Kirjagallup !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla odottaa tuo Verta sakeampaa. Yhtäkään kirjaa en vielä ole Charlaine Harrikselta lukenut enkä ensin tajunnut, ettei tuo ole ensimmäinen osa. Vähän harmittaa, mutta nappasin vaan mukaan, kun kirjastosetä suositteli :D

Kannattaa lukea alusta saakka kirjat ! :) Siinä kuitenkin on se jatkumo. Niin, ja vaikka olisit sarjaa katsonut, niin moni asia on siinä erilailla kuin kirjassa. :)

• Tykkää
Reactions: karma
Viimeksi luin Jo Nesbøn uusimman, Gjenferd (en tiedä, mikä se on suomeksi). Todella hyvä, edelleen. Nesbø on pohjoismaisen paras rikoskirjailija omasta mielestäni.

Sekä Laila Hirvisaaren Minä, Katariina. Pidin siitäkin paljon.

Nyt luen valokuvauskirjaa.

Kesken on ollut jo kuukausitolkulla:

Väntänen, Monroe & McCoy / HAnoi Rocks. All those wasted years

Odottelee seuraavaksi:

Välipakka & Lehtosaari / Sata tapaa tappaa sielu. Narsismin uhrit kertovat.

Varmaan mielenkiintoisia kirjoja. :)
Vaikka tuo sata tapaa tappaa sielu, on myös rankka.

Lapsi 44 (Tom Rob Smith)
Salainen puhe (Tom Rob Smith)

Julmetun hyviä kirjoja, mutta tuskin sopivat herkimmille lukijoille. Suosittelen!

Juuri aloitin kirjaa Sokea rakkaus (Donna Leon). Vielä en osaa sanoa kirjasta mitään, kun olen vasta sivulla 46.

Pitää kirjoittaa ylös kirjastoreissua varten.
Mie en ole kovin herkkä lukija. :)
Kiitos.

Edelleen kesken Stieg Larssonin Millennium-trilogian keskimmäinen osa. Sama juttu Dmitri Gluhovskin Metro 2033:n kanssa.

Ei vaan pysty keskittymään, ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26453640:
Luulisin löytyvän. Se on ollut ihan mielenkiintoinen sarja. Vähän erilainen lähistymiskanta kuin muilla. Ei kannata mitään Twilight-hömpötystä odottaa noista kirjoista. :D

Tässä lyhykäisesti arvostelun poikasta ekasta osasta:

Del Toro Guillermo – Hogan Chuck: Vitsaus

Aluksi kirja vaikuttaa Robin Cook, Michael Palmerin tyyppiseltä sairaala/tartuntatauti-jännäriltä, mutta sitten tulee mukaan nämä nyt niin muodikkaat vampyyrit. Tässä kirjasarjassa vampyyrit eivät ole ylikauniita, eivätkä ne kilpaile jokaisessa kohtauksessa paitojaan pois päältä repivien ihmissusien kanssa. On keksitty ihan uusi lähestymistapa vampyyreihin, mutta silti tämän tyyppinen kirjallisuus on jo niin monta kertaa kirjoitettua.

Kirjoitustyylistä tulee väkisin mieleen, että herrat Del Toro ja Chuck ovat nähneet trilogiansa jo valmiiksi elokuvana tai sarjana. Miljöö ja tapahtumat vaihtuvat kuin 24:ssa konsanaan. Se häiritsee alkuun, mutta siihenkin tottuu.

Kirja pitää hyvin otteessaan ja on paikoin jännittäväkin. Kirjan tyyli yhdistää lääketieteellisten jännärien ystävät kauhun/jännityksen ystäviin. Nähtäväksi jää, että pitkitetäänkö sarjaa turhaan kolmeosaiseksi vai onko kirjailijoilla ihan oikeasti ideoita pitää lukijaa otteessaan kolmen kirjan verran.

Kiitos, kuulostaa hyvältä, mie en oikein tykkää Twinlight- tyypisestä vampyyrikirjoista. :)

jälleen kerran kesken ainakin kymmenen opusta, joista aktiivisessa luennassa

Pilvilinna, joka romahti
Pelastakaa pojat
Linnunradan käsikirja liftareille (taas)
Kylmän kosketus
Taru Sormusten herrasta (moneskohan kerta, taas)

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26453640:
Luulisin löytyvän. Se on ollut ihan mielenkiintoinen sarja. Vähän erilainen lähistymiskanta kuin muilla. Ei kannata mitään Twilight-hömpötystä odottaa noista kirjoista. :D

Tässä lyhykäisesti arvostelun poikasta ekasta osasta:

Del Toro Guillermo – Hogan Chuck: Vitsaus

Aluksi kirja vaikuttaa Robin Cook, Michael Palmerin tyyppiseltä sairaala/tartuntatauti-jännäriltä, mutta sitten tulee mukaan nämä nyt niin muodikkaat vampyyrit. Tässä kirjasarjassa vampyyrit eivät ole ylikauniita, eivätkä ne kilpaile jokaisessa kohtauksessa paitojaan pois päältä repivien ihmissusien kanssa. On keksitty ihan uusi lähestymistapa vampyyreihin, mutta silti tämän tyyppinen kirjallisuus on jo niin monta kertaa kirjoitettua.

Kirjoitustyylistä tulee väkisin mieleen, että herrat Del Toro ja Chuck ovat nähneet trilogiansa jo valmiiksi elokuvana tai sarjana. Miljöö ja tapahtumat vaihtuvat kuin 24:ssa konsanaan. Se häiritsee alkuun, mutta siihenkin tottuu.

Kirja pitää hyvin otteessaan ja on paikoin jännittäväkin. Kirjan tyyli yhdistää lääketieteellisten jännärien ystävät kauhun/jännityksen ystäviin. Nähtäväksi jää, että pitkitetäänkö sarjaa turhaan kolmeosaiseksi vai onko kirjailijoilla ihan oikeasti ideoita pitää lukijaa otteessaan kolmen kirjan verran.

vastaan, kyllä heillä on ;)

Juu, kausittain menee mullakin. Nyt on vahvasti Pratchett-kausi. :D Mä olen erikoistunut kaikkiruokaisesta kirjojen ahmijasta aika valikoituun joukkoon kirjailijoita. King, Card, Banks, Pratchett ja Gaiman ovat nykyään hovikirjailijoita, muita luen, jos joku ehdottomasti suosittelee hyväksi.

Juup, miulla on nyt King, James Patterson, Joy Fielding ja Charlaine Harris, joiden
kirjoja luen, välillä oli Kaari Utrio tai jääkansan tarina.

hei Kais, Kingi fanina suosittele mulle jotain uutta kirjailijaa, siis jotain, jolla yhtä vangitseva tyyli kertoa ja jota jaksaa lukea?

James Patterson on hyvä, ei tosin ole kauhua.
Dean Koontzin kirjoista oon tykänny.
Peter Straub samoten.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: erinys
James Patterson on hyvä, ei tosin ole kauhua.
Dean Koonzin kirjoista oon tykänny.
Peter Straub samoten.

Koontz kirjoittaa välillä paremmin kuin King. Mulle tuli jossakin kohtaa kiintiö Kingiä täyteen. Mielestäni King alkoi toistaa itseään liikaa. En ole varmaan kymmeneen vuoteen lukenut yhtään Kingin kirjaa, pitäisi varmaan lukea yksi uudempi, jos vaikka olisin päässyt kyllästymisestä yli. :)

[QUOTE="iita";26453651]Tässä kolmen viikon sisällä olen lukenut Juha Vuorisen kirjat Kristianin Nuoruusvuodet ja Kristianin Teinivuodet, ja nyt viimeisimpänä Charlaine Harris - Veren Voima

Jännä, että en yhtään tykkää True Blood -sarjasta, mutta tuo ensimmäinen kirja oli hyvä.[/QUOTE]

Mie tykkään True Blood sarjasta, mutta kirjatkin on tosi hyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26454048:
Koontz kirjoittaa välillä paremmin kuin King. Mulle tuli jossakin kohtaa kiintiö Kingiä täyteen. Mielestäni King alkoi toistaa itseään liikaa. En ole varmaan kymmeneen vuoteen lukenut yhtään Kingin kirjaa, pitäisi varmaan lukea yksi uudempi, jos vaikka olisin päässyt kyllästymisestä yli. :)

Mä en ole koskaan Koontzista innostunut, en tiedä miksi.

jälleen kerran kesken ainakin kymmenen opusta, joista aktiivisessa luennassa

Pilvilinna, joka romahti
Pelastakaa pojat
Linnunradan käsikirja liftareille (taas)

Kylmän kosketus
Taru Sormusten herrasta (moneskohan kerta, taas)

Kenen kirja tuo kylmän kosketus on, onko hyvä ?
Mie yritin lukea linnunradan käsikirja liftareille, mutta jäi kesken, en tiiä mikä siinä tökki.

Yhteistyössä