotkut pyytävät kirpparilla! Esim. todella virttynyt lasten pusero (ei merkkivaate, vaan halpakaupan merkkiä näytti olevan) 5 euroa! Disneyn vhs: leffat esim. Pocahontas ja Ariel 8 euroa kappale!

Tulee tunne, ettei tällaisilla hinnoilla kamppeitaan myyvät edes tahdo eroon tavaroistaan tai ainakin hinnoissa on tunnelisää! :)

Tosin eipä munkaan myymät kamppeet kaikki menneet, ehjiä ja hyväkuntoisia yhdellä lapsella olleita perusvaatteitä möin, mutta joidenkin mielestä pyysin vaatteista niin vähän, että suurin osa kirpparikävijöistä arvelee vaatteiden olevan jotenkin viallisia.. :(
Hintaa vaatteilla oli 0,10 c - 2,00 ?.

Se on kumma, kun kaikki täällä hinnoittelevat hyväkuntoiset lastenvaatteet 0,1-2 ? ja sitten kun mennään itse ostamaan, kaikki lastenvaatteet on nukkavieruja ja melkein uuden hintaisia |O

Simpu, samaan olen törmännyt minäkin, mutta itse en liioitellut yhtään tuossa, kun kerroin myyneeni hyväkuntoisia vaatteita tohon hintaan. Lapsellamme on vain niin paljon vaatteita ettei kaikkia ehdi edes pitää.

Mä ostan paljon kirppareilta ja välillä löytyy tosi kauniita ja hyväkuntoisia ja melkein puoli-ilmaisia vaatteita. Välillä ei löydy mitään käyttökelpoista.

Lastenvaatteet vaan ei aina meinaa liikkua, kun niitä on niin paljon myynnissä. Itsellä menneet kirpparillä lähinnä uudenveroiset tai ainakin todellahyväkuntoiset. mutta ihmiset ei ole valmiita maksamaan käytetystä, vaan kaiken pitäisi olla ilmaista. Uudenveroisista velourhousuista en saanut euroa, mutta kun laskin hinnan puoleen, niin heti meni.

Kävin just kirpparilla pitkästä aikaa ja kamalaa lastenvaatetta myytiin ylihintaan. Vanhoja kulahtaneita ja venyneitä bodyjä 2?, jopa 3? kpl!! Itse olen vastaavia myynyt 0,20? - 0,60? kirppiksellä eikä kaikki edes mennyt. Loput vein vaatekeräykseen. 3? voi pyytää bodystä, missä on laput kiinni... Mitään vaatetta ei näyttänyt saavan alle kahden euron. Ennemmin siis ostan uutena :)

Minä olen tosi tarkka mitä kirpparilta ostan, eli mitään nukkaantunutta en osta kirppariltakaan vaikka hinta olisi kuin edullinen. Viime viikolla jätin juuri Marimekon kauniin ruskea mustan paidan (mikä kuosi se onkaan, jossa on sellaisia eri kokoisia kuplia) kirpparille, kun oli niin nukkaisen oloinen, hintaakaan ei olisi kyllä ollut kuin 1?.

Mäkin myin just yhdellä lapsella ollutta, ja tosi tosi tosi huonosti meni kaupaksi. Siistiä ja tahratonta oli. Kaupaksi menivät kaikki jotka olivat retrohtavia. Mutta kaikki merkkivaatteet, esim. Mayoralin lappuhaalarit ja siihen sopiva ph body yhteishintaan 4 ? oli liikaa. Eikä mennyt edes puoleen hintaan. Joo-o. No viikossa tuli yli 200 euroa, mutta ennen sai enemmän. Mutta minkäs teet. Ilmaseksi pitäs antaa, ja vielä ehkä kuljettaa kotiin siihen samaan ilmaiseen hintaan. Kaikkia ei voi miellyttää.

Mä en myy oikeastaan mitään, jonka hinta on alle 1e. Siitä tulee turhaa vaivaa. Lisäksi tajusin, että todennäköisesti tavaralla on mulle enemmän arvoa rättinä tai nukenvaatteen materiaalina.

Mutta en minäkään mitään vaatetta osta kirpparilta - siellä on minusta vain skeidaa. Erikoisempia merkkejä näyttää olevan vain huutiksessa ja niitä hintoja en käytetystä maksa. Alesta kuitenkin itse vaatteet ostan pojalle. Pitäisi käydä useammin kirpparit läpi - tosin näitä merkkejä ei täälläpäin saa kaupasta, joten valikoima on senkin takia heikkoa.

Mutta viimeksi olen myynyt 1.5e värikkäitä shortseja ala henkkamaukka, (t-)paitoja 1e-3e kpl (3e oli lego), shortsi-t-paitasettejä 5-6e. Reimatecciä on mennyt 8e kulahtanyt puku (housut kuluneet, takissa tahroja) ja 35e (erittäin hyväkuntoinen).

Pyysin 10e hyväkuntoisista Timberlandin puuvilla/pellavahousuista. Ne eivät ole menneet. Pistän ne kohta pakettiin ja kaveriksi saman merkin paitapuseron, t-paidan ja lisään hintaa. Se varmaan menee kuitenkin hyvin. Uskoisin.

Mä taidan olla ainoo joka ostaa kirpparilta niitä käytettyjä, nukkasiakin vaatteita... nukkaa tulee jokatapauksessa lisää niin mitä sen on sitten väliä.
Ja kun itse myyn niin bodyt on max.1,50?/kpl jos ihan nukaton ja tyyliin kerran pidetty mutta yleensä laitan 0,50-1? hintaa. Housut max.3?/kpl siistit...hyvin on menny kaupaksi.

Eipä niitä ylihintaisia ole pakko ostaa, mä ainakin ohitan sellaset kirpparipöydät penkomatta missä heti päällimmäisenä pistää silmään joku ylihintainen tuote. Ja kyllä huutonetissäkin jotkut luulee saavansa myytyä tavaroitaan kalliimmalla kun mitä kaupasta saa uuden, ja vielä loukkaantuvat kun asiasta huomauttaa.

Yhteistyössä