Kirjottaakohan ne yksityisellä slomatodistuksen niin että...

Mulla tuli yksityiseltä klinikan nimi ja sl-koodi joka paljasti googlaamalla täysin mistä on kyse. Sairaslomasta sain ihan normaalisti palkan silti (valtiolla töissä). TAYSista taasen sain todistuksen jossa ei kerrottu mitään muuta kuin että oli ollut siellä ja sairaslomaa 3 pv... hassua että meni näin päin minusta.

Jotkuthan on täällä palstalla saanut jopa nimikkeellä "vatsakivut" tms. todistuksen kun on pyytäneet. Eli voi kannattaa lääkärille mainita toiveistaan?
 
Mietin tuota samaa ja kysyin sitä etukäteen. Naistenklinikalla (siis julkisella) sanoivat että siihen tulee koodi, joka löytyy sitten jostain taulukosta (varmaan netistäkin) että mistä hoidosta on kysymys. Aion siksi olla omalla ilmoituksella sairaslomalla ne 3 päivää. En halua että esimies tietää näistä hoidoista.

En tiedä mikä lääkärin etiikka tai muu siinä haraa vastaan, etteivät voi laittaa kipuja tms todistukseen. Kyllähän punktiosta väkisin seuraa niitäkin...
 
jsl
Ok.
Täytyy pyytää kirjoittamaan sloma "epäselvästi" ja jos ei onnistu niin varata aika tk:hon ja valittaa vaikka uupumusta. Muistan tuota esikoista odottaessani saaneeni sairaslomaa koodilla vatsakivut vaikka oikeasti supisteli. Ei voinut oikeaa syytä laittaa koska työnantaja ei siinä vaiheessa vielä saanut tietää asiasta, oli oikein ymmärtäväinen tk-lääkäri.
 
kaz
Itse hoitojen takiahan sitä sairaslomaa ei myönnetä vaan sen takia, koska ne hoidot aiheuttaa vatsakipuja ja niiden vatsakipujen vuoksi ei voi mennä töihin. Seurannaisvaikutus. Itse sain todistukset alavatsakipuina OYS:sta.
 
Mullakin sairaslomatodistuksessa diagnoosina R10.3 eli alavatsakivut. Ja vaikka klinikan tiedot näkyikin siinä niin kyllähän noissa paikoissa tehdään paljonkin gynekologisia toimenpiteitä tms eli ei hoidon tarkoitus välttämättä paljastu, jos sitä ei itse kerro.
 

Yhteistyössä