Kirjoitin pari kuukautta sitten mummosta joka joi kamalat kännit lapsia hoitaessaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ja suuttui lapsille, heitteli lautasia ja uhkasi hirttää itsensä (heilui köysi kaulassa täyskännissä alakouluikäisten lasten läsnäollessa).
Ja oli siis itse halunnut lapset luokseen että turha kenenkään vinkua että miksi tungin väkisin hoitoon tuollaiselle ihmiselle. Siis kyseessä minun äitini.

Tapahtuneen jälkeen heti lähetti ns. haista paska-viestejä, kännissä ja seuraavalla viikolla samansuuntaisia viestejä selvinpäinkin (töistä niin kuvittelisin ettei humalassa ollut).
Sen jälkeen on ollut lapsiin yhteydessä (selvinpäin) ja ostellut niille kaikenmoista, anteeksipyyntöä ei ole kuulunut.
Nyt on muutaman kerran laittanut mullekin ihan normaalia viestiä mutta ei mitään anteeksipyyntöä ei mitään viittausta siitä mitä teki.

Lapsilta oon saanut selville ettei todellakaan ollut ensimmäinen kerta kun on kännissä ollut lasten siellä ollessa, on kai kieltänyt ja lahjonut lapsia etteivät kertoisi mulle kun tietää miten suhtaudun. Äiti on todella ilkeä ja vittumainen juotuaan ja lasten kertomuksista oon saanut selville että on huutanut, haukkunut lapsia, haukkunut mua ja mun miestä+lasten isää, paiskonut tavaroita ja syyttänyt itse rikkomistaan jutuista lapsia yms. raivostuttavaa touhua.

Musta tuntuu että mä en enää ikinä kestä nähdäkään sitä ihmistä, se pilas jo mun lapsuuden tolla paskatouhulla ja on kovasti yrittänyt tehdä saman munkin lapsille. Ja mä olin niin saatanan typerä että uskoin ettei se enää joisi, onneksi totuus tuli ilmi nyt mutta ihan liikaa paskaa mun lapset joutuneet siellä kokemaan ja mulla on aivan kamalat itsesyytökset asiasta, ihan aiheesta joo.
On niillä siellä kivaakin ollut: On käyty uimassa, tivoleissa yms yms mutta sitten on tarvinnut alkaa juomaan. Alkoholisti mikä alkoholisti.

Ei tässä nyt oikein mitään pointtia ollut, mulla on vaan niin paska olo että olen lapset ikinä päästänyt sinne enkä voi olla ihmettelemättä miksi pyytää lapset luokseen viikonloppukylään jos ei voi olla selvinpäin ja pitää kännipäissä pienille lapsille kiukutella?!

Sinulla on lapsia. Kanna vastuu heistä ja lakkaa valittamasta ihmisestä, josta sinulla on jo muutaman vuosikymmenen huono kokemus. Joskus täytyy tajuta antaa periksi eikä elellä haavemaailmassa.

[QUOTE="vieras";26427181]Sinulla on lapsia. Kanna vastuu heistä ja lakkaa valittamasta ihmisestä, josta sinulla on jo muutaman vuosikymmenen huono kokemus. Joskus täytyy tajuta antaa periksi eikä elellä haavemaailmassa.[/QUOTE]

Ei tän pointti ainakaan ollut valittaa ko. ihmisestä ja joo kannan kyllä vastuuni lapsistani. Eivät mene hoitoon (tai hoitoon ja hoitoon noin isot, yökylään) minnekään.
Lähinnä vituttaa oma itseni ja oma sinisilmäisyys.

Alkoholistin lapsena ei ole varmasti helppoa, ja hyvin ymmärrän et haluais uskoa omasta äidistä hyvää ja et on muuttunut.
Nyt kun asia on selvinny, älä laita lapsia sinne ilman et olet itse mukana, yritä sopivassa tilanteessa jutella lasten kanssa tuosta tilanteesta ja mummon alkoholismista silleen lapsen tajuisesti.
Ja ei musta ole väärin vaikka joksikin aikaa ottaisit enemmänkin etäisyyttä, on tuo sellainen temppu äidiltäsi ollut.

Mun isoäiti oli samanlainen kun mä olin 5-7v ja mä pelkäsin sitä :( . Muutettiin ja vanhemmat katkaisivat yhteydenpidot lähes 5vuodeksi . Onneksi .
Siis äiti oli yhteydessä äitiinsä mutta mä en nähnyt(ei tarvinnut) isoäitiä kun vasta sitten kun hän oli ollut kuivilla 2 vuotta.

[QUOTE="vieras";26427182]Ai se oli sun äiti, mä sitten tiedänkkin sut :)[/QUOTE]

Tuskinpa vaan tiedätkään.
Ja vaikka tietäisitkin niin kivat sulle että noin hymyilyttää kahden lapsen karut tulevat muistot "ihanista mummolaviikonlopuista".

[QUOTE="vieras";26427215]Alkoholistin lapsena ei ole varmasti helppoa, ja hyvin ymmärrän et haluais uskoa omasta äidistä hyvää ja et on muuttunut.
Nyt kun asia on selvinny, älä laita lapsia sinne ilman et olet itse mukana, yritä sopivassa tilanteessa jutella lasten kanssa tuosta tilanteesta ja mummon alkoholismista silleen lapsen tajuisesti.
Ja ei musta ole väärin vaikka joksikin aikaa ottaisit enemmänkin etäisyyttä, on tuo sellainen temppu äidiltäsi ollut.[/QUOTE]

Todellakin otan enemmän etäisyyttä.
Musta tuntuu etten voi ikinä enää edes katsoa ko. ihmistä. Mä oon niin vihainen että tekis mieli *ehkä parempi etten edes kirjoita mitä*.
Mitään sen kanssa ei voi puhua (enkä edes pystyis!) ei itse ongelmaansa myönnä ja miesystävälleen on kuulemma sanonut että hän juo itsensä vaikka hengiltä jos huvittaa. Pakko myöntää mutta välillä toivon että joisikin.

Lasten kanssa on puhuttu alkoholismista, ja olen sanonut että mitä vaan tulee mieleen niin voi kertoa ja kysyä.

[QUOTE="vieras ap";26427213]
Lähinnä vituttaa oma itseni ja oma sinisilmäisyys.[/QUOTE]

Ihminen sinäkin vain olet. Sinisilmäisyys on myös ihan tervettä uskoa siihen, että toinen voi muuttua. Onko sinulla todella ollut tätä ennen mitään kohtuullista syytä epäillä jotain? Nyt tolkku mukaan ja lakkaat piiskaamasta itseäsi.

Lapsiesi lapsuus ei myöskään ole mennyt pilalle mummin tähden. He eivät ole kasvaneet tuossa ympäristössä vaan sinun kanssasi. Perusturvallisuuden jne. pitäisi olla siis kohdillaan, ja moiset järkytykset on toki hyvä käydä läpi, mutta EIVÄT vahingoita lapsiasi, koska siellä ei ole kuitenkaan riehumista suurempaa sattunut, eivätkä lapset ole aivan vauvoja vaan jo puhumaan ja jäsentelemään kykeneviä ihmisalkuja.

Masentava tieto tottakai, mutta eteenpäin mars, ja syyttävä sormi pois itsestäsi, sinä et tätä aiheuttanut tai ole vastuussa äitisi käytöksestä. Järki käteen ja anna itsellesi anteeksi!

Minun oli pakko katkaista välit isään, koska hän oli minulla ja lapsille vaarallinen. Kamalalta se tuntui aluksi, mutta tiesin, että se oli ainoa ratkaisu meidän kohdalla. Kun ihminen ei ollut muuttunut vuosikymmeniin, oli enää turha odotella. Isä on jo kuollut, mutta en ole katunut ratkaisuani. Sen verran läheltäpitiasioita ehti sattua ennenkuin pistin välit poikki.

Mä ymmärrän sua ap :hug:

Meillä ei ole noin extreme kohtauksia tapahtunut mutta tiedän että äitini on tissutellut ja naukkaillut kun lapseni on siellä hoidossa. Mulla nousee kamala viha suru ja pettymys. Viimeksi kun lapseni tuli hoidosta ja tapasimme keskustassa kun pääsin töistä oli äitini viettänyt aikaa terassilla lapseni kanssa. Oli pikkuisen hiprakassa,tuskin sitäkään mutta minä huomasin heti että oli juonut. On näet kehittynyt tutka äitiini

Tajuan ettei se ole kiellettyä käydä terassilla ja ottaa vaikka lonkero MUTTA mä olen traumatisoitunu ja katkera äitini ja sen miehen tolskailusta kun olin lapsi. Mä rakastan mun lasta ylikaiken ja olen vihainen äidilleni kuinka sen on saattanut kohdella mua ja siskoani huonosti. Olemme pikkutyttöinä hakeneet sen kapakasta kotiin, "nukkuneet" kun aikuisilla ollut bileet.

En usko että äitini vetää ylilyöntejä lapseni kohdalla mutta mä olen niin katkera omasta surkeasta lapsuudestani että en halua olla äitini kanssa tekemisissä. Laitoin sille viime kerrasta tekstarin että antaa olla viimeinen kerta. Noh ei kuulunut pariin viikkoon mitään kunnes se soitti aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut että on ostanut pinnasängyn tulevalle vauvalle!

Minä katkaisin välit isääni kaiken sen paskan takia, mitä saatiin lapsina kärsiä ja olen ollut onnellinen siitä, ettei tuo henkilö ole ollut myrkyttämässä omien lasteni mieltä. Kehoittaisin irtautumaan äitisi otteesta täysin. Ennen kun huomaatkaan olet ajautunut tilanteeseen, jossa lapsesi tuntevat painavaa vastuuta mummosi käytöksestä ja tuon käytöksen salaamisesta, joutuvat puun ja kuoren jäliin, kun äiti sanoo yhtä ja mummu lahjoo tekemään toista. Tilanne voi kärjistyä myös pahoinpitelyksi. Yritä jaksaa :hug:

Vaikuttaa siltä että haluat säilyttää välit omaan äitiin, etkä ole ottanut kantaa asiaan - odotat anteeksipyyntöä.
Minä tälläisen jälkeen en antais mummon ostella mitään lahjoja tai olla lapsiin yhteydessä *ilman* mua.

Ilmeisesti sinulla ja minulla oli suht samalainen lapsuus. Ainakin sun tekstin perusteella. Minä opin siitä, ettei kukaan tee sellaista mun lapsille,
niin kauheata se on ollut. Ei tuu mummo, vaari, Tarja Halonen tai paras ystävä kännissä tekemään heille MITÄÄN pahaa.

Vähän kyllä ihmettelen sun käytöstä - mitä Sinä olet omasta lapsuudesta oppinut...

Vaikuttaa siltä että haluat säilyttää välit omaan äitiin, etkä ole ottanut kantaa asiaan - odotat anteeksipyyntöä.
Minä tälläisen jälkeen en antais mummon ostella mitään lahjoja tai olla lapsiin yhteydessä *ilman* mua.

Ilmeisesti sinulla ja minulla oli suht samalainen lapsuus. Ainakin sun tekstin perusteella. Minä opin siitä, ettei kukaan tee sellaista mun lapsille,
niin kauheata se on ollut. Ei tuu mummo, vaari, Tarja Halonen tai paras ystävä kännissä tekemään heille MITÄÄN pahaa.

Vähän kyllä ihmettelen sun käytöstä - mitä Sinä olet omasta lapsuudesta oppinut...

Mulla on ollut myös alkoholistilapsuus ja yhä kärsin alkoholisoituneesta äidistäni. Hän on todella samankaltainen kuin ap:n mutta omani on myös aggressiivinen. Hän pilasi lapsuuteni viinalla ja väkivallalla. Vimeinen kerta oli kk sitten ku oli kehunnut opettaneensa minun lapseni (2v.) "tavoille". En tiedä tarkkaan onko mitään käynyt mutta uskon jos kerran humalassa kerskuu. Omat lapseni ovat kuulemma vapaasti kasvatettuja kun kerran kuritusväkivaltaa ei käytetä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eipä mummo enää lapsenlapsia hoida eikä näe kuin valvotuissa tilanteissa!

kaikki kännissä olevat ihmiset ovat uhka lapsille varsinkin väkivaltaisimmat. Juopontuurilla ne laivatkin uppoaa! Se mitä lapsuudesta oppii on aika erilaista kuin normiperheessä. Lojaalisuus on aivan liian tiukassa vaikka kuinka huonosti sua on lapsena kohdeltu.

Ei mulla ole mitään hinkua säilyttää välejä, kirjoitinhan että en pysty edes katsomaan koko ihmiseen.
Lapset (menevät syksyllä 5. ja 6. luokalle) ovat vähän kauempana koulussa ja äitini on heille soittanut/lähettänyt tekstareita suoraan että jos hakee heidät koulusta ja vie syömään/ostoksille. Ja on siis ollut selvinpäin. En viitteis alkaa lasten numeroita vaihtamaan yms yms.

Tän kamalan tapahtuman jälkeen oli pari kertaa soittanut lapsille kännissä ja kielsinkin lapsia vastaamasta puheluihin iltaisin ja viikonloppuisin. Laitoin myös äidille viestiä että on soittelematta.
Olen äidille n. 2kk sitten laittanut viestin että menisi hoitoon ja ottaa meihin yhteyttä kun osaa käyttäytyä ja että kännissä ei ole mitään asiaa ottaa tänne suuntaan mitään yhteyttä.
Ihan hyvittelyä ja lahjontaahan tuo on että lapsille ostelee kaikkea mutta en oo lapsilta viiitsinyt kieltääkään kokonaan mummon tapaamista kun on selvinpäin ollut. Ja jos kieltäisin niin pelottaa että menisi joksikin salailuksi taas touhu. Tänne kotiin äidillä ei ole asiaa tulla eikä lapset mene hänen luokseen (enää ikinä).

Löytyipä tämäkin ketju vielä.
Viime aikoina ollaan lasten kanssa puhuttu PALJON ja vittu se akka on täyshullu. On mm. heittänyt lapset ulos keskellä yötä kodistaan ja sairainta ikinä: keskellä yötä kun lapset nukkuneet mennyt pelottelemaan haamunaamari päässä ja taskulamppu kädessä, siis mitä vittua?!? Ei ole ihme että lapsilla nukahtamisongelmia...
Lisäksi on monesti kuulemma suuttunut silmittömästi esim. mehulasin kaatumisesta ja käynyt käsiksi/töninytkin. Haukkunut lapsia vaikka millä kamalilla sanoilla ja tämä kans aivan sick touhua: tarjonnut viinaa noille ja haukkunut nössöiksi kun eivät ole ottaneet.
Lapsia on lahjonut mm. rahalla. Lisäksi lapset sanoivat etteivät ole uskaltaneet soittaa minua hakemaan kun pelkäävät mitä sitten olisi tapahtunut (ennen kuin ehdin perille tai jos joutuisivat vielä sinne...). Mua niin itketti kun näistä puhuttiin ja itkettää yhä. Enkä voi antaa omaa sinisilmäisyyttäni itselleni anteeksi.
Ison kasan mutsi toi joululahjoja ja yritti sanoa että voisi tulla lasten kanssa siksi aikaa että me käytäis miehen kanssa vaikka leffassa. NEVER!!!
Mua kuvottaa. Näiden viime aikoina selvinneiden jutttujen takia mä olen alkanut miettimään riittääkö mun käsityskyky ja kuuntelu lapsille vai pitääkö mun viedä ne johonkin ammattiauttajalle? Eivät haluaisi kun kysyin mutta alkaa tuntua että omakin pää vaatisi ehkä jotain kuuntelijaa. Mihinkähän kannattaisi ottaa yhteyttä? Kamalan vaikealta tuntuu mutta ei me voida koko porukka montaa vuotta näitä omissa päissämmekään vaan vatvoa.
Mussa on niin paljon vihaakin että tuntuu että räjähdän. Miten joku vois tehdä mun lapsille noin ja miten mä en huomannut?!?

:hug: tiedän kokemuksesta. Ite olin helvetin sinisilmänen melkein 18vuotta. Niin pitkään annoin mutsin käyttää henkisesti käyttää hyväksi ja vastaavanlaista paskaa tuli niskaan urakalla. Yritti lahjoa poikaa lahjoilla/rahalla ja jouduin olee lika sankona ...
vasta 2vuotta? sitten saatiin tehtyä pesäero siihen. Meinas käydä käsiksi mieheen ja uhkaili pojan ollessa miestä ja haukku ja solvas. Päätin et tosta ovesta ku lähtee ni takasin ei tarvi tulla ikinä.
Ja hemmetti en oo ikinä voinu paremmin ku pääsin siitä eroon.
(taustaa: ratkes alkoon ku isä kuoli 20 vuotta sitten, meinas ryypätä kämpän alta, yritti tappaa ittensä 2 kertaa, meinannu hakata meikäläisen yms yms )

Yhteistyössä