kirkasvalolamppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuukki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuukki

Vieras
Onko teillä kokemusta lampun käytöstä? Onko apua? Minusta tuntuu, et en herää tässä pimeydessä ollenkaan. Päivät menee puoliunessa ja ajattelin, josko pitäisi hankkia tuollainen lamppu päivää piristämään. Toinen vaihtoehto olisi sit ehkä vaipua talviuneen. Mitä maksaa, mistä kannattais hankkia vai kannattaako lainkaan? \|O

Meillä on ollut pari vuotta iso lamppu, Instrusta ostettiin ja maksoi melkein 1000 mk silloin kauan sitten.. En osaa sanoa piristääkö, kun ei joka päivä muisteta edes käyttää ! Suositus on, että heti aamusta sen valossa noin puoli tuntia, mutta yleensä ehdin/muistan vasta keskipäivällä sen lampun sytyttää kun syön ja luen lehteä. Kannattaa silti kokeilla, niitä on erikokoisia ja - hintaisiakin ja ehkä jostain saa vuokrallekin pariksi kuukaudeksi, en tiedä mistä saisi. Joskus on lehdissä mainoksia.

Minua ainakin sattuu silmiin se valo, siis vaikka olisin selin siihen valoon päin.

Itse olen huomannut parhaaksi sen, että pidän vaan tavallisia valoja mahdollisimman paljon päällä ja kun vaihdan lamput, niin valkkaan aina kirkkaimman, mitä varjostin kestää. Lisäksi niitä lamppuja on joka paikassa monta (kattovalot ja kaikki kohdevalot yms yhtä aikaa päällä), enkä sammuta niitä kun poistun huoneesta. Tuntuu, että on virkeämpi kun koko koti on valoisa kuin, että jotkut huoneet ois aina pimeitä kun niihin katsoo. Hassaa tietty sähköä, mutta aina ei voi voittaa.

Lisäksi olen tehnyt päätöksen, että hämärän aikaan en mene pihalle, jos sen vaan suinkin voin välttää. Käyn joko keskipäivällä kun on selkeästi valoisaa tai sitten vasta kun on jo rehellisesti pimeää. Se hämäryys väsyttää eniten, ei itse pimeys niinkään.

Me ollaan paluumuuttajia Suomeen....ja hankittiin lamppu ja ilman ei enää oltais! Aamulla lehteä lukiessa paistatellaan sen valossa ja ahhh....on pirteä olo koko päivän ja NUKUTTAAA ÖISIN KUIN POSSUJA...ja olen raskaana seitsemännellä kuulla enkä edes vessaan nouse!
Suosittelen lämpimästi!!!!

Yhteistyössä