Kirjagallup !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kais

Tunnettu jäsen
28.12.2010
40 921
18 974
113
Minkä kirjan tai mitkä kirjat olet lukenut viimeksi ja mikä on kesken ?

Mie luin viimeksi Petri Laineen kirjan Surunkorento ja Charlaine Harrisin Veren perintö.
Kesken miulla on Joy Fieldingin Pakoon et pääse.

Sain eilen luettua Heikki Saureen Matka yli ymmärryksen, sitä ennen luin pari runokirjaa (Juicen Ilonkerjuu ja Hynysen Mies katoaa). Seuraavaksi ajattelin lainata kirjastosta jotain yhtä mukavaa luettavaa kuin Saureen kirja oli. En vaan yhtään tiedä mitä.

Pitäisi vaan jaksaa raahautua sinne kirjastoon..

Sain viimein luettua Laila Hirvisaaren Minä, Katariina.
Kesken on monta kirjaa, päällimäisenä pinossa Elizabeth Kostovan The Swan thieves.

Tykkäsitkö Lailan kirjasta ? Mie en ole montaa kirjaa Lailalta lukenut, suositteletko ?
Kaari Utrion kirjat on enemmän ollu sellasia, mitä tykkään lukea. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26453434:
Sain eilen luettua Heikki Saureen Matka yli ymmärryksen, sitä ennen luin pari runokirjaa (Juicen Ilonkerjuu ja Hynysen Mies katoaa). Seuraavaksi ajattelin lainata kirjastosta jotain yhtä mukavaa luettavaa kuin Saureen kirja oli. En vaan yhtään tiedä mitä.

Pitäisi vaan jaksaa raahautua sinne kirjastoon..

Mistä kertoo toi Saureen kirja ?

Pratchetteja luen hyllystä (epä)järjestelmällisesti läpi. Viimeksi luin Totuuden torven, nyt menossa Viides elefantti. Ennen Prachett-ryntäystä luin Elisabeth Schönbeckin pseudopsykologisen kirjan Vanhin, nuorin vai katraan keskeltä - Miten paikka sisarussarjassa vaikuttaa elämääsi?

Pratchetteja luen hyllystä (epä)järjestelmällisesti läpi. Viimeksi luin Totuuden torven, nyt menossa Viides elefantti. Ennen Prachett-ryntäystä luin Elisabeth Schönbeckin pseudopsykologisen kirjan Vanhin, nuorin vai katraan keskeltä - Miten paikka sisarussarjassa vaikuttaa elämääsi?

Mie oon pari Prachett- kirjaa lukenu, ihan hyviä kirjoja. :)

Kesken on Tim Weinerin FBI - liittovaltion poliisin historia. Vuoroaan odottaa Kathy Reichsin Paholaisen luut, Charlaine Harrisin True blood 1-10 (vihdoinkin raaskin tilata boxin) ja sitten Del Toron ja Hoganin vampyyritrilogian viimeinen osa Yö ikuinen tai joku muu sellainen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tykkään niistä vanhoista, joita kirjoitti Hietamies-nimellään. Nämä uudemmat tuntuvat jollain tasolla väkinäisemmiltä. Niissä on kyllä enemmän kaikkea, mutta...

Juu, niitä vanhempia kirjoja oon joitakin lukenu, joistakin tykkäsin ja joitakin taas en jaksa lukea.

Nuita uudempia en sitten ookkaan lukenu nimenvaihdon jälkeen.

Mie oon pari Prachett- kirjaa lukenu, ihan hyviä kirjoja. :)

On. Mä olen aika antaumuksellinen Pratchett-fani, pyrin saamaan kaikki omaksi alkuperäiskielellä. Noi pari on tullut hommattua suomeksi heräteostoksina jostain kirjakaupasta. Tai no, Rincewindin seikkailut eivät mua kiinnosta juurikaan, ne olen lukenut muutamaan otteeseen, mutten ole halunnut omaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26453554:
Kesken on Tim Weinerin FBI - liittovaltion poliisin historia. Vuoroaan odottaa Kathy Reichsin Paholaisen luut, Charlene Harrisin True blood 1-10 (vihdoinkin raaskin tilata boxin) ja sitten Del Toron ja Hoganin vampyyritrilogian viimeinen osa Yö ikuinen tai joku muu sellainen.

Mielenkiintoisia kirjoja siulla, Kathy Reichin kirjat on hyviä, mulla on viellä lukematta
tuo paholaisen luut. :)

Tuosta Del Toron ja Hoganin vampyyritrilogiasta en ookkaan kuullu, löytyykö kirjastoista ?

On. Mä olen aika antaumuksellinen Pratchett-fani, pyrin saamaan kaikki omaksi alkuperäiskielellä. Noi pari on tullut hommattua suomeksi heräteostoksina jostain kirjakaupasta. Tai no, Rincewindin seikkailut eivät mua kiinnosta juurikaan, ne olen lukenut muutamaan otteeseen, mutten ole halunnut omaksi.

Miulla taas vähän vaihtelee mitä tykkään lukea, vähän kausittain.
Mie oon Stephen King fani. :)

• Tykkää
Reactions: erinys
Kesken on ollut jo kuukausitolkulla:

Väntänen, Monroe & McCoy / HAnoi Rocks. All those wasted years

Odottelee seuraavaksi:

Välipakka & Lehtosaari / Sata tapaa tappaa sielu. Narsismin uhrit kertovat.

Tuosta Del Toron ja Hoganin vampyyritrilogiasta en ookkaan kuullu, löytyykö kirjastoista ?

Luulisin löytyvän. Se on ollut ihan mielenkiintoinen sarja. Vähän erilainen lähistymiskanta kuin muilla. Ei kannata mitään Twilight-hömpötystä odottaa noista kirjoista. :D

Tässä lyhykäisesti arvostelun poikasta ekasta osasta:

Del Toro Guillermo – Hogan Chuck: Vitsaus

Aluksi kirja vaikuttaa Robin Cook, Michael Palmerin tyyppiseltä sairaala/tartuntatauti-jännäriltä, mutta sitten tulee mukaan nämä nyt niin muodikkaat vampyyrit. Tässä kirjasarjassa vampyyrit eivät ole ylikauniita, eivätkä ne kilpaile jokaisessa kohtauksessa paitojaan pois päältä repivien ihmissusien kanssa. On keksitty ihan uusi lähestymistapa vampyyreihin, mutta silti tämän tyyppinen kirjallisuus on jo niin monta kertaa kirjoitettua.

Kirjoitustyylistä tulee väkisin mieleen, että herrat Del Toro ja Chuck ovat nähneet trilogiansa jo valmiiksi elokuvana tai sarjana. Miljöö ja tapahtumat vaihtuvat kuin 24:ssa konsanaan. Se häiritsee alkuun, mutta siihenkin tottuu.

Kirja pitää hyvin otteessaan ja on paikoin jännittäväkin. Kirjan tyyli yhdistää lääketieteellisten jännärien ystävät kauhun/jännityksen ystäviin. Nähtäväksi jää, että pitkitetäänkö sarjaa turhaan kolmeosaiseksi vai onko kirjailijoilla ihan oikeasti ideoita pitää lukijaa otteessaan kolmen kirjan verran.

• Tykkää
Reactions: erinys
Miulla taas vähän vaihtelee mitä tykkään lukea, vähän kausittain.
Mie oon Stephen King fani. :)

Juu, kausittain menee mullakin. Nyt on vahvasti Pratchett-kausi. :D Mä olen erikoistunut kaikkiruokaisesta kirjojen ahmijasta aika valikoituun joukkoon kirjailijoita. King, Card, Banks, Pratchett ja Gaiman ovat nykyään hovikirjailijoita, muita luen, jos joku ehdottomasti suosittelee hyväksi.

Tässä kolmen viikon sisällä olen lukenut Juha Vuorisen kirjat Kristianin Nuoruusvuodet ja Kristianin Teinivuodet, ja nyt viimeisimpänä Charlaine Harris - Veren Voima

Jännä, että en yhtään tykkää True Blood -sarjasta, mutta tuo ensimmäinen kirja oli hyvä.

[QUOTE="iita";26453651]Jännä, että en yhtään tykkää True Blood -sarjasta, mutta tuo ensimmäinen kirja oli hyvä.[/QUOTE]

Mulla odottaa tuo Verta sakeampaa. Yhtäkään kirjaa en vielä ole Charlaine Harrikselta lukenut enkä ensin tajunnut, ettei tuo ole ensimmäinen osa. Vähän harmittaa, mutta nappasin vaan mukaan, kun kirjastosetä suositteli :D

Yhteistyössä