Uusi suositus lapsiperheille: Ei lapsia marketteihin

• Viestiketjun aloittaja !!!!!!!!!!!!!!!
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
siinä vaiheessa kun kyseinen akka hommaa lapsenvahdin mulle siksi aikaa kun käyn kaupassa niin lupaan olla ottamatta vauvaa sinne :D joo ja onhan ne vaipat yms. ihan vanhempien omia tarpeita joista voi tinkiä :)

"Lissu"
Mä en oikein ymmärrä että miten se vauva niin hirveitä traumoja voi saada siellä vaunukopassa nukkuessaan? Useimmat mun nähdäkseni pitävät pikkuvauvan vaunuissa kaupassa käydessään. Voihan siihen vetäistä vielä harson eteen ettei kukaan yskäise suoraan vauvaa kohden.

"vieras"
[QUOTE="mä";26216884]Ei tää nyt tarkoittanut esim. ruokakaupassa käyntiä.
Mua välillä säälittää lapset jotka joutuvat kiertelemään äitinsä kanssa kauppakeskuksissa monta tuntia kun äiti pikkasen shoppailee, ihan nopeesti :)
Ehkä tää juttu oli tarkoitettu sitä varten että ihmiset ymmärtää lasten paikka ei ole marketeissa jos siellä shoppaillaan tuntikausia.
Kauppaan lapsi mukaan mutta jos lähdet shoppailemaan(1-6h) niin lapsi hoitoon.[/QUOTE]

Mihin se lapsi laitetaan hoitoon? Kun päiväkotia tai perhepäivähoitajaa ei saa tällaiseen asiaan käyttää, härreguud jos vanhemmalla on joskus vapaapäivä että haluaa käydä yksin kampaajalla ja kaupassa?

Asenneilmasto on kyllä sellainen että lasten kanssa kaikki muu paitsi kotona istuminen on kielletty.

En pidä oikein hyvänä sitäkään että palkataan joku random lastenvahti vain siksi että aikuinen käy kaupassa.

"äiti"
puistot ja muut ulko leikkipaikat ammottaa tyhjyyttään kun mammat ne shoppailee lasten kanssa marketeissa.

olen kyllä osittain samaa mieltä. Ei kaupat ole leikkipaikkoja lapsille.

"Lissu"
[QUOTE="äiti";26216952]puistot ja muut ulko leikkipaikat ammottaa tyhjyyttään kun mammat ne shoppailee lasten kanssa marketeissa.

olen kyllä osittain samaa mieltä. Ei kaupat ole leikkipaikkoja lapsille.[/QUOTE]

Tässä puhuttiin kai ihan pikkuvauvoista, ei leikki-ikäisistä lapsista.

"alma"
[QUOTE="äiti";26216952]puistot ja muut ulko leikkipaikat ammottaa tyhjyyttään kun mammat ne shoppailee lasten kanssa marketeissa.

olen kyllä osittain samaa mieltä. Ei kaupat ole leikkipaikkoja lapsille.[/QUOTE]

Miten marketissa "shoppaillaan"? En minä ainakaan pidä maidon ja lauantaimakkaran ostamista shoppailuna. Eikö marketti ole nimenomaan ruokakauppa?

"Siis"

Minkä ikäisistä puhut? Alunperin oli kyse vauvoista, ja itse en kyllä käynyt koskaan vauvan kanssa puistossa. Ulkoiltiin vaunulenkeillä tai sitten lapsi nukkui ulkona. Kesäisin ulkoiltiin perheen kanssa muuten. Mutta miksi joku imeväisen äiti tulisi puistoon vaan istumaan ja tuijottamaan niitä leikkijuttuja?

Ja sitten taas isomman lapsen kohdalla on minusta tosi hyvä, että lapsi oppii toimimaan myös kaupoissa. Aina sanotaan, että lapsi pitäisi ottaa mukaan perheen arkisiin askareihin - no, niitä arkisia askareita on myös se, että lapsi voi auttaa laittamaan tavaroita ostoskärryyn tai voi olla mukana, kun ostetaan talvihaalaria (saa ehkä jopa valita värin?!). Ihan samalla lailla lapsi oppii aikuisen kanssa kulkiessaan miten bussissa, kirjastossa tai vaikka lääkärissä toimitaan. Kummallinen ajatus, ettei leikki-ikäinenkään saisi olla muualla kuin kotona ja puistossa, ja ettei mitään normaaleja asioita voisi tehdä lapsen kanssa!

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="mä";26216884]Ei tää nyt tarkoittanut esim. ruokakaupassa käyntiä.
Mua välillä säälittää lapset jotka joutuvat kiertelemään äitinsä kanssa kauppakeskuksissa monta tuntia kun äiti pikkasen shoppailee, ihan nopeesti :)
Ehkä tää juttu oli tarkoitettu sitä varten että ihmiset ymmärtää lasten paikka ei ole marketeissa jos siellä shoppaillaan tuntikausia.
Kauppaan lapsi mukaan mutta jos lähdet shoppailemaan(1-6h) niin lapsi hoitoon.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä?

Vauva nukkuu vaunuissaan, pääsee kantoliinaan jos haluaa katsella ympärilleen, saa tissiä kun sitä tahtoo, ja mami shoppailee, kahvittelee yms siinä samalla.

Mä ainakaan en keksi yhtään ainoaa syytä, miksi vauva (tai isompikaan lapsi) pitäisi viedä hoitoon, jos shoppailee yli tunnin ajan. Sillä reseptillä niitä masentuneita ja eristäytyneitä mammoja varmaan osittain valmistetaan...vauvaa/lasta ei saisi viedä ostoskeskukseen. Huhhei.

Yhteistyössä